Menu
whatsapp
call-icon
0 uit 10
Ben je op zoek naar meer informatie over Dong Energy? Alle informatie over Dong Energy vind je hier terug: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energie op EasySwitch.nl om te zien welk energieproduct het beste bij jouw verbruik past.

DONG Energy

In 2005 betreedt DONG Energy de Nederlandse energiemarkt door een deel van de Brabantse Intergas over te nemen. In 2007 werd er aan 41.000 huishoudens gas geleverd en aan 125.000 huishoudens stroom geleverd. Tegenwoordig levert DONG Energy niet meer aan consumenten. In januari 2014 werd bekend dat Eneco het klantenbestand zou overnemen.

 

Over DONG Energy – Eneco neemt de klanten over

Vanaf oktober 2014 was de overname van het klantenbestand compleet. 90.000 klanten en 89 werknemers van DONG Energy hebben de overstap naar Eneco gemaakt. Voor de voormalige klanten van DONG Energy is er weinig veranderd. Het contract word door Eneco overgenomen en tijdens de contractperiode blijven dezelfde voorwaarden van toepassing. Voormalige klanten van DONG Energy kunnen hun energiezaken voortaan regelen via ‘Mijn Eneco’. Hier krijg je ook inzicht in de voorwaarden van je contract en de jaarnota (ook over de periode bij DONG Energy).

 

Vergelijk Energie

 

Dong Energy – Windenergie

DONG Energy is een Scandinavisch energiebedrijf. Het bedrijf is ruim 50 jaar actief op de internationale energiemarkt. Het uiteindelijke doel van DONG Energy is om C02-neutrale energie te produceren. In Nederland gaat het bedrijf zich specifiek richten op de productie van windenergie.

 

Contactgegevens Eneco / Dong Energy

Telefoon0900 – 0201
Kosten € 0,45 per gesprek + de gebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen van 8.00 tot 18.00 uur
Websitehttps://www.eneco.nl/actie/dongenergy/

 

Gas- en stroomstoringen bij DONG Energy

Je hebt een gasstoring of stroomstoring en je bent klant van DONG Energy? Kijk eerst of jij de enige in de omgeving bent zonder gas of stroom. Als je buren er ook last van hebben, is er sprake van een gas- of stroomstoring in je omgeving. Op gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Anders kun je bellen met het nationale storingsnummer, 0800-9009. Dit is een gratis nummer en het is altijd te bereiken. Ruik je gas? Dan wordt aangeraden om meteen met het nationale storingsnummer te bellen.

 

Opzeggen contract bij DONG Energy

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan Eneco. Het nummer is 0900 – 0201. Dit gesprek kost € 0,45 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten. Overigens, als je overstapt van energieleverancier hoef je vaak niet op te zeggen. De nieuwe goedkopere energieleverancier doet dit voor je.

 

Opzegtermijn Dong Energy

Houd rekening met je opzegtermijn. Wil je jouw contract voor het einde van de contractduur opzeggen? Eneco houdt de afgesproken voorwaarden met DONG Energy in stand. Dat betekent dat als je voor het einde van je contractduur opzegt, er een opzegboete in rekening wordt gebracht. De hoogte van deze boete is afhankelijk van de resterende contractduur.

 

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Eneco. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

Vergelijk Energie

DONG energy tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven



DONG energy energielabel

Energielabel
Kolen 1.7%
Aardgas 36%
Kern 0.4%
Overig 0.8%
Wind 14%
Zon 0.2%
Water 44.4%
Biomassa 2.7%

Beoordeling klantervaringen
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
0 uit 10

Klantervaringen

leeg

Veelgestelde vragen over DONG Energy

 

Wat gebeurt er met mijn bestaande contract bij DONG Energy?

Je huidige contract gaat over naar Eneco gedurende de hele contractperiode. Dezelfde voorwaarden blijven van toepassing. De service en communicatie lopen voortaan via Eneco. Vanaf oktober 2014 gaat alle communicatie en facturatie via Eneco.

Wat verandert er nu mijn contract via Eneco loopt?

Je energie wordt door Eneco geleverd. Alle communicatie en facturatie loopt via Eneco. En je kunt gebruikmaken van 'Mijn Eneco'. Hier vind je informatie over je contract en verbruik, ook over de periode bij DONG Energy. Verder verandert er weinig. Je contract wordt in stand gehouden door Eneco.

Ik verhuis binnenkort. Waar geef ik een adreswijziging door?

Verhuizingen en andere wijzigingen kun je voortaan doorgeven aan Eneco. Het telefoonnummer is 0900 - 0201. Dit nummer is tussen 08.00 en 18.00 op werkdagen bereikbaar. Je betaalt € 0,45 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten.

Kan ik DONG Energy nog wel bereiken met vragen?

Dit is niet meer mogelijk. Vanaf oktober 2014 is Eneco het aanspreekpunt voor vragen en informatie.

Mijn contract met DONG Energy loopt binnenkort af. Wat gebeurt er nu?

Als je contract afloopt, doet Eneco je voor de afloop van je contract een aanbieding. Als je hier geen gebruik van maakt, gaat je contract automatisch over naar een energiecontract met variabel tarief voor onbepaalde tijd. Deze kun je maandelijks opzeggen. Als je een aanbieding hebt gehad of een contract met variabel tarief hebt, raden wij je aan eerst energieleveranciers te vergelijken. Je betaalt in de regel meer als je bij dezelfde energieleverancier blijft. Je maakt dan geen gebruik van actietarieven en welkomstkortingen.

Zal de wijze van betalen veranderen? Moet ik hier zelf iets aan doen?

Je hoeft eigenlijk zelf niets te regelen. Vanaf oktober 2014 moeten de maandelijkse termijnbedragen aan Eneco worden betaald. Aan de betaalwijze en het termijnbedrag verandert niets. Als je via automatische incasso betaalt, dan regelt Eneco dat dit in orde komt. Je zult merken dat de overschrijving van je rekening voortaan naar Eneco Services gaat. Als je via acceptgiro betaalt, ontvang je voortaan een acceptgiro met het rekeningnummer van Eneco.

Kan Eneco mijn contract met DONG Energy openbreken? Kunnen de tarieven worden verhoogd?

Eneco kan gedurende de contractperiode niet het contract openbreken. Ook kan Eneco niet het tarief van je voormalige contract met DONG Energy verhogen. Gedurende de contractduur blijven dezelfde voorwaarden van je vorige contract gelden.

Ben ik vrij om te overstappen nu DONG Energy niet meer mijn energieleverancier is?

Eneco neemt je leveringscontract, onder dezelfde voorwaarden, over. Dit betekent dat je nog steeds een contract hebt lopen. Je kunt dus overstappen of opzeggen, maar dezelfde voorwaarden blijven gelden. Als de contractduur is afgelopen, kun je probleemloos overstappen. Als de contract nog loopt, brengt Eneco een opzegboete in rekening bij het vroegtijdig opzeggen. Ben je van plan om over te stappen naar een nieuwe leverancier? Gebruik dan de energievergelijker om energieleveranciers en hun tarieven te vergelijken.

Huidige aanbiedingen van DONG energy

Laatste update: 24/08/2017
Prijzen obv gemiddeld verbruik (ACM). Vergelijk om jouw beste deal te zien.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt