whatsapp
call-icon
6,8 uit 10
Ben jij op zoek naar informatie over de energieleverancier E.ON? Lees hier alles wat je wilt weten: contactgegevens, klantbeoordelingen, tarieven, veelgestelde vragen en meer. Vergeet niet jaarlijks energie te vergelijken om te zien of je nog steeds het meest voordelige energiecontract hebt.   

E.ON

E.ON Benelux is sinds 2000 actief op de Nederlandse energiemarkt. In dat jaar werd het Electriciteitsbedrijf Zuid-Holland (EZH) opgekocht door het moederbedrijf E.ON AG. Momenteel werken zo’n 900 medewerkers bij E.ON Benelux. De geleverde energie wordt opgewekt in zes gascentrales en een kolencentrale in Zuid-Holland. Het hoofdkantoor staat in Rotterdam.

Tarieven E.ON

Wil je de meest actuele energietarieven van E.ON weten? Dan kun je het beste een vergelijking maken via onze energievergelijker. De energietarieven veranderen namelijk twee keer per jaar en kunnen variëren per regio. Met een variabel energiecontract merk je deze verandering enigszins, het gaat echter maar om een paar centen. Heb je een energiecontract met vaste tarieven dan merk je hier niets van. Wij raden altijd aan een éénjarig energiecontract af te sluiten met vaste tarieven.

 

Welkomstkortingen en actietarieven

Je profiteert het meest door ieder jaar opnieuw een actiecontract af te sluiten met voordelige actietarieven en een aantrekkelijke welkomstbonus. Zo kun je ieder jaar opnieuw een vergelijking maken en overstappen naar het meest voordelige contract. Je ontvangt welkomstkortingen en actietarieven alleen via vergelijkingssites. Energieleveranciers concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk uit te komen in de vergelijker.

Energie vergelijken E.ON

 

Ben jij benieuwd welk actietarief E.ON je op dit moment kan bieden? Maak dan meteen vergelijking. Vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

 

Vergelijk Energie

 

Over E.ON

E.ON Benelux maakt deel uit van E.ON AG. Dit is het Duitse moederbedrijf. Na een fusie tussen VEBA en VIAG is dit bedrijf in 2000 ontstaan. E.ON is actief op de energiemarkt in Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Rusland, Scandinavië en Spanje. E.ON AG is één van de grootste nutsbedrijven ter wereld. Vooral in Europa hebben ze een sterke marktpositie in de energiemarkt.

 

Hoe duurzaam is E.ON energie?

E.ON heeft zich als doel gesteld om de C02-uitstoot in 2030 met minstens 50 procent te verminderen. In 2015 wil E.ON dat internationaal 18 procent van het opgewekte vermogen duurzaam wordt gewekt. Het bedrijf richt zich op een energiemix. Betrouwbare, betaalbare en duurzame energie zal met een combinatie van duurzame opwekkingsmethodes tot stand moeten komen. Op dit moment kan niet worden voldaan aan de groeiende energievraag als alleen gebruik wordt gemaakt van duurzame bronnen, volgens het bedrijf.

 

Hoe worden deze doelen behaald?

E.ON zal in de komende jaren 7 miljard euro investeren in duurzame energie. Hoe wordt dit bedrag verdeeld? 90 procent wordt geïnvesteerd in duurzame energietechnologieën, zoals windenergie, zonne-energie en biomassa. De overige 10 procent gaat naar andere technologieën. E.ON stelt dat we meer duurzame bronnen nodig zullen hebben om aan de energievraag te kunnen voldoen.

 

Energiecontracten van E.ON

E.ON werkt met vaste- en variabele energieprijzen. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft je tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn. E.ON biedt contracten met een vast tarief aan met een contractduur van 1, 2 of 3 jaar. Bij een contract met een variabele energieprijs kunnen de tarieven veranderen. Deze worden tweemaal per jaar aangepast op basis van de marktprijzen. E.ON biedt deze contracten aan met de mogelijkheid de overeenkomst te allen tijde te kunnen opzeggen.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn verschillend per regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag. Wil je de huidige tarieven van E.ON bekijken? Energie vergelijken kan met onze energievergelijker. Je kunt de tarieven dan meteen vergelijken met andere aanbieders. Zo weet je zeker dat je de scherpste aanbieding vindt.

 

De slimme thermostaat van E.ON

De slimme thermostaat van E.ON biedt meerdere mogelijkheden om de temperatuur in huis te reguleren. Via de E.ON EnergieAssistent app kun je (op afstand) de verwarming verhogen of verlagen. De slimme thermostaat heeft meerdere programma’s die kunnen worden ingesteld. Door van deze programma’s gebruik te maken past de slimme thermostaat zelf de verwarming aan. En natuurlijk kun je de thermostaat ook ouderwets handmatig bedienen.

 

E.ON EnergieAssistent – Besparen op je energieverbruik

De E.ON EnergieAssistent is een smart home systeem om inzicht te krijgen in je energieverbruik. Je kunt (op afstand) zelfs het energieverbruik regelen. Via een internetverbinding is het mogelijk op je pc, tablet of smartphone je energieverbruik in te zien en te regelen. Het aan- en uitschakelen van apparaten op afstand hoort tot de mogelijkheden. Je kunt de E.ON EnergieAssistent zo instellen dat je boven een bepaald energieverbruik een melding ontvangt. Met slimme stekkers zie je welke apparaten in jouw huis de grootste energieverbruikers zijn. Heb je ook een slimme thermostaat? Dan kun je op afstand de verwarming bedienen.

 

Afwezigheidssensor

De slimme thermostaat van E.ON beschikt over een afwezigheidssensor. Als er gedurende een bepaalde tijd geen bewegingen in huis worden geregistreerd schakelt de slimme thermostaat automatisch over naar een energiebesparende stand. De temperatuur van de spaarstand stel je zelf in. De duur voor de thermostaat de spaarstand inschakelt kun je ook instellen.

 

De slimme meter bij E.ON

De slimme meter is een nieuwe generatie energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Deze nieuwe meters gaan de oude analoge meters vervangen. De slimme meter kan zeer nauwkeurig en real time je verbruik weergeven. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

 

Al in het bezit van een slimme meter?

Je twijfelt of je al een slimme meter hebt? Als jouw meter na 1 januari 2012 is vervangen, dan heb je waarschijnlijk een slimme meter. Een ander herkenningspunt is dat de meter een aansluiting met telefoonstekker (RJ-11) heeft.

 

Voordelen van een slimme meter

Het grote voordeel van een slimme meter is dat het meten van energieverbruik sterk wordt vereenvoudigd. De voordelen van een slimme meter:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online via Mijn E.ON je maandelijkse verbruik bekijken;
  • In combinatie met de E.ON EnergieAssistent zie je meteen je verbruik.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Op zonnige dagen leveren jouw zonnepanelen veel energie. De opgewekt energie zal eerst voor je eigen huishouden worden gebruikt. Het is natuurlijk ook mogelijk dat je meer energie opwekt dan je op het moment nodig hebt. Als dit gebeurt, lever je energie terug aan het net. Op de momenten dat jouw energieverbruik hoger is dan de zonnepanelen kunnen leveren, neem je energie van het net af. De teruggeleverde stroom wordt van de afgenomen stroom afgetrokken. Deze verrekening heet salderen. Wek je op jaarbasis meer energie op dan je verbruikt? Dan krijg je van de energieleverancier een terugleververgoeding.

 

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

E.ON saldeert tegen hetzelfde tarief dat je betaalt voor je energie. Dit bedrag is dus inclusief overheidsheffingen en btw. Heb je op jaarbasis meer energie opgewekt dan je van het net hebt afgenomen? Dan krijg je een terugleververgoeding. Bij E.ON is dit een vast tarief per kWh. De vergoeding is zonder overheidsheffingen en btw.

 

Contactgegevens E.ON

Telefoon040- 25 777 25
KostenGebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen 8.30 – 17.30 uur
Websitehttps://www.eon.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij E.ON

Je hebt een gasstoring of stroomstoring en je bent klant van E.ON? Kijk eerst of jij de enige in de omgeving bent zonder gas en/of stroom. Als je buren er ook last van hebben, is er sprake van een gas- of stroomstoring in jouw omgeving. Op gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Ruik je gas of ben je de enige die te maken heeft met de storing? Bel dan snel het nationale storingsnummer: 0800-9009.

 

Betalingen aan E.ON

Bij E.ON kun je op twee manieren je energienota betalen. Dat gaat via een automatische incasso of acceptgiro. Bij een automatische incasso krijg je maandelijks een korting van € 1,21 per maand. Deze wordt op de jaarrekening verrekend.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Geef minimaal 10 dagen van tevoren door dat je gaat verhuizen. Dit kan tot 45 dagen voor de verhuizing worden gedaan. Je moet de meterstanden van je huidige en nieuwe woning invullen. Dit kun je via de website of telefonisch (0900 – 0601, € 0,45 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten) doorgeven.

 

Opzeggen contract bij E.ON

Als je een energiecontract wil opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van E.ON. Het nummer is 0900 – 0601. Je betaalt € 0,45 per gesprek plus de gebruikelijke belkosten. Het is ook mogelijk om je contactgegevens achter te laten op de website. Overigens, als je overstapt van energieleverancier hoef je jouw oude leverancier niet op te zeggen. De nieuwe energieleverancier doet dit namelijk automatisch.

 

Opzegtermijn E.ON

Houd de opzegtermijn van je energieleverancier goed in de gaten. Wil je een energiecontract voor het einde van de contractduur opzeggen? E.ON brengt je dan een opzegboete in rekening. Deze wordt bepaald aan de hand van de resterende contractduur.

 

Resterende contractduurBoete*
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

 

* Naast een opzegvergoeding kan E.ON je een vergoeding van maximaal 50 euro (inclusief btw) vragen voor een welkomstcadeau en/of welkomstpremie die je hebt ontvangen.

 

Neemt E.ON de opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt E.ON je opzegboete over. Als je via EasySwitch.nl een nieuwe energiecontract met E.ON afsluit, ontvang je geen vergoeding voor je opzegboete van de vorige leverancier. Vaak krijg je namelijk al een welkomstpremie.

 

 Overstappen van energieleverancier

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar E.ON? In onze energievergelijker zie je de huidige energietarieven van de verschillende leveranciers. Vergelijk de tarieven van E.ON met andere energieleveranciers en vind het contract dat tegen de beste voorwaarden bij jouw verbruik past.

 

 

Vergelijk Energie

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet E.ON?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat E.ON de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet hebt gemaakt, word je aangemeld bij E.ON. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van E.ON. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

 

E.ON tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2018
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Beoordeling klantervaringen
7,5
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,8 uit 10

Klantervaringen

17 April, 08:13 T Gog Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad E.ON aan.
16 April, 15:09 G Visscher Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog geen beoordeling geven nog maar een maand geleden overgestapt
Ik raad E.ON aan.
15 April, 12:09 F Pankras Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind het gebrek aan een app met realtime inzicht een gemis. Ik zou tweemaandelijkse updates krijgen via e-mail, maar moet na 3 maanden de eerste nog krijgen.
Ik raad E.ON aan.
14 April, 18:36 E Boven Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is perfect
Ik raad E.ON aan.
13 April, 08:01 S Lindeman Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe goede overstap zonder verdere problemen
Ik raad E.ON aan.
12 April, 08:22 R Lindeman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap verliep gladjes. alleen was de maandelijkse betaling voor mijn gevoel te hoog ingeschat, deze was overigens wel makkelijk neerwaarts bij te stellen via mijn EON
Ik raad E.ON aan.
05 April, 07:18 H Ven Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap naar E.ON is vlekkeloos verlopen . Alles is keurig geregeld.
Ik raad E.ON aan.
03 April, 13:34 G Verhoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima leverancier
Ik raad E.ON aan.
29 March, 20:36 H Meulendijks Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik er nog wel even aan wil toevoegen dat het ontzettend moeilijk is om in te loggen bij E.ON,diverse mails gestuurd en gehad,maar het lukt nog steeds niet!!!
Ik raad E.ON aan.
25 March, 14:30 J Kasteren Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijsinzicht is prima, wijkt alleen iets af (marginaal) klantenservice geen ervaring mee gehad en ik weet niet hoeveel er geïnvesteerd wordt in groene energie, verder lijkt het qua stroomlevering op elke andere leverancier, alleen de prijs is lager dus raad je E.On aan , jawel maar dat kan over een jaar weer anders zijn!
Ik raad E.ON aan.
17 April, 08:13 T Gog Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad E.ON aan.
16 April, 15:09 G Visscher Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog geen beoordeling geven nog maar een maand geleden overgestapt
Ik raad E.ON aan.
15 April, 12:09 F Pankras Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind het gebrek aan een app met realtime inzicht een gemis. Ik zou tweemaandelijkse updates krijgen via e-mail, maar moet na 3 maanden de eerste nog krijgen.
Ik raad E.ON aan.
14 April, 18:36 E Boven Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is perfect
Ik raad E.ON aan.
13 April, 08:01 S Lindeman Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe goede overstap zonder verdere problemen
Ik raad E.ON aan.
12 April, 08:22 R Lindeman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap verliep gladjes. alleen was de maandelijkse betaling voor mijn gevoel te hoog ingeschat, deze was overigens wel makkelijk neerwaarts bij te stellen via mijn EON
Ik raad E.ON aan.
05 April, 07:18 H Ven Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap naar E.ON is vlekkeloos verlopen . Alles is keurig geregeld.
Ik raad E.ON aan.
03 April, 13:34 G Verhoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima leverancier
Ik raad E.ON aan.
29 March, 20:36 H Meulendijks Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik er nog wel even aan wil toevoegen dat het ontzettend moeilijk is om in te loggen bij E.ON,diverse mails gestuurd en gehad,maar het lukt nog steeds niet!!!
Ik raad E.ON aan.
25 March, 14:30 J Kasteren Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijsinzicht is prima, wijkt alleen iets af (marginaal) klantenservice geen ervaring mee gehad en ik weet niet hoeveel er geïnvesteerd wordt in groene energie, verder lijkt het qua stroomlevering op elke andere leverancier, alleen de prijs is lager dus raad je E.On aan , jawel maar dat kan over een jaar weer anders zijn!
Ik raad E.ON aan.
24 March, 09:19 B Kerkdijk Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles ging geruisloos over.
Ik raad E.ON aan.
18 March, 10:47 C Baars Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het allemaal positief is
Ik raad E.ON aan.
13 March, 13:04 G A H VAN Houten Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
IN HET BEGIN ONJUISTE INFORMATIE
Ik raad E.ON af.
13 March, 08:03 A Hartingsveldt Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uw verstrekte prijsinzichten zijn uiterst volledig. Maar onder het mom van komende prijsverhogingen heb ik het gevoel dat ik andere tarieven heb gekregen omdat ik veel minder ga gebruiken wegens alleenstaande. Kunt u dit a.d.hand van uw gegevens controleren?
Ik raad E.ON aan.
12 March, 13:57 H Bouwhuis Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na de overstap kan ik nagenoeg niet beoordelen of ik de totaalprijs waarop ik beslist heb ook werkelijk krijg. De toegezonden tarievenlijst geeft geen uitleg over mijn gasregio tw 5-6-9. Heel fraai is de zin in de lijst `Aan dit tarievenblad kunnen geen rechten worden ontleend` Dus willekeur? Bovendien hadden ze wel een mail kunnen sturen waarin wordt vermeld dat E.on is overgenomen. Ik hoor graag van U.
Ik raad E.ON af.
11 March, 08:44 J Haastrecht Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
2 redenen: Ik kreeg een veel hoger maandbedrag dan voorgeschoteld te betalen. (enkele tientallen euros per maand meer!!!) En binnen een maand na switch kregen we via de pers te horen dat ze ophaan in een andere energieleverancier. (waarvan je dus de specificaties niet kent en dus niet kan beoordelen/of voor hebt gekozen}.
Ik raad E.ON af.
10 March, 08:48 C Koene Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik betaalde bij Oxxio een voorschot van E 93,- Op advies van Easy Switch ben ik overgestapt naar EON, omdat die volgens hen goedkoper was. Daar was mijn voorschot echter E 107,- Dat viel me lelijk tegen.
Ik raad E.ON af.
09 March, 13:51 P Leeuw Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad E.ON aan.
08 March, 09:26 L Joosten-Dumont Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze hebben tot twee keer toe niet geluisterd naar of gereageerd op mijn vragen over het wijzigen van het termijnbedrag. Dit vind ik vervelend.
Ik raad E.ON aan.
06 March, 07:22 D Ram Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik tevreden ben met de nieuwe aansluiting
Ik raad E.ON aan.
04 March, 08:04 M Koen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep soepel met de overstap naar e-on via easyswitch
Ik raad E.ON aan.
28 February, 06:56 T Jansen Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Maandbedrag is veel hoger dan afgesproken
Ik raad E.ON af.
26 February, 13:48 R Musters Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen voor de derde keer naar Eon overgstapt.
Ik raad E.ON aan.
21 February, 08:59 W Rest Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed gegaaan
Ik raad E.ON aan.
20 February, 08:22 S Hoeve Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
te vroeg voor beoordeling. Nauwelijks ervaring met nieuwe leverancier.
Ik raad E.ON aan.
19 February, 09:35 J Ezendam Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan nog geen juiste beoordeling geven, omdat ik nog nagenoeg geen con tact heb gehad het E-On. Zij leveren pas energie sinds 8 februari. dus 11 dagen geleden. Het enige wat ik heb gedaan is het maandelijkse voorschot met 10% naar beneden bijgesteld, want de verbruikswaarden (meterstanden) waren ook zeker 10% te hoog ingeschat. Onze gezinssituatie is veranderd, vandaar minder verbruik. Voor de rest is het afwachten, dus een beoordeling na 1 dagen is veel te vroeg. Onthoud het spreekwoord: \"Prijs de dag niet voor het avond is\" !!! Maar....so far, so good.
Ik raad E.ON af.
10 February, 07:53 H Blom Jaquet Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is nooit gestart.
Ik raad E.ON af.
24 January, 20:17 H Bouwes Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
EON is bekend, goed en te vertrouwen
Ik raad E.ON aan.
16 January, 13:11 w.a.van schaik Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ter informatie van potentiele klanten
Ik raad E.ON aan.
14 January, 09:57 J Beckers Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Te vroeg om daarover te oordelen.
Ik raad E.ON aan.
12 January, 20:05 M Nijman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging niet lekker, oxxio gaf verkeerde meterstanden door aan Eon. Ik heb ze overigens goed door gegeven aan oxxio. het lijkt er op dat ze mijn meterstanden niet geloofd werden, laag verbruik ivm zonnepanelen. Zaak is nog niet afgerond
Ik raad E.ON aan.
12 January, 09:57 A Boelens Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
correcte afhandeling
Ik raad E.ON aan.
07 January, 09:48 A Langenberg Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Basis is goed. Bij detail(vragen) krijg je onvolledig antwoord.
Ik raad E.ON af.
03 January, 19:19 R Dijk Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
er is veel verkeerd gegaan met omdat ik in het verleden ook bij eon heb gezetten. ze hadden de verkeerde rekening nummer, verkeerd adres, klanten service drama
Ik raad E.ON af.
02 January, 18:49 G Noordink Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap prima verlopen.
Ik raad E.ON aan.
20 December, 14:22 M Valk Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb ze een vraag gesteld maar krijg geen antwoord
Ik raad E.ON af.
20 December, 10:25 A Brink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Onze overstap is weer prima geregeld via EasySwitch!
Ik raad E.ON aan.
16 December, 07:24 H Thoonen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat alles goed geregeld is
Ik raad E.ON aan.
15 December, 07:17 I Hölzken Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niet over alle onderwerpen kan ik oordelen. Het verloopt zoals je van online overstappen mag verwachten. Duidelijk en zonder problemen.
Ik raad E.ON aan.
10 December, 08:03 L Bruls Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad E.ON aan.
06 December, 09:09 K Verhulst Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is zonder problemen verlopen. Vooral mijn.eon.nl is erg overzichtelijk. Klantenservice en Duurzaamheid kan ik eigenlijk niet beoordelen omdat ik de klantenservice niet nodig had en ik onvoldoende informatie heb om de Duurzaamheid te beoordelen.
Ik raad E.ON aan.
29 November, 10:21 E Dijken Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dit is mijn ervaring. Bepaalde vragen die jullie stellen is voor mij niet relevant. Daarnaast heb ik in mijn praktijk weinig met leveranciers te maken. Als de overstap en de prijs maar aantrekkelijk is.
Ik raad E.ON aan.
23 November, 12:23 A Westen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik was in het verleden al klant bij EON. Ondanks het feit dat ik mijn nieuwe adres bij de aanmelding aangegeven had, gingen alle documenten nog aan mijn oude adres wat nog in de klantendatabase stond. Hierdoor liep de overstap vertraging op. Had ik het probleem zelf niet ontdekt en aangesproken dan was ik waarschijnlijk nu nog bij mijn oude leverancier.
Ik raad E.ON aan.
21 November, 08:59 P Hartog Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen gaat eenvoudig. Geen gedoe. Tegen einde van contract wordt er geen doorkijk gegeven naar tarief volgende periode.
Ik raad E.ON aan.
01 November, 17:40 P Winkel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap ging soepel, en voor de rest is alles goed in orde.
Ik raad E.ON aan.
26 October, 07:20 J Broekmans Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nvt
Ik raad E.ON aan.
22 October, 14:59 J Mulder Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen mailtje ontvangen waarbij ik de meterstanden moet doorgeven.
Ik raad E.ON aan.
22 October, 09:18 A ten Hoope Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Eigenlijk kan ik nog geen beoordeling geven, want ik ben juist gestart bij E.ON. Daarom kan ik geen beoordeling geven t.a.v. online hulp, klantenservice en duurzaamheid, omdat ik daar nog niet mee ben geconfronteerd. Daarom kan ik E.ON ook moeilijk gaan aanraden.
Ik raad E.ON af.
20 October, 07:34 M Scheen Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
telefonisch praktisch onberijkbaar
Ik raad E.ON af.
19 October, 07:38 H Slotboom Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Levering van energie is prima. Communicatie van Eon kan sterk worden verbeterd. Geen idee wat het huidige verbruik is
Ik raad E.ON af.
17 October, 11:09 H Repin Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben niet tevreden over het inzicht dat ik zelf krijg over de tarieven die EON hanteert voor teruglevering van elektriciteit. In de aan mij gestuurde contractbevestiging staan alleen de tarieven voor levering. Nergens staat dat ik een enkeltarief heb, wat dit enkeltarief is en dat ik teruglever met zonnepanelen. Ook als ik wil controleren of mijn termijnbedrag in lijn is met mijn verbruik, kan ik in \"Mijn EON\" alleen de aan mij geleverde energie invullen en niet de teruglevering door mij. Ook na telefonisch contact werd bevestigd dat EON mij geen tabel kan toesturen met alle door mij gevraagde tarieven. Het enige complete overzicht heb ik van Easyswitch maar niet van EON zelf.
Ik raad E.ON af.
11 October, 11:23 G Zutt Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het goed verlopen is
Ik raad E.ON aan.
10 October, 07:54 J Schwering Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben niet erg te spreken over E-on ondanks de juiste jaarcijfers te hebben overlegt komen ze met een veel hoger berekend verbruik. Daardoor kom ik op een veel hoger voorschot bedrag uit dan het overstap overzicht mij aanbood.Tevens heb ik de overstap vergoeding niet ontvangen,heb daar over gebeld maar doen daar zeer onduidelijk over. Een en al voor mij is deze overstap een grote teleurstelling.
Ik raad E.ON af.
09 October, 11:39 A Weijman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gewoon goed
Ik raad E.ON aan.
03 October, 20:14 M Rulo Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is erg prettig verlopen
Ik raad E.ON aan.
26 September, 07:56 K Schreurs Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben overgestapt van vandebron (erg slechte service) naar Eon omdat dit de goedkoopste volgende optie was. Ze hebben mij heel goed geholpen bij de klantenservice.
Ik raad E.ON aan.
18 September, 19:52 B Koenen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Loopt tot op heden naar verwachting.
Ik raad E.ON aan.
10 September, 07:15 M.L. Vries Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is eenvoudig verlopen zonder gedoe. De online account is clean en eenvoudig en beperkt in informatie die wordt gegeven. Prima.
Ik raad E.ON aan.
21 August, 08:03 A.M. Eilander Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De hele overstap is goed verlopen
Ik raad E.ON aan.
03 August, 08:19 W. Bloemendal Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kan er weinig over zeggen tot nu toe is het allemaal prima in orde en dat zal ook wel zo blijven denk ik
Ik raad E.ON aan.
25 July, 07:49 J. Koeling Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de overstap is soepel verlopen.
Ik raad E.ON aan.
20 July, 15:59 O.A. Menten Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap meegemaakt.
Ik raad E.ON aan.
15 July, 07:46 M. Hoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is zonder problemen verlopen en tot nu toe geen problemen gehad
Ik raad E.ON aan.
16 June, 10:41 H.J. Compter Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles probleemloos verlopen
Ik raad E.ON aan.
25 May, 08:13 P.A. Donker Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit de waarheid is....
Ik raad E.ON aan.
23 May, 09:56 P.W.G. De Oude Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon Goed !!
Ik raad E.ON aan.
22 May, 20:26 G.J. Kockmann Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad E.ON aan.
21 May, 14:06 D. van Prooijen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is soepel verlopen en de kostprijzen zijn bekend op papier.
Ik raad E.ON aan.
18 May, 09:12 C.E. Vonk Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima club
Ik raad E.ON aan.
16 May, 07:21 W.A. Binnendijk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat de overstap geweldig verliep.
Ik raad E.ON aan.
15 May, 16:31 E.A.M. Hoeben Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen gehad, prima geregeld.
Ik raad E.ON aan.
09 May, 07:50 P.D.C. Reuvers Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wilde een goed.en goedkoop leverancier
Ik raad E.ON aan.
07 May, 08:52 a Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn verwachte verbruik doorgegeven. Is alsnog ingeschat op het historisch verbruik van deze woning, dus 30 euro per maand te veel. Nu kan enkel 10% per maand bijstellen.. Bloedverziekend irritant.
Ik raad E.ON af.
07 April, 08:01 M.J. Zonneveld - Ritsma Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Volgend jaar weer.
Ik raad E.ON af.
07 April, 07:36 P.H. Ridderhof Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is vlekkeloos verlopen, geen problemen gehad met de overstap.
Ik raad E.ON aan.
06 April, 09:58 J. Steenbergen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niet geluisterd naar de klant
Ik raad E.ON af.
04 April, 18:22 P.J.J. Looijmans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is oke !!
Ik raad E.ON aan.
30 January, 12:26 M.J.T. Derksen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
we zijn net overgestapt dus kan nog niet alles beoordelen
Ik raad E.ON aan.
28 January, 10:26 CCGDM Uijens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niets te klagen... alles gaat vloeiend.
Ik raad E.ON aan.
25 January, 10:23 M.N. Noe Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn maandbedrag is hoger vastgesteld dan bij het overstappen inzichtelijk gemaakt werd (125 ipv 117). Verder duurde de overgang onnodig lang, waardoor ik 1 maand extra aan mijn oude leverancier verbonden was.
Ik raad E.ON aan.
22 January, 10:52 S.M.S. Gerrits Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N.v.t
Ik raad E.ON aan.
22 January, 08:24 J. Diekmeijer Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is heel soepel verlopen
Ik raad E.ON aan.
20 January, 15:58 E.J. Klein Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb niet in de kou en zonder licht gezeten na mn overstap
Ik raad E.ON aan.
20 January, 08:56 T.C. Blom Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles duidelijk geregeld. Alleen de slimme meter is een onding en juist niet slim.
Ik raad E.ON aan.
16 January, 10:54 E.J. Driebergen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik wacht nog op een schriftelijke bevestiging van E.ON dat ik bij verhuizing per 1 mei boetevrij mag opzeggen. Deze is mij telefonisch toegezegd.
Ik raad E.ON aan.
15 January, 12:25 C Kolk Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is heel soepel verlopen erg tevreden
Ik raad E.ON aan.
15 January, 09:37 CJ Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging gemakkelijk. Klantportaal vergelijkbaar met andere aanbieder. Prijs per maand gunstiger.
Ik raad E.ON aan.
14 January, 19:08 H. Meulenbeld Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
naar aanleiding van jullie vraagstelling.
Ik raad E.ON aan.
13 January, 10:25 P.J.A. Ernest Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles OK
Ik raad E.ON aan.
12 January, 07:30 H.G.A. Stol Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor een jaar heeft e-on een aantrekkelijk energie-aanbod, waarvan ik hoop dat zij bij verlenging dezelfde voorwaarden gaan hanteren als voor nieuwkomers.
Ik raad E.ON aan.
09 January, 10:56 K.D. Dijkstra Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb alles als prettig verlopen ervaren. Nu het vervolg nog, dat is afwachten.
Ik raad E.ON aan.
28 December, 07:07 J. Van Saaze Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging moeizaam en doordat zij heel traag waren ben ik later overgestapt dan gewenst.
Ik raad E.ON af.
23 December, 08:57 H.J. Kooi Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben over de overstap naar EON, eigenlijk moet nog blijken of het goed bevalt maar tot nu toe prima!
Ik raad E.ON aan.
13 December, 15:33 M.M.J.M. Meeren Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In de welkomsbrief worden niet de afgesproken tarieven genoemd. Laatste 3 vragen 3 sterren want ik heb hier nog niet mee te maken gehad.
Ik raad E.ON aan.
13 November, 18:27 J.C.F. Groot Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.....
Ik raad E.ON aan.
12 November, 14:45 P.N.H. Vliet Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om anderen te helpen kiezen
Ik raad E.ON aan.
11 November, 22:17 B.D. Berge Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
allemaal goed geregeld
Ik raad E.ON aan.
08 November, 18:39 J. Doornenbal Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
als je net bent overgestapt weten we nog niet hoe alles verloopt bij de klantenservice e.d.
Ik raad E.ON aan.
04 November, 09:38 H. Smalbrugge Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op dit moment heb ik nog nauwelijks contact gehad met E-on. E-on beoordelen is daarom moeilijk. E-on vroeg mij daar zelf ook al om, maar dat mislukte omdat hun site niet goed werkte. Ik heb tot nu toe geen negatieve ervaringen met E-on. De reden dat ik de meeste waarderingen op drie sterren beoordeelde moet u zien vanuit de gedachte dat ik op die punten nog geen ervaringen met E-on heb.
Ik raad E.ON aan.
29 October, 10:24 A.T. Kleijn Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ondanks dat de totaal prijs hoger is dan bij het afsluiten. Ben ik zeer tevreden.
Ik raad E.ON aan.
28 October, 07:20 M.J. Aben Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
sinds een maand overgestapt. service van easyswitch prima. Contacten tot nu met EON verlopen goed. Snel en duidelijk geholpen. Over prijsinzicht, betaling en duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.
Ik raad E.ON aan.
27 October, 15:36 J.P.J. Gerritsen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden geen problemen
Ik raad E.ON aan.
27 October, 08:10 R.H. Spruijt-Former Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
xx
Ik raad E.ON aan.
24 October, 07:52 R. Spaan Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het was eenvoudig om te doen
Ik raad E.ON aan.
22 October, 15:03 F. VOORBERGEN Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring met e.on, kan uw vragen dan ook niet beantwoorden.
Ik raad E.ON aan.
21 October, 20:53 B. A. Afshar Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat hun raar ebn dom zijn nieks klopt nieks nooit meer daar
Ik raad E.ON af.
21 October, 15:21 B.N.M. Duindam Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap geheel geruisloos moest wel even bellen om de meter standen door te geven omdat de website niet werkten.
Ik raad E.ON aan.
19 October, 08:10 P. Frantzen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
TOT NU TOE GAAT ALLES GOED.
Ik raad E.ON aan.
18 October, 11:22 G.C. ZOET Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tot nu toe tevreden ben
Ik raad E.ON aan.
18 October, 07:24 K.H. Jonker Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad E.ON af.

 Veelgestelde vragen over E.ON

 

Ik heb stadsverwarming. Kan ik gebruikmaken van de slimme thermostaat of de E.ON EnergieAssistent?

Met stadsverwarming word jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Huishoudens die worden verwarmd met stadsverwarming hebben niet een eigen CV-ketel. Het is dus niet mogelijk om gebruik te maken van de slimme thermostaat of de E.ON EnergieAssistent.    

Hoe wordt het termijnbedrag bepaald?

Het termijnbedrag is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van het contractjaar verrekend met het termijnbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat jouw termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.   

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Ben je het niet eens met de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag? Neem dan contact op met je energieleverancier. De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het termijnbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het termijnbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.   

Hoe zit het met het termijnbedrag bij E.On?

Energieleverancier E.On baseert de berekening voor het termijnbedrag op het historische verbruik. Dat wil zeggen dat E.On bekijkt wat jij, of de vorige bewoners het afgelopen jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd.  

Huidige aanbiedingen van E.ON

Besparing

€ 213,04

Per jaar

€ 1534,80

Besparing

€ 83,85

Per jaar

€ 1663,99

Besparing

€ 55,33

Per jaar

€ 1692,51
Laatste update: 20-04-2018 05:15
Prijzen obv gemiddeld verbruik (ACM). Vergelijk om jouw beste deal te zien.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

{{addresscheck.errorMessage}}
Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt