Dienstverleningsdocument

Op EasySwitch.nl vergelijkt u snel en eenvoudig diverse verzekeringen. EasySwitch.nl biedt een eigen vergelijker voor zorgverzekeringen en vergelijkers van Komparu. Voor zover wij gebruik maken van Komparu is niet EasySwitch.nl, maar Komparu verantwoordelijk voor de inhoud van de vergelijking. Het doel van de vergelijkers is om u zo transparant en duidelijk mogelijk te informeren, zodat u in staat bent een goede en weloverwogen keuze te maken.

 

Wat wij doen voor u

Op onze website vergelijkt u zorgverzekeringen. Door een aantal relevante gegevens en wensen in te vullen, doen wij u een passend aanbod van zorgverzekeringen. U krijgt in een overzicht de 3 goedkoopste zorgverzekeringen te zien. U kunt ook aangeven om alle premies te tonen. Voor alle getoonde zorgverzekeringen geldt de mogelijkheid om de details van de verzekering te bekijken. Zodra u uw keuze voor een zorgverzekering heeft gemaakt, is het mogelijk om direct de verzekering af te sluiten. Dit alles op basis van “execution only”. Dat wil zeggen: wij geven u geen advies! Wij bieden u alle relevante informatie en u bepaalt zelf welke zorgverzekering u wilt afsluiten. U maakt dus zelf de overweging wat voor u de beste prijs/kwaliteitsverhouding is.

 

De volledigheid van de vergelijker

Bij de vergelijking van zorgverzekeringen worden zorgverzekeraars met elkaar vergeleken. De zorgverzekeraars in onze vergelijker vindt u hier. De zorgverzekeraars die niet zijn opgenomen in de vergelijker hebben geen premies beschikbaar gesteld. Ook kunnen beperkende productvoorwaarden of dienstverlening ertoe leiden een verzekeraar niet in de vergelijker op te nemen.

 

Hoe worden de zorgverzekeringen vergeleken?

Om een passende vergelijking te kunnen maken, hebben wij wat persoonlijke gegevens nodig. Wij vragen u daarom de volgende gegevens in te vullen:

  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Gezinsleden meeverzekeren?
  • Gewenst eigen risico

U geeft ook uw wensen aan voor een eventuele aanvullende verzekering. U kunt bijvoorbeeld de volgende wensen aangeven:

  • Fysiotherapie
  • Tandarts (vanaf 18 jaar)
  • Brillen en lenzen
  • Medische hulp in het buitenland
  • Eventueel andere specifieke wensen

Als u alles heeft ingevuld, klikt u op ‘Nu vergelijken’. In het scherm krijgt u een overzicht van de zorgverzekering die van toepassing zijn. Deze zijn gesorteerd op prijs. De getoonde premies zijn inclusief unieke kortingen. Naast de zorgverzekeraar en het pakket staat de beoordeling van de dekking van de betreffende zorgverzekering. Daarnaast wordt getoond of u wel of niet een vrije zorgkeuze heeft en of er voorwaarden voor acceptatie zijn.

Voor meer informatie over de polis klikt u op ‘Bekijk product’. Weet u het meteen al, dan klikt u op ‘Direct aanvragen’. De zorgverzekering sluit u meteen online af.

 

U weet voldoende?

De vergelijker van EasySwitch.nl is eenvoudig in gebruik. Als u voldoende weet over onze dienstverlening, kunt u meteen een vergelijking maken.

 

Vergelijk zorgverzekeringen »

 

Hoe EasySwitch.nl geld verdient

EasySwitch.nl ontvangt per afgesloten verzekering een vergoeding van de aanbieder. Deze vergoeding maakt het mogelijk dat wij onze diensten – zoals een transparante online vergelijking en een klantenservice – kosteloos kunnen aanbieden.

 

AFM en de Kamer van Koophandel

EasySwitch.nl is gevestigd aan de Herengracht 440, 1017 BZ Amsterdam en staat geregistreerd bij de AFM (Autoriteit Financiële Markten) onder het WFT (Wet op het financieel toezicht) vergunningnummer: 12043309. EasySwitch.nl staat ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer 24406667 (Overstappen.nl Home Services B.V.) en 58316477 (Overstappen.nl Insurance & Financial Services B.V.).

 

Klacht over een verzekering of financiële dienst

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van EasySwitch.nl? Dan kunt u een klacht indienen via e-mailadres: klantenservice@easyswitch.nl met als onderwerp ‘Klacht’. Binnen 2 werkdagen ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging van uw klacht en leest u bij wie uw klacht in behandeling is. De behandelaar laat u per e-mail weten in hoeverre uw klacht gegrond is verklaard en hoe wij aan uw bezwaren tegemoetkomen. Indien uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

 

Klacht over een bank of verzekeraar

Heeft u een klacht over een bank of verzekeraar? Dan kunt u het beste terecht bij de directie van de desbetreffende organisatie zelf. Als de klacht door de bank of verzekeraar niet naar tevredenheid wordt opgelost dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid is een geschillencommissie, waar ook EasySwitch.nl bij aangesloten is. Daarnaast is het natuurlijk mogelijk om de rechter te vragen om een uitspraak te doen.

 

Kifid

Het Kifid is bedoeld om consumenten één loket te bieden voor bemiddeling in (dreigende) conflicten met financiële dienstverleners. U kunt alleen terecht bij het Kifid als u niet tevreden bent met de manier waarop een financiële dienstverlener uw klacht heeft afgehandeld.

Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Website: http://www.kifid.nl/consumenten/hoe-dient-u-uw-klacht-in
E-mail: consumenten@kifid.nl
Tel.: 0900-3552248