Menu
call-icon
6,9 uit 10
Ben jij op zoek naar meer informatie over Nuon? Je vindt hier alle informatie over Nuon: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Nuon

Nuon is één van de grootste energieleveranciers in Nederland. De leverancier heeft ongeveer 4400 werknemers in dienst. Zo’n twee miljoen Nederlanders zijn klant van Nuon. Het energiebedrijf produceert en levert elektriciteit, energiegerelateerde producten, gas, warmte en koude. In 2009 is Nuon door Vattenfall overgenomen.
 

 

Tarieven Nuon

De actuele tarieven van Nuon vind je altijd in onze energievergelijker. Je ziet hier ook meteen of Nuon momenteel een welkomstkorting aanbiedt. Net zoals bij andere energieleveranciers veranderen de tarieven van Nuon twee keer per jaar. Dit gebeurt in de maanden januari en juli. Je merkt alleen iets van wisselende tarieven wanneer je een variabel energiecontract hebt. Een variabel energiecontract heb je wanneer je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit maar je contract al wel is verlopen (er is dan sprake van een stilzwijgende verlenging). Wij raden je aan voor een actiecontract te kiezen. Dit zijn contracten met lage tarieven die gedurende de looptijd van je contract vastliggen. Deze actiecontracten worden door veel energieleveranciers gecombineerd met hoge welkomstkortingen.

 

Welkomstkortingen en actietarieven

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl vind je actiecontracten en ontvang je welkomstkortingen. Dit komt omdat energieleveranciers graag nieuwe klanten verwelkomen. Energieleveranciers bieden daarom op vergelijkingswebsites contracten met aantrekkelijke actietarieven. De acties die je op EasySwitch.nl ziet, kom je niet tegen op de website van Nuon zelf.

Greenchoice energie vergelijken

 

Vergelijk Energie

 

Over Nuon energie – Vattenfall

Sinds 1 juli 2009 is Nuon onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De activiteiten op de Nederlandse energiemarkt worden uitgevoerd door N.V. Nuon Energy en de dochterondernemingen. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Nuon. Vattenfall is één van de grootste elektriciteitsproducenten en de grootste warmteproducent in Europa. De organisatie van Vattenfall is in twee delen gesplitst. Een Scandinavische eenheid en een Europese eenheid. De Europese eenheid opereert in Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Vattenfall is een Zweeds staatsbedrijf.

 

Hoe duurzaam is Nuon energie?

Nuon levert groene en grijze stroom. Nuon heeft als doel om volledig op groene stroom over te stappen, maar stelt dat er op dit moment nog niet genoeg duurzame energie wordt opgewekt om iedereen in Nederland van stroom te voorzien. Het energiebedrijf investeert in duurzame projecten. Enkele wind- en waterprojecten in Nederland en een windproject in Groot-Brittannië vallen onder deze investeringen.

 

Energiecontracten van Nuon

De contracten van Nuon zijn met een vast of variabel tarief. Ze bieden verschillende soorten energiecontracten aan met looptijden tussen 1 en 3 jaar. Daarnaast zijn er ook overeenkomsten voor onbepaalde tijd af te sluiten. Deze zijn met een variabel tarief en kunnen elke maand worden opgezegd. Wij adviseren energiecontracten met vaste tarieven en een looptijd van één jaar. Op deze manier kun je goed vergelijken en de beste prijs op jaarbasis kiezen. Je komt dan niet voor financiële verrassingen te staan. Vergelijk energie en bekijk de huidige tarieven door onze energievergelijker te gebruiken. Vergelijk de tarieven van Nuon meteen met alle andere aanbieders.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage- en normale tarief zijn verschillend per regio. Deze worden niet bepaald door de energieleverancier. De netbeheerder bepaalt dit. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

 

E-manager – De slimme thermostaat van Nuon

De slimme thermostaat heette de Nuon E-manager. Het is niet meer mogelijk deze E-manager van Nuon te nemen. Per 1 september 2015 wordt de service beëindigd voor bestaande klanten. Nuon heeft (nog) geen alternatieve slimme thermostaat. Het staat je natuurlijk vrij om zelf een slimme thermostaat in huis te installeren.

 

De slimme meter bij Nuon

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder je energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

 

De netbeheerder leest je meterstanden uit in de volgende gevallen:

  • Elke twee maanden. Je ontvangt een verbruikskostenoverzicht.
  • Bij de jaarafrekening.
  • Bij een verhuizing.
  • Wanneer je nieuwe klant wordt.

De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

 

Enkele voordelen van een slimme meter bij Nuon:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online met de Mijn Nuon App je maandelijkse verbruik bekijken.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen duurzame stroom opwekt, vul je de rest van jouw stroombehoefte aan met stroom van een energieleverancier. Als je te veel stroom produceert, gaat de stroom boven de eigen behoefte het elektriciteitsnet in. De geleverde stroom wordt verrekend met de afgenomen stroom. Dit heet salderen.

 

Hoe wordt dit gemeten?

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd. Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd. Bij beide meters krijg je voor iedere kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief. Dit is de kale leveringstarief volgens het contract, inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie.

 

Je wekt meer energie op dan je verbruikt?

Meestal verbruikt een huishouden meer stroom dan met zonnepanelen wordt opgewekt. Het kan voorkomen dat je op jaarbasis meer stroom terug levert dan je hebt afgenomen. De energieleverancier moet je een vergoeding betalen voor deze stroom. Bij Nuon krijg je een vast tarief per kWh.

 

Contactgegevens Nuon

Telefoon0900 – 0808
Kosten De gebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen 8.00 – 18.00 uur
Websitehttp://www.nuon.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij Nuon energie

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij de buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. Het nummer is 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

 

Opzeggen contract bij Nuon

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Nuon. Overigens hoef je jouw contract niet op te zeggen als je overstapt, je nieuwe energieleverancier zegt dan het contract voor je op. Het nummer is 0900 – 0808. Je betaalt de gebruikelijke belkosten voor het gesprek.

 

Opzegtermijn Nuon

Houd je opzegtermijn goed in de gaten als je gaat opzeggen. Wil je een energiecontract voortijdig opzeggen? Nuon brengt dan een boete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald.

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

 

Neemt Nuon je opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt Nuon jouw opzegboete over. Het kan bij de voorwaarden van een actiebod van Nuon worden afgesproken dat zij de opzegkosten van je vorige leverancier voor je vergoeden. De hoogte van deze overstapkorting wordt op basis van de contractduur van je vorige contract bepaald. Bij een 1- of 2-jarig contract is de hoogte maximaal € 50,- , bij een 3-jarig contract (of langer) is dat € 125,-.

 

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar Nuon? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Nuon?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Nuon de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, wordt je aangemeld bij Nuon. Nuon zorgt ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Nuon. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Nuon tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Beoordeling klantervaringen
7,5
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,9 uit 10

Klantervaringen

24 April, 15:18 S.H.P. Schreuder Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces is soepel verlopen. Geen problemen mee gehad. Alleen niet de meest duurzame leverancier.
Ik raad Nuon aan.
22 April, 13:44 A.T.H.J. Alst Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze kwamen met heel andere bedragen als bij de aanmelding
Ik raad Nuon af.
18 April, 17:56 R. Bosdriesz Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Misleidend!! Eerder via EasySwitch overgestapt van energieleverancier, altijd goed gegaan. Zou bij Nuon in maandbedrag naar beneden gaan t.o.v . Vorige leverancier (Greenchoice). Betaal nu 20,- per maand meer!!!! Krijg einde jaar wel bonus van €185,- dan ga ik er precies NIETS op voorruit! Daarnaast heb ik 3x !!!! Mijn meterstanden moeten doorgeven. Online, per mail en telefonisch.... Volgend jaar weer switchen nooit in mijn leven meer naar de Nuon! En ik vertel het aan iedereen! Is de 2de x in 6jaar dat ik er intrap bij de Nuon!! Nog nooit echt nooit bij een andere leverancier meegemaakt. Heb heel erg spijt!
Ik raad Nuon af.
12 April, 11:08 R. Smits Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan geen beoordeling geven want heb nog geen nota gekregen
Ik raad Nuon af.
09 April, 08:10 J.J. Konijn Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat om stroom al het andere wat gevraagd wordt weinig van te zeggen
Ik raad Nuon af.
07 April, 07:08 R.I.W. Vreeswijk Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Te vroeg om nu al te beoordelen.
Ik raad Nuon aan.
06 April, 14:03 N. Bruggink Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verloopt prima!
Ik raad Nuon aan.
05 April, 16:45 A.T. Stapelbroek Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap goed is verlopen en \"mijn NUON\" prima inzicht geeft in mijn verbruik
Ik raad Nuon aan.
04 April, 07:06 J. van Blitterswijk Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap heeft goed gewerkt maar zou nog simpeler kunnen minder papierwinkel en emails en sneller. duurde nu bijna 3 maanden voor ik de nieuwe leverancier had.
Ik raad Nuon aan.
03 April, 10:24 P.A.M. Wouters Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om andere klanten erop te wijzen hun jaarafrekening goed te kontroleren. Bij mijn jaarafrekening is de pos \'vermindering energiebelasting\' niet toegepast, komt op de rekening niet voor. Dit is toch een bedrag van 373,33€ wat je mis loopt als je de rekening niet kontroleerd!! Wanneer energiemij deze methode toepassen heeft het totaal geen zin om over te stappen zelfs dan kost overstappen veel geld!!
Ik raad Nuon af.
24 April, 15:18 S.H.P. Schreuder Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces is soepel verlopen. Geen problemen mee gehad. Alleen niet de meest duurzame leverancier.
Ik raad Nuon aan.
22 April, 13:44 A.T.H.J. Alst Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze kwamen met heel andere bedragen als bij de aanmelding
Ik raad Nuon af.
18 April, 17:56 R. Bosdriesz Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Misleidend!! Eerder via EasySwitch overgestapt van energieleverancier, altijd goed gegaan. Zou bij Nuon in maandbedrag naar beneden gaan t.o.v . Vorige leverancier (Greenchoice). Betaal nu 20,- per maand meer!!!! Krijg einde jaar wel bonus van €185,- dan ga ik er precies NIETS op voorruit! Daarnaast heb ik 3x !!!! Mijn meterstanden moeten doorgeven. Online, per mail en telefonisch.... Volgend jaar weer switchen nooit in mijn leven meer naar de Nuon! En ik vertel het aan iedereen! Is de 2de x in 6jaar dat ik er intrap bij de Nuon!! Nog nooit echt nooit bij een andere leverancier meegemaakt. Heb heel erg spijt!
Ik raad Nuon af.
12 April, 11:08 R. Smits Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan geen beoordeling geven want heb nog geen nota gekregen
Ik raad Nuon af.
09 April, 08:10 J.J. Konijn Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat om stroom al het andere wat gevraagd wordt weinig van te zeggen
Ik raad Nuon af.
07 April, 07:08 R.I.W. Vreeswijk Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Te vroeg om nu al te beoordelen.
Ik raad Nuon aan.
06 April, 14:03 N. Bruggink Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verloopt prima!
Ik raad Nuon aan.
05 April, 16:45 A.T. Stapelbroek Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap goed is verlopen en \"mijn NUON\" prima inzicht geeft in mijn verbruik
Ik raad Nuon aan.
04 April, 07:06 J. van Blitterswijk Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap heeft goed gewerkt maar zou nog simpeler kunnen minder papierwinkel en emails en sneller. duurde nu bijna 3 maanden voor ik de nieuwe leverancier had.
Ik raad Nuon aan.
03 April, 10:24 P.A.M. Wouters Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om andere klanten erop te wijzen hun jaarafrekening goed te kontroleren. Bij mijn jaarafrekening is de pos \'vermindering energiebelasting\' niet toegepast, komt op de rekening niet voor. Dit is toch een bedrag van 373,33€ wat je mis loopt als je de rekening niet kontroleerd!! Wanneer energiemij deze methode toepassen heeft het totaal geen zin om over te stappen zelfs dan kost overstappen veel geld!!
Ik raad Nuon af.
01 April, 06:42 N. Morad Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Perfect
Ik raad Nuon aan.
27 March, 14:06 C.J.M. Emmen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is goed en correct verlopen
Ik raad Nuon aan.
26 March, 18:41 H.J. Starink Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
om anderen te helpen met een keuze te maken
Ik raad Nuon aan.
26 March, 12:49 M.C.J. Brouwers Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het prijsoverzicht op de site komt niet overeen met de werkelijke prijs die Nuon rekent.
Ik raad Nuon af.
25 March, 08:48 P.F.J.J. Cox Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
dit is het eerste jaar en is naar tevredenheid verlopen
Ik raad Nuon aan.
25 March, 07:41 P.G.J. Kwaspen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
na 2 maanden kan ik zeker nog geen beoordeling geven. als jullie dat kunnen zijn jullie knappe kerels. groetjes Piet
Ik raad Nuon aan.
24 March, 12:38 A.E. den Boer Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is nog te vroeg om hierover een mening te hebben
Ik raad Nuon aan.
23 March, 22:28 A. Oers Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad Nuon aan.
23 March, 08:13 J.H.J. Alberink Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat u erom vraagt
Ik raad Nuon aan.
22 March, 15:26 H.G. Dijkema Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe prima
Ik raad Nuon aan.
22 March, 11:09 F. Ems-Jonas Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik vindt alles duidelijk
Ik raad Nuon aan.
21 March, 08:33 A. Keen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Laagste Netto. prijs gezocht.
Ik raad Nuon aan.
21 March, 07:12 J.W. Patje Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is duidelijk en correct afgehandeld.
Ik raad Nuon aan.
20 March, 19:12 A. Westerman Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De klantenservice moest ik invullen maar ik heb hier nog geen gebruik van hoeven te maken. Dit is dus nvt.
Ik raad Nuon aan.
20 March, 18:16 R.P.A. Vliet Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed geholpen, namen de tijd voor je
Ik raad Nuon aan.
20 March, 16:50 T. Kroezen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zit bij Nuon vanaf 22 December, dus zit een hogere score er nog niet in. Vraag het in September opnieuw, ik verwacht van jullie dan alweer een mooi aanbod om te veranderen.
Ik raad Nuon aan.
20 March, 10:54 J. Draaijer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
op uw eigen verzoek
Ik raad Nuon af.
18 March, 10:22 A.J.B. Tames Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog geen volledige beoordeling geven,contract is per 19--2-2017 ingegaan.!!
Ik raad Nuon aan.
18 March, 10:16 M.C.M. RAIJMAEKERS Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap naar NUON was beneden verwachting
Ik raad Nuon af.
18 March, 07:49 J.C.M. Brouwers Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat niet alles vlekkeloos is verlopen. Ik vraag om 1000 kwh maar hun rekenen 3000 kwh hier moet ik zelf achteraan over een jaar zullen we meer weten.
Ik raad Nuon af.
17 March, 09:12 J.W. Haan Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
jullie vragen hierom
Ik raad Nuon aan.
15 March, 18:40 D.J. LINDHOUT Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog maar pas overgestapt dus niet bepaalde zaken nodig gehad ,wel snel bericht ,aanbieding was gewoon goed met cashback
Ik raad Nuon aan.
14 March, 13:58 P Keuter Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik er verder nog niet meer over kan zeggen, zitten er net bij
Ik raad Nuon aan.
10 March, 23:07 A.J. Bergsma Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is prima naar wens verlopen
Ik raad Nuon aan.
10 March, 21:14 M.J.J.C. Klerk Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad Nuon aan.
09 March, 18:41 M.C. Boer Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het bedrag wat ik zou betalen ligt 45 euro hoger dan waar ik voor getekend had maar ik denk dat het wel weer goed komt met de afrekening
Ik raad Nuon af.
08 March, 14:04 R. Vroome Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat alles prima geregeld is
Ik raad Nuon aan.
07 March, 14:27 J.P.A. Koning Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede prijs voor mijn verbruik.
Ik raad Nuon aan.
06 March, 16:56 J.C.M. Zopfi Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben gescheiden en sta er nu alleen voor. Nuon was voor mij het gunstigst en ik ben heel goed geholpen door de klantenservice
Ik raad Nuon aan.
06 March, 15:30 B.P.L. Visser Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsvergelijking blijft een lastig verhaal. De verschillende tarieven analyseren, de kortingen doorberekenen, bijkomende kosten vergelijken, het blijft een moeizaam proces. Over Nuon kan ik nog niet echt oordelen, te kort lid.
Ik raad Nuon aan.
05 March, 10:31 G.W.M. Janssen Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden
Ik raad Nuon aan.
04 March, 17:23 G. Leystra Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zit nog kort bij Nuon. Afwachten wat ik er straks van vind. Ik ga uit van het beste.
Ik raad Nuon aan.
04 March, 13:48 J.W.J. Allewijn Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overgang was soepel. Hebben mij van 2 naar 1 elektra tarief gezet - zonder overleg. Geen probleem want ik wilde het ook, maar hebben nog steeds 2 meterstanden; moet nog bellen
Ik raad Nuon aan.
03 March, 18:09 J.L. Jak Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen contact gehad na mail over zonnepanelen vanaf eind 2016 waardoor de mnd kosten m.i. te hoog zijn ingeschat.
Ik raad Nuon af.
03 March, 09:23 J.J.M. Plasmans Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is probleemloos gegaan. Van de online hulp en klantenservice heb ik geen gebruik gemaakt. Beoordeling hiervan is dus eigenlijk niet mogelijk.
Ik raad Nuon aan.
01 March, 18:54 S.A. Akerboom Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap zonder problemen
Ik raad Nuon aan.
27 February, 14:07 J.M.L. Burgt Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het zo is
Ik raad Nuon aan.
25 February, 11:19 T.G.M. Helm Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap naar Nuon gannuleerd. Daadwerkelijke maandprijs bleek uiteindelijk aanzienlijk hoger dan hetgeen via jullie website was vermeld.
Ik raad Nuon af.
24 February, 18:39 R. Pranger Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Enkele keren contact gehad met NUON en goed geholpen.
Ik raad Nuon aan.
24 February, 09:43 J.A. Enserink Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat er nu eindelijk een goede aanbieding was.
Ik raad Nuon aan.
21 February, 16:12 W.P. Hogeveen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk en redelijk \"groen\"
Ik raad Nuon aan.
21 February, 15:41 J.A.M. Bouwmeester Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
NUON heeft alles optimaal verzorgd
Ik raad Nuon aan.
20 February, 19:04 H. OLsman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot dusver deze beoordeling verder nog geen contact gehad
Ik raad Nuon aan.
20 February, 13:04 H.H. Hulten Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tot nu toe niets met NUON te maken heb gehad en de overgang gladjes is verlopen.
Ik raad Nuon aan.
19 February, 11:53 J.L.M. Smits Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik keek 2 feb op mijnnuon en zag tot mijn schrik dat ik 203 euro moest betalen en de deadline al verstreken was, terwijl ik autom.incasso heb. Snel overgemaakt en toen via chat gevraagd hoe dat zat. Was foutje van nuon, had ik niet hoeven doen. Het geld zou automatisch teruggestort worden. Gebeurde niks. Week later gebeld, aardige medewerkster zou het bedrag extra klaarzetten voor terugstorten zou ik het binnen enkele dagen terughebben. Tot op heden is er nog niks teruggestort.
Ik raad Nuon af.
18 February, 07:02 R. Bahlmann Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Nuon aan.
17 February, 12:30 Kerens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Diverse kerens contact gehad met klantenservice en iedere vraag netjes beantwoord en \"probleem\" opgelost
Ik raad Nuon aan.
16 February, 10:01 V.G.A. Sueters Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen duidelijkheid tav tarieven en actie welk voor is gesteld door easy switch
Ik raad Nuon af.
14 February, 20:26 J.M.G. Hofmans Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is soepel verlopen laatste 2 beoordelingen weet ik niet
Ik raad Nuon aan.
14 February, 07:25 O.M. Meij Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen problemen gehad
Ik raad Nuon aan.
12 February, 17:29 J. Derraz-bourehtit Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles wordt voor je geregeld top
Ik raad Nuon aan.
12 February, 08:08 M.A.J. Derks Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik weet op veel vragen geen antwoord, omdat ik er (nog) niet mee te maken heb gehad
Ik raad Nuon aan.
11 February, 11:29 R. Nagorka Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voorheen al jaren klant geweest bij Nuon, altijd goed bevallen
Ik raad Nuon aan.
11 February, 08:29 D J Uithol Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik om gevraagd ben
Ik raad Nuon aan.
11 February, 07:09 R.W. Sanwaridi Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net overgestapt zie dat de maandelijks termijn hoger ligt dan was voorgespeld
Ik raad Nuon af.
10 February, 09:15 A. Boelens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
correcte afhandeling van de overstap,en duidelijke informatie.
Ik raad Nuon aan.
09 February, 17:56 W.B. Wit Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima tevreden, snel en goed geïnformeerd. Overstappen was kinderlijk eenvoudig.
Ik raad Nuon aan.
07 February, 13:58 F. Boer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb geen motivatie
Ik raad Nuon af.
06 February, 09:09 J.H.M. Bokum Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring met Nuon. Foutje in overstap.
Ik raad Nuon af.
05 February, 10:37 H.J. Kattenberg Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beleefdheid
Ik raad Nuon aan.
05 February, 09:35 A.A. Bondt Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben moeiteloos overgestapt naar NUON en dat bevalt mij tot op heden prima.
Ik raad Nuon aan.
05 February, 07:03 A.G. Koelink Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn online profiel werkte niet goed. Telefonisch goed opgelost.
Ik raad Nuon af.
04 February, 11:59 R. Buesink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad Nuon aan.
03 February, 15:25 J.G. Molle Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op 10-11-2016 overgestapt naar Nuon vanwege de prijsstelling, met als contract ingangsdatum 1-2-2017. Tot op heden in november alleen ouderwets via de brievenbus een bevestiging gekregen. Maar een mogelijkheid om in je eigen persoonlijke map in te loggen is tot op heden niet mogelijk. Mij dunkt dat men genoeg tijd had om e.e.a. in werking te zetten. Een slechte zaak dus NUON
Ik raad Nuon af.
03 February, 12:57 W. Besten Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hoor weinig van Nuon zelf.... heb zelf contact op moeten nemen
Ik raad Nuon af.
02 February, 10:07 V.P. Zutphen Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb in november aangegeven stroom en gas van Nuon af te willen nemen. Echter was dit eind december nog niet geregeld waardoor ik een waarschuwing binnen kreeg van Enexis met daarbij de bedragen wanneer men over zou gaan tot afsluiten. Behoorlijk schrikbarend, to say the least.
Ik raad Nuon aan.
02 February, 08:42 J. Burggraaf Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is zonder problemen verlopen.
Ik raad Nuon aan.
01 February, 14:46 R.C.J.J. Braam Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Website is prima. Meterstanden regelmatig doorgeven om een goed inzicht in het gebruik te krijgen.
Ik raad Nuon aan.
01 February, 12:52 C.J. Goudriaan-Post Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Perfecte hulp gekregen bij een vermeend probleem!!!
Ik raad Nuon aan.
01 February, 08:52 S. Nutma Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De betaling (voorschot) is maand achteraf en dat ben ik niet gewend van andere leveranciers en dit houdt dus in dat ik bij een volgende overstap de 1e maand met een dubbele betaling zit. Ik ben per 31-12 overgestapt en het 1e voorschot betaal ik pas half februari. Wanneer ik per 01-12-2017 weer overstap naar een andere leverancier betaal ik in december én aan Nuon én aan de nieuwe leverancier.
Ik raad Nuon aan.
01 February, 08:52 W.A.J. Klijn Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad Nuon aan.
31 January, 11:07 H. Kortman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geruisloze overgang van oude leverancier naar nuon. Per jaar de prijs vergelijken van andere leveranciers bekijken.
Ik raad Nuon aan.
31 January, 08:28 C.G. Rossum Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles snel en goed verlopen.
Ik raad Nuon aan.
30 January, 19:43 H.L.J. Coenraad Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas erg laat kwam NUON met een verplicht voorschot van € 575,- obv een CBR-registratie. Na raadpleging klantenservice bleek dit punt niet onderhandelbaar. Weinig souplesse dus en confrontatie dmv brief met acceptgiro. Geen tel. of anderszins aankondiging hiervan. Betaalgedrag bij Essent is altijd perfekt geweest. Na deze confrontatie een andere energieleverancier gezocht en gevonden./
Ik raad Nuon af.
30 January, 13:43 B.L.G. Swelsen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat jullie er naar gevraagd hebben
Ik raad Nuon aan.
30 January, 09:45 C.R. Hofker Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen enkel probleem bij de overstap en zeer duidelijke informatie.
Ik raad Nuon aan.
29 January, 17:27 F.W.M. Rijkx Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betrouwbare energie leverancier.
Ik raad Nuon aan.
29 January, 10:03 A.J. Hoogenboom Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het maandbedrag was in eerste instantie te hoog. Na een telefoontje werd dat goed opgelost.
Ik raad Nuon aan.
29 January, 00:29 P. Thijssen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het overstapproces verliep soepel. Ik heb nog geen contact met de klantenservice of online hulp gehad, dit kan ik dus niet beoordelen. Heb daar dus maar het midden aangevinkt.
Ik raad Nuon aan.
28 January, 08:42 C. Schaaf Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb totaal geen hinder gehad van mijn overstap
Ik raad Nuon aan.
27 January, 07:57 B.J. Versteijne Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat jullie het vragen
Ik raad Nuon aan.
26 January, 09:49 G. Zeist Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik hen contract met NUON binnen de gestelde termijn weer opgezegd ivm niet nakomen afspraken, ik heb dit overigens al aan jullie gemeld
Ik raad Nuon af.
24 January, 01:24 E. Janssen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goede overstap
Ik raad Nuon aan.
24 January, 01:14 M.P.J. Koper Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn jaar nota was nog niet bekend bij de vorige leverancier, waardoor mijn maand lasten bij nuon nu veel hoger zijn uitgevallen dan van te voren aangegeven in de overstap actie. Dan was ik liever bij mijn oude leverancier gebleven
Ik raad Nuon af.
23 January, 13:30 J.W. Eijnden Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen de rekening van vorige leverancier blijft komen,zelfs aanmaning!!!!!!!!!!!!!!
Ik raad Nuon aan.
23 January, 10:47 M.J. Kaas Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goede overstap gemaakt
Ik raad Nuon aan.
23 January, 07:20 W.T.A. Willems Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Nuon bepaalt per welke dag je stroom geleverd krijgt. Het is bij de Nuon niet mogelijk per dag in te stappen. Dit kan alleen de 1e van de maand.
Ik raad Nuon af.
22 January, 08:44 D.J. Biglaar. Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen enkel probleem tot zover met Nuon
Ik raad Nuon aan.
22 January, 07:58 H.H.P. Kanders Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed is goed
Ik raad Nuon aan.
21 January, 13:12 R.J. Sanden Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Efficiency, klantenservice en internetduidelijkheid.
Ik raad Nuon aan.
20 January, 15:25 B. den Outer Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Nuon aan.
19 January, 17:08 J.M. Taillie Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben nog niet helemaal overtuigd of ik de goede keus heb gemaakt.
Ik raad Nuon aan.
18 January, 15:03 J. Hartman Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon heeft nog geen afschrijving gedaan van het voorschot bedrag.
Ik raad Nuon aan.
17 January, 12:31 J. van der Galien Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen betaling gedaan. En dus weinig ervaring met Nuon. Ik ben niet tevreden over de vaststelling van Nuon over mijn energie verbruik. Ik heb namelijk zonnepanelen geplaatst en extra isolatie aangebracht en daar wordt geen rekening mee gehouden.
Ik raad Nuon aan.
16 January, 22:24 A.B. Kersten Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moet dat dan!
Ik raad Nuon af.
16 January, 10:52 J. Dekker Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan er nog geen totaal oordeel over geven om dat ik er pas 2maanden bij zit
Ik raad Nuon aan.
15 January, 07:59 C. Buhrs Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Aanvragen is snel geregeld en je word vriendelijk geholpen
Ik raad Nuon aan.
14 January, 12:09 Patrick Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor nuon gekozen omdat dit de goedkoopste optie was. Nuon stuurd je helaas nog steeds eerst een brief ipv een email. Dit kun je pas later aanpassen. Voordeel met deze actie is ook geen jaarcontract maar 11 maanden.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 11:31 J. Gils Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap probleemloos verlopen is.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 09:35 T.J. Schopman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit gevraagd werd.
Ik raad Nuon aan.

Veelgestelde vragen over Nuon

 

Hoe wordt de prijs van Nuon Stadswarmte bepaald?

De prijs van stadswarmte staat onder toezicht van de overheid. De volledige prijs zou hetzelfde moeten zijn als verwarming door gas. Het vastrecht is bij stadsverwarming wel hoger dan bij stroom en gas. Dit wordt gecompenseerd door de besparing op de kosten van onderhoud en vervanging van een cv-ketel. Een cv-ketel is namelijk niet nodig.    

Ik heb Nuon Stadswarmte. Kan ik overstappen?

Met stadsverwarming wordt jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Omdat de aanleg van stadsverwarming een dure investering is voor energieleveranciers, krijgen zij een monopolie op de levering. Heb jij stadsverwarming van Nuon? Dan kun je helaas niet overstappen van warmteleverancier. Je kunt natuurlijk wel overstappen van energieleverancier voor stroom.  

Hoe stap ik over naar het enkeltarief?

Je betaalt nu een dubbeltarief en wilt graag naar het enkeltarief? Dat is mogelijk. Overstappen naar het enkeltarief is bij Nuon kosteloos. Dit kun je simpel zelf veranderen door in te loggen in je online omgeving op de website van Nuon. Daar geef je aan naar het enkeltarief te willen overstappen. Je dubbele meter hoef je niet te vervangen.  

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen. 

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben jij het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar. 

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij Nuon?

Nuon baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historisch verbruik in jouw woning van de laatste vijf jaar. Dat wil zeggen dat Nuon bekijkt wat jij, of de vorige bewoners de afgelopen vijf jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd. Via je persoonlijke omgeving in ‘Mijn Nuon’ op de website van Nuon kun je dit bedrag zelf aanpassen. 
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk energie

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt