Menu
6,9 uit 10
Ben jij op zoek naar meer informatie over Nuon? Je vindt hier alle informatie over Nuon: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Nuon

Nuon is één van de grootste energieleveranciers in Nederland. De leverancier heeft ongeveer 4400 werknemers in dienst. Zo’n twee miljoen Nederlanders zijn klant van Nuon. Het energiebedrijf produceert en levert elektriciteit, energiegerelateerde producten, gas, warmte en koude. In 2009 is Nuon door Vattenfall overgenomen.
 

 

Tarieven Nuon

De actuele tarieven van Nuon vind je altijd in onze energievergelijker. Je ziet hier ook meteen of Nuon momenteel een welkomstkorting aanbiedt. Net zoals bij andere energieleveranciers veranderen de tarieven van Nuon twee keer per jaar. Dit gebeurt in de maanden januari en juli. Je merkt alleen iets van wisselende tarieven wanneer je een variabel energiecontract hebt. Een variabel energiecontract heb je wanneer je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit maar je contract al wel is verlopen (er is dan sprake van een stilzwijgende verlenging). Wij raden je aan voor een actiecontract te kiezen. Dit zijn contracten met lage tarieven die gedurende de looptijd van je contract vastliggen. Deze actiecontracten worden door veel energieleveranciers gecombineerd met hoge welkomstkortingen.

 

Welkomstkortingen en actietarieven

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl vind je actiecontracten en ontvang je welkomstkortingen. Dit komt omdat energieleveranciers graag nieuwe klanten verwelkomen. Energieleveranciers bieden daarom op vergelijkingswebsites contracten met aantrekkelijke actietarieven. De acties die je op EasySwitch.nl ziet, kom je niet tegen op de website van Nuon zelf.

Greenchoice energie vergelijken

 

Vergelijk Energie

 

Over Nuon energie – Vattenfall

Sinds 1 juli 2009 is Nuon onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De activiteiten op de Nederlandse energiemarkt worden uitgevoerd door N.V. Nuon Energy en de dochterondernemingen. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Nuon. Vattenfall is één van de grootste elektriciteitsproducenten en de grootste warmteproducent in Europa. De organisatie van Vattenfall is in twee delen gesplitst. Een Scandinavische eenheid en een Europese eenheid. De Europese eenheid opereert in Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Vattenfall is een Zweeds staatsbedrijf.

 

Hoe duurzaam is Nuon energie?

Nuon levert groene en grijze stroom. Nuon heeft als doel om volledig op groene stroom over te stappen, maar stelt dat er op dit moment nog niet genoeg duurzame energie wordt opgewekt om iedereen in Nederland van stroom te voorzien. Het energiebedrijf investeert in duurzame projecten. Enkele wind- en waterprojecten in Nederland en een windproject in Groot-Brittannië vallen onder deze investeringen.

 

Energiecontracten van Nuon

De contracten van Nuon zijn met een vast of variabel tarief. Ze bieden verschillende soorten energiecontracten aan met looptijden tussen 1 en 3 jaar. Daarnaast zijn er ook overeenkomsten voor onbepaalde tijd af te sluiten. Deze zijn met een variabel tarief en kunnen elke maand worden opgezegd. Wij adviseren energiecontracten met vaste tarieven en een looptijd van één jaar. Op deze manier kun je goed vergelijken en de beste prijs op jaarbasis kiezen. Je komt dan niet voor financiële verrassingen te staan. Vergelijk energie en bekijk de huidige tarieven door onze energievergelijker te gebruiken. Vergelijk de tarieven van Nuon meteen met alle andere aanbieders.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage- en normale tarief zijn verschillend per regio. Deze worden niet bepaald door de energieleverancier. De netbeheerder bepaalt dit. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

 

E-manager – De slimme thermostaat van Nuon

De slimme thermostaat heette de Nuon E-manager. Het is niet meer mogelijk deze E-manager van Nuon te nemen. Per 1 september 2015 wordt de service beëindigd voor bestaande klanten. Nuon heeft (nog) geen alternatieve slimme thermostaat. Het staat je natuurlijk vrij om zelf een slimme thermostaat in huis te installeren.

 

De slimme meter bij Nuon

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder je energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

 

De netbeheerder leest je meterstanden uit in de volgende gevallen:

  • Elke twee maanden. Je ontvangt een verbruikskostenoverzicht.
  • Bij de jaarafrekening.
  • Bij een verhuizing.
  • Wanneer je nieuwe klant wordt.

De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

 

Enkele voordelen van een slimme meter bij Nuon:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online met de Mijn Nuon App je maandelijkse verbruik bekijken.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen duurzame stroom opwekt, vul je de rest van jouw stroombehoefte aan met stroom van een energieleverancier. Als je te veel stroom produceert, gaat de stroom boven de eigen behoefte het elektriciteitsnet in. De geleverde stroom wordt verrekend met de afgenomen stroom. Dit heet salderen.

 

Hoe wordt dit gemeten?

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd. Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd. Bij beide meters krijg je voor iedere kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief. Dit is de kale leveringstarief volgens het contract, inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie.

 

Je wekt meer energie op dan je verbruikt?

Meestal verbruikt een huishouden meer stroom dan met zonnepanelen wordt opgewekt. Het kan voorkomen dat je op jaarbasis meer stroom terug levert dan je hebt afgenomen. De energieleverancier moet je een vergoeding betalen voor deze stroom. Bij Nuon krijg je een vast tarief per kWh.

 

Contactgegevens Nuon

Telefoon 0900 – 0808
Kosten De gebruikelijke belkosten
Bereikbaar Werkdagen 8.00 – 18.00 uur
Website http://www.nuon.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij Nuon energie

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij de buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. Het nummer is 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

 

Opzeggen contract bij Nuon

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Nuon. Overigens hoef je jouw contract niet op te zeggen als je overstapt, je nieuwe energieleverancier zegt dan het contract voor je op. Het nummer is 0900 – 0808. Je betaalt de gebruikelijke belkosten voor het gesprek.

 

Opzegtermijn Nuon

Houd je opzegtermijn goed in de gaten als je gaat opzeggen. Wil je een energiecontract voortijdig opzeggen? Nuon brengt dan een boete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald.

Resterende contractduur Boete
1 tot 18 maanden € 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden € 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden € 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden € 125,- per overeenkomst

 

Neemt Nuon je opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt Nuon jouw opzegboete over. Het kan bij de voorwaarden van een actiebod van Nuon worden afgesproken dat zij de opzegkosten van je vorige leverancier voor je vergoeden. De hoogte van deze overstapkorting wordt op basis van de contractduur van je vorige contract bepaald. Bij een 1- of 2-jarig contract is de hoogte maximaal € 50,- , bij een 3-jarig contract (of langer) is dat € 125,-.

 

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar Nuon? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Nuon?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Nuon de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, wordt je aangemeld bij Nuon. Nuon zorgt ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Nuon. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Nuon tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Beoordeling klantervaringen
7,5
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,9 uit 10

Klantervaringen

16 January, 22:24 A.B. Kersten Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moet dat dan!
Ik raad Nuon af.
16 January, 10:52 J. Dekker Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan er nog geen totaal oordeel over geven om dat ik er pas 2maanden bij zit
Ik raad Nuon aan.
15 January, 07:59 C. Buhrs Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Aanvragen is snel geregeld en je word vriendelijk geholpen
Ik raad Nuon aan.
14 January, 12:09 Patrick Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor nuon gekozen omdat dit de goedkoopste optie was. Nuon stuurd je helaas nog steeds eerst een brief ipv een email. Dit kun je pas later aanpassen. Voordeel met deze actie is ook geen jaarcontract maar 11 maanden.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 11:31 J. Gils Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap probleemloos verlopen is.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 09:35 T.J. Schopman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit gevraagd werd.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 08:59 C.J. Bevers Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
U vraagt mij hoe is de overstap bevallen, nou ik ben bij nader inzien tocht niet overgestapt, de kosten waren niet gunstiger als bij mijn huidige leverancier Budget Energie.
Ik raad Nuon af.
12 January, 20:17 C.W. Doesema-Philipsen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tevredenheid over nuon
Ik raad Nuon aan.
10 January, 11:27 E.J. Arum Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uw administratie is niet juist. Ik ben nl NIET overgestapt naar Nuon. Omdat een aantal zaken geen vertrouwen gaven, heb ik binnen de 14 dagen bedenktijd geannuleerd. Ik ben nu klant bij Oxxio!
Ik raad Nuon af.
09 January, 19:10 K. Graansma Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring met Nuon
Ik raad Nuon aan.
16 January, 22:24 A.B. Kersten Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moet dat dan!
Ik raad Nuon af.
16 January, 10:52 J. Dekker Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan er nog geen totaal oordeel over geven om dat ik er pas 2maanden bij zit
Ik raad Nuon aan.
15 January, 07:59 C. Buhrs Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Aanvragen is snel geregeld en je word vriendelijk geholpen
Ik raad Nuon aan.
14 January, 12:09 Patrick Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor nuon gekozen omdat dit de goedkoopste optie was. Nuon stuurd je helaas nog steeds eerst een brief ipv een email. Dit kun je pas later aanpassen. Voordeel met deze actie is ook geen jaarcontract maar 11 maanden.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 11:31 J. Gils Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap probleemloos verlopen is.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 09:35 T.J. Schopman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit gevraagd werd.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 08:59 C.J. Bevers Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
U vraagt mij hoe is de overstap bevallen, nou ik ben bij nader inzien tocht niet overgestapt, de kosten waren niet gunstiger als bij mijn huidige leverancier Budget Energie.
Ik raad Nuon af.
12 January, 20:17 C.W. Doesema-Philipsen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tevredenheid over nuon
Ik raad Nuon aan.
10 January, 11:27 E.J. Arum Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uw administratie is niet juist. Ik ben nl NIET overgestapt naar Nuon. Omdat een aantal zaken geen vertrouwen gaven, heb ik binnen de 14 dagen bedenktijd geannuleerd. Ik ben nu klant bij Oxxio!
Ik raad Nuon af.
09 January, 19:10 K. Graansma Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring met Nuon
Ik raad Nuon aan.
09 January, 11:34 H.G. Huuksloot Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog geen problemen ondervonden
Ik raad Nuon aan.
09 January, 09:40 J.J.A. Dinjens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen met overstapproces
Ik raad Nuon aan.
09 January, 09:28 C.N. Dicke Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is goed!
Ik raad Nuon aan.
08 January, 21:24 J. Spin Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap zonder enig omkijken. Gunstige tarieven, goedkoopste aanbieder ten tijde van overstap.
Ik raad Nuon aan.
08 January, 13:36 R.J.W. Franken Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is netjes geregeld geen problemen gehad na het overstappen
Ik raad Nuon aan.
07 January, 08:33 A.H. Heesakkers vd Berg Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik voel me opgelicht door jullie, daarom is de overgang naar jullie niet doorgegaan
Ik raad Nuon af.
07 January, 07:52 P.J. Vliet Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik voorzichtig ben en geprobeert Nuon te mailen maar dat lukte pas na paar dagen,hebben mij teruggebeld ik nam niet op moest ik hun maar weer bellen nou heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Ik raad Nuon aan.
06 January, 22:47 S.M. Walther Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu alles prima
Ik raad Nuon aan.
06 January, 09:42 P.M. Ieperen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tevreden
Ik raad Nuon aan.
06 January, 07:04 R. Reezigt Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad Nuon aan.
04 January, 10:15 L.R. Hewner Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na vergelijking, ik zal betalen ca. 14% minder met Nuon. Maar het prijs ontvangen van Nuon is 21% hoger.
Ik raad Nuon af.
04 January, 10:11 J.E.D. Iperen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Positieve ervaring
Ik raad Nuon aan.
01 January, 10:00 J.H. Huijs Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb het overstappen als eenvoudig en als gemakkelijk ervaren.
Ik raad Nuon aan.
31 December, 08:58 J. Kamp Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prettige bestelling en tevreden tot dusver over de leverancier.
Ik raad Nuon aan.
30 December, 10:20 A.G. Haan Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is naar wens gegaan
Ik raad Nuon aan.
29 December, 11:23 J.J. Dalmaijer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik vind het een beetje onnozel om mensen een review te vragen nadat ze net een paar weken bij een leverancier zitten. Dan kun je toch helemaal niet zeggen hoe of wat dan moet je minstens een half jaar erbij zitten.
Ik raad Nuon aan.
29 December, 09:12 J.D. Hendrikse Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog niet alles beoordelen.Te kort klant.
Ik raad Nuon aan.
27 December, 15:47 H.C. Schendel Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat er om gevraagd wordt en ik niet weet wat er gevraagd wordt! Jammer dat ik bij vragen zoals \"Raad je anderen Nuon aan?\" geen antwoord kan geven \"Weet ik niet\" daar ik nog niet zolang geleden overgestapt ben. Vandaar dat ik NU nee ingevuld heb. Heb tevens de gulden middenweg genomen over bijvoorbeeld Online hulp, Klantenservice, Duurzaamheid daar ik er (nog) geen gebruik van heb gemaakt
Ik raad Nuon af.
27 December, 15:04 J. Mulder Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog niet veel ervaring met Nuon Energie gaat eind van deze week in.
Ik raad Nuon aan.
27 December, 12:49 J.G. Bunicich-visser Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
verder geen omkijken naar gehad.
Ik raad Nuon aan.
27 December, 10:18 J. Akkerman Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
daarom
Ik raad Nuon aan.
26 December, 18:18 J. Boer Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voordelig en correkt
Ik raad Nuon aan.
24 December, 17:31 B. Flokstra Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Erg slechte service. Ik moest 750 euro borg betalen om een onduidelijke reden. Toen ik dat heb laten uitzoeken bleek dat niet terecht te zijn. Ze wilden het echter niet echt aanpassen. Bij aangeven dat ik een formele klacht wilde indienen werd daar nauwelijks ruimte voor gegeven.
Ik raad Nuon af.
24 December, 15:19 P. Plevier Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Nuon houdt bij overname niet de juiste tellerstanden aan, maar schat een hoeveelheid vooruit aan het einde van contract bij mij en bij mijn dochter. Voorschot 328 euro bij aangaan contract. Contract geannuleerd. Daarna Energie Direct en voorschot 263 euro. Ik vertrouwde ook de nakoming van hun aangeboden tarieven niet meer t.o.v. de tarieven, die Easyswitch van Nuon had. Ook contractsduur werd niet aangehouden en werd 11 maanden en welkomst geschenk krijg je na 12 maanden, dus dat loop je mis. Voorts werd ingangsdatum niet aangehouden, die ik gevraagd had. Op 30 november om 24.00 uur liep mijn contract af bij Greenchoise en zij begonnen op 2 december 2016. Dus EnergieDirect is nu mijn leverancier met zeer duidelijke prijsinformatie en tijdige duidelijke informatie omtrent overstap. Gebeld met Easyswitch en dit verteld en Easyswitch bevestigde de onjuiste handelswijze van Nuon, die bij hen al bekend is en was. Zouden proberen om Nuon te corrigeren. Maar daar hoor de consument niets van.
Ik raad Nuon af.
23 December, 15:56 M.M.G. Weijers Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
pas per 1 jan.2017 zijn wij daar klant,kan er nu nog weinig over oordelen.
Ik raad Nuon aan.
23 December, 09:40 J.J.C. Kok Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe enkele malen tel. contact gehad en dat was beleefd en informatief correct. Ik heb dus geen enkele klacht.
Ik raad Nuon aan.
23 December, 07:39 J.J. Buhrs Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen enkele klacht
Ik raad Nuon af.
22 December, 17:38 FRANK DEKKERS Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles snel geregeld zowel digitaal als papieren informatie
Ik raad Nuon aan.
22 December, 14:14 M.J. Bos Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het zou voordeliger zijn dan wat we hadden, maar betalen stukken meer, voelt niet goed
Ik raad Nuon af.
22 December, 11:18 E.J.E. Claessen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De stroom smaakt goed en is geurloos. Erg prettig.
Ik raad Nuon aan.
22 December, 08:57 H. Westra Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
jullie doen wat jullie beloven
Ik raad Nuon aan.
22 December, 08:44 B. Hageman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon gaat niet uit van de, bij de overstap opgegeven, data qua verbruik. Ze schatten zelf in op basis van gezin samenstelling. Mijn elektra verbruik is negatief, dus klopte van het voorschot niets.
Ik raad Nuon aan.
21 December, 11:04 T.D.J. Castelijn Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
in oktober termijnbedrag gewijzigd in December nog steeds niet doorgevoerd
Ik raad Nuon aan.
19 December, 17:37 B.J. Verkerk Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben tevreden
Ik raad Nuon aan.
19 December, 08:46 A.C. Beekmans Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzichten, betaling en Klantsenservice is nog niet van toepassing. Nog niets van rekening afgehouden en klantenservice nog niet nodig gehad.
Ik raad Nuon aan.
18 December, 11:03 R.D.N. Boivin Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen motivatie
Ik raad Nuon af.
18 December, 08:30 Y. Siebenlist Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wij zijn niet overgestapt naar Nuon maar naar energie direct is allemaal perfect geregeld. Ik raad andere jullie bedrijf zeker aan. Nuon zeker niet door een verkeerde voorstelling van zaken, dat hebben jullie perfect rechtgezet.
Ik raad Nuon af.
18 December, 08:05 F.C. Matzinger Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen verliep uitstekend en voordelig.
Ik raad Nuon aan.
15 December, 08:11 J.R.E. Verstegen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
snel simpel en duidelijk
Ik raad Nuon aan.
14 December, 22:52 R.J.H. Pol Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik weet niet of nuon voor mij goedkoper is. De eerste berekening kwam gunstiger uit dan de nota die ik moet betalen. Daarnaast kon ik de gasmeterstanden niet online doorgeven.
Ik raad Nuon af.
14 December, 21:18 T.J. Kijzer Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kreeg alleen een contrakt thuis en dat was het,en het voorschotbedrag was hoger dan bij mijn vorige leverancier. Ik heb dat ook zelf aangepast. Het verschil tussen dag en nacht levering van stroom is een cent per kw
Ik raad Nuon af.
14 December, 19:29 P.J.N.M. Bukkems Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb geen negatieve ervaring met Nuon
Ik raad Nuon aan.
14 December, 15:20 M. Corsten Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat nuon een bonus van 250,00 euro toezegt bij een jaarcontract. Als je het jaarcontract afsluit krijg je een bevestiging en daarin staat dat het contract in mijn geval van 15 november 2016 t/m 30 september 2017 loopt. Dus geen jaar daarbij staat onderin de kleine lettertjes dat de welkomspremie wordt uitgekeerd nadat je een jaar klant bent. Heb hierover gebeld met nuon maar ze beweren dat je de welkomsbonus wel krijgt. daar geloof ik dus niets van . als het 30 september 2017 is en ik ga dan weg geloof me maar dan krijg je niets. als je wel blijft tot 15 nove,ber 2017 weet je niet welke prijzen je dan moet betalen. Ik heb dus ook onmiddellijk geannuleerd.
Ik raad Nuon af.
13 December, 07:53 R.L. Kempers Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
daar ik als ik kontakt heb gehad altijd goed geholpen ben en alles is nagekomen
Ik raad Nuon aan.
12 December, 18:20 K. Rolland Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Al met al duurde het een paar maanden en heel veel fouten voordat alles goed was geregeld,werd een excuus met cadeautje beloofd maar is nooit gekomen,hoop dat het nu wel goed geregeld is
Ik raad Nuon af.
12 December, 14:39 W. Snoo Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijke info en snel bevestigde afspraken.
Ik raad Nuon aan.
12 December, 07:28 A.H.J.T. Kuster Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Stroom is stroom, gas is gas.. prijs is belangrijk samen met service.
Ik raad Nuon aan.
11 December, 18:58 A.I.M. Hes-dekker Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het gewoon niet soepel loopt en is gelopen.
Ik raad Nuon af.
11 December, 15:40 A. Amrani Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik een paar keer op een andere leverancier ben overgestapt, maar toch weer terugkeer naar Nuon.
Ik raad Nuon aan.
11 December, 13:53 J.I.J. Holtrop Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
veel hogere prijs bij eerste nota dan beloofd bij overstap
Ik raad Nuon af.
11 December, 12:04 R. Joziasse Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is gewoon prima geregeld.
Ik raad Nuon aan.
09 December, 13:57 W.F. Heurkens Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zijn nog eerste contacten ,moet nog groeien tot nu toe tevreden !
Ik raad Nuon aan.
07 December, 10:42 F.C. Dubbeld Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voordelig tarief voor mij. Kijk jaarlijks of het voordeliger kan
Ik raad Nuon aan.
06 December, 08:51 Z. Graaf Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
duidelijk en helder
Ik raad Nuon aan.
05 December, 13:46 C.B. Jansen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs kwalitieit is top
Ik raad Nuon aan.
05 December, 11:49 G.J.G. JACOBS Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap naar Nuon
Ik raad Nuon aan.
02 December, 09:19 E.M.J. Kleipool Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het gevraagd wordt
Ik raad Nuon af.
30 November, 14:17 H. Loots Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
top
Ik raad Nuon aan.
29 November, 10:44 R. Reinders Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk
Ik raad Nuon aan.
27 November, 11:09 C.J. Ven Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is prima verlopen.
Ik raad Nuon aan.
27 November, 09:02 M. Altena Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe loopt alles vlekkeloos, laatste drie vragen kan ik niet beantwoorden heb ik niet mee te maken gehad en of niet in verdiept.
Ik raad Nuon aan.
27 November, 08:22 N. Kwant Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe best tevreden.
Ik raad Nuon aan.
26 November, 07:17 J.F.M. Groot Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Start tarief is bij elke overstap veel te hoig ingeschat
Ik raad Nuon af.
26 November, 07:14 M.A. Prins Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben naar Nuon overgestapt omdat die voor mij de goedkoopste was. Dat is de voornaamste reden. Contact met de klantenservice verliep goed. Volgend jaar weer verder kijken of het weer anders kan.
Ik raad Nuon aan.
24 November, 15:36 P.J. Verbeek Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben tevreden !
Ik raad Nuon aan.
24 November, 07:42 P. Geus Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevreden met het overstap proces
Ik raad Nuon aan.
22 November, 16:31 T.J. Visser Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles 100% geregeld, zeer tevreden!
Ik raad Nuon aan.
21 November, 13:44 C.J. Florie Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen klachten
Ik raad Nuon aan.
21 November, 12:29 M.J. Janssen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
dat is deze korte tijd mijn mening! die wil je toch weten.
Ik raad Nuon aan.
21 November, 09:42 R. Neuteboom Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
groot verschil van wat er via site aan prijs word afgegeven, scheelt een paar tientjes aan euro van wat er als prijs word gefactureerd. Ben heel benieuwd wat ik straks aan mega bedrag, mag gaan terug krijgen bij de eindafrekening
Ik raad Nuon af.
21 November, 07:56 J.C. Stoop Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles ging gesmeerd
Ik raad Nuon aan.
21 November, 07:36 N. Teeseling-Dorsman Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat me dit gevraagd is door u, zodat het andere mensen kan helpen als zij voor de keuze staan van een andere energieleverancier.
Ik raad Nuon aan.
21 November, 07:20 J.G.H. Hissink Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat Nuon zich niet aan jullie afspraken houd en dan ook nog een slechte site heeft waar je aanpassingen kunt doen en alles komt goed met de eindafrekening. Ja een jaar later
Ik raad Nuon af.
20 November, 22:47 B.N.M. Hollanders Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het kan altijd beter.
Ik raad Nuon aan.
14 November, 14:38 H. Heikens Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Van tevoren heb ik geen inzicht gekregen wat het maandbedrag zou worden.
Ik raad Nuon af.
14 November, 10:43 A. Tilburg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima verlopen, maar wel raar dat men € 183,- incasseert, terwijl er € 156,- is afgesproken...
Ik raad Nuon aan.
12 November, 14:12 J.F. Jansen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik wel tevreden ben.over de overstap service
Ik raad Nuon aan.
12 November, 11:27 M.A. Heijden Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap is niet doorgegaan opgave Kwh prijs bij offerte opgegeven - later bij kontract aanbieding was de prijs hoger heb dit toen reeds aan jullie voorgelegd dus dit moet bij jullie bekend zijn - ik denk dat jullie een beetje langs mekaar heen werken mvr gr mvdh
Ik raad Nuon af.
12 November, 08:48 S.M.N. Jong Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap terug gedraaid , na controle werkelijke contract was nuon toch duurder dan Greenchoic dus blijf ik bij Greenchoic veel goedkoper!!!
Ik raad Nuon af.
11 November, 17:47 G.H. Broekhuizen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
verbetering aan energieleverancier.
Ik raad Nuon aan.
11 November, 09:54 C.J. Florie Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Nuon aan.
10 November, 10:33 R.C.J. Feber Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Eigenlijk kan ik nog geen goede beoordeling geven omdat we pas net klant zijn.
Ik raad Nuon aan.
10 November, 09:04 J.P.J. Lendfers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles vlotjes verlopen
Ik raad Nuon aan.
09 November, 19:50 A. Smith Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
We zijn al eerder bij Nuon klant geweest.
Ik raad Nuon aan.
08 November, 18:24 B.J.A.J. Boxmeer Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
doen wat ze beloven
Ik raad Nuon aan.
08 November, 17:44 L.W.M. Camp Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had aangeven dat ik een deal aan zou gaan voor 2 x 1150 kw stroom en 1500 m3 gas. Daar trekt Nuon zich niets van aan en kijkt mijn verbruik van de laatste 3 jaar en neemt het gemiddelde. Ik heb hier verschillende keren over moeten bellen en dat kost onnodig energie en toont geen respect voor wat ik wil. Ze hadden contact op kunnen nemen met mij voor ze dingen veranderen maar dat doen ze niet. Zeer storend en respectloos
Ik raad Nuon af.
05 November, 11:40 H.J.A. Brughuis Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dit is mijn mening.
Ik raad Nuon aan.
03 November, 21:51 C.F. Dongen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
er is helemaal geen overstap geweest omdat nuon een soort borg van meer dan € 500,00 moest hebben omdat er in een verleden wel eens te laat werd betaald, nuon wilde bepalen of en wanneer de borg eventueel terug zou komen maar niet binnen 1 jaar. bij nuon krijg je dus terwijl alles allang betaald is gewoon levenslang. geen partij meer voor ons om zaken mee te doen. walgelijke arrogante maatschappij .
Ik raad Nuon af.
03 November, 17:03 K. de Kuyper Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
(Als waarschuwing voor komende klanten, Let op je tellen.) Nuon week behoorlijk af ( ten opzichte van de site) met hun prijs bevestiging ,wat mijn maandelijkse betaling zou zijn. Na veel gepraat daar over met Nuon vertegenwoordiger, is het wel goed gekomen . men probeerde hun aanbod eerst goed te praten, door te zeggen dat men de gemiddelde prijs ging hanteren van de wijk waar ik in woon. Grote onzin, wat er zijn grote verschillende verschillen in de gezinsgrote en verbruik in onze wijk . De volgende vraag ga ik niet beantwoorden want ik wil eerst afwachten wat me nu nog te wachten staat.
Ik raad Nuon af.
03 November, 14:13 W.P. Engelkamp Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tja.., daar is om gevraagd.., maar ik ben eigenlijk nog te kort bij NUON om echt te kunnen oordelen. Ik kan dus ook niet aangeven of ik anderen ook zou aanraden. Blijkbaar moet je elk jaar overstappen om voordeel te krijgen, dus volgend jaar kan het best weer een andere aanbieder worden. Al die aanbiedingen gaan m.i. ten koste van de mensen die nooit overstappen en als op een gegeven moment iedereen elk jaar overstapt gaat dat ten koste van iedereen, want al die administratieve handelingen moeten natuurlijk wel worden betaald. PS anderen Nuon aanraden: ik heb nee ingevuld, niet omdat ik ontevreden ben, maar omdat het van de huidige aanbieding zal afhangen. Moet dus zijn: mogelijk. Klantenservice en duurzaamheid had ik open willen laten want dat weet ik (nog) niet, maar moet blijkbaar worden ingevuld. Tja, dan maar twee sterren.
Ik raad Nuon af.
03 November, 11:46 L.A.P. Tanalepy Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heel goed en correct
Ik raad Nuon aan.
01 November, 16:39 J.J.M. Engelen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is soepel verlopen
Ik raad Nuon aan.
01 November, 16:10 T. Sanders Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Toen ik vorig jaar overging werd mij een maandbedrag voorgerekend van € 140,- op basis van de opgegeven jaarverbruiken. Bij de eerste afschrijving bleek dat opeens € 180,- te zijn. Omdat ik inmiddels ook een aansluiting voor een electrische auto had ben ik er niet tegenin gegaan. Toen dit jaar verlengt moest worden kreeg ik eerst een kloten aanbieding. Na enig zoekwerk via consumentensites kreeg ik indirect een veel betere aanbieding van Nuon. Verbazing alom. Het maandbedrag zou € 180,- blijven en ik heb wat teruggekregen over het eerste jaar. Zeer tot mijn verbazing werd er opeens € 188,- afgeschreven. Mooie warboel dus. Bij eerstvolgende verlenging ga ik zeker op zoek naar een ander. Mooie warboel bij Nuon. Aan de leveringen mankeert overigens niets
Ik raad Nuon af.
01 November, 08:34 T.C. Kouters Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat erom gevraagd wordt...
Ik raad Nuon aan.
31 October, 08:46 H.P.J.M. Sleven Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Perfect verlopen.
Ik raad Nuon aan.
28 October, 07:54 G.N.C. Fredrix-Swelsen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is prima verlopen. Dus tot nu toe alleen maar lof!!
Ik raad Nuon aan.
25 October, 12:09 H.W. Toorn Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijs is goed
Ik raad Nuon aan.
25 October, 07:09 H.J.A.van Bokhoven Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat nuon niet eerlijk is over haar tarieven via de site van easy switch
Ik raad Nuon af.
23 October, 09:25 P. Dagelet Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betaling begint niet op de 9 september loop zo anderhalf maand achter met betalen.
Ik raad Nuon aan.
22 October, 16:38 H. Vries Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon vraagt vooraf om een bedrag van € 750!!!! Terwijl er bij het door hun opgegeven kredietbedrijf helemaal niets over ons bekend is! Belachelijk!
Ik raad Nuon af.

Veelgestelde vragen over Nuon

 

Hoe wordt de prijs van Nuon Stadswarmte bepaald?

De prijs van stadswarmte staat onder toezicht van de overheid. De volledige prijs zou hetzelfde moeten zijn als verwarming door gas. Het vastrecht is bij stadsverwarming wel hoger dan bij stroom en gas. Dit wordt gecompenseerd door de besparing op de kosten van onderhoud en vervanging van een cv-ketel. Een cv-ketel is namelijk niet nodig.    

Ik heb Nuon Stadswarmte. Kan ik overstappen?

Met stadsverwarming wordt jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Omdat de aanleg van stadsverwarming een dure investering is voor energieleveranciers, krijgen zij een monopolie op de levering. Heb jij stadsverwarming van Nuon? Dan kun je helaas niet overstappen van warmteleverancier. Je kunt natuurlijk wel overstappen van energieleverancier voor stroom.  

Hoe stap ik over naar het enkeltarief?

Je betaalt nu een dubbeltarief en wilt graag naar het enkeltarief? Dat is mogelijk. Overstappen naar het enkeltarief is bij Nuon kosteloos. Dit kun je simpel zelf veranderen door in te loggen in je online omgeving op de website van Nuon. Daar geef je aan naar het enkeltarief te willen overstappen. Je dubbele meter hoef je niet te vervangen.  

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.  

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben jij het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.  

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij Nuon?

Nuon baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historisch verbruik in jouw woning van de laatste vijf jaar. Dat wil zeggen dat Nuon bekijkt wat jij, of de vorige bewoners de afgelopen vijf jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd. Via je persoonlijke omgeving in ‘Mijn Nuon’ op de website van Nuon kun je dit bedrag zelf aanpassen.  
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk energie

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Stroom (normaal)
Stroom (dal)
Gas
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt