Menu
0 uit 10
Wil je meer lezen over de energie van Innova? Je vindt hier informatie over Innova energie: tarieven, contactgegevens en klantbeoordelingen. Vergelijk jaarlijks de energieprijzen via EasySwitch.nl om te zien of je nog steeds het scherpst geprijsde contract hebt.  

Innova Energie

Innova Energie is in 2010 begonnen als energieleverancier in Nederland. Daarvoor heeft het bedrijf ervaring opgebouwd als ondersteuner in de backoffice van andere energieleveranciers. Vanuit deze ervaring is het idee ontstaan om zelf energie te leveren.
 

 

Over Innova Energie

De doelstelling van Innova Energie is om een bewuste energieleverancier te zijn. Het bedrijf wil dit aan de hand van vijf kernwaarden doen. Deze waarden zijn klantgerichtheid, betaalbaarheid, duurzaamheid en innovatie. De klantgerichtheid laten ze bijvoorbeeld blijken uit de korte wachttijden bij het klantcontact op verschillende kanalen.

Vergelijk Energie

 

Hoe duurzaam is Innova Energie?

Het bedrijf levert alleen 100% gecertificeerde, groene stroom aan MKB’ers en ZZP’ers. Daarnaast levert Innova advies voor het besparen van energie. Het assortiment wordt continu uitgebreid met nieuwe, energiebesparende producten en maatregelen. In combinatie met de slimme meter kan de leverancier jouw energieverbruik op afstand uitlezen en inzicht geven in je energieverbruik. In 2014 werd ruim 77 procent van de stroom uit aardwarmte opgewekt. Ruim 20 procent kwam uit waterkracht. De rest werd aangevuld met wind- en zonne-energie.

 

Tarieven van Innova Energie

Momenteel worden drie contractvormen aangeboden.

  1. Een variabel contract, waarin het tarief met de marktprijs mee beweegt. Twee keer per jaar wordt het tarief opnieuw vastgesteld.
  2. Een contract voor 1 jaar met vast tarief. Je betaalt een jaar lang hetzelfde tarief voor energie.
  3. Als laatste biedt Innova Energie ook een contract met vast tarief voor 3 jaar aan, waarmee je drie jaar lang een vaste prijs voor energie betaalt, ongeacht een eventuele daling van de energieprijs. Alle contracten zijn voor 100% groene stroom.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn afhankelijk van de regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

 

De slimme thermostaat bij Innova Energie

Innova Energie biedt geen slimme thermostaat aan bij hun contracten. Het staat je natuurlijk vrij op eigen kosten een slimme thermostaat in jouw huis te (laten) installeren. Je zult dan wel zelf voor de kosten moeten opdraaien.

 

De slimme meter bij Innova Energie

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere, analoge meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder jouw energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan de energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

 

Inzicht in je verbruik

Eens in de twee maanden ontvang je van Innova Energie een verbruiksoverzicht. Je hebt dan meteen inzicht in je energieverbruik. Met jouw instemming kan het bedrijf je verbruik inzien en jou van advies voorzien. Een slimme meter heeft als voordeel dat het kan leiden tot een energiebesparing door bewustzijn over je verbruik. Daarnaast hoef je nooit meer de meterstanden op te nemen.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Innova Energie stimuleert de installatie van zonnepanelen. Het streven is om in de nabije toekomst de levering van zonnepanelen direct voor hun eigen klanten te regelen. Als jij zelf energie opwekt met zonnepanelen, lever je de overtollige stroom terug aan het net. Deze stroom wordt door Innova Energie verrekend met jouw eigen verbruik. Dit heet salderen. Je ontvangt voor deze stroom het op dat moment geldende kale leveringstarief, inclusief overheidsheffingen (energiebelasting en ODE) plus btw.

 

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

Over het algemeen wordt er per huishouden meer energie verbruikt dan wordt opgewekt met zonnepanelen. Produceer je op jaarbasis meer energie dan je verbruikt? Dan geldt voor de stroom die boven de verrekening wordt teruggeleverd een andere vergoeding. Je ontvangt dan alleen het kale leveringstarief.

 

Contactgegevens Innova Energie

Telefoon 070 – 30 16 610
Kosten Lokaal tarief
Bereikbaar Werkdagen 9.00 – 17.00 uur
Website http://www.innovaenergie.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij Innova Energie

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij je buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is.  Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer, 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

 

Betalingen aan Innova Energie

Bij Innova Energie betaal je per automatische incasso of overschrijving. Het is ook mogelijk andere afspraken over betalingswijzen te maken.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Geef minimaal twee weken van tevoren aan dat je gaat verhuizen. Je bereikt Innova Energie telefonisch op 070 – 30 16 610.

 

Opzeggen contract bij Innova Energie

Als je jouw energiecontract bij Innova wil opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Innova Energie. Het nummer is 070 – 30 16 610. Je betaalt het lokale tarief.

 

Opzegtermijn Innova Energie

Voordat je overstapt is het verstandig om te controleren of jouw huidige contract een opzegtermijn bevat. Wil je jouw energiecontract voortijdig opzeggen? Innova Energie brengt dan een opzegboete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald. De opzegtermijn is 30 dagen.

 

Resterende contractduur Boete
1 tot 18 maanden € 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden € 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden € 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden € 125,- per overeenkomst

Neemt Innova Energie mijn opzegboete over?

Innova Energie neemt opzegboetes niet over. Als je overstapt naar Innova Energie terwijl het contract bij je oude energieleverancier nog niet is afgelopen, is de eventuele opzegvergoeding aan de vorige energieleverancier voor jouw eigen rekening.

 

Overstappen van energieleverancier

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar Innova Energie? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Innova Energie?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Innova Energie de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij Innova Energie. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Innova Energie. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Innova Energie tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Alle producten van Innova Energie

Combinatie producten

Stroom producten

Gas producten

Beoordeling klantervaringen
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
0 uit 10

Klantervaringen

leeg

Veelgestelde vragen over Innova Energie

 

Ik ben overgestapt naar Innova Energie, maar heb nog geen rekening van het termijnbedrag ontvangen. Wat moet ik doen?

Je krijgt altijd een bevestiging van je aanmelding. Mogelijk staat hier geen termijnbedrag op vermeld. Maak je geen zorgen. Binnen twee maanden na de ingangsdatum hoor je de eerste rekening van het termijnbedrag te ontvangen. Heb je na twee maanden niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice (070 - 30 16 610).  

Hoe wordt het termijnbedrag bepaald?

Het termijnbedrag is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je gas- en stroomgebruik. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van het contractjaar verrekend. Het kan zijn dat je termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar ook kan het voorkomen dat jouw termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.    

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Ben je het oneens met de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het termijnbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het termijnbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.    

De meterstanden op mijn jaarafrekening kloppen niet. Hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat de meterstanden op de jaarrekening niet kloppen. Als je de meterstanden niet of te laat doorgeeft, maakt Innova Energie een schatting van je verbruik. Deze kan afwijken van het daadwerkelijke gebruik. Neem ook in dit geval contact op met de klantenservice (070 - 30 16 610).    

Ik heb moeite met het betalen van mijn maandelijkse termijnbedragen. Is er de mogelijkheid tot een betalingsregeling?

Je moet hiervoor met de dienst debiteurenbeheer van Innova Energie contact opnemen. Als je de klantenservice belt (070 - 30 16 6100), verbinden zij je door met de dienst debiteurenbeheer.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk energie

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Stroom (normaal)
Stroom (dal)
Gas
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt