whatsapp
call-icon
NLE
8,0 uit 10
Zoek je meer informatie over de zakelijke energie van de Nederlandse Energie Maatschappij? Hier vind je alle informatie terug over de Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk: de tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk zakelijke energie op EasySwitch.nl om te zien welk energieproduct het beste bij het verbruik van jouw bedrijf past.

Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk

De Nederlandse Energie Maatschappij is in 2005 opgericht. Het bedrijf was als een van de eerste leveranciers actief op de geliberaliseerde Nederlandse energiemarkt. Vanaf 2007 is NLE zich als prijsvechter gaan profileren. Binnen de Nederlandse Energie Maatschappij richt NLE Zakelijk zich in eerste instantie op het midden- en kleinbedrijf. NLE Zakelijk is gevestigd in het centrum van Rotterdam aan de Coolsingel.

 

Tarieven Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk

Je vindt de meest actuele tarieven van de Nederlandse Energie Maatschappij in onze energievergelijker. De tarieven veranderen namelijk ieder half jaar en zijn afhankelijk van de regio waarin je woont. Wij raden je aan altijd te kiezen voor een éénjarig contract met vaste tarieven. Zo kun je ieder jaar opnieuw kiezen voor een contract met actietarieven en een voordelige welkomstkorting.

 

Welkomstkortingen en actietarieven

Hoe je het meeste profiteert? Door jaarlijks te kiezen voor een energiecontract met actietarieven én een welkomstkorting. Deze worden alleen aangeboden via vergelijkingssites omdat energieleveranciers hier moeten concurreren met andere aanbieders. Je ontvangt de welkomstkorting zodra je energiecontract is afgelopen. Zit jouw contractjaar erop, maak dan opnieuw een vergelijking en kies weer voor een energiecontract met aantrekkelijke tarieven.

Energie vergelijken NLE

 

Ben je benieuwd welk actietarief de Nederlandse Energie Maatschappij je op dit moment kan bieden? Maak dan meteen vergelijking. Vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

 

Vergelijk Energie

 

Over NLE Zakelijk

De Nederlandse Energie Maatschapij Zakelijk wordt ook wel NLE Zakelijk genoemd. Het bedrijf heeft als missie om ingedutte, traditionele markten uit te dagen. NLE heeft in de klantenservice geïnvesteerd om de communicatie zo begrijpelijk en transparant mogelijk te maken en houden. Duurzaamheid tegen concurrerende prijzen is het doel. Dit geldt ook voor de zakelijke tak van de energieleverancier. Ze richten zich op de ondernemer uit het midden- en kleinbedrijf die zonder gedoe een scherpe prijs wil betalen voor zijn of haar energie.

 

Wanneer kies je voor zakelijke energie als ZZP’er?

Is het verstandig om als ZZP’er een zakelijk energiecontract af te sluiten? Dit is niet altijd het geval. Het kan in sommige gevallen zelfs in je nadeel werken om een zakelijk contract af te sluiten. Werk je veel vanuit huis? Dan ben je waarschijnlijk een kleinverbruiker. Een contract voor consumenten is dan waarschijnlijk voordeliger. Vergeet overigens ook niet dat je als consument in veel gevallen wettelijk extra beschermd bent. Als ondernemer geniet je niet van deze wettelijke bescherming.

 

Hoe duurzaam is zakelijke energie van NLE?

De Nederlandse Energie Maatschappij koopt alleen stroom in die voor 100% duurzaam wordt opgewekt. In 2014 is voor 92% de stroom opgewekt uit Europese waterkrachtcentrales, de overige 8% komt uit windkracht. De stroom uit windkracht wordt voornamelijk uit Europese landen ingekocht. NLE Zakelijk levert geen stroom die uit kolen, aardgas of kernenergie wordt opgewekt.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

Heb jij een dubbele of slimme meter? Dan kun je gebruikmaken van een contract met laag- en normaaltarief. Je betaalt dan in de avonduren, in het weekend en op feestdagen een lager tarief. De daluren worden door de netbeheerder bepaald. Op de volgende tijdstippen geldt het laagtarief of daltarief:

  • Maandag tot en met vrijdag van 23:00 tot 7:00 uur (Brabant en Limburg: 21:00 tot 7:00);
  • Weekend: vrijdag 23:00 tot maandag 7:00 uur;
  • Officiële feestdagen: Nieuwjaarsdag, Eerste Paasdag, Tweede Paasdag, Koninginnedag, Hemelvaartsdag, Eerste Pinksterdag, Tweede Pinksterdag, Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag.

 

Anna – De slimme thermostaat van NLE Zakelijk

Anna is de slimme thermostaat van de Nederlandse Energie Maatschappij. Je kunt hiermee een dagelijks schema instellen. De thermostaat stelt dan automatisch de temperatuur in jouw huis bij. Verder leert Anna van je levensstijl en je verbruik. De thermostaat zal met de tijd steeds beter aansluiten op jouw energiebehoefte en efficiënter stoken in je huishouden.

Anna kan zo worden ingesteld dat er niet wordt gestookt als je niet thuis bent. Als je op weg naar huis bent, is ze hiervan op de hoogte en wordt het huis weer verwarmd als dat nodig is.

Wil je als zakelijke klant van NLE gebruikmaken van Anna? Neem dan contact op met de Nederlandse Energie Maatschappij voor meer informatie.

 

De slimme meter bij NLE ook voor zakelijke afnemers

De slimme meter is een nieuwe generatie energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. De slimme meter kan zeer nauwkeurig en real time je verbruik meten. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Wanneer het jouw beurt is, krijg je vanzelf bericht.

De slimme meter biedt enkele voordelen ten opzichte van de analoge meter:

  • Je hoeft geen meterstanden meer door te geven, deze kunnen op afstand worden uitgelezen;
  • Als je gebruik maakt van zonnepanelen, wordt de teruggeleverde stroom ook gemeten;
  • Inzicht in je energieverbruik in Mijn NLE.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Heb jij zonnepanelen? Meestal wekken zonnepanelen niet genoeg energie op om een huishouden of bedrijf volledig zelfvoorzienend te maken. In de meeste gevallen zal je de opgewekte stroom moeten aanvullen met stroom van een energieleverancier. Op momenten dat jouw zonnepanelen meer energie opwekken dan de behoefte kun je deze stroom terugleveren aan het net.

Voor consumenten vergoedt NLE teruggeleverde energie tegen het volledige leveringstarief. Dit betekent dat je bij het enkeltarief hetzelfde bedrag terug krijgt als je betaalt voor je energie. Dit is het kale leveringstarief, inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie. Dit wordt verrekend met de afgenomen energie. Dit wordt salderen genoemd. Bij het dubbeltarief geldt eigenlijk dezelfde regeling. Het verschil is dat teruggeleverde energie tijdens de normaaluren tegen het normaaltarief worden vergoed, en tijdens de daluren tegen het daltarief.

Bij een zakelijk contract kunnen de voorwaarden afwijken. Neem contact op met NLE Zakelijk om zekerheid te krijgen over de voorwaarden van saldering. Een terugleververgoeding van zonne-energie voor grootzakelijke klanten is in Nederland verboden.

 

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

Je levert meer energie aan het net dan je afneemt? Dan wordt er niet meer gesaldeerd. Voor de teruggeleverde energie boven het eigen verbruik ontvang je een terugleververgoeding. Bij NLE is dit bedrag voor consumenten het kale leveringstarief en de btw. De energiebelasting en opslag duurzame energie worden niet vergoed. Deze voorwaarden kunnen bij een zakelijk contract afwijken.

 

Contactgegevens Nederlandse Energie Maatschappij

Telefoon (zakelijk)088 – 20 30 500
KostenLokaal tarief
BereikbaarheidWerkdagen 8:00 – 18:00 uur
Websitehttp://www.nle.nl/zakelijk/

 

Gas- en stroomstoringen bij NLE Zakelijk

Zit je zonder gas of stroom? Meld deze storing dan direct bij het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom. Dit nummer is 24 uur per dag te bereiken op: 0800 – 9009. Als je bij dit nummer een melding doet, wordt de storing direct doorgegeven aan de lokale netbeheerder voor gas en/of stroom. Je netbeheerder zal je zo snel mogelijk helpen. Je kunt ook kijken op gasenstroomstoringen.nl voor een actueel overzicht van gas- en stroomstoringen.

 

Betalingen aan de Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk

Het is mogelijk de energienota te betalen via automatische incasso of acceptgiro. Dit kun je ook aangeven in je online klantomgeving. Voor betalen via acceptgiro wordt wel maandelijks € 2,42 in rekening gebracht.

 

Wat te doen bij verhuizing

Ga je verhuizen? Er zijn meerdere manieren waarop je dit aan de Nederlandse Energie Maatschappij kunt doorgeven. Vul het online formulier in of bel naar 088 – 20 30 500 (lokaal tarief) om het door te geven.

 

Opzeggen contract bij NLE Zakelijk

Je kunt je energiecontract opzeggen door telefonisch contact op te nemen met NLE Zakelijk. Het telefoonnummer is 088 – 20 30 500. Je betaalt het lokale tarief.

 

Opzegtermijn de Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk

Houd de opzegtermijn van je energieleverancier goed in de gaten. NLE Zakelijk houdt een opzegtermijn van uiterlijk één maand voor afloop van het contract aan. Een contract voor onbepaalde tijd kun je altijd opzeggen.

 

Opzegboete NLE Zakelijk

Wil je jouw energiecontract voor het einde van de contractduur opzeggen? NLE Zakelijk brengt je in dat geval een opzegboete in rekening. De opzegvergoeding bedraagt €100,- (inclusief btw) per product per niet uitgediend contractjaar.

 

Overstappen van energieleverancier

Wij raden je aan een contract met vaste tarieven voor een jaar te nemen. Zo houd je de controle over je uitgaven aan energie en blijf je besparen door regelmatig over te stappen van leverancier. Bij zakelijke klanten zijn contracten vaak complexer. Neem dus goed de voorwaarden van je contract door en wees extra scherp op je resterende contractduur.

 

Vergelijk Energie

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet NLE Zakelijk?

EasySwitch.nl vergelijkt de verschillende zakelijke energiecontracten en toont de meest voordelige resultaten. Je ziet binnen enkele stappen de kosten van andere energieleveranciers en wat je per jaar kunt besparen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van NLE Zakelijk. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Beoordeling klantervaringen
8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
8,0 uit 10

Klantervaringen

13 September, 17:13 D.H.C.A. Dijkema Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit hetgeen is wat ik van een energieleverancier verwacht.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk aan.
13 September, 17:13 D.H.C.A. Dijkema Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit hetgeen is wat ik van een energieleverancier verwacht.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk aan.

Hoe wordt mijn termijnbedrag bepaald?

De Nederlandse Energie Maatschappij schat het termijnbedrag voor zakelijke contracten aan de hand van het jaarverbruik en de tarieven zoals deze in je contract zijn vastgelegd.

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Wil je het bedrag dat je maandelijks betaalt ter voorschot, aanpassen? Log dan in in je persoonlijke omgeving op de website van de Nederlandse Energie Maatschappij. Kom je er niet uit, neem dan contact op met de klantenservice van de Nederlandse Energie Maatschappij.

Huidige aanbiedingen van Nederlandse Energie Maatschappij Zakelijk

Laatste update: 26/09/2017
Prijzen obv gemiddeld verbruik (ACM). Vergelijk om jouw beste deal te zien.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt