whatsapp
call-icon
0 uit 10
Wil je meer weten over de energieleverancier Greenfoot Energy? Alle informatie over Greenfoot Energy vind je hier terug: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergeet niet ieder jaar opnieuw je energieleverancier te vergelijken om te zien of je nog steeds het scherpste tarief betaalt voor energie. 

Greenfoot

De energieleverancier Greenfoot is in 2013 toegetreden tot de energiemarkt van Nederland. Met de persoonlijke online omgeving die Greenfoot je biedt: de Greenfoot Monitor kun je online inzien wanneer je energie verbruikt en hoeveel. Zo krijg je meer inzicht in je werkelijke energieverbruik en de kosten.

 

Over Greenfoot

Als energieleverancier voor consumenten en bedrijven wil Greenfoot helpen om de CO2-uitstoot te verminderen. Het ‘Neutral Footprint programma’ moet helpen om het energieverbruik efficiënter te maken en terug te brengen. Door de markt nauw in de gaten te houden probeert Greenfoot op het juiste moment energie in te kopen, zodat de tarieven zo laag mogelijk blijven.

 

Vergelijk Energie

 

Hoe duurzaam is Greenfoot?

Greenfoot ziet zichzelf als een groene energieleverancier. Een klein deel van de energie wordt echter opgewekt door hernieuwbare energiebronnen. Greenfoot investeert wel in duurzame energieprojecten zoals een zonnepanelenpark, maar dit park bevindt zich in Duitsland. Deze energie zal nooit op het Nederlandse energienetwerk terechtkomen, waardoor Greenfoot niet kan worden gezien als een energieleverancier die duurzame energie toevoegt aan de Nederlandse energiemarkt.

 

Tarieven van Greenfoot

Greenfoot biedt drie verschillende energiecontracten aan:

  • 1 Jaar vast tarief. Bij dit contract betaal je gedurende het hele jaar hetzelfde tarief.
  • 3 Jaar vast tarief. Bij dit contract betaal je gedurende drie jaar hetzelfde tarief, dit betekent dat je drie jaar lang dezelfde prijs betaalt voor energie, ongeacht of de energieprijzen stijgen of dalen.
  • Variabel tarief voor onbepaalde tijd. Dit contract kun je altijd tussendoor opzeggen. De tarieven worden twee keer per jaar aangepast aan de geldende marktprijzen, hierdoor kunnen tarieven dalen en stijgen.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

Je betaalt het laag- en normaaltarief als je een dubbele meter hebt. In dat geval betaal je het normaaltarief voor de energie die je overdag gebruikt. Voor de energie die je gebruikt tussen 23:00 en 07:00 uur, in het weekend of op feestdagen, betaal je het laagtarief (in een aantal provincies begint het laagtarief om 21:00 uur). Als je een dubbele meter hebt kun je er ook voor kiezen om het enkeltarief te betalen, bij het afsluiten van je energiecontract kies je dan voor het enkeltarief. Als je een enkele meter hebt kun je er niet voor kiezen om het dubbele tarief te betalen.

 

Slimme thermostaat van Greenfoot

Om inzicht te krijgen in je energieverbruik is de Greenfoot Monitor bedacht, hiermee kun je online je verbruiksgegevens in de gaten houden. Door te zien welke apparaten het meest energie gebruiken of sluipverbruikers te ontdekken kun je besparen op je energiekosten. Om de Greenfoot Monitor te kunnen gebruiken heb je een slimme meter nodig.

 

De slimme meter bij Greenfoot

De digitale slimme meter zal de analoge meter gaan vervangen en maakt het mogelijk om programma’s te gebruiken die je verbruik monitoren, zoals de Greenfoot Monitor. Deze slimme meter zal je automatisch worden aangeboden door je netbeheerder, maar je kunt ook een prioriteitsplaatsing aanvragen. In het laatste geval zijn er kosten verbonden aan het installeren.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Met zonnepanelen bespaar je energie. Je wekt namelijk zelf elektriciteit op en hoeft alleen de energie die je tekort komt nog af te nemen van je energieleverancier. Op het moment dat je meer energie opwekt dan je verbruikt, wordt de overige energie aan het net teruggeleverd. Deze toegevoegde energie wordt op je  energierekening afgetrokken van je afgenomen energie, salderen heet dit.

 

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

Als de teruggeleverde energie meer blijkt de zijn dan de afgenomen energie, krijg je een vergoeding van Greenfoot. Deze vergoeding staat gelijk aan 90 procent van het kale leveringstarief, exclusief BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie).

 

Contactgegevens Greenfoot

Er bestaan verschillende manieren waarop je contact kunt maken met Greenfoot:

Contactgegevens Greenfoot
Email:info@greenfoot.nl
Telefoon:088 – 7333633
Bereikbaarheid:Ma t/m Vr van 09:00 tot 17:00 uur.
Website:www.greenfoot.nl

Gas- en stroomstoringen bij Greenfoot

Gas- en stroomstoringen kun je melden door te bellen naar het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom: 0800 – 9009. Deze service is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar en zorgt ervoor dat je netbeheerder het probleem komt oplossen. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je kijken of meer huishoudens last hebben van de storing.

 

Betalingen aan Greenfoot

Iedere maand betaal je een vast bedrag als voorschot van je energiekosten. Aan het einde van het jaar wordt berekend of je meer of minder energie hebt verbruikt dan was ingeschat. Rond de 10e van de maand wordt het voorschot van je rekening afgeschreven door middel van een automatisch incasso. Het is ook mogelijk om het bedrag handmatig over te maken, dit kost € 12 extra per jaar.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Weet je welke dag je gaat verhuizen? Geef dan minimaal twee weken voor de verhuizing je nieuwe adres door aan Greenfoot, je energiecontract verhuist gewoon met je mee. Je energieleverancier zal ook aan je vragen de meterstanden van je oude en nieuwe huis door te geven.

 

Opzeggen contract bij Greenfoot

Het opzeggen van een contract bij Greenfoot is niet altijd zonder consequenties. Contracten met een onbepaalde looptijd kunnen ieder moment kosteloos worden opgezegd, maar dit geldt niet voor contracten met een bepaalde looptijd. Als je een contract opzegt voordat de contractduur is verstreken, brengt Greenfoot een opzegboete in rekening afhankelijk van de resterende contractduur:

Resterende contractduurOpzegvergoeding
Minder dan 1,5 jaar€50
Tussen 1,5 en 2 jaar€75
Tussen 2 en 2,5 jaar€100
Meer dan 2,5 jaar€125

Opzegtermijn Greenfoot

Heb je een energieconract bij Greenfoot en wil je deze opzeggen? Je hebt dan te maken met een opzegtermijn van 30 dagen. Houd er rekening mee dat dit geldt voor contracten met een onbepaalde looptijd of een contract met bepaalde looptijd welke na het opzegtermijn is verstreken.

 

Neemt Greenfoot mijn opzegboete over?

Nee. Als je oude energieleverancier een opzegboete in rekening brengt en je bent overgestapt naar Greenfoot, dan word je opzegboete niet overgenomen, je zult deze boete zelf moeten betalen.

 

Overstappen van energieleverancier

Wist je dat je jaarlijks geld kunt besparen door over te stappen van energieleverancier? Door een nieuw contract af te sluiten ontvang je meestal een welkomstkorting of je profiteert van voordelige tarieven. Met de energievergelijker van EasySwitch.nl krijg je meteen een overzicht van de goedkoopste energiecontracten. Als Greenfoot de goedkoopste energieleverancier blijkt te zijn voor jouw huishouden, kun je op EasySwitch.nl gemakkelijk en snel overstappen.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Greenfoot?

EasySwitch.nl vergelijkt alle energiecontracten en zet deze overzichtelijk op een rij. Hierbij wordt rekening gehouden met jouw specifieke wensen. Wil je bijvoorbeeld alleen energieleveranciers vergelijken die duurzame energie leveren? Dan zorgt EasySwitch.nl dat je alleen deze energiecontracten te zien krijgt. Als je een keuze hebt gemaakt kun je jouw gegevens gemakkelijk online doorgeven of je kunt contact opnemen met de klantenservice voor extra hulp. Vervolgens worden je gegevens naar Greenfoot gestuurd zodat je nieuwe contract op orde kan worden gemaakt en jouw oude energiecontract kan worden opgezegd.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Greenfoot. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

Vergelijk Energie

Greenfoot tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven



Greenfoot energielabel

Energielabel
Kolen 23.54%
Aardgas 44.6%
Kern 8.59%
Overig 10.45%
Wind 2.22%
Zon 0%
Water 3.12%
Biomassa 7.48%

Beoordeling klantervaringen
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
0 uit 10

Klantervaringen

leeg

Veelgestelde vragen Greenfoot

 

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je gas en stroom. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in je woning. De kosten die je daadwerkelijk maakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.  

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben je het niet eens met de hoogte van het maandelijkse voorschotbedrag? Neem dan contact op met je energieleverancier. De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar. 

Wat moet ik doen als de meterstanden op de jaarafrekening niet kloppen?

U kunt in dit geval contact opnemen met Greenfoot. Er zal gevraagd worden naar de juiste meterstanden, dus zorg dat u deze bij de hand heeft. Houd er rekening mee dat Greenfoot niets verandert als het verschil minder dan 10% van de jaarrekening is. 

Wanneer wordt de slimme meter uitgelezen?

Energieleveranciers mogen je slimme meter een aantal keer per jaar uitlezen:
  • Om de twee maanden: je krijgt hierna een overzicht opgestuurd met je verbruik en de bijhorende kosten;
  • Na een jaar: om de jaarrekening op te kunnen stellen;
  • Op het moment dat je gaat verhuizen;
  • Wanneer het nodig is voor onderhoud van het energienet.

Huidige aanbiedingen van Greenfoot

Laatste update: 24-11-2017 20:09
Prijzen obv gemiddeld verbruik (ACM). Vergelijk om jouw beste deal te zien.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt