Menu
0 uit 10
Op zoek naar meer informatie over MAIN Energie? Hier vind je alle informatie over MAIN Energie terug: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energieprijzen op EasySwitch.nl en vind het energieproduct dat het beste bij jouw verbruik past.

MAIN Energie

MAIN Energie is al ruim tien jaar een leverancier op de zakelijke markt. De leverancier is gevestigd in Amsterdam en er werken ruim 90 mensen. MAIN Energie levert en beheert energie voor zakelijke klanten in het zakelijke-, vastgoed- en grootzakelijke segment. MAIN energie biedt ook energie aan consumenten.

 

Over MAIN Energie

De zakelijke markt en de vastgoedmarkt zijn de core-business van MAIN Energie. Daarnaast richt de leverancier zich ook op de particuliere markt. De organisatie onderneemt maatschappelijk verantwoord met de vier P’s. People, Planet, Profit en Potentieel. Het doel is om de particuliere klanten dezelfde service en expertise te bieden als de zakelijke klanten, zonder duurzaamheid uit het oog te verliezen.

 

Hoe duurzaam is MAIN Energie?

De geleverde stroom van MAIN Energie is 100% groen. Voor de opwekking van stroom worden dus geen fossiele brandstoffen gebruikt. Elektriciteit van MAIN Energie was in 2014 als volgt opgebouwd: 82,37% waterkracht uit Noorwegen, 15,54% waterkracht uit Zweden, 1,87% biomassa uit Nederland en 0,22% windenergie uit Nederland. Als je iets meer betaalt kun je CO2-gecompenseerd gas afnemen.

 

Vergelijk Energie

 

MAIN Energie tarieven

MAIN Energie biedt contracten aan met een variabel of vast tarief. Als je een contract tot het einde van het jaar afsluit, krijg je een contract met variabele tarieven. Daarnaast kun je ook kiezen voor een 1-jarig of 3-jarig contract met vaste actietarieven. Bij een contract met een variabele energieprijs kunnen de tarieven veranderen. Deze worden tweemaal per jaar aangepast op basis van de marktprijzen.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn verschillend per regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag. Wil je de huidige tarieven van MAIN Energie bekijken? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je kunt de tarieven dan meteen vergelijken met andere aanbieders. Zo weet je zeker dat je de scherpste aanbieding vindt.

 

De slimme thermostaat van MAIN Energie

MAIN Energie biedt hun particuliere klanten op dit moment geen slimme thermostaat aan. Als je klant bent, staat het je natuurlijk vrij om zelf een slimme thermostaat te installeren in huis. Deze wordt alleen niet aangeboden door MAIN Energie.

 

De slimme meter bij MAIN Energie

Vanaf 2012 zijn de netbeheerders begonnen met het plaatsen van slimme meters. Slimme meters zijn digitale meters die op afstand de meterstanden kunnen uitlezen. Je bent niet verplicht een slimme meter te nemen. Je mag weigeren of je mag aangeven dat je gegevens niet op afstand mogen worden uitgelezen. Een slimme meter houdt ook bij hoeveel energie wordt teruggeleverd door zonnepanelen.

Je twijfelt of je al een slimme meter hebt? Als jouw meter na 1 januari 2012 is vervangen, dan heb je waarschijnlijk een slimme meter. Een ander herkenningspunt is dat de meter een aansluiting met telefoonstekker (RJ-11) heeft.

De slimme meter heeft enkele voordelen ten opzichte van de analoge meter:

  • Meterstanden worden niet meer geschat, de energierekening wordt nauwkeuriger;
  • Je hoeft de meterstanden niet meer door te geven, dit gaat automatisch;
  • Bij verhuizing zijn de precieze meterstanden bekend;
  • Via mijnMAIN houd je je (maandelijkse) energieverbruik bij;
  • De energie die je teruglevert wordt ook gemeten.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen energie opwekt, is de opgewekte energie in eerste instantie voor jouw eigen huishouden. In de meeste gevallen verbruik je over een jaar genomen meer energie dan je opwekt met zonnepanelen. Je energiebehoefte wordt aangevuld door de energieleverancier.

Overdag als de zon schijnt wekken zonnepanelen veel energie op. Mogelijk is dit meer dan je energiebehoefte op dat moment. De energie die je overhoudt lever je via het net terug aan je energieleverancier. Deze energie wordt verrekend met de energie die je hebt afgenomen. Dit wordt salderen genoemd. Heb je een dubbele elektriciteitsmeter? Dan wordt de energie die tijdens de normaaluren is opgewekt verrekend met de verbruikte energie uit de normaaluren. Opgewekte energie uit de daluren wordt verrekend met verbruikte energie uit de daluren.

 

Wek je meer energie op dan je verbruikt?

MAIN Energie saldeert tegen hetzelfde tarief dat je betaalt voor je energie. De daluren worden met daluren verrekend en de normaaluren met de normaaluren. Voor de energie die op jaarbasis boven het eigen verbruik wordt teruggeleverd geldt de terugleververgoeding. Bij MAIN Energie krijg je per teruggeleverde kWh een terugleververgoeding. Hier wordt geen energiebelasting en btw berekend.

 

Contactgegevens MAIN Energie

Telefoon 088 – 08 09 000
Kosten Lokaal tarief
Bereikbaar Werkdagen 08.00 – 17.00
Website http://www.mainenergie.nl/
E-mail helpdesk@mainenergie.nl

 

Gas- en stroomstoringen bij MAIN Energie

Je hebt een gasstoring of stroomstoring en je bent klant van MAIN Energie? Kijk eerst of je de enige in de omgeving bent zonder gas en/of stroom. Als je buren er ook last van hebben, is er sprake van een gas- of stroomstoring in jouw omgeving. Op gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Anders kun je bellen met het nationale storingsnummer, 0800-9009. Dit is een gratis nummer en het is altijd te bereiken. Ruik je gas? Dan wordt aangeraden om meteen met het nationale storingsnummer te bellen.

 

Betalingen aan MAIN Energie

MAIN Energie factureert op basis van automatische incasso. Je kunt er ook voor kiezen om het maandelijkse bedrag zelf over te maken. MAIN Energie brengt hier geen extra kosten voor in rekening. Het is wel van belang dat je dan het debiteurennummer en de termijnaanduiding vermeld. Ook bestaat de mogelijkheid om maandelijks een acceptgiro te ontvangen. Hier wordt maandelijks € 2,42 voor gerekend.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Bij MAIN Energie zijn er meerdere mogelijkheden om je verhuizing door te geven. Je kunt inloggen in mijnMAIN en daar je adres wijzigen. Een andere manier is een e-mail sturen naar MAIN Energie of je maakt gebruik van het wijzigingsformulier.

 

Opzeggen contract bij MAIN Energie

Als je je energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan MAIN Energie. Het nummer is 088 – 08 09 000. Je betaalt het lokale tarief. Overigens, als je overstapt van energieleverancier hoef je vaak niet op te zeggen. De nieuwe energieleverancier doet dit automatisch als je overstapt.

 

Opzegtermijn MAIN Energie

Houd rekening met de opzegtermijn als je je energiecontract wilt eindigen. Wil je jouw energiecontract voor het einde van de contractduur opzeggen? MAIN Energie brengt je dan een opzegboete in rekening. Deze wordt bepaald aan de hand van de resterende contractduur.

Resterende contractduur Boete
1 tot 18 maanden € 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden € 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden € 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden € 125,- per overeenkomst

 

Neemt MAIN Energie de opzegboete over?

MAIN Energie neemt de opzegboete niet over als je eerder je contract opzegt dan is toegestaan. Als je via EasySwitch.nl een nieuw contract afsluit, ontvang je vaak wel een welkomstkorting.

 

Overstappen van energieleverancier

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar MAIN Energie? Door energie vergelijken in onze vergelijker zie je de huidige energietarieven van de verschillende leveranciers. Vergelijk de tarieven met andere energieleveranciers en vind het contract dat tegen de beste voorwaarden bij jouw verbruik past. Een nieuw contract via EasySwitch.nl levert je vaak exclusieve actietarieven en unieke welkomstkortingen op.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet MAIN Energie?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat MAIN Energie de goedkoopste energieleverancier is, stap dan over! Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij MAIN Energie. Zij zorgen ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van MAIN Energie. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

MAIN Energie tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Alle producten van MAIN Energie

Combinatie producten

Stroom producten

Gas producten

  • Modelcontract gas MKB

  • MAIN Energie energielabel

    Energielabel
    Kolen 0%
    Aardgas 0%
    Kern 0%
    Overig 0%
    Wind 0.22%
    Zon 0%
    Water 97.91%
    Biomassa 1.87%

Beoordeling klantervaringen
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
0 uit 10

Klantervaringen

leeg

Veelgestelde vragen over MAIN Energie

 

Wat is mogelijk in mijnMAIN?

Binnen mijnMAIN zie je een overzicht van jouw afgenomen producten. Je kunt je digitale facturen inzien en je verbruik in een grafiek bekijken. Daarnaast kun je in mijnMAIN ook veel zaken wijzigen, denk aan: het voorschotbedrag, je adres en contactgegevens of je rekeningnummer.  

Waarom is het voorschotbedrag hoger dan het bedrag van mijn vorige woning?

Bij MAIN Energie wordt het voorschotbedrag bepaald door het gemiddelde verbruik van de vorige bewoner(s). Het kan dus voorkomen dat het bedrag afwijkt van het bedrag van je vorige woning. Vind je het verschil te groot? Je kunt ervoor kiezen om je voorschotbedrag aan te passen. Bij de jaarnota vindt sowieso een verrekening plaats.  

Waarom ontvang ik verschillende emails (over wijzigingen van het voorschotbedrag en het tarief)?

Je krijgt altijd bericht als het voorschotbedrag of het tarief wijzigt. Als jouw aansluitingen niet op een verzamelfactuur staan, kan het voorkomen dat je voor iedere aansluiting een aparte e-mail ontvangt.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk energie

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Stroom (normaal)
Stroom (dal)
Gas
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt