Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring
Sluiten
whatsapp
call-icon
ENGIE is een duurzame energieleverancier. Je bepaalt bij ENGIE zelf waar je energie vandaan komt. De energieleverancier levert 100% groene stroom die wordt opgewekt uit wind, zon, water of biomassa. ENGIE Nederland bestaat uit ENGIE Services (marktleider in technische dienstverlening) en ENGIE Energie.  

ENGIE wil voorop lopen in de verandering van energie. Dit doet ENGIE door flink te investeren in duurzame energie. Een belangrijk doel van ENGIE is dat klanten de regie in handen krijgen en hun eigen energiekosten kunnen managen en optimaliseren. ENGIE is actief op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt.

Tarieven ENGIE

Maak om de meest actuele energietarieven van ENGIE te bekijken een vergelijking. De energietarieven van het modelcontract worden twee keer per jaar opnieuw vastgesteld. Als je een 3-jarig contract afsluit dan ben je meestal goedkoper uit dan wanneer je een 1-jarig contract bij hen afsluit. Daarnaast levert ENGIE 100% herleidbare stroom aan consumenten. Per 1 april 2019 zal ENGIE ook CO2 gecompenseerd gas aanbieden.

Welkomstkortingen en actietarieven

Als je overstapt naar een andere energieleverancier via EasySwitch.nl ontvang je een welkomstkorting. Hierdoor ben je bij EasySwitch.nl goedkoper uit dan wanneer je op de site van de energieleverancier zelf een contract afsluit. De welkomstkorting ontvang je wanneer je contract is afgelopen.

Ben je benieuwd welk actietarief ENGIE je op dit moment kan bieden? Maak dan meteen een vergelijking. Vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

Vergelijk Energie

Hoe duurzaam is de energie van ENGIE?

ENGIE is een duurzame energieleverancier en levert 100% herleidbare, groene stroom aan consumenten. De stroom komt uit bronnen in Nederland en Europa. Consumenten kunnen zelf kiezen waar hun groene stroom vandaan komt. ENGIE investeert in wind- en zonneparken en ieder jaar komen daar nieuwe bronnen bij. ENGIE is wereldwijd de grootste investeerder in duurzame energie. De energieleverancier voorziet al 30 miljoen huishoudens met een gemiddeld verbruik, een jaar lang van stroom. Dit doen ze met het totale vermogen aan opgewekte energie uit zon, wind, water en biomassa.

ENGIE vindt het belangrijk dat we zo min mogelijk CO2 uitstoten. Ze doneren daarom een bedrag namens alle klanten die kiezen voor ENGIE opgewekt met gas aan Stichting Trees for All. Deze stichting plant wereldwijd bomen. ENGIE heeft inmiddels al 22.500 bomen geplant.

Energiecontracten van ENGIE

ENGIE biedt meerdere tarieven. Zo kun je kiezen voor een contract van één jaar of een 3-jarig contract waarmee je drie jaar een vaste prijs betaalt voor energie en dus drie jaar klant blijft. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende duurzame stroombronnen uit Nederland, zoals zon uit Burgum en wind uit de Riedpolder. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een Modelcontract, waarmee je altijd het actuele tarief betaalt. Met het actuele tarief wordt bedoeld dat je om het half jaar de nieuwe, actuele prijs betaalt voor energie.

Ben je benieuwd naar de huidige acties van ENGIE? Maak dan gebruik van onze vergelijker.

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

Heb jij een dubbele meter, dan kun je gebruikmaken van het dubbeltarief. Hierdoor betaal je tijdens bepaalde uren op de dag een lagere prijs voor energie. Wanneer dit is, verschilt per regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00. Buiten deze tijden betaal je het laagtarief. Het laagtarief betaal je dus ’s nachts, in het weekend en op feestdagen.

ENGIE en de slimme thermostaat

Momenteel is ENGIE de enige leverancier in Nederland waar je de nieuwste Nest Thermostat E kunt ontvangen bij een energiecontract. Via de ENGIE APP heb je heel goed inzicht in je energieverbruik. Dit kun je gebruiken voor zowel domme als slimme meters. Bij een domme meter kun je zelf meterstanden doorgeven en bij een slimme meter leest ENGIE de meter uit. Je krijgt dan real time inzicht in je energieverbruik. Door gebruik te maken van ‘MijnENGIE‘ en de ENGIE APP krijg je inzicht in je energieverbruik en meer grip op je termijnbedrag.

ENGIE en de slimme meter

De slimme meter is een digitale energiemeter waarmee het verbruik van gas en energie wordt gemeten. Het verschil met de gewone meter is dat de slimme meter van een afstand is uit te lezen. Hierdoor hoef je niet meer handmatig de meterstanden door te geven. Tussen 2015 en 2020 bieden alle netbeheerders in Nederland huishoudens deze slimme meters aan. Dit gebeurt per wijk. Wanneer jouw wijk aan de beurt is krijg je vanzelf bericht van je netbeheerder.

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Heb je zonnepanelen op het dak? Of overweeg je het nemen van zonnepanelen? ENGIE bied een persoonlijk en vrijblijvend advies over zonnepanelen. Bij ENGIE krijg je voor het terugleveren van opgewekte stroom een vergoeding. Voor de duurzaam opgewekte stroom die je teruglevert aan het net, krijg je bij ENGIE gedurende de looptijd van de overeenkomst onbeperkt de leveringskosten terug. Ook de overheidsheffingen krijg je terug voor de stroom die je teruglevert aan het net. Je krijgt alleen nooit meer terug dan je aan overheidsheffingen hebt betaald. Belangrijk is dat je netbeheerder er van op de hoogte is dat jij zelf energie opwekt. Je brengt je netbeheerder op de hoogte via energieleveren.nl.

Contactgegevens ENGIE

Telefoon088 – 444 66 66
Kostenlokaal tarief
Bereikbaarwerkdagen 8.00 – 18.00 uur
Websitewww.engie-energie.nl

 

Gas- en stroomstoringen bij ENGIE

Mocht je te maken krijgen met een gas- en/of stroomstoring, probeer dan eerst te achterhalen of jij de enige bent zonder gas of stroom. Op de website www.gasenstroomstoringen.nl kun je snel zien of er iets aan de hand is bij jou in de buurt. Ook kun je altijd het nationale storingsnummer bellen: 0800-9009. Dit is een gratis nummer en is altijd bereikbaar. Ruik je  een gaslucht? Bel dit nummer dan meteen.

Wat te doen bij verhuizing?

Wanneer je als klant van ENGIE gaat verhuizen, kun je dit doorgeven via ‘MijnENGIE‘. Dit is je persoonlijke omgeving op de website van ENGIE. Hier kom je door in te loggen.

Neemt ENGIE je opzegboete over?

ENGIE neemt je opzegboete niet over. Je zult dus zelf de opzegboete moeten betalen als je van een andere energieleverancier overstapt naar ENGIE.

Overstappen van energieleverancier

Je bent op zoek naar een andere energieleverancier en je overweegt een overstap naar ENGIE? Maak gebruik van onze energievergelijker om de energieproducten van ENGIE te vergelijken met de producten van andere leveranciers. Door het maken van een vergelijking weet je zeker bij welke leverancier je terecht kunt voor de beste voorwaarden en de scherpste prijs.

Vergelijk Energie

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet ENGIE?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van alle energieleveranciers in de energiemarkt. Met de door ons ontwikkelde energievergelijker zie je binnen een paar minuten welke energieleverancier het scherpst geprijsde energiecontract aanbiedt tegen de beste voorwaarden. Komt ENGIE bij jou uit de vergelijker als beste leverancier? Dan kun je via de vergelijker van EasySwitch.nl overstappen. Je wordt dan aangemeld bij ENGIE en wij regelen verder je overstap. Zo stap je snel en makkelijk over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van ENGIE. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere leveranciers via de energievergelijker.

Beoordeling klantervaringen
7,8
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,9 uit 10

Klantervaringen

07 January, 11:38 E Snoeijen. Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niets van Engie gehoord alleen dat ik me aangemeld heb. Ook jullie hadden een saunabon beloofd maar niets ontvangen.
Ik raad ENGIE af.
24 December, 20:01 P Tops Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed engoedkoop
Ik raad ENGIE aan.
23 December, 13:41 H Snel Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zonder zorgen overgestapt naar Engie. Bij start de meterstanden van 1 en 2 omgedraaid. Een email gestuurd met verzoek tot correctie. Binnen 2 dagen gerealiseerd. Jammer dat er geen emailtje komt dat zij het hebben gecorrigeerd, anders waren het 5 sterren.
Ik raad ENGIE aan.
23 December, 10:25 A Scholten Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Een 3 jarig contract met goeie vooruitzichten ge zien de ontwikkelingen in 2019
Ik raad ENGIE aan.
22 December, 07:21 A Oudenhoven Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces is goed verlopen
Ik raad ENGIE aan.
20 December, 09:22 P Peerbooms Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog geen maandelijkse automatische inning van de energiekosten gezien. Dus nog geen mening over engie
Ik raad ENGIE af.
14 December, 15:26 T Cohnen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zojuist overgestapt alles goed gegaan
Ik raad ENGIE aan.
13 December, 09:36 M Akinci Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Complete energie leverancier.
Ik raad ENGIE aan.
09 December, 10:08 P Hartog Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice en online hulp geen gebruik van gemaakt
Ik raad ENGIE aan.
08 December, 09:36 G Oene Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er waren een paar problemen met het uitlezen van de slimme meter, maar daarna ging alles goed.
Ik raad ENGIE aan.
07 January, 11:38 E Snoeijen. Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niets van Engie gehoord alleen dat ik me aangemeld heb. Ook jullie hadden een saunabon beloofd maar niets ontvangen.
Ik raad ENGIE af.
24 December, 20:01 P Tops Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed engoedkoop
Ik raad ENGIE aan.
23 December, 13:41 H Snel Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zonder zorgen overgestapt naar Engie. Bij start de meterstanden van 1 en 2 omgedraaid. Een email gestuurd met verzoek tot correctie. Binnen 2 dagen gerealiseerd. Jammer dat er geen emailtje komt dat zij het hebben gecorrigeerd, anders waren het 5 sterren.
Ik raad ENGIE aan.
23 December, 10:25 A Scholten Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Een 3 jarig contract met goeie vooruitzichten ge zien de ontwikkelingen in 2019
Ik raad ENGIE aan.
22 December, 07:21 A Oudenhoven Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces is goed verlopen
Ik raad ENGIE aan.
20 December, 09:22 P Peerbooms Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog geen maandelijkse automatische inning van de energiekosten gezien. Dus nog geen mening over engie
Ik raad ENGIE af.
14 December, 15:26 T Cohnen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zojuist overgestapt alles goed gegaan
Ik raad ENGIE aan.
13 December, 09:36 M Akinci Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Complete energie leverancier.
Ik raad ENGIE aan.
09 December, 10:08 P Hartog Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice en online hulp geen gebruik van gemaakt
Ik raad ENGIE aan.
08 December, 09:36 G Oene Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er waren een paar problemen met het uitlezen van de slimme meter, maar daarna ging alles goed.
Ik raad ENGIE aan.
04 December, 00:43 GG Lagerweij Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
U vraagt wat ik er van vind.
Ik raad ENGIE aan.
03 December, 09:17 J Tournoy Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevredenheid bij over stap naar ENGIE!!
Ik raad ENGIE aan.
03 November, 08:01 J v Oostveen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstappen ging perfect
Ik raad ENGIE aan.
02 November, 17:17 J Coenen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede overstap.
Ik raad ENGIE aan.
02 November, 05:59 C Man Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Netties
Ik raad ENGIE aan.
15 September, 09:34 G Krabbenbos Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn vorige leverancier had mijn verbruik veel te hoog ingeschat. Waarop dat is gebaseerd weet ik niet! Maar jullie namen dik klakkeloos over. Vervolgens moet ik bewijzen dat dit niet zo is. Valse start. Maar verder oke.
Ik raad ENGIE aan.
09 September, 11:25 J Rosmalen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijs
Ik raad ENGIE aan.
04 September, 09:15 P Schilperoord Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snel geregeld en via da app kan je goed volgen in welke status je overgang is, tot nu toe geen problemen ondervonden
Ik raad ENGIE aan.
01 September, 18:28 G Ravensbergen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
wordt om gevraagd
Ik raad ENGIE aan.
27 August, 08:43 P Domensino Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N v toepassing
Ik raad ENGIE af.
21 August, 19:09 G Ravensbergen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed
Ik raad ENGIE aan.
30 June, 01:32 M Seldam Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zowel de website als de app zijn werkelijk waardeloos. Wat een trage troep en dan ontbreken in de app eigenlijk altijd de verbruiksgegevens. Heb dit gecontroleerd met enkele familieleden die ook een contract hebben en daar is exacte dezelfde slechte ervaring met de app en de website. Deze hoef ik nooit meer en stap z.s.m. over!
Ik raad ENGIE af.
04 April, 12:45 T Vossen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
super geregeld
Ik raad ENGIE aan.
29 March, 09:50 G Nap Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
van de laatste drie punten heb ik nog geen gebruik gemaakt betaling heeft nog maar 1 keer plaatsgevonden dus te vroeg om daar een goed oordeel over e geven
Ik raad ENGIE af.
20 March, 11:55 P Schreurs Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
wegens verschil in aanbod easyswitch - 0,20004 (kwh-hoog)/0,18619(kwh-laag)/0,60705(gas) en rekening engie - 0,21102(kwh-hoog)/0,19717(kwh-laag)/0,63145(gas)
Ik raad ENGIE af.
20 March, 11:39 J Henstra Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed geregeld
Ik raad ENGIE aan.
12 March, 16:12 H Lorkeers Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is goed verlopen
Ik raad ENGIE aan.
06 March, 14:29 F Brandts Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gezien het feit dat Engie en Budget Energie onderling tot geheel andere data kwamen is 1 ster nog te veel. Men houdt zich helemaal niet aan de door mij met u gemaakte afspraken. Zo veegt men de vloer aan met mijn wensen = C.q. datum overstap en termijnbedrag.
Ik raad ENGIE af.
03 March, 23:00 G Janssen - Japutra Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben net overgestapt dus op sommige punten kan ik dit bedrijf niet goed beoordelen. Tot nu toe heb ik geen problemen met dit bedrijf, dus is dit al een goed teken.
Ik raad ENGIE aan.
03 March, 20:03 G van Seventer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De app werkt niet goed.
Ik raad ENGIE aan.
01 March, 08:23 T Es Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overgang prima verlopen. Ophalen verbruiksdata in app verloopt traag
Ik raad ENGIE aan.
25 February, 20:56 P Vries Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat dit verzocht werd
Ik raad ENGIE aan.
22 February, 15:59 A Middendorp Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zeer tevreden over het vorenstaande
Ik raad ENGIE aan.
21 February, 11:20 S Visser Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is zonder problemen gelopen
Ik raad ENGIE aan.
21 February, 08:15 J Beckers Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is automatisch geregeld.
Ik raad ENGIE aan.
20 February, 20:36 H Rozema Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen gebruik gemaakt van de online hulp. Overstap is prima verlopen alleen ingangsdatum was anders dan ik had aangegeven.
Ik raad ENGIE aan.
17 February, 07:23 H Groen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad ENGIE aan.
14 February, 08:16 P Boers Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima geregeld.
Ik raad ENGIE aan.
13 February, 17:47 A Dijkstra-Nettinga Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat de overstap heel soepel is verlopen
Ik raad ENGIE aan.
12 February, 07:16 J Swakhoven Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Onduidelijke informatie over slimme meter
Ik raad ENGIE af.
10 February, 11:00 D Heer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed geregeld
Ik raad ENGIE aan.
10 February, 10:53 H Thijssen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
probleemloos
Ik raad ENGIE aan.
10 February, 10:29 N Vierkant Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goedkoop
Ik raad ENGIE aan.
09 February, 08:31 R Bont Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Engie app werkt niet !
Ik raad ENGIE aan.
04 February, 13:56 Dennis Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
- Zeer tevreden.
Ik raad ENGIE aan.
03 February, 15:01 H ans de Boer Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
betaling en online hulp kan ik nog niet beoordelen
Ik raad ENGIE aan.
03 February, 07:40 J Zwagemakers Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan het niet beoordelen. Er was een fout gamaakt met mijn postcode en daardoor met mijn adres. Dat lan niet aan Engie. Ze hebben dat netjes opgepakt. Ik raad qnderen aan met easyswitch te contacten voor een jaarlijkse overstap
Ik raad ENGIE af.
02 February, 15:47 G Verwey Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben tot nu tevreden
Ik raad ENGIE aan.
02 February, 13:22 J Lier Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig contact gehad met Engie. Wat ber moest gebeuren is ok.
Ik raad ENGIE aan.
01 February, 07:28 A Liebregts Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik blijf er bij , dat jullie prijs te hoog is , maar dat doen alle leveranciers !!
Ik raad ENGIE aan.
31 January, 08:56 M Rikken-vriezen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het goedkoper is
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 16:02 J Bolwerk Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overgang van Greenchoie naar ENGIE perfekt gelopen is.
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 11:53 R KWAAD Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep zeer goed. Prima service!
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 07:54 G van Boekholt Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Erg handig
Ik raad ENGIE aan.
22 January, 18:45 T. Boorsma Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzicht en overstapproces is goed verlopen. Wel is het zo da de vorige leverancier NLE blijkbaar zeer laat van de overstap op de hoogte gesteld is. Voor de overige beoordelingsvragen heb ik nog geen mening.
Ik raad ENGIE aan.
20 January, 08:57 B Beverdam Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben al eens eerder klant geweest met goede ervaring
Ik raad ENGIE aan.
17 January, 11:46 D Griffioen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen de overstap weet ik dat deze perfect is verlopen. de rest nog niet veel ervaring mee, lijkt allemaal hetzelfde te gaan als bij de vorige.
Ik raad ENGIE af.
14 January, 20:43 J Olsman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niet duur em betrouwbaar
Ik raad ENGIE aan.
10 January, 09:39 M Verkooijen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kon niet voor alle onderwerpen een beoordeling geven omdat ik die nog niet gebruikt heb!
Ik raad ENGIE aan.
08 January, 21:14 E Cingel Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen
Ik raad ENGIE aan.
06 January, 12:39 H Voortman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is net ingegaan op 1-1-2018. Prijs stemt niet overeen met geoffreerde prijs op 17 oktober 2017. Het contact is nog zeer pril waardoor alle vragen niet beantwoord kunnen worden, terwijl het systeem dit wel van je eist.
Ik raad ENGIE aan.
29 December, 14:49 A Engelen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
plezierige en vlotte afhandeling
Ik raad ENGIE aan.
28 December, 15:51 W Wiel Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N.v.t.
Ik raad ENGIE aan.
20 December, 18:58 J Slots Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad ENGIE aan.
04 December, 18:04 C Thiel Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben tevreden
Ik raad ENGIE aan.
04 December, 09:26 G Galenkamp Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze wilden mij niet helpen met eerdere overstap i.v.m. kontraktbeeindiging vorige leverancier.
Ik raad ENGIE af.
03 December, 10:49 M Akinci Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat alles goed verlopen is .
Ik raad ENGIE aan.
27 November, 12:55 H Op het Veld Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tijd te kort voor beoordeling. mijn overstapdatum werd een dag later dan gevraagd.
Ik raad ENGIE aan.
26 November, 07:03 L Dijks- Wrekenhorst Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Niks te klagen, makkelijkr overstap en we kwamen niet met een maand dubbele kosten te zitten, iets wat ons in het verleden al wel meerdere keren bij een overstap is gebeurd.
Ik raad ENGIE aan.
23 November, 17:02 J Goossens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen bemerkingen
Ik raad ENGIE aan.
20 November, 08:16 N Bakker Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor het tweede jaar een heel goed advies en het regelen van de overstap was prima.
Ik raad ENGIE aan.
19 November, 17:37 H Harperink Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overgang is feilloos gegaan, heel fijn.
Ik raad ENGIE aan.
16 November, 19:32 A Treep Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zoals altijd weer goed geregeld,bedankt
Ik raad ENGIE aan.
16 November, 09:17 G Smit Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap is vlekkeloos verlopen.
Ik raad ENGIE aan.
13 November, 18:58 L Wittmarschen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net klant dus kan nog niet veel vertellen. Voorlopig gaat alles goed.
Ik raad ENGIE aan.
11 November, 11:28 M Snaathorst Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima geregeld
Ik raad ENGIE aan.
11 November, 08:03 J Kooistra Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Online hulp heb ik heb gebruik van gemaakt dus kan ik geen beoordeling over geven.
Ik raad ENGIE aan.
06 June, 13:08 Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad ENGIE aan.
16 March, 18:09 C.P.M. Gijsbers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik weet het nog niet ben er een maand bij
Ik raad ENGIE aan.
11 March, 21:52 J. Olsman Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
8
Ik raad ENGIE aan.
04 March, 11:58 A. Vries Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben hoe alles verlopen is.
Ik raad ENGIE aan.
04 March, 11:48 A.D. Nijkamp Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijsinzicht heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken wegens omstandigheden en online hulp en klantenservice heb ik nog geen gebruik van gemaakt, de rest is prima
Ik raad ENGIE aan.
03 March, 18:56 G.H. Verlijsdonk Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden.
Ik raad ENGIE aan.
02 March, 10:41 D.E. Hamel Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik geef deze beoordelingen omdat ik vind, dat elk bedrijf de waardering nodig heeft die het verdient.
Ik raad ENGIE aan.
22 February, 14:50 B.F.L. Zandbergen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe uitermate tevreden over Engie. Duurzaamheid boeit mij niet.
Ik raad ENGIE aan.
29 January, 11:20 W.J. Dijkstra Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice heb ik niet nodig gehad, de website was duidelijk. Duurzaamheid geld niet voor gas.
Ik raad ENGIE aan.
27 January, 15:16 M. Yamanyilmaz Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben zeer tevreden.
Ik raad ENGIE aan.
26 January, 13:22 I.M. Bakker Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen verloopt niet goed, electra meting is anders dan hun opgevraagde info. Foto gemaakt van de meter, gebeld, maar het komt maar niet door.
Ik raad ENGIE af.
26 January, 07:46 J. Ruis Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Slordig met offerte en definitieve prijzen
Ik raad ENGIE aan.
24 January, 07:30 H.J.M. Knippers Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlekkeloze overstap.
Ik raad ENGIE aan.
18 January, 20:48 Ad en Willy Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het overstapproces verliep foutloos en de informatie hierover was duidelijk.
Ik raad ENGIE aan.
16 January, 14:04 H.B.J.M. Ploemen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden
Ik raad ENGIE aan.
15 January, 09:49 F.C. Krüger Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad ENGIE aan.
08 January, 09:54 R. Slijper Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep vlekkeloos
Ik raad ENGIE aan.
07 January, 07:08 W.E.F. Middleton Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben zeer tevreden
Ik raad ENGIE aan.
28 November, 10:24 C.W. Okel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantvriendelijk
Ik raad ENGIE aan.
01 November, 16:21 M. Driel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overzichtelijke jaarafrekening en je wordt altijd vriendelijk en hulpvaardig te woord gestaan bij vragen.
Ik raad ENGIE aan.
19 September, 06:18 B. van der Graaf Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ondanks een driejarig vast contract heeft Engie de prijs tot tweemaal toe verlaagd!!
Ik raad ENGIE aan.
28 August, 10:33 N.S. Mearns Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
waren pas aantal weken klant, huis verkocht en ingetrokken, helaas moest ik een boete van 100 euro betalen ivm vervroeg beëindigen contract, wist niet dat het bij verhuizen ook gold. Klantenservice/Engie had er geen horen naar en moesten gewoon de boete betalen. Zeer kort zichtig. Zeker niet aanbieden en gaan nooit met deze partij meer in zee.
Ik raad ENGIE af.
11 July, 09:04 J.M. Janbroers Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben overgestapt voor de korting die ik kreeg. Snelle antwoorden op vragen en elektra is groen.
Ik raad ENGIE aan.
09 July, 15:09 H. Timmer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima en soepel verlopen
Ik raad ENGIE aan.
05 July, 14:10 M. Beens Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring mee. Nieuw contract op 16 mei j.l. afgesloten en op basis van heel laag geschat verbruik heel laag geschat verbruik opgevoerd. Echter het maandbedrag wordt gewoon op €163,00 gezet en kan de eerste 4 maanden niet aangepast worden. Dus....hopelijk een spaarpotje aan het opbouwen bij Engie....
Ik raad ENGIE af.
05 July, 08:05 Rob Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlekkeloze overstap
Ik raad ENGIE aan.
28 June, 02:01 N. Van der Wel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevreden
Ik raad ENGIE aan.
18 June, 07:32 PJJ Schr Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is prima en duidelijk verlopen. Pluspunt is dat bestaande klanten bij verlenging ook korting krijgen !! Online hulp en klantenservice niet beoordeeld, deze nog niet nodig gehad
Ik raad ENGIE aan.
17 June, 06:00 W. Zijderveld - v/d Hoek Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap naar Engie is soepen en vlot verlopen. De korting voor nieuwe klanten is zeer aantrekkelijk en kan ik iedereen aanbevelen. Met de klantenservice of online hulp heb ik nog niets te maken gehad en daar kan ik, evenals over de duurzaamheid, dan ook nog niets over zeggen.
Ik raad ENGIE aan.
06 May, 17:33 P.A.M. Relou Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat u met een tevreden klant contact heeft
Ik raad ENGIE aan.
06 May, 07:23 R. Talen Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het betreffende leveringsadres werd aangemeld voor de levering van gas en elektriciteit. Voor elektriciteit is tot op heden geen contract aangeboden. Het waarom niet is niet mee- gedeeld. Graag alsnog de reden melden.
Ik raad ENGIE af.
05 May, 14:35 B. Hartog Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe geen probleemen en ben ik zeer positief!
Ik raad ENGIE aan.
30 April, 13:17 WJ Meer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen problemen gehad
Ik raad ENGIE aan.

Veelgestelde vragen aan ENGIE

 

Hoe wordt het termijnbedrag bepaald?

Het termijnbedrag is het bedrag dat je iedere maand betaalt aan je energieleverancier voor je energieverbruik. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het termijnbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat jouw termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat jouw termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen. 

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Ben je het niet eens met de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag? Neem dan contact op met je energieleverancier. De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het termijnbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Je termijnbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar. 

Hoe zit het met het termijnbedrag bij ENGIE

Energieleverancier ENGIE baseert de berekening voor het termijnbedrag op het historische verbruik. Dat wil zeggen dat ENGIE bekijkt wat jij, of de vorige bewoners het afgelopen jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd.    
6,9

Contactgegevens

Adres
Grote Voort 291
8041BL, Zwolle
Telefoonnummer
0884446666
Website
ENGIE is een duurzame energieleverancier. Je bepaalt bij ENGIE zelf waar je energie vandaan komt. De energieleverancier levert 100% groene stroom die wordt opgewekt uit wind, zon, water of biomassa. ENGIE Nederland bestaat uit ENGIE Services (marktleider in technische dienstverlening) en ENGIE Energie.  
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

{{addresscheck.errorMessage}}

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}

Type aansluiting


Zonnepanelen

Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Je huidige leverancier

Offerte op maat

Met het door jouw ingevulde verbruik kom je in aanmerking voor een offerte op maat met speciale tarieven. Als je het onderstaande formulier invult, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.


Vul jouw bedrijfsnaam in

Vul je KVK nummer in
Vul een geldig KVK nummer in
Vul je geslacht in

Vul je initialen in
Initialen mogen alleen letters zijn

Vul je achternaam in

Vul je telefoonnummer in
Vul een geldig telefoonnummer in

Vul je e-mailadres in
Vul een geldig e-mailadres in

Verzenden
Bedankt voor het aanvragen van de aangepaste offerte, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt

ENGIE Opgewekt 1 jaar, Windpark Riedpolder

Stroom

Leverancier
ENGIE
Naam
Opgewekt 1 jaar stroom
Soort
2
Contractduur
12 maanden
Vaste prijs
Nee
Flexibiliteit
Prijs verandert mogelijk elke 1 maand
Extra informatie
De groene elektriciteit van ENGIE Opgewekt wordt voor 100% opgewekt uit het eigen windpark Farmsum.

Gas

Leverancier
ENGIE
Naam
Opgewekt 1 jaar gas
Soort
2
Contractduur
12 maanden
Vaste prijs
Ja

ENGIE energielabel


Opgewekt 1 jaar, Windpark Riedpolder energielabel

Kolen 0%
Aardgas 0%
Kern 0%
Overig 0%
Wind 10%
Zon 0%
Water 70%
Biomassa 20%
Vergelijk energie »

Alle producten van ENGIE

Combinatie producten

Stroom producten

Gas producten