Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring
Sluiten
whatsapp
call-icon
6,7 uit 10
Ben jij op zoek naar informatie over voormalig energieleverancier E.ON? Lees hier alles wat je wilt weten: contactgegevens, klantbeoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergeet niet jaarlijks energie te vergelijken om te zien of je nog steeds het meest voordelige energiecontract hebt.   

E.ON

E.ON Benelux is sinds 2000 actief op de Nederlandse energiemarkt. In dat jaar werd het Electriciteitsbedrijf Zuid-Holland (EZH) opgekocht door het moederbedrijf E.ON AG. Op 1 mei 2018 is E.ON overgenomen door Eneco. Klanten van E.ON zijn hiervan op de hoogte gesteld en, door de overname, klant geworden van Eneco.

Over E.ON

E.ON Benelux maakte deel uit van E.ON AG, het Duitse moederbedrijf. Na een fusie tussen VEBA en VIAG is het bedrijf in 2000 ontstaan. E.ON was actief op de energiemarkt in Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Rusland, Scandinavië en Spanje. In mei 2018 is het bedrijf overgenomen door Eneco en gaat E.On onder de naam van Eneco verder.

Door de overname ben je nu geen klant van E.ON meer, maar van Eneco. Overweeg je om over te stappen naar een andere leverancier of juist naar Eneco? Bekijk dan onze energievergelijker om de scherpste aanbieding te vinden!

Vergelijk Energie


Energiecontracten van E.ON

Er zijn geen energiecontracten meer af te sluiten bij E.ON, aangezien het bedrijf onderdeel is geworden van Eneco. Alles loopt nu via Eneco, bij wie je wel een energiecontract af kan sluiten. Wil je de contracten van energieleveranciers met elkaar vergelijken? Met onze energievergelijker kan je gemakkelijk en snel energiecontracten van vele leveranciers met elkaar vergelijken.

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn verschillend per regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.


De slimme thermostaat van E.ON

E.ON had een slimme thermostaat. Via de E.ON EnergieAssistent app kon je (op afstand) de verwarming in huis verhogen of verlagen. Deze slimme thermostaat blijft gewoon werken nu het bedrijf is overgenomen door Eneco.

De slimme meter bij E.ON

De slimme meter is een nieuwe generatie energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Deze nieuwe meters gaan de oude analoge meters vervangen. De slimme meter kan zeer nauwkeurig en real time je verbruik weergeven. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

Al in het bezit van een slimme meter?

Je twijfelt of je al een slimme meter hebt? Als jouw meter na 1 januari 2012 is vervangen, dan heb je waarschijnlijk een slimme meter. Een ander herkenningspunt is dat de meter een aansluiting met telefoonstekker (RJ-11) heeft.

Voordelen van een slimme meter

Het grote voordeel van een slimme meter is dat het meten van energieverbruik sterk wordt vereenvoudigd. De voordelen van een slimme meter:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online je maandelijkse verbruik bekijken;
  • Je ziet direct je verbruik.

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Op zonnige dagen leveren jouw zonnepanelen veel energie. De opgewekt energie zal eerst voor je eigen huishouden worden gebruikt. Het is natuurlijk ook mogelijk dat je meer energie opwekt dan je op het moment nodig hebt. Als dit gebeurt, lever je energie terug aan het net. Op de momenten dat jouw energieverbruik hoger is dan de zonnepanelen kunnen leveren, neem je energie van het net af. De teruggeleverde stroom wordt van de afgenomen stroom afgetrokken. Deze verrekening heet salderen. Wek je op jaarbasis meer energie op dan je verbruikt? Dan krijg je van de energieleverancier een terugleververgoeding.

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

E.ON saldeerde tegen hetzelfde tarief dat je betaalt voor je energie, dit bedrag is inclusief overheidsheffingen en btw. Eneco, het bedrijf dat E.ON heeft overgenomen, doet dit ook. Heb je op jaarbasis meer energie opgewekt dan je van het net hebt afgenomen? Dan krijg je een terugleververgoeding. Bij Eneco is dit een vast tarief per kWh. De vergoeding is zonder overheidsheffingen en btw.


Gas- en stroomstoringen bij E.ON

Je hebt een gasstoring of stroomstoring? Kijk eerst of jij de enige in de omgeving bent zonder gas en/of stroom. Als je buren er ook last van hebben, is er sprake van een gas- of stroomstoring in jouw omgeving. Op gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Ruik je gas of ben je de enige die te maken heeft met de storing? Bel dan snel het nationale storingsnummer: 0800-9009.

Wat te doen bij verhuizing?

Nu E.ON overgenomen is door Eneco, moet je aan hen doorgeven dat je gaat verhuizen. Dit kan je doen via de VerhuisService van Eneco. Ook kan je bellen naar 088 – 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).

Opzeggen contract bij E.ON

Als je een energiecontract wil opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Eneco, aangezien E.ON door hen is overgenomen. Je kan bellen naar 088 – 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).

Wist je al dat je je contract niet op hoeft te zeggen als je overstapt? Dit wordt allemaal voor je geregeld. In onze energievergelijker vind je snel een energiecontract dat bij jou past en zodra je het contract hebt aangevraagd, wordt de overstap door je nieuwe leverancier geregeld.


Overstappen van energieleverancier

Je zoekt een nieuwe energieleverancier? In onze energievergelijker zie je de huidige energietarieven van de verschillende leveranciers. Vergelijk de tarieven van Eneco (vroeger E.ON) met andere energieleveranciers en vind het contract dat tegen de beste voorwaarden bij jouw verbruik past. De overstap wordt vervolgens voor je geregeld, dus je hoeft niet zelf op te zeggen!

Vergelijk Energie

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet E.ON?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Zodra je een nieuwe energieleverancier hebt gevonden, kun je via EasySwitch.nl overstappen. Als je de overstap compleet hebt gemaakt, word je aangemeld bij je nieuwe energieleverancier. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Eneco. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

E.ON tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2018
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven



E.ON energielabel

Energielabel
Kolen 21.4%
Aardgas 41.3%
Kern 5%
Overig 10.5%
Wind 9.3%
Zon 0%
Water 11.2%
Biomassa 0.5%

Beoordeling klantervaringen
7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,7 uit 10

Klantervaringen

19 June, 09:09 J Staaks Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb een 1-jarig contract afgesloten. Ik wilde dit contract omzetten in een 3-jarig contract wat niet mogelijk is i.v.m. tussenkomst prijsvergelijker.
Ik raad E.ON aan.
16 June, 22:39 Y Akcakaya Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hiervoor zat ik Oxxio. Ze hadden een handige app waar je vanalles doen.. dit mis ok bij Eon
Ik raad E.ON aan.
16 June, 08:16 S Boendermaker Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe tevreden
Ik raad E.ON aan.
06 June, 09:59 M Schotman Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kut bedrijf . krijg eerst contract per 1 april . en daarna pas per 27 april . en dan vertellen ze ook nog lekker dat ik het fout heb . stuur dan geen mail als bewijs .
Ik raad E.ON af.
06 June, 07:03 E Stoffelsen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Weer een hoger maandbedrag dan wat ik aangevraagd heb. Ik vraag een contract aan op mijn verbruik, ik vraag niet om een aanpassing van bijna twee maal zo hoog als mijn aanvraag. Jammer, want ik moet het weer regelen. Ondertussen wordt er ook twee maanden het dubbele afgeschreven. Klantenservice lost het wel snel op.
Ik raad E.ON aan.
03 June, 07:28 T.Kubinski Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Little bit of misunderstanding about prices from confirmation letter. Though clarified well with excellent help from EasySwitch team. Not the first time with E.ON (Eneco now) and always quite happy.
Ik raad E.ON aan.
25 May, 10:34 G Vrijenhoek-Straathof Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima!
Ik raad E.ON aan.
22 May, 06:22 A Ousrouti Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep prima en voor de rest nog niets mee te maken gehad.
Ik raad E.ON aan.
18 May, 13:04 J Damen Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
E.ON is niet meer het bedrijf is over genomen
Ik raad E.ON af.
14 May, 01:08 J Pelleboer Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Contact met EasySwitch bij overstap was dit jaar verre van aangenaam. Had bij overstap geen prettig gevoel bij E-On. Heb daar paar keer over gebeld met EasySwitch en vond geen begrip. Werd onvriendelijk te woord gestaan.
Ik raad E.ON af.
19 June, 09:09 J Staaks Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb een 1-jarig contract afgesloten. Ik wilde dit contract omzetten in een 3-jarig contract wat niet mogelijk is i.v.m. tussenkomst prijsvergelijker.
Ik raad E.ON aan.
16 June, 22:39 Y Akcakaya Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hiervoor zat ik Oxxio. Ze hadden een handige app waar je vanalles doen.. dit mis ok bij Eon
Ik raad E.ON aan.
16 June, 08:16 S Boendermaker Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe tevreden
Ik raad E.ON aan.
06 June, 09:59 M Schotman Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kut bedrijf . krijg eerst contract per 1 april . en daarna pas per 27 april . en dan vertellen ze ook nog lekker dat ik het fout heb . stuur dan geen mail als bewijs .
Ik raad E.ON af.
06 June, 07:03 E Stoffelsen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Weer een hoger maandbedrag dan wat ik aangevraagd heb. Ik vraag een contract aan op mijn verbruik, ik vraag niet om een aanpassing van bijna twee maal zo hoog als mijn aanvraag. Jammer, want ik moet het weer regelen. Ondertussen wordt er ook twee maanden het dubbele afgeschreven. Klantenservice lost het wel snel op.
Ik raad E.ON aan.
03 June, 07:28 T.Kubinski Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Little bit of misunderstanding about prices from confirmation letter. Though clarified well with excellent help from EasySwitch team. Not the first time with E.ON (Eneco now) and always quite happy.
Ik raad E.ON aan.
25 May, 10:34 G Vrijenhoek-Straathof Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima!
Ik raad E.ON aan.
22 May, 06:22 A Ousrouti Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep prima en voor de rest nog niets mee te maken gehad.
Ik raad E.ON aan.
18 May, 13:04 J Damen Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
E.ON is niet meer het bedrijf is over genomen
Ik raad E.ON af.
14 May, 01:08 J Pelleboer Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Contact met EasySwitch bij overstap was dit jaar verre van aangenaam. Had bij overstap geen prettig gevoel bij E-On. Heb daar paar keer over gebeld met EasySwitch en vond geen begrip. Werd onvriendelijk te woord gestaan.
Ik raad E.ON af.
13 May, 07:41 F Groot Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Super geregeld van A tot Z
Ik raad E.ON aan.
06 May, 11:40 T Abkoude Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs/kwaliteit
Ik raad E.ON aan.
23 April, 08:07 B Rijken Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vanwege de zeer slechte ervaring met \"klantenservice\". De vraag aan Eon om de contractprijzen van stroom/gas op email te zetten worden niet beantwoord. Het beantwoorden van per email gestelde vragen duurt 7 werkdagen.
Ik raad E.ON af.
20 April, 20:06 R Pranger Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het maandtermijnbedrag was 27 euro hoger dan EON in eerste instantie aangaf. Er is geen rekening gehouden met de vermindering van energiebelasting. Ik was dus zeer ontevreden. EON is telefonisch niet te benaderen. Wachttijden van enkele uren. Als je een e-mail stuurt, krijg je binnen vijf minuten een bericht dat ze de e-mail in oede orde hebben ontvangen en dat ze hun best doen om binnen vijf werkdagen de vraaag te beantwoorden. Na vier weken had ik nog geen antwoord. Ik heb toen Easy Switch ingeschakeld en zij hebben het een en ander voor mij kunnen regelen.
Ik raad E.ON af.
20 April, 16:13 J Brink Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen.
Ik raad E.ON aan.
17 April, 08:13 T Gog Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad E.ON aan.
16 April, 15:09 G Visscher Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog geen beoordeling geven nog maar een maand geleden overgestapt
Ik raad E.ON aan.
15 April, 12:09 F Pankras Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind het gebrek aan een app met realtime inzicht een gemis. Ik zou tweemaandelijkse updates krijgen via e-mail, maar moet na 3 maanden de eerste nog krijgen.
Ik raad E.ON aan.
14 April, 18:36 E Boven Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is perfect
Ik raad E.ON aan.
13 April, 08:01 S Lindeman Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe goede overstap zonder verdere problemen
Ik raad E.ON aan.
12 April, 08:22 R Lindeman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap verliep gladjes. alleen was de maandelijkse betaling voor mijn gevoel te hoog ingeschat, deze was overigens wel makkelijk neerwaarts bij te stellen via mijn EON
Ik raad E.ON aan.
05 April, 07:18 H Ven Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap naar E.ON is vlekkeloos verlopen . Alles is keurig geregeld.
Ik raad E.ON aan.
03 April, 13:34 G Verhoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima leverancier
Ik raad E.ON aan.
29 March, 20:36 H Meulendijks Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik er nog wel even aan wil toevoegen dat het ontzettend moeilijk is om in te loggen bij E.ON,diverse mails gestuurd en gehad,maar het lukt nog steeds niet!!!
Ik raad E.ON aan.
25 March, 14:30 J Kasteren Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijsinzicht is prima, wijkt alleen iets af (marginaal) klantenservice geen ervaring mee gehad en ik weet niet hoeveel er geïnvesteerd wordt in groene energie, verder lijkt het qua stroomlevering op elke andere leverancier, alleen de prijs is lager dus raad je E.On aan , jawel maar dat kan over een jaar weer anders zijn!
Ik raad E.ON aan.
24 March, 09:19 B Kerkdijk Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles ging geruisloos over.
Ik raad E.ON aan.
18 March, 10:47 C Baars Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het allemaal positief is
Ik raad E.ON aan.
13 March, 13:04 G A H VAN Houten Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
IN HET BEGIN ONJUISTE INFORMATIE
Ik raad E.ON af.
13 March, 08:03 A Hartingsveldt Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uw verstrekte prijsinzichten zijn uiterst volledig. Maar onder het mom van komende prijsverhogingen heb ik het gevoel dat ik andere tarieven heb gekregen omdat ik veel minder ga gebruiken wegens alleenstaande. Kunt u dit a.d.hand van uw gegevens controleren?
Ik raad E.ON aan.
12 March, 13:57 H Bouwhuis Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na de overstap kan ik nagenoeg niet beoordelen of ik de totaalprijs waarop ik beslist heb ook werkelijk krijg. De toegezonden tarievenlijst geeft geen uitleg over mijn gasregio tw 5-6-9. Heel fraai is de zin in de lijst `Aan dit tarievenblad kunnen geen rechten worden ontleend` Dus willekeur? Bovendien hadden ze wel een mail kunnen sturen waarin wordt vermeld dat E.on is overgenomen. Ik hoor graag van U.
Ik raad E.ON af.
11 March, 08:44 J Haastrecht Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
2 redenen: Ik kreeg een veel hoger maandbedrag dan voorgeschoteld te betalen. (enkele tientallen euros per maand meer!!!) En binnen een maand na switch kregen we via de pers te horen dat ze ophaan in een andere energieleverancier. (waarvan je dus de specificaties niet kent en dus niet kan beoordelen/of voor hebt gekozen}.
Ik raad E.ON af.
10 March, 08:48 C Koene Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik betaalde bij Oxxio een voorschot van E 93,- Op advies van Easy Switch ben ik overgestapt naar EON, omdat die volgens hen goedkoper was. Daar was mijn voorschot echter E 107,- Dat viel me lelijk tegen.
Ik raad E.ON af.
09 March, 13:51 P Leeuw Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad E.ON aan.
08 March, 09:26 L Joosten-Dumont Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze hebben tot twee keer toe niet geluisterd naar of gereageerd op mijn vragen over het wijzigen van het termijnbedrag. Dit vind ik vervelend.
Ik raad E.ON aan.
06 March, 07:22 D Ram Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik tevreden ben met de nieuwe aansluiting
Ik raad E.ON aan.
04 March, 08:04 M Koen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep soepel met de overstap naar e-on via easyswitch
Ik raad E.ON aan.
28 February, 06:56 T Jansen Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Maandbedrag is veel hoger dan afgesproken
Ik raad E.ON af.
26 February, 13:48 R Musters Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen voor de derde keer naar Eon overgstapt.
Ik raad E.ON aan.
21 February, 08:59 W Rest Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed gegaaan
Ik raad E.ON aan.
20 February, 08:22 S Hoeve Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
te vroeg voor beoordeling. Nauwelijks ervaring met nieuwe leverancier.
Ik raad E.ON aan.
19 February, 09:35 J Ezendam Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan nog geen juiste beoordeling geven, omdat ik nog nagenoeg geen con tact heb gehad het E-On. Zij leveren pas energie sinds 8 februari. dus 11 dagen geleden. Het enige wat ik heb gedaan is het maandelijkse voorschot met 10% naar beneden bijgesteld, want de verbruikswaarden (meterstanden) waren ook zeker 10% te hoog ingeschat. Onze gezinssituatie is veranderd, vandaar minder verbruik. Voor de rest is het afwachten, dus een beoordeling na 1 dagen is veel te vroeg. Onthoud het spreekwoord: \"Prijs de dag niet voor het avond is\" !!! Maar....so far, so good.
Ik raad E.ON af.
10 February, 07:53 H Blom Jaquet Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is nooit gestart.
Ik raad E.ON af.
24 January, 20:17 H Bouwes Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
EON is bekend, goed en te vertrouwen
Ik raad E.ON aan.
16 January, 13:11 w.a.van schaik Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ter informatie van potentiele klanten
Ik raad E.ON aan.
14 January, 09:57 J Beckers Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Te vroeg om daarover te oordelen.
Ik raad E.ON aan.
12 January, 20:05 M Nijman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging niet lekker, oxxio gaf verkeerde meterstanden door aan Eon. Ik heb ze overigens goed door gegeven aan oxxio. het lijkt er op dat ze mijn meterstanden niet geloofd werden, laag verbruik ivm zonnepanelen. Zaak is nog niet afgerond
Ik raad E.ON aan.
12 January, 09:57 A Boelens Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
correcte afhandeling
Ik raad E.ON aan.
07 January, 09:48 A Langenberg Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Basis is goed. Bij detail(vragen) krijg je onvolledig antwoord.
Ik raad E.ON af.
03 January, 19:19 R Dijk Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
er is veel verkeerd gegaan met omdat ik in het verleden ook bij eon heb gezetten. ze hadden de verkeerde rekening nummer, verkeerd adres, klanten service drama
Ik raad E.ON af.
02 January, 18:49 G Noordink Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap prima verlopen.
Ik raad E.ON aan.
20 December, 14:22 M Valk Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb ze een vraag gesteld maar krijg geen antwoord
Ik raad E.ON af.
20 December, 10:25 A Brink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Onze overstap is weer prima geregeld via EasySwitch!
Ik raad E.ON aan.
16 December, 07:24 H Thoonen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat alles goed geregeld is
Ik raad E.ON aan.
15 December, 07:17 I Hölzken Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niet over alle onderwerpen kan ik oordelen. Het verloopt zoals je van online overstappen mag verwachten. Duidelijk en zonder problemen.
Ik raad E.ON aan.
10 December, 08:03 L Bruls Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad E.ON aan.
06 December, 09:09 K Verhulst Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is zonder problemen verlopen. Vooral mijn.eon.nl is erg overzichtelijk. Klantenservice en Duurzaamheid kan ik eigenlijk niet beoordelen omdat ik de klantenservice niet nodig had en ik onvoldoende informatie heb om de Duurzaamheid te beoordelen.
Ik raad E.ON aan.
29 November, 10:21 E Dijken Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dit is mijn ervaring. Bepaalde vragen die jullie stellen is voor mij niet relevant. Daarnaast heb ik in mijn praktijk weinig met leveranciers te maken. Als de overstap en de prijs maar aantrekkelijk is.
Ik raad E.ON aan.
23 November, 12:23 A Westen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik was in het verleden al klant bij EON. Ondanks het feit dat ik mijn nieuwe adres bij de aanmelding aangegeven had, gingen alle documenten nog aan mijn oude adres wat nog in de klantendatabase stond. Hierdoor liep de overstap vertraging op. Had ik het probleem zelf niet ontdekt en aangesproken dan was ik waarschijnlijk nu nog bij mijn oude leverancier.
Ik raad E.ON aan.
21 November, 08:59 P Hartog Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen gaat eenvoudig. Geen gedoe. Tegen einde van contract wordt er geen doorkijk gegeven naar tarief volgende periode.
Ik raad E.ON aan.
01 November, 17:40 P Winkel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap ging soepel, en voor de rest is alles goed in orde.
Ik raad E.ON aan.
26 October, 07:20 J Broekmans Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nvt
Ik raad E.ON aan.
22 October, 14:59 J Mulder Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen mailtje ontvangen waarbij ik de meterstanden moet doorgeven.
Ik raad E.ON aan.
22 October, 09:18 A ten Hoope Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Eigenlijk kan ik nog geen beoordeling geven, want ik ben juist gestart bij E.ON. Daarom kan ik geen beoordeling geven t.a.v. online hulp, klantenservice en duurzaamheid, omdat ik daar nog niet mee ben geconfronteerd. Daarom kan ik E.ON ook moeilijk gaan aanraden.
Ik raad E.ON af.
20 October, 07:34 M Scheen Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
telefonisch praktisch onberijkbaar
Ik raad E.ON af.
19 October, 07:38 H Slotboom Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Levering van energie is prima. Communicatie van Eon kan sterk worden verbeterd. Geen idee wat het huidige verbruik is
Ik raad E.ON af.
17 October, 11:09 H Repin Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben niet tevreden over het inzicht dat ik zelf krijg over de tarieven die EON hanteert voor teruglevering van elektriciteit. In de aan mij gestuurde contractbevestiging staan alleen de tarieven voor levering. Nergens staat dat ik een enkeltarief heb, wat dit enkeltarief is en dat ik teruglever met zonnepanelen. Ook als ik wil controleren of mijn termijnbedrag in lijn is met mijn verbruik, kan ik in \"Mijn EON\" alleen de aan mij geleverde energie invullen en niet de teruglevering door mij. Ook na telefonisch contact werd bevestigd dat EON mij geen tabel kan toesturen met alle door mij gevraagde tarieven. Het enige complete overzicht heb ik van Easyswitch maar niet van EON zelf.
Ik raad E.ON af.
11 October, 11:23 G Zutt Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het goed verlopen is
Ik raad E.ON aan.
10 October, 07:54 J Schwering Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben niet erg te spreken over E-on ondanks de juiste jaarcijfers te hebben overlegt komen ze met een veel hoger berekend verbruik. Daardoor kom ik op een veel hoger voorschot bedrag uit dan het overstap overzicht mij aanbood.Tevens heb ik de overstap vergoeding niet ontvangen,heb daar over gebeld maar doen daar zeer onduidelijk over. Een en al voor mij is deze overstap een grote teleurstelling.
Ik raad E.ON af.
09 October, 11:39 A Weijman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gewoon goed
Ik raad E.ON aan.
03 October, 20:14 M Rulo Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is erg prettig verlopen
Ik raad E.ON aan.
26 September, 07:56 K Schreurs Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben overgestapt van vandebron (erg slechte service) naar Eon omdat dit de goedkoopste volgende optie was. Ze hebben mij heel goed geholpen bij de klantenservice.
Ik raad E.ON aan.
18 September, 19:52 B Koenen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Loopt tot op heden naar verwachting.
Ik raad E.ON aan.
10 September, 07:15 M.L. Vries Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is eenvoudig verlopen zonder gedoe. De online account is clean en eenvoudig en beperkt in informatie die wordt gegeven. Prima.
Ik raad E.ON aan.
21 August, 08:03 A.M. Eilander Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De hele overstap is goed verlopen
Ik raad E.ON aan.
03 August, 08:19 W. Bloemendal Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kan er weinig over zeggen tot nu toe is het allemaal prima in orde en dat zal ook wel zo blijven denk ik
Ik raad E.ON aan.
25 July, 07:49 J. Koeling Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de overstap is soepel verlopen.
Ik raad E.ON aan.
20 July, 15:59 O.A. Menten Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap meegemaakt.
Ik raad E.ON aan.
15 July, 07:46 M. Hoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is zonder problemen verlopen en tot nu toe geen problemen gehad
Ik raad E.ON aan.
16 June, 10:41 H.J. Compter Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles probleemloos verlopen
Ik raad E.ON aan.
25 May, 08:13 P.A. Donker Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit de waarheid is....
Ik raad E.ON aan.
23 May, 09:56 P.W.G. De Oude Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon Goed !!
Ik raad E.ON aan.
22 May, 20:26 G.J. Kockmann Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad E.ON aan.
21 May, 14:06 D. van Prooijen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is soepel verlopen en de kostprijzen zijn bekend op papier.
Ik raad E.ON aan.
18 May, 09:12 C.E. Vonk Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima club
Ik raad E.ON aan.
16 May, 07:21 W.A. Binnendijk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat de overstap geweldig verliep.
Ik raad E.ON aan.
15 May, 16:31 E.A.M. Hoeben Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen gehad, prima geregeld.
Ik raad E.ON aan.
09 May, 07:50 P.D.C. Reuvers Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wilde een goed.en goedkoop leverancier
Ik raad E.ON aan.
07 May, 08:52 a Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn verwachte verbruik doorgegeven. Is alsnog ingeschat op het historisch verbruik van deze woning, dus 30 euro per maand te veel. Nu kan enkel 10% per maand bijstellen.. Bloedverziekend irritant.
Ik raad E.ON af.
07 April, 08:01 M.J. Zonneveld - Ritsma Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Volgend jaar weer.
Ik raad E.ON af.
07 April, 07:36 P.H. Ridderhof Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is vlekkeloos verlopen, geen problemen gehad met de overstap.
Ik raad E.ON aan.
06 April, 09:58 J. Steenbergen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niet geluisterd naar de klant
Ik raad E.ON af.
04 April, 18:22 P.J.J. Looijmans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is oke !!
Ik raad E.ON aan.
30 January, 12:26 M.J.T. Derksen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
we zijn net overgestapt dus kan nog niet alles beoordelen
Ik raad E.ON aan.
28 January, 10:26 CCGDM Uijens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niets te klagen... alles gaat vloeiend.
Ik raad E.ON aan.
25 January, 10:23 M.N. Noe Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn maandbedrag is hoger vastgesteld dan bij het overstappen inzichtelijk gemaakt werd (125 ipv 117). Verder duurde de overgang onnodig lang, waardoor ik 1 maand extra aan mijn oude leverancier verbonden was.
Ik raad E.ON aan.
22 January, 10:52 S.M.S. Gerrits Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N.v.t
Ik raad E.ON aan.
22 January, 08:24 J. Diekmeijer Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is heel soepel verlopen
Ik raad E.ON aan.
20 January, 15:58 E.J. Klein Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb niet in de kou en zonder licht gezeten na mn overstap
Ik raad E.ON aan.
20 January, 08:56 T.C. Blom Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles duidelijk geregeld. Alleen de slimme meter is een onding en juist niet slim.
Ik raad E.ON aan.
16 January, 10:54 E.J. Driebergen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik wacht nog op een schriftelijke bevestiging van E.ON dat ik bij verhuizing per 1 mei boetevrij mag opzeggen. Deze is mij telefonisch toegezegd.
Ik raad E.ON aan.
15 January, 12:25 C Kolk Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is heel soepel verlopen erg tevreden
Ik raad E.ON aan.
15 January, 09:37 CJ Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging gemakkelijk. Klantportaal vergelijkbaar met andere aanbieder. Prijs per maand gunstiger.
Ik raad E.ON aan.
14 January, 19:08 H. Meulenbeld Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
naar aanleiding van jullie vraagstelling.
Ik raad E.ON aan.
13 January, 10:25 P.J.A. Ernest Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles OK
Ik raad E.ON aan.
12 January, 07:30 H.G.A. Stol Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor een jaar heeft e-on een aantrekkelijk energie-aanbod, waarvan ik hoop dat zij bij verlenging dezelfde voorwaarden gaan hanteren als voor nieuwkomers.
Ik raad E.ON aan.
09 January, 10:56 K.D. Dijkstra Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb alles als prettig verlopen ervaren. Nu het vervolg nog, dat is afwachten.
Ik raad E.ON aan.
28 December, 07:07 J. Van Saaze Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging moeizaam en doordat zij heel traag waren ben ik later overgestapt dan gewenst.
Ik raad E.ON af.
23 December, 08:57 H.J. Kooi Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben over de overstap naar EON, eigenlijk moet nog blijken of het goed bevalt maar tot nu toe prima!
Ik raad E.ON aan.
13 December, 15:33 M.M.J.M. Meeren Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In de welkomsbrief worden niet de afgesproken tarieven genoemd. Laatste 3 vragen 3 sterren want ik heb hier nog niet mee te maken gehad.
Ik raad E.ON aan.
13 November, 18:27 J.C.F. Groot Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.....
Ik raad E.ON aan.
Aangezien E.ON is overgenomen door Eneco, kun je voor veelgestelde vragen terecht op de leverancierspagina van Eneco.

Huidige aanbiedingen van E.ON

Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

{{addresscheck.errorMessage}}
Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt