Menu
call-icon
6,9 uit 10
Ben jij op zoek naar informatie over de energieleverancier E.ON? Lees hier alles wat je wilt weten: contactgegevens, klantbeoordelingen, tarieven, veelgestelde vragen en meer. Vergeet niet jaarlijks energie te vergelijken om te zien of je nog steeds het meest voordelige energiecontract hebt.   

E.ON

E.ON Benelux is sinds 2000 actief op de Nederlandse energiemarkt. In dat jaar werd het Electriciteitsbedrijf Zuid-Holland (EZH) opgekocht door het moederbedrijf E.ON AG. Momenteel werken zo’n 900 medewerkers bij E.ON Benelux. De geleverde energie wordt opgewekt in zes gascentrales en een kolencentrale in Zuid-Holland. Het hoofdkantoor staat in Rotterdam.

Tarieven E.ON

Wil je de meest actuele energietarieven van E.ON weten? Dan kun je het beste een vergelijking maken via onze energievergelijker. De energietarieven veranderen namelijk twee keer per jaar en kunnen variëren per regio. Met een variabel energiecontract merk je deze verandering enigszins, het gaat echter maar om een paar centen. Heb je een energiecontract met vaste tarieven dan merk je hier niets van. Wij raden altijd aan een éénjarig energiecontract af te sluiten met vaste tarieven.

 

Welkomstkortingen en actietarieven

Je profiteert het meest door ieder jaar opnieuw een actiecontract af te sluiten met voordelige actietarieven en een aantrekkelijke welkomstbonus. Zo kun je ieder jaar opnieuw een vergelijking maken en overstappen naar het meest voordelige contract. Je ontvangt welkomstkortingen en actietarieven alleen via vergelijkingssites. Energieleveranciers concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk uit te komen in de vergelijker.

Energie vergelijken E.ON

 

Ben jij benieuwd welk actietarief E.ON je op dit moment kan bieden? Maak dan meteen vergelijking. Vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

 

Vergelijk Energie

 

Over E.ON

E.ON Benelux maakt deel uit van E.ON AG. Dit is het Duitse moederbedrijf. Na een fusie tussen VEBA en VIAG is dit bedrijf in 2000 ontstaan. E.ON is actief op de energiemarkt in Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Rusland, Scandinavië en Spanje. E.ON AG is één van de grootste nutsbedrijven ter wereld. Vooral in Europa hebben ze een sterke marktpositie in de energiemarkt.

 

Hoe duurzaam is E.ON energie?

E.ON heeft zich als doel gesteld om de C02-uitstoot in 2030 met minstens 50 procent te verminderen. In 2015 wil E.ON dat internationaal 18 procent van het opgewekte vermogen duurzaam wordt gewekt. Het bedrijf richt zich op een energiemix. Betrouwbare, betaalbare en duurzame energie zal met een combinatie van duurzame opwekkingsmethodes tot stand moeten komen. Op dit moment kan niet worden voldaan aan de groeiende energievraag als alleen gebruik wordt gemaakt van duurzame bronnen, volgens het bedrijf.

 

Hoe worden deze doelen behaald?

E.ON zal in de komende jaren 7 miljard euro investeren in duurzame energie. Hoe wordt dit bedrag verdeeld? 90 procent wordt geïnvesteerd in duurzame energietechnologieën, zoals windenergie, zonne-energie en biomassa. De overige 10 procent gaat naar andere technologieën. E.ON stelt dat we meer duurzame bronnen nodig zullen hebben om aan de energievraag te kunnen voldoen.

 

Energiecontracten van E.ON

E.ON werkt met vaste- en variabele energieprijzen. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft je tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn. E.ON biedt contracten met een vast tarief aan met een contractduur van 1, 2 of 3 jaar. Bij een contract met een variabele energieprijs kunnen de tarieven veranderen. Deze worden tweemaal per jaar aangepast op basis van de marktprijzen. E.ON biedt deze contracten aan met de mogelijkheid de overeenkomst te allen tijde te kunnen opzeggen.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn verschillend per regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag. Wil je de huidige tarieven van E.ON bekijken? Energie vergelijken kan met onze energievergelijker. Je kunt de tarieven dan meteen vergelijken met andere aanbieders. Zo weet je zeker dat je de scherpste aanbieding vindt.

 

De slimme thermostaat van E.ON

De slimme thermostaat van E.ON biedt meerdere mogelijkheden om de temperatuur in huis te reguleren. Via de E.ON EnergieAssistent app kun je (op afstand) de verwarming verhogen of verlagen. De slimme thermostaat heeft meerdere programma’s die kunnen worden ingesteld. Door van deze programma’s gebruik te maken past de slimme thermostaat zelf de verwarming aan. En natuurlijk kun je de thermostaat ook ouderwets handmatig bedienen.

 

E.ON EnergieAssistent – Besparen op je energieverbruik

De E.ON EnergieAssistent is een smart home systeem om inzicht te krijgen in je energieverbruik. Je kunt (op afstand) zelfs het energieverbruik regelen. Via een internetverbinding is het mogelijk op je pc, tablet of smartphone je energieverbruik in te zien en te regelen. Het aan- en uitschakelen van apparaten op afstand hoort tot de mogelijkheden. Je kunt de E.ON EnergieAssistent zo instellen dat je boven een bepaald energieverbruik een melding ontvangt. Met slimme stekkers zie je welke apparaten in jouw huis de grootste energieverbruikers zijn. Heb je ook een slimme thermostaat? Dan kun je op afstand de verwarming bedienen.

 

Afwezigheidssensor

De slimme thermostaat van E.ON beschikt over een afwezigheidssensor. Als er gedurende een bepaalde tijd geen bewegingen in huis worden geregistreerd schakelt de slimme thermostaat automatisch over naar een energiebesparende stand. De temperatuur van de spaarstand stel je zelf in. De duur voor de thermostaat de spaarstand inschakelt kun je ook instellen.

 

De slimme meter bij E.ON

De slimme meter is een nieuwe generatie energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Deze nieuwe meters gaan de oude analoge meters vervangen. De slimme meter kan zeer nauwkeurig en real time je verbruik weergeven. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

 

Al in het bezit van een slimme meter?

Je twijfelt of je al een slimme meter hebt? Als jouw meter na 1 januari 2012 is vervangen, dan heb je waarschijnlijk een slimme meter. Een ander herkenningspunt is dat de meter een aansluiting met telefoonstekker (RJ-11) heeft.

 

Voordelen van een slimme meter

Het grote voordeel van een slimme meter is dat het meten van energieverbruik sterk wordt vereenvoudigd. De voordelen van een slimme meter:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online via Mijn E.ON je maandelijkse verbruik bekijken;
  • In combinatie met de E.ON EnergieAssistent zie je meteen je verbruik.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Op zonnige dagen leveren jouw zonnepanelen veel energie. De opgewekt energie zal eerst voor je eigen huishouden worden gebruikt. Het is natuurlijk ook mogelijk dat je meer energie opwekt dan je op het moment nodig hebt. Als dit gebeurt, lever je energie terug aan het net. Op de momenten dat jouw energieverbruik hoger is dan de zonnepanelen kunnen leveren, neem je energie van het net af. De teruggeleverde stroom wordt van de afgenomen stroom afgetrokken. Deze verrekening heet salderen. Wek je op jaarbasis meer energie op dan je verbruikt? Dan krijg je van de energieleverancier een terugleververgoeding.

 

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

E.ON saldeert tegen hetzelfde tarief dat je betaalt voor je energie. Dit bedrag is dus inclusief overheidsheffingen en btw. Heb je op jaarbasis meer energie opgewekt dan je van het net hebt afgenomen? Dan krijg je een terugleververgoeding. Bij E.ON is dit een vast tarief per kWh. De vergoeding is zonder overheidsheffingen en btw.

 

Contactgegevens E.ON

Telefoon040- 25 777 25
KostenGebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen 8.30 – 17.30 uur
Websitehttp://www.eon.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij E.ON

Je hebt een gasstoring of stroomstoring en je bent klant van E.ON? Kijk eerst of jij de enige in de omgeving bent zonder gas en/of stroom. Als je buren er ook last van hebben, is er sprake van een gas- of stroomstoring in jouw omgeving. Op gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Ruik je gas of ben je de enige die te maken heeft met de storing? Bel dan snel het nationale storingsnummer: 0800-9009.

 

Betalingen aan E.ON

Bij E.ON kun je op twee manieren je energienota betalen. Dat gaat via een automatische incasso of acceptgiro. Bij een automatische incasso krijg je maandelijks een korting van € 1,21 per maand. Deze wordt op de jaarrekening verrekend.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Geef minimaal 10 dagen van tevoren door dat je gaat verhuizen. Dit kan tot 45 dagen voor de verhuizing worden gedaan. Je moet de meterstanden van je huidige en nieuwe woning invullen. Dit kun je via de website of telefonisch (0900 – 0601, € 0,45 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten) doorgeven.

 

Opzeggen contract bij E.ON

Als je een energiecontract wil opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van E.ON. Het nummer is 0900 – 0601. Je betaalt € 0,45 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten. Het is ook mogelijk om je contactgegevens achter te laten op de website. Overigens, als je overstapt van energieleverancier hoef je jouw oude leverancier niet op te zeggen. De nieuwe energieleverancier doet dit namelijk automatisch.

 

Opzegtermijn E.ON

Houd de opzegtermijn van je energieleverancier goed in de gaten. Wil je een energiecontract voor het einde van de contractduur opzeggen? E.ON brengt je dan een opzegboete in rekening. Deze wordt bepaald aan de hand van de resterende contractduur.

 

Resterende contractduurBoete*
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

 

* Naast een opzegvergoeding kan E.ON je een vergoeding van maximaal 50 euro (inclusief btw) vragen voor een welkomstcadeau en/of welkomstpremie die je hebt ontvangen.

 

Neemt E.ON de opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt E.ON je opzegboete over. Als je via EasySwitch.nl een nieuwe energiecontract met E.ON afsluit, ontvang je geen vergoeding voor je opzegboete van de vorige leverancier. Vaak krijg je namelijk al een welkomstpremie.

 

 Overstappen van energieleverancier

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar E.ON? In onze energievergelijker zie je de huidige energietarieven van de verschillende leveranciers. Vergelijk de tarieven van E.ON met andere energieleveranciers en vind het contract dat tegen de beste voorwaarden bij jouw verbruik past.

 

 

Vergelijk Energie

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet E.ON?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat E.ON de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet hebt gemaakt, word je aangemeld bij E.ON. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van E.ON. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

 

E.ON tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Beoordeling klantervaringen
7,5
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,9 uit 10

Klantervaringen

07 April, 08:01 M.J. Zonneveld - Ritsma Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Volgend jaar weer.
Ik raad E.ON af.
07 April, 07:36 P.H. Ridderhof Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is vlekkeloos verlopen, geen problemen gehad met de overstap.
Ik raad E.ON aan.
06 April, 09:58 J. Steenbergen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niet geluisterd naar de klant
Ik raad E.ON af.
04 April, 18:22 P.J.J. Looijmans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is oke !!
Ik raad E.ON aan.
30 January, 12:26 M.J.T. Derksen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
we zijn net overgestapt dus kan nog niet alles beoordelen
Ik raad E.ON aan.
28 January, 10:26 CCGDM Uijens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niets te klagen... alles gaat vloeiend.
Ik raad E.ON aan.
25 January, 10:23 M.N. Noe Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn maandbedrag is hoger vastgesteld dan bij het overstappen inzichtelijk gemaakt werd (125 ipv 117). Verder duurde de overgang onnodig lang, waardoor ik 1 maand extra aan mijn oude leverancier verbonden was.
Ik raad E.ON aan.
22 January, 10:52 S.M.S. Gerrits Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N.v.t
Ik raad E.ON aan.
22 January, 08:24 J. Diekmeijer Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is heel soepel verlopen
Ik raad E.ON aan.
20 January, 15:58 E.J. Klein Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb niet in de kou en zonder licht gezeten na mn overstap
Ik raad E.ON aan.
07 April, 08:01 M.J. Zonneveld - Ritsma Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Volgend jaar weer.
Ik raad E.ON af.
07 April, 07:36 P.H. Ridderhof Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is vlekkeloos verlopen, geen problemen gehad met de overstap.
Ik raad E.ON aan.
06 April, 09:58 J. Steenbergen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niet geluisterd naar de klant
Ik raad E.ON af.
04 April, 18:22 P.J.J. Looijmans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is oke !!
Ik raad E.ON aan.
30 January, 12:26 M.J.T. Derksen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
we zijn net overgestapt dus kan nog niet alles beoordelen
Ik raad E.ON aan.
28 January, 10:26 CCGDM Uijens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niets te klagen... alles gaat vloeiend.
Ik raad E.ON aan.
25 January, 10:23 M.N. Noe Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn maandbedrag is hoger vastgesteld dan bij het overstappen inzichtelijk gemaakt werd (125 ipv 117). Verder duurde de overgang onnodig lang, waardoor ik 1 maand extra aan mijn oude leverancier verbonden was.
Ik raad E.ON aan.
22 January, 10:52 S.M.S. Gerrits Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N.v.t
Ik raad E.ON aan.
22 January, 08:24 J. Diekmeijer Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is heel soepel verlopen
Ik raad E.ON aan.
20 January, 15:58 E.J. Klein Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb niet in de kou en zonder licht gezeten na mn overstap
Ik raad E.ON aan.
20 January, 08:56 T.C. Blom Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles duidelijk geregeld. Alleen de slimme meter is een onding en juist niet slim.
Ik raad E.ON aan.
16 January, 10:54 E.J. Driebergen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik wacht nog op een schriftelijke bevestiging van E.ON dat ik bij verhuizing per 1 mei boetevrij mag opzeggen. Deze is mij telefonisch toegezegd.
Ik raad E.ON aan.
15 January, 12:25 C Kolk Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is heel soepel verlopen erg tevreden
Ik raad E.ON aan.
15 January, 09:37 CJ Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging gemakkelijk. Klantportaal vergelijkbaar met andere aanbieder. Prijs per maand gunstiger.
Ik raad E.ON aan.
14 January, 19:08 H. Meulenbeld Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
naar aanleiding van jullie vraagstelling.
Ik raad E.ON aan.
13 January, 10:25 P.J.A. Ernest Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles OK
Ik raad E.ON aan.
12 January, 07:30 H.G.A. Stol Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor een jaar heeft e-on een aantrekkelijk energie-aanbod, waarvan ik hoop dat zij bij verlenging dezelfde voorwaarden gaan hanteren als voor nieuwkomers.
Ik raad E.ON aan.
09 January, 10:56 K.D. Dijkstra Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb alles als prettig verlopen ervaren. Nu het vervolg nog, dat is afwachten.
Ik raad E.ON aan.
28 December, 07:07 J. Van Saaze Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging moeizaam en doordat zij heel traag waren ben ik later overgestapt dan gewenst.
Ik raad E.ON af.
23 December, 08:57 H.J. Kooi Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben over de overstap naar EON, eigenlijk moet nog blijken of het goed bevalt maar tot nu toe prima!
Ik raad E.ON aan.
13 December, 15:33 M.M.J.M. Meeren Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In de welkomsbrief worden niet de afgesproken tarieven genoemd. Laatste 3 vragen 3 sterren want ik heb hier nog niet mee te maken gehad.
Ik raad E.ON aan.
13 November, 18:27 J.C.F. Groot Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.....
Ik raad E.ON aan.
12 November, 14:45 P.N.H. Vliet Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om anderen te helpen kiezen
Ik raad E.ON aan.
11 November, 22:17 B.D. Berge Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
allemaal goed geregeld
Ik raad E.ON aan.
08 November, 18:39 J. Doornenbal Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
als je net bent overgestapt weten we nog niet hoe alles verloopt bij de klantenservice e.d.
Ik raad E.ON aan.
04 November, 09:38 H. Smalbrugge Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op dit moment heb ik nog nauwelijks contact gehad met E-on. E-on beoordelen is daarom moeilijk. E-on vroeg mij daar zelf ook al om, maar dat mislukte omdat hun site niet goed werkte. Ik heb tot nu toe geen negatieve ervaringen met E-on. De reden dat ik de meeste waarderingen op drie sterren beoordeelde moet u zien vanuit de gedachte dat ik op die punten nog geen ervaringen met E-on heb.
Ik raad E.ON aan.
29 October, 10:24 A.T. Kleijn Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ondanks dat de totaal prijs hoger is dan bij het afsluiten. Ben ik zeer tevreden.
Ik raad E.ON aan.
28 October, 07:20 M.J. Aben Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
sinds een maand overgestapt. service van easyswitch prima. Contacten tot nu met EON verlopen goed. Snel en duidelijk geholpen. Over prijsinzicht, betaling en duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.
Ik raad E.ON aan.
27 October, 15:36 J.P.J. Gerritsen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden geen problemen
Ik raad E.ON aan.
27 October, 08:10 R.H. Spruijt-Former Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
xx
Ik raad E.ON aan.
24 October, 07:52 R. Spaan Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het was eenvoudig om te doen
Ik raad E.ON aan.
22 October, 15:03 F. VOORBERGEN Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring met e.on, kan uw vragen dan ook niet beantwoorden.
Ik raad E.ON aan.
21 October, 20:53 B. A. Afshar Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat hun raar ebn dom zijn nieks klopt nieks nooit meer daar
Ik raad E.ON af.
21 October, 15:21 B.N.M. Duindam Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap geheel geruisloos moest wel even bellen om de meter standen door te geven omdat de website niet werkten.
Ik raad E.ON aan.
19 October, 08:10 P. Frantzen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
TOT NU TOE GAAT ALLES GOED.
Ik raad E.ON aan.
18 October, 11:22 G.C. ZOET Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tot nu toe tevreden ben
Ik raad E.ON aan.
18 October, 07:24 K.H. Jonker Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad E.ON af.
17 October, 21:31 B. Janssen Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog niks aan te merken, kan het ook nog niet beoordelen
Ik raad E.ON aan.
17 October, 11:39 R. Schipper Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede overstapservice
Ik raad E.ON aan.
16 October, 07:09 J.P. Entius Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geheel tevreden
Ik raad E.ON aan.
07 October, 12:06 P.I.T. van der Sman Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
chaotische organisatie weet niet dat er automatisch wordt geincassert en stuurt mij een aanmaning over een factuur die ik dus nooit heb ontvangen. reageert niet op vragen per mail. (Bij betaling blijven 2 sterren staan omdat één invullen niet mogelijk is)
Ik raad E.ON af.
04 October, 07:15 A.H. Stumpers Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Contract moet nog ingaan. Vraag opnieuw over twee maanden want nog geen ervaring met E on.....
Ik raad E.ON af.
01 October, 12:28 T.P. Tosserams Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe is alles prima verlopen, nog geen contact gehad met E.on.
Ik raad E.ON aan.
29 September, 18:14 H.J. Rademakers Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog niet echt ervaring met dit bedrijf
Ik raad E.ON aan.
28 September, 08:16 L.B.M.H. Zaat Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Als zo als te verwachten. Alleen overstap 2 dagen eerder dan afgesproken, waar door ik kans liep op een boete. Gelukkig niet gebeurt, maar vind het toch slordig.
Ik raad E.ON aan.
27 September, 19:15 N.J.J. Berger Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het duurde net even te lang voordat de definitieve bevestiging binnen kwam. Geen ervaring met helpdesk en/of klantenservice. Ook niet qua duurzaamheid: de prijs per maand was het enige criterium
Ik raad E.ON aan.
27 September, 07:50 P.A. Lankheet Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben over de eerste 2 punten tevreden, maar het overstapproces heeft zo lang geduurd dat als het 1 dag later pas was gelukt, ik was afgesloten door de netwerkbeheerder.
Ik raad E.ON aan.
26 September, 07:37 J.W.C.M. Riel Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad E.ON aan.
25 September, 14:04 F.A. Glorius Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is snel en prettig verlopen, prijs is goed.
Ik raad E.ON aan.
16 September, 13:42 B.G. Greven Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snelle service, scherpe prijs
Ik raad E.ON aan.
13 September, 19:43 G. Voogt Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Onduidelijkheid over prijsstelling opgave van verbruik bij EasySwitch komt niet overeen met maandbedrag. Klantenservice kan me niet vertellen tegen wek tarief ik nu energie ga afnemen, hierdoor is mijn verwachte besparing onduidelijk.
Ik raad E.ON af.
13 September, 10:32 R. Vogelzang Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap service!!!
Ik raad E.ON aan.
12 September, 13:57 C. Maurik Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik zocht naar een goedkopere leverancier .
Ik raad E.ON aan.
12 September, 11:12 B.P.M. Boerakker Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen ervaring met de rest,behalve dat de kosten per maand niet overeen komen met wat er is afgesproken in het kontrakt
Ik raad E.ON aan.
12 September, 08:41 J.H.T. Vlerken Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
aangezien de levering zonder direct contact gaat merken wij er niets van; wij zijn overgestapt ivm de kosten die uiteindelijk maar € 3,00 goedkoper zijn, dus geen mening tot nu toe
Ik raad E.ON aan.
09 September, 07:16 C.J.M. Akker Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duim
Ik raad E.ON aan.
06 September, 07:15 H.H.W. Nies Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb amper contact gehad met e.on. Alles is on-line geregeld.
Ik raad E.ON aan.
04 September, 13:36 E.J.C.C. Leemans Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Deze overstap is mislukt omdat de overeenkomst met Easeswitch totaal niet overgenomen word door Eon. Na diverse contacten blijkt dat Eon een totaal andere berekening heeft dan afgesproken met Easyswitch.
Ik raad E.ON af.
03 September, 18:41 T.C.M. BOONMAN Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goede overstap
Ik raad E.ON aan.
01 September, 17:00 J. Jong Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb geen problemen ondervonden
Ik raad E.ON aan.
21 August, 07:41 W.J. Koomen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen probleem met overstap
Ik raad E.ON aan.
17 August, 07:03 H.A.C. Wijsen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed
Ik raad E.ON aan.
16 August, 19:38 David Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede prijs
Ik raad E.ON aan.
16 August, 10:55 C. Zeekant Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net overgestapt, heb nog geen ervaring met online hulp en klantenservice.
Ik raad E.ON aan.
22 July, 08:50 R.J. Fokkinga Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geruisloos overstap, documenten(contract) geleverd, en prima prijs vooral gasprijs is laag en dat is nl het duurste.
Ik raad E.ON aan.
13 July, 18:38 J.A.M. Huystee-van der Klauw Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Perfecte overstap. Goede prijs verhouding.
Ik raad E.ON aan.
13 July, 18:08 H.W.B. Krom Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor anderen
Ik raad E.ON aan.
06 July, 07:32 Fredrix Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede en snelle overstap. Zeer duidelijke welkom map gekregen waarop de tarieven en einddatum vermeld staan.
Ik raad E.ON aan.
29 June, 18:36 T.P.H.M. Reintjes Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij het overstappen naar E.ON was het voor ons iets nieuws wij waren nog nooit over gestapt en zij hebben ons goed geholpen want de eindafrekening klopte niet en dat hebben hun voor ons op gelost.
Ik raad E.ON aan.
01 June, 08:48 J.L. Maas- Seelen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is zeer goed afgehandeld
Ik raad E.ON aan.
28 May, 13:17 B.J. Berkum Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat tot nu alles naar wens verloopt.
Ik raad E.ON aan.
27 May, 07:02 E. Kort Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad E.ON aan.
18 May, 09:30 S.I.R.S.H.M.L. Leclair Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
onvriendelijk medewerker spreekt vrij slecht Nederlands en begrijpt normale vragen niet en komt ook niet met een mogelijke oplossing van de door hun gemaakte fouten .
Ik raad E.ON af.
16 May, 18:47 A. Engelenhoven Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ze hebben mij gewijgert, terwijl het buro waar zij volgens hen informatie van hadden verkregen mij een positieve beoordeling sturen.
Ik raad E.ON af.
15 May, 08:14 W.C.M. Jansen Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben er al een keer meer naar over gestapt en was ook toen prima.
Ik raad E.ON aan.
27 April, 19:42 T.J.I. Rutgers Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Simpele overstap. Energieprijzen gemiddeld.
Ik raad E.ON aan.
26 April, 14:56 A. Nijenhuis Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevrede
Ik raad E.ON aan.
19 April, 09:14 F. Nijssen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs is erg scherp en het overstapproces is simpel. Ik heb de klantenservice nog niet nodig gehad waardoor ik hier dus ook geen beoordeling over kan geven.
Ik raad E.ON aan.
18 April, 11:37 J.P.G. Jong Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had zitten suffen en was een half jaar te vroeg met omzetten. Is door e-on correct opgepakt en afgehandeld.
Ik raad E.ON aan.
16 April, 07:13 M.P. Dominicus Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is prima verlopen. Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat ze alles per post doen. Dit kan prima allemaal per mail. Vind ik toch duurzamer. Verder alles wel heel duidelijk omschreven en netjes voor elkaar.
Ik raad E.ON aan.
15 April, 07:43 A.H.G. Venne Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zover alles duidelijk en naar tevredenheid verlopen. Heb nog geen gebruik gemaakt van Online hulp Klantenhulp en kan duurzaamheid na 1 maand niet beoordelen. Dus in feite is dit een nvt geval
Ik raad E.ON aan.
14 April, 09:06 G.A.M. JANSSEN Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Eon houd zich aan de afspraken inzake berekening. Kunnen andere (nuon) nog wat van leren.
Ik raad E.ON aan.
08 April, 08:08 T.T. Pool Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb al een week eon en nog geen enkel bericht gehad. Gisteren een herinnering per sms gehad. Geen idee wat er mis is en heb een klacht gestuurd.
Ik raad E.ON af.
06 April, 08:58 Burg Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen ondervonden. Alle papieren met prijzen keurig optijd binnen. Daar stonden geen andere prijzen op dan op Easyswitch.nl. Oxxio doet dat namelijk wel.
Ik raad E.ON aan.
05 April, 10:19 A.M Heiden Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe is alles goed en overzichtelijk verlopen
Ik raad E.ON aan.
04 April, 11:00 M. Voet Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goedkoper dan vorige energieleverancier
Ik raad E.ON aan.
04 April, 07:04 NP Hessey Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
The price in the contract was far higher than the web price. They gave no online help and did not answer the telephone when I called. I ended the contract inside the 14 day grace period.
Ik raad E.ON af.
03 April, 18:26 J.H.M. Bergers Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe zeer tevreden.
Ik raad E.ON aan.
03 April, 16:21 F.J.C.M Pennock Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer goed duidelijk.
Ik raad E.ON aan.
03 April, 10:56 G.J. Pouw Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Een goede energieleverancier met heldere afspraken en goede informatie
Ik raad E.ON aan.
03 April, 10:21 G. Ederveen Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor mensen die overwegen over te stappen
Ik raad E.ON aan.
02 April, 11:34 D. Bergacker Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
telefonisch zeer onvriendelijke en klant-onvriendelijke houding waardoor ik uiteindelijk voor een andere leverancier heb gekozen.
Ik raad E.ON af.
02 April, 08:41 R.J. Schrok Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima leverancier, geen gedoe, goede tarieven, geen maandelijkse vaste leverancierskosten, lage tarieven, alles via internet te regelen
Ik raad E.ON aan.
01 April, 11:25 J. Bel Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik hoor niks meer van E.ON
Ik raad E.ON af.
01 April, 08:51 J.B. Diele Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ALLES IS PERFECT VERLOPEN
Ik raad E.ON aan.
28 March, 18:08 G. PLASMAN Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat er om gevraagd wordt!
Ik raad E.ON aan.
28 March, 09:12 TML Vinck Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe geen problemen.
Ik raad E.ON aan.
28 March, 07:51 D. Jansen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Verschil met mijn vorige leverancier is ca. EUR. 250,00 per jaar,naar ik niets voor hoef te doen.
Ik raad E.ON aan.
27 March, 08:52 Richard Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap gehad. Keurig geholpen bij de klantenservice!
Ik raad E.ON aan.
26 March, 09:30 P.D.U. Boer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap ging makkelijk. prettig telefonisch contact.
Ik raad E.ON aan.
25 March, 10:27 R.J. Schrijver Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon in één keer goed geregeld.
Ik raad E.ON aan.
24 March, 10:50 A.C.M. Veenman - van Vliet Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima geregeld.
Ik raad E.ON aan.
20 March, 18:46 M.T. Breusers Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
klantvriendelijk, netjes geregeld met overstappen, online hulp ben ik nog niet bekend mee.
Ik raad E.ON aan.
19 March, 10:19 L. Hoek Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is \"geruisloos\" gegaan. Verder geen enkele vraag oid behoeven te stellen, ging allemaal automatisch en zonder problemen.
Ik raad E.ON aan.
18 March, 09:04 P.C.M. Drijvers Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het overstapproces verliep erg slecht. Mijn aanvraag van 28-12 2015 binnen de regels geannuleerd toen er 7 januari een beter aanbod kwam op uw site. Echter, hierover ontving ik wel schriftelijke bevestiging van de annulering van 28-12 maar geen nieuwe overeenkomst. Op 18-01 gebeld en kreeg te horen dat hun programma dit niet had kunnen verwerken omdat het beschouwd werd als een fout in het aanmeldingsproces omdat de aanvragen zo dicht op elkaar werden gedaan. Echter, ik had keurig binnen de 14 dagen gereageerd. Vervolgens kreeg ik 2 overeenkomsten binnen. Een gedateerd op 7-1 en een gedateerd op 18-1. Kon ik weer gaan bellen a raison van zoveel per gesprek. Vervolgens kreeg ik een voorschotsvoorstel binnen wat een stuk hoger lag dan je uit de overeenkomst kon opmaken. Kon ik weer gaan bellen. Blijkt dat hun automatiseringsprogramma het niet kan handelen als je electriciteitsverbruik beneden het bedrag ligt wat je terugkrijgt aan energiebelasting. Moest het zelf maar gaan aanpassen......
Ik raad E.ON af.
16 March, 07:04 P.J.H.A. Reuser Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind het tot nu toe allemaal prima geregeld. Het is wel vroeg om nu al te zeggen of het beter is en dat soort zaken. Dat zien we aan het eind van het jaar!
Ik raad E.ON aan.
13 March, 08:07 M.N. Boekee Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is zeer soepel verlopen , vriendelijke mensen aan de telefoon .
Ik raad E.ON aan.
09 March, 13:00 J.A. Scholten Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb gebeld over de overstap en dat ik het maandbedrag hetzelfde wilde houden als voorheen. dit was allemaal geen probleem en zou hetzelfde blijven. Maar niks klopte daarvan, er werd gewoon een andere mandbedrag bepaald en nu heb ik dat weer kunnen aanpassen op internet.
Ik raad E.ON aan.
08 March, 06:07 D Dijkstra Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede prijs kwaliteit. Reageert op emails en geeft goed support.
Ik raad E.ON aan.
06 March, 14:30 A.W. Burg Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niet tevreden, ik kreeg nog een veel hoger voorschotbedrag voorgeschoteld dan ik al had bij Woonenergie. Dus zijn ze echt niet goedkoper, vind ik !
Ik raad E.ON af.

 Veelgestelde vragen over E.ON

 

Is jouw huis geschikt voor de E.ON EnergieAssistent?

Een huis moet aan de volgende voorwaarden voldoen om volledig gebruik te kunnen maken van de E.ON EnergieAssistent:
  • Internetverbinding (kabel of wifi);
  • Stopcontact in de meterkast;
  • Elektriciteitsmeter en gasmeter op 3 meter afstand van elkaar;
  • Thermostaat is aangesloten met kabels op de CV-ketel;
  • Geen stadsverwarming of zone-systeem.
 

Ik heb stadsverwarming. Kan ik gebruikmaken van de slimme thermostaat of de E.ON EnergieAssistent?

Met stadsverwarming word jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Huishoudens die worden verwarmd met stadsverwarming hebben niet een eigen CV-ketel. Het is dus niet mogelijk om gebruik te maken van de slimme thermostaat of de E.ON EnergieAssistent.    

Hoe wordt het termijnbedrag bepaald?

Het termijnbedrag is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van het contractjaar verrekend met het termijnbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat jouw termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.   

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Ben je het niet eens met de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag? Neem dan contact op met je energieleverancier. De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het termijnbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het termijnbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.   

Hoe zit het met het termijnbedrag bij E.On?

Energieleverancier E.On baseert de berekening voor het termijnbedrag op het historische verbruik. Dat wil zeggen dat E.On bekijkt wat jij, of de vorige bewoners het afgelopen jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd.  
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk energie

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt