EasyTips: Vijf dingen die je wilt weten vóór je een energiecontract afsluit

Aan informatie achteraf heb je niets. Wij begrijpen dat en zorgen ervoor dat jij de mosterd vóór de maaltijd ontvangt :). Schrijf je mee? Dit wil je weten vóór je een energiecontract afsluit.

1. Eenjarige contracten zijn goedkoper dan meerjarige contracten
Je krijgt als je overstapt een welkomstkorting. Als je elk jaar opnieuw wordt ‘verwelkomd’ krijg je elk jaar weer korting! Stap je één keer over voor langere tijd, dan krijg je maar één keer de welkomstkorting. Zonde!

2. Je wordt als nieuwe klant gezien als je twaalf maanden geen contract bij een energieleverancier hebt gehad
Wil je na een jaar terug naar je vorige leverancier? Dat kan!  Heb je twaalf maanden geen contract gehad bij die energieleverancier, dan mag je (weer) gebruik maken van   de welkomstkorting.

3. Je nieuwe leverancier zegt je huidige contract op hetzelfde adres voor je op :)
Je hoeft niet zelf te puzzelen met je  begin- en einddatum. Als je een nieuwe energie-aanvraag doet, zegt de nieuwe energieleverancier altijd het contract op hetzelfde adres voor je op. Zo wordt het voor jou nóg makkelijk om over te stappen.
(Let op: als je verhuist dien je dus wel zelf je contract op je oude adres op te zeggen)

4. Acht weken voor je contract afloopt mag je een nieuwe aanvraag doen
Als je een energie-aanvraag doet, gaan er nog enkele weken overheen voor de nieuwe leverancier helemaal klaar is met het verwerken van je aanvraag. Om die reden mag je altijd 8 weken voor je contract afloopt een nieuwe aanvraag doen. De nieuwe energieleverancier wacht dan met leveren tot je huidige contract is afgelopen. Zo stap je precies op de juiste datum over :).

5. Kijk altijd naar wat je per jaar gaat betalen
De leverancier met de hoogste welkomstkorting wordt niet zelden als het meest goedkoop gezien. Toch kan het zijn dat je met een lagere welkomstkorting voordeliger uitkomt. Naast de welkomstbonus spelen namelijk ook de tarieven per eenheid een rol. Maak daarom altijd een vergelijking op basis van een representatief verbruik. De leverancier bij wie je het minst gaat betalen op jaarbasis heeft voor jou de beste deal.

6. Bonus tip: vraag om hulp!
Het is heel begrijpelijk dat je niet alles weet over energiecontracten. Gelukkig zijn er mensen die (voor hun werk) alle haken en ogen van het overstappen kennen en je met alle liefde verder helpen!

Bel of mail je ons? We zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 telefonisch bereikbaar via 020 531 76 70 om al je vragen te beantwoorden. Liever mailen? Dat kan via klantenservice@easyswitch.nl.

Raounak

Bedankt voor het lezen! Ik heb dit artikel met liefde geschreven om jou te informeren. Is dat gelukt of heb je nog een vraag? Of een opmerking? Of wil je graag iets lezen over een ander onderwerp dat nog niet op onze blog staat?

Ik wil dit delen met mijn vrienden en volgers: