whatsapp
call-icon
7,2 uit 10
Ben jij op zoek naar meer informatie over Nuon? Je vindt hier alle informatie over Nuon: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Nuon

Nuon is één van de grootste energieleveranciers in Nederland. De leverancier heeft ongeveer 4200 werknemers in dienst. Zo’n twee miljoen Nederlanders zijn klant van Nuon. Het energiebedrijf produceert en levert elektriciteit, energiegerelateerde producten, gas, warmte en koude. In 2009 is Nuon door Vattenfall overgenomen.

Tarieven Nuon

De actuele tarieven van Nuon vind je altijd in onze energievergelijker. Je ziet hier ook meteen of Nuon momenteel een welkomstkorting aanbiedt. Net zoals bij andere energieleveranciers, veranderen de tarieven van Nuon twee keer per jaar. Dit gebeurt in de maanden januari en juli.

Je merkt alleen iets van wisselende tarieven wanneer je een variabel energiecontract hebt; een variabel energiecontract heb je wanneer je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit, maar je contract al is verlopen (er is dan sprake van een stilzwijgende verlenging).

Wij raden je aan voor een actiecontract te kiezen. Dit zijn contracten met lage tarieven die gedurende de looptijd van je contract vastliggen. Deze actiecontracten worden door veel energieleveranciers gecombineerd met hoge welkomstkortingen.

actietarieven nuon

Welkomstkortingen en actietarieven bij Nuon

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl vind je actiecontracten en ontvang je welkomstkortingen. Dit komt omdat energieleveranciers graag nieuwe klanten verwelkomen. Energieleveranciers bieden daarom op vergelijkingswebsites contracten met aantrekkelijke actietarieven. De acties die je op EasySwitch.nl ziet, kom je niet tegen op de website van Nuon zelf.

Benieuwd naar de actuele actietarieven van Nuon? Maak de vergelijking, vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

Vergelijk Energie


Over Nuon energie

Sinds 1 juli 2009 is Nuon onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De activiteiten op de Nederlandse energiemarkt worden uitgevoerd door N.V. Nuon Energy en de dochterondernemingen. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Nuon.

Vattenfall is één van de grootste elektriciteitsproducenten en de grootste warmteproducent in Europa. De organisatie van Vattenfall is in twee delen gesplitst. Een Scandinavische eenheid en een Europese eenheid. De Europese eenheid opereert in Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Vattenfall is een Zweeds staatsbedrijf.

groen nuon

Hoe duurzaam is Nuon energie?

Nuon levert groene en grijze stroom. Nuon heeft als ambitie om volledig op groene stroom over te stappen en investeert daarom fors om binnen één generatie volledig vrij van grijze stroom te zijn.

Nuon stelt dat er op dit moment nog niet genoeg duurzame energie wordt opgewekt om iedereen in Nederland van stroom te voorzien. Het energiebedrijf investeert in duurzame projecten, waardoor ze nu al -samen met Vattenfall- voor zo’n 2 miljoen huishoudens windenergie opwekken.

Energiecontracten van Nuon

De contracten van Nuon zijn met een vast of variabel tarief. Contracten worden met een vast tarief voor 1 of 3 jaar afgesloten. Mocht je je contract na deze periode niet opzeggen, wordt het contract verlengd voor onbepaalde tijd met een variabele prijs. Het contract voor onbepaalde tijd kan je maandelijks opzeggen.

Wij adviseren energiecontracten met vaste tarieven en een looptijd van één jaar. Op deze manier kun je goed vergelijken en de beste prijs op jaarbasis kiezen. Je komt dan niet voor financiële verrassingen te staan. Vergelijk energie en bekijk de huidige tarieven door onze energievergelijker te gebruiken. Vergelijk de tarieven van Nuon meteen met alle andere aanbieders.

variabele tarieven nuon

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage- en normale tarief zijn verschillend per regio. Deze worden niet bepaald door de energieleverancier, maar door de netbeheerder. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. 

Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

Vergelijk Energie


E-manager – De slimme thermostaat van Nuon

De slimme thermostaat heette de Nuon E-manager. Het is niet meer mogelijk deze E-manager van Nuon te nemen. Per 1 september 2015 is de service beëindigd voor bestaande klanten. Nuon heeft (nog) geen alternatieve slimme thermostaat. Het staat je natuurlijk vrij om zelf een slimme thermostaat in huis te installeren.

De slimme meter bij Nuon

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder je energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

De netbeheerder leest je meterstanden uit in de volgende gevallen:

  • Elke twee maanden. Je ontvangt een verbruikskostenoverzicht;
  • Bij de jaarafrekening;
  • Bij een verhuizing;
  • Wanneer je nieuwe klant wordt.

De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

Enkele voordelen van een slimme meter bij Nuon:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online met de Mijn Nuon App je maandelijkse verbruik bekijken.

zonne energie nuon

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen duurzame stroom opwekt, vul je de rest van jouw stroombehoefte aan met stroom van een energieleverancier. Als je te veel stroom produceert, gaat de stroom boven de eigen behoefte het elektriciteitsnet in. De geleverde stroom wordt verrekend met de afgenomen stroom. Dit heet salderen.

Hoe wordt dit gemeten?

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd. Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd. 

Bij beide meters krijg je voor iedere kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief. Dit is de kale leveringstarief volgens het contract, inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie.

Wek je meer energie op dan je verbruikt?

Meestal verbruikt een huishouden meer stroom dan met zonnepanelen wordt opgewekt. Het kan voorkomen dat je op jaarbasis meer stroom teruglevert dan je hebt afgenomen. De energieleverancier moet je een vergoeding betalen voor deze stroom. Bij Nuon krijg je een vast tarief per kWh.

Contactgegevens Nuon

Telefoon0900 – 0808
Kosten De gebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen 8.00 – 18.00 uur
Websitehttp://www.nuon.nl/

contract nuon

Gas- en stroomstoringen bij Nuon energie

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij de buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is.

Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. Het nummer is 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

Opzeggen contract bij Nuon

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Nuon. Overigens hoef je jouw contract niet op te zeggen als je overstapt, je nieuwe energieleverancier zegt dan het contract voor je op. Het nummer is 0900 – 0808. Je betaalt de gebruikelijke belkosten voor het gesprek.

Opzegtermijn en boetes Nuon

Houd je opzegtermijn goed in de gaten als je gaat opzeggen. Wil je een energiecontract voortijdig opzeggen? Nuon brengt dan een boete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald.

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

Neemt Nuon je opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt Nuon jouw opzegboete over. Het kan bij de voorwaarden van een actiebod van Nuon worden afgesproken dat zij de opzegkosten van je vorige leverancier voor je vergoeden. Welk bedrag ze vergoeden, staat in de voorwaarden van het product dat je gekozen hebt. Je ontvangt de vergoeding als korting op je energie. De korting wordt op de jaarrekening verrekend.

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar Nuon? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Nuon?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Nuon de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, wordt je aangemeld bij Nuon. Nuon zorgt ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Nuon. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

Vergelijk Energie

Nuon tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2018
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Beoordeling klantervaringen
7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,2 uit 10

Klantervaringen

25 February, 09:17 J van Damme Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring. Tot nu toe tevreden.
Ik raad Nuon aan.
24 February, 09:37 L Groenewegen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon had veel problemen, waarschijnlijk door veel aanmeldingen, met het digitaal systeem. Heeft lang geduurd voordat ik Mijn Nuon kon activeren en mijn maanbedrag kon aanpassen.
Ik raad Nuon aan.
24 February, 08:31 W Peursum Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moeizaam overstappen , veel telefoontjes mijnerzijds, online hulp ( inzicht account ) niet te raadplegen ,te hoog maandbedrag vastgesteld t.o.v. vorige energieleverancier
Ik raad Nuon af.
23 February, 09:23 E Beijering Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben in december overgestapt. Kan nog steeds geen documenten inzien via mijn Nuon Probeer al aantal weken een account aan te maken maar krijg steeds een melding data het waarschijnlijk nog een week duurt voor ik mijn eigen account kan aanmaken
Ik raad Nuon af.
23 February, 07:39 D Os Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn start bij NUON geeft een goed en betrouwbaar gevoel
Ik raad Nuon aan.
23 February, 07:31 A Molenberg Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uiteindelijk betaal ik toch meer dan ik betaalde bij vorige leverancier door extra belasting die mij eerst niet verteld is. Dus ja, eigenlijk was ik liever gebleven.
Ik raad Nuon af.
22 February, 16:56 J Schoonhoven Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gevraagd door Easuswitch
Ik raad Nuon aan.
22 February, 04:49 J Jurgens Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De verbruiks app van oxxio is beter en makkelijker en overzichtelijker dan nuon
Ik raad Nuon aan.
20 February, 10:39 E Belaert Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb diverse malen met Nuon en Essent contact moeten opnemen omdat ik het idee had dat zij langs elkaar heen werkten en Essent niet op de hoogte was van mijn overstap. De verrekening was me ook niet helemaal duidelijk.
Ik raad Nuon aan.
19 February, 17:27 N.L. Mookhoek Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit gevraagd wordt! Overigens, ben ik tevreden omdat transparantie de boventoon viert! Online hulp en Klantenservice is voor mij niet van toepassing geweest. Duurzaamheid, ik wil gewoon de laagste prijs. Dus kernenergie heeft absoluut mijn voorkeur, maar dan zal de energiebelasting veel hoger worden gezien de lagere inkomsten voor de staat. Het maakt dus absoluut niets uit of je nou groene stroom of op welke manier geproduceerde stroom koopt!!
Ik raad Nuon aan.
25 February, 09:17 J van Damme Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring. Tot nu toe tevreden.
Ik raad Nuon aan.
24 February, 09:37 L Groenewegen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon had veel problemen, waarschijnlijk door veel aanmeldingen, met het digitaal systeem. Heeft lang geduurd voordat ik Mijn Nuon kon activeren en mijn maanbedrag kon aanpassen.
Ik raad Nuon aan.
24 February, 08:31 W Peursum Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moeizaam overstappen , veel telefoontjes mijnerzijds, online hulp ( inzicht account ) niet te raadplegen ,te hoog maandbedrag vastgesteld t.o.v. vorige energieleverancier
Ik raad Nuon af.
23 February, 09:23 E Beijering Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben in december overgestapt. Kan nog steeds geen documenten inzien via mijn Nuon Probeer al aantal weken een account aan te maken maar krijg steeds een melding data het waarschijnlijk nog een week duurt voor ik mijn eigen account kan aanmaken
Ik raad Nuon af.
23 February, 07:39 D Os Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn start bij NUON geeft een goed en betrouwbaar gevoel
Ik raad Nuon aan.
23 February, 07:31 A Molenberg Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uiteindelijk betaal ik toch meer dan ik betaalde bij vorige leverancier door extra belasting die mij eerst niet verteld is. Dus ja, eigenlijk was ik liever gebleven.
Ik raad Nuon af.
22 February, 16:56 J Schoonhoven Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gevraagd door Easuswitch
Ik raad Nuon aan.
22 February, 04:49 J Jurgens Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De verbruiks app van oxxio is beter en makkelijker en overzichtelijker dan nuon
Ik raad Nuon aan.
20 February, 10:39 E Belaert Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb diverse malen met Nuon en Essent contact moeten opnemen omdat ik het idee had dat zij langs elkaar heen werkten en Essent niet op de hoogte was van mijn overstap. De verrekening was me ook niet helemaal duidelijk.
Ik raad Nuon aan.
19 February, 17:27 N.L. Mookhoek Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit gevraagd wordt! Overigens, ben ik tevreden omdat transparantie de boventoon viert! Online hulp en Klantenservice is voor mij niet van toepassing geweest. Duurzaamheid, ik wil gewoon de laagste prijs. Dus kernenergie heeft absoluut mijn voorkeur, maar dan zal de energiebelasting veel hoger worden gezien de lagere inkomsten voor de staat. Het maakt dus absoluut niets uit of je nou groene stroom of op welke manier geproduceerde stroom koopt!!
Ik raad Nuon aan.
19 February, 16:33 L Schoonbeek Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij easy switch kwam er een bedrag uit van €182 bij Nuon, terwijl we op een maandbedrag van €235 zijn gezet. Heb de standen ook nog ruim genomen. Weet wel dat we het bedrag kunnen aanpassen. Toch vind ik het niet helemaal eerlijk omdat je toch kijkt naar het goedkoopste bedrag, uiteindelijk valt deze hoger uit, niet correct van jullie. Volgend jaar niet weer bij easy switch.
Ik raad Nuon aan.
19 February, 12:19 J Meulendijks Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
van 1 januari maken ze gewoon 2januari .en van 1jaar contract maken ze gewoon nog geen 11 maanden. Met heel heel veel moeite heb ik dat kunnen veranderen.
Ik raad Nuon af.
18 February, 12:28 P Ligtvoet Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is prima verlopen
Ik raad Nuon aan.
17 February, 18:13 A Idrissi Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden
Ik raad Nuon aan.
17 February, 07:54 P Niessen Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De kale prijs die ik aan Nuon moet betalen is hoger dan de prijs volgens het contract met easyswitch
Ik raad Nuon af.
16 February, 10:24 M Nooijen Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Men vroeg mij géén meterstanden op per 1-1-2018. Ik heb 3 x moeten pogen , en met lange wachttijden, om op mijn eigen initiatief mijn meterstanden kwijt te kunnen, anders kon Essent ook geen eindnota maken. Mijn eerste voorschotnota van januari 2018 werd pas in februari gëind. Het in hun officiele acceptatieschrijven aangegeven maandelijkse voorschotbedrag ad € 122,= werd daarbij zonder enige voorkennis op € 157,= vastgesteld. De telefonische bereikbaarheid van NUON is naar mijn mening bar slecht. Ik heb daarom zelf mijn termijnbedrag maar teruggezet naar € 130,=. Ben overigens wel zeer ernstig benieuwd hoe dat aan het eind van het contractjaar de \"entree-korting\"van € 310,= zal worden verrekend. Zal dit secuur bijhouden. Gelukkig ben ik nog panellid van de Consumentenbond..............
Ik raad Nuon af.
16 February, 07:10 P Verbunt Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Helemaal oke!
Ik raad Nuon aan.
11 February, 09:53 H Braak Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging heel eenvoudig.
Ik raad Nuon aan.
10 February, 07:49 L Wouters Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dit vind ik
Ik raad Nuon aan.
09 February, 20:19 M Obijn-Kevenaar Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de administratieve overstap was moeizaam voora lhet doorgeven van de meterstanden, klantenservice was niet bereikbaar
Ik raad Nuon af.
09 February, 13:20 J Lemmens Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad Nuon af.
08 February, 08:10 A Verkoyen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is glad en vlotjes verlopen zonder strubbelingen. Voor de overstap heeft NUON mij voorzien van een uitgebreide inlichting over de prijzen en het verdere verloop. Prima.
Ik raad Nuon aan.
05 February, 14:56 M Kamphuis Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Redelijk goed
Ik raad Nuon aan.
04 February, 07:56 B.J. van Vegtenbisschop Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Super slecht. Ik krijg wekelijks een brief dat ik mijn meterstanden moet doorgeven. Ik heb een slimme meter dus dat moet niet nodig zijn. Toen toch maar besloten de meterstanden door te geven. Ik heb een dubbele teller, maar kon maar 1 tellerstand doorgeven. Weer een bief of ik de meterstand wou doorgeven. Nogmaals bellen met het bedrijf, uitleggen dat ik twee tellers heb. Gelukkig hoefde ik het niet door te geven want ik heb een slimme meter, aldus Nuon (je meent het?). Een week later weer een brief of ik de meterstanden wil doorgeven. Toen maar gewoon teller 1 + 2 bij elkaar opgeteld want ik kon nog steeds maar 1 raamwerk doorgeven. Vervolgens blijf ik krijg ik meldingen dat de stand te laag is terwijl de eindstand overeen komt met de eindstand van mijn vorige leverancier + het verbruik tot nu toe. Beetje jammer Cindy Kroon, directeur klanten (als dat geen fictieve naam is trouwens).
Ik raad Nuon af.
01 February, 21:28 G Post Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan geen beoordeling geven ik krijg vanaf 1 februari pas gas en strom van jullie. Dus kijk niet naar de sterren .
Ik raad Nuon aan.
30 January, 15:52 R Kevie Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Facturen niet erg duidelijk
Ik raad Nuon af.
29 January, 15:07 EJ van Arum Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben na ontvangst van de papieren van Nuon direct overgegaan tot annulering van dat besluit middels volgende e-mail: Vorige week heb ik de overstap van Oxxio naar Nuon in gang gezet. Gisteren ontving ik van Nuon de nieuwe contracten. Daarin stond een termijnbedrag van euro 163 per maand. Dat is heel wat anders dan uw beloofde met 116,87. (Nu betaal ik aan Oxxio 136,00) Begrijp best dat alles wat duurder wordt, maar dit is overdreven.
Ik raad Nuon af.
28 January, 09:06 J Claus Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad Nuon aan.
26 January, 08:20 N Zweers Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen inzicht in mijn betalingen of iets op hun website want ze lopen achter. Ik heb nog niets betaald dus kan hierop niet reageren. En de overstap as niet bepaald vlekkenloos
Ik raad Nuon aan.
25 January, 15:08 K Rommelse Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs volgens EasySwitch afgesproken staat niet op contract. Stoppen met eenmalige kortingen en vaste prijs
Ik raad Nuon af.
24 January, 20:30 P Karsten Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog te kort klant om dit aan te geven
Ik raad Nuon aan.
23 January, 07:05 M Raats Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zou nog steeds teruggebeld worden voor info zakelijk. Nog steeds niet gebeurd. Waardeloos dus
Ik raad Nuon af.
22 January, 10:43 C Suijkerbuijk Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon bedondert de boel. N.a.v. mijn aanmelding via de vergelijkingssite krijg ik een aanbod. Wanneer ik daar op in ga, krijg ik een schriftelijke bevestiging die ver boven het aangeboden tarief ligt. Dan moet ik het contract ook nog officieel annuleren. Dit klopt van geen kanten. Ik ga re vanuiut dat jullie alleen positieve reacties vbekend maken, maar ondanks dat wil ik toch mijn ervaring melden
Ik raad Nuon af.
22 January, 08:51 J Schuilenburg Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen bijzonderheden. Voldoet aan verwachting
Ik raad Nuon aan.
21 January, 08:49 A Majoor Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De mijn NUON gegevens worden niet bijgewerkt. Je ziet pas nadat je contract is ingegaan wat je allemaal kunt doen en wat precies is afgesproken. Dit dient sneller te gebeuren. Je weet weken lang niet hoe de status is!
Ik raad Nuon aan.
20 January, 11:01 A Jonge Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Werd geen rekening gehouden met het feit dat ik zonnepanelen had aangeschaft.
Ik raad Nuon aan.
19 January, 15:40 P Goolen Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Aangeboden voorschot 20procent hoger dan aangegeven in easyswitch, kon wel bijgesteld worden Datum en meterstanden van aanvang levering werden niet doorgegeven
Ik raad Nuon af.
19 January, 08:54 K Huizinga Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ging gewoon goed niets extra,s
Ik raad Nuon aan.
18 January, 13:11 G Zwaan Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben niet overgestapt naar NUON !!
Ik raad Nuon af.
18 January, 09:38 T Schilstra Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben telleurgesteld in jullie hoge beoordeling van nuon op jullie website , nuon is bij verre na niet de gekoopste en voorgestelde termijn bedrag op jullie site is ook door nuon eenzijdig verhoogt met 30 euro per maand . Tja dan kan ik als nuon ook wel zieltjes werven.
Ik raad Nuon af.
17 January, 08:40 S Pool Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb geen problemen ondervonden
Ik raad Nuon aan.
17 January, 07:56 F Dekker Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Maandbedrag ging van 124 naar 180 euro en ik kreeg geld terug van vorige leverancier. Verbruik is niet toegenomen. Vraag mij af of Nuon niet veel te duur is
Ik raad Nuon af.
14 January, 08:32 A Korse Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben ontevreden. Het maandbedrag is €30,- hoger dan ik gebruik. Werd hierover niet geïnformeerd. Inloggen niet mogelijk door storing van >3weken. Wel vriendelijk te woord gestaan en maandbedrag naar beneden kunnen bijstellen. Toch: nooit meer Nuon !!!
Ik raad Nuon af.
13 January, 14:21 M Cramer Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon wijkt af van het maandbedrag wat ik zelf bereken en vragen zelfs fors meer. Dat kan ik wel aanpassen maar pas als het contract loopt
Ik raad Nuon aan.
11 January, 11:14 M Goethem Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ontevreden over info kosten oude contract!
Ik raad Nuon af.
11 January, 08:49 J Maas Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Nuon aan.
10 January, 11:18 B Tuijn Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon is online voor mij niet bereikbaar en per telefoon duurt het erg lang.
Ik raad Nuon af.
05 January, 07:52 R Taam Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betrouwbare leverancier
Ik raad Nuon aan.
04 January, 07:10 M Frydryk Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zit niet bij Nuon omdat ze niet na komen wat ik via jullie website doe
Ik raad Nuon af.
03 January, 14:02 R Pouw Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overgang is heel slordig verlopen,b,v, niets van Nuon gehoord ,zelf de meterstanden doorgegeven,Mijn Nuon ligt er al heel lang uit ,op 2 emails nog geen antwoord gehad, Hoop dat het beter gaat in 2018,
Ik raad Nuon af.
01 January, 17:22 K Jansen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Correct en klantvriendelijk
Ik raad Nuon aan.
31 December, 11:52 A Groen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon in het verleden en nu ook weer als betrouwbare, niet de aller aller goedkoopste, beoordeeld
Ik raad Nuon aan.
30 December, 11:53 W.J.G. van LOO Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan moeilijk een beoordeling geven, aangezien ik na de laaste discussie/mailwisselingen via U niets meer van NUON heb gehoord....... Komt mij enigszins vreemd voor, daar ik van OXXIO al wel een nieuw termijnbedrag heb gekregen. En dat is dus niet NUON....?
Ik raad Nuon af.
30 December, 07:33 C Mouthaan Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed
Ik raad Nuon aan.
28 December, 07:50 A Postmus Hoek Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan het nog niet goed beoordelen maar mijn eerste indruk is niet 100% positief
Ik raad Nuon af.
27 December, 18:06 J Dieters Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goeie energieleverancier die een overzichtelijk website heeft en snel een jaarafrekening stuurt.
Ik raad Nuon aan.
27 December, 11:18 J Oude Grotebevelsborg Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon bevestigt termijnbedrag €52 hoger dan de offerteprijs van EarlySwitch. €22,50 kan ik hiervan billijken, betr. nl de korting. Nuon zegt zich te baseren op netbeheerder verbruiksgegevens die veel hoger zijn dan de werkelijkheid. Zie mijn mail aan EasySwitch 19-10-17. Ik heb termijnbedrag Nuon inmiddels aangepast aan het laagst mogelijke bedrag ( = minus €36). Aangezien ik pas per 1dec overgeschakeld ben heb ik dus weinig ervaring nu met Nuon muv prijsinzichten. Overige onderwerpen zijn gebaseerd op vroegere ervaring. Nieuwe klanten kunnen afgeschrikt worden door het onderwerp prijsinzichten.
Ik raad Nuon aan.
23 December, 11:25 H Weij Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe heb ik geen klachten over Nuon!
Ik raad Nuon aan.
20 December, 08:57 Dirk Glas Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon kwam met een ander -hoger-voorschot dan het voorschot dat men bij EasySwitch had aangegeven uitgaande van dezelfde verbruikscijfers. Dit is naderhand keurig gecorrigeerd.
Ik raad Nuon aan.
20 December, 04:14 K Aaij Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Soepele overstap
Ik raad Nuon aan.
18 December, 08:41 H Wetering Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat u erom vraagt
Ik raad Nuon aan.
16 December, 16:06 H Brilhuis Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles netjes opgelost en zeer vriendelijke personen
Ik raad Nuon aan.
14 December, 16:24 WG van der Krans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Jullie geven een ander maandbedrag als Nuon, Nuon gaat er van uit dat je misschien wel meer gaat gebruiken en hoogt hiervoor het maandbedrag met een 20 Euro op Ondanks het gebruik wat is opgegeven
Ik raad Nuon aan.
14 December, 15:56 H Franssen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prijs en welkoms premie
Ik raad Nuon aan.
14 December, 10:50 T Wakkers Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wij hebben op 10-11 gevraagd om de saldering te verwerken in de administratie tot op heden geen reactie.
Ik raad Nuon af.
14 December, 08:05 G Jansen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen klachten
Ik raad Nuon aan.
13 December, 11:37 A Karseboom Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verloopt correct.
Ik raad Nuon aan.
11 December, 12:02 F Busser Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
soepele overgang
Ik raad Nuon aan.
10 December, 15:00 J Dijk Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles liep gesmeerd; dus weinig ervaring met service bij problemen.
Ik raad Nuon aan.
09 December, 08:04 D Post Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles tot nu toe perfect geregeld.
Ik raad Nuon aan.
08 December, 10:49 J Steveninck Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon wat je mag verwachten van een grote energieleverancier!
Ik raad Nuon aan.
07 December, 19:36 G Herwijnen Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben klant en krijg mails dat ik klant kan worden en met een bonus van €250 dit via de mail geschreven , niets meer gehoort. Mijn oude leverancier heeft wel een duidelijkere inzicht van gebruik terug levering. Ook krijg ik bericht dat mijn verbruik hoger is dan wat ik heb opgegeven , kan ook zijn dat ze nu van deze maanden okt tot nu uitgaan . Ze schrijven ook het gebruik os bekeken naar uw oude gebruik. En dat zou dan uit 2014 zijn toen ben ik bij hun geweest .
Ik raad Nuon af.
06 December, 10:23 W Versteeg Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De ze overstap is geruisloos en ongemerkt tot stand gekomen. Klasse.
Ik raad Nuon aan.
02 December, 12:43 E Lagerström Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hoewel ik mijn energiestanden heb doorgegeven bij overstap van vorige leverancier naar Nuon, heeft Nuon aangegeven dat die niet juist zouden zijn. Ze in wel juist. Bovendien neem ik aan dat dezelfde stand door mijn vorige leverancier aan Nuon is doorgegeven. Nu kan ik ook niet meer de huidige correcte stand aan hun doorgeven. Vervelend, want je voelt hem al aankomen. Een enorme na verrekening ergens volgende zomer. Zoals gebruikelijk met Nuon. Dit creëert zoveel onrust. Online is meestal ook niets, soepel te regelen. Apps of online systemen is dan meestal niet op in te loggen. Het blijft een vervelende zaak, grote, logge energieleveranciers. Beter bij je oude blijven als alles eenmaal ordelijk verloopt.
Ik raad Nuon af.
02 December, 07:28 D Staal Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heel makkelijk gegaan en een mooi welkoms kado
Ik raad Nuon aan.
01 December, 16:10 J CATE Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gaat geruisloos
Ik raad Nuon aan.
01 December, 15:33 H Kraassenberg Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is perfect verlopen
Ik raad Nuon aan.
26 November, 08:35 T Noordenbos Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon is bij de overstap niet van jullie en mijn gegevens uitgegaan maar van historische gegevens. Ik heb dit zelf moeten rechtzetten.
Ik raad Nuon aan.
20 November, 15:53 H Broeke Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan op dit moment nog geen oordeel geven, ben no g te kort bij Nuon.
Ik raad Nuon aan.
20 November, 14:30 A Walhout Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima service
Ik raad Nuon aan.
19 November, 10:56 J Berg Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Merk niets van de overstap alles is goed gegaan, maar de app is waardeloos geef mij maar OXIO die app was in een woord geweldig. Voor al het overige, nog geen ervaring met nuon ben er te kort bij.
Ik raad Nuon af.
19 November, 07:33 W Santen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ná de overstap bleek het maandbedrag veel hoger dan was gemeld in de analyse van Easyswitch. Dat vind ik schandalig !
Ik raad Nuon af.
19 November, 07:06 H Ten Kate Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben overgestapt omdat mij voorgehouden is dat ik, t.o.v. Qurrent, >€300 zou besparen. Als dit niet gerealiseerd wordt dan ben ik teleurgesteld en trek mijn consequenties.
Ik raad Nuon af.
15 November, 21:00 S Hartong Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik dat zo zie
Ik raad Nuon aan.
15 November, 07:17 J Kloek Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze hadden een heel goed financieel aanbod. Qua duurzaamheid komen ze er niet zo goed af.
Ik raad Nuon af.
09 November, 17:25 G Wilde Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Twee keer moeten bellen om voorschot bedrag aangepast te krijgen
Ik raad Nuon af.
08 November, 19:19 R Bloem Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
netje en goed verlopen
Ik raad Nuon aan.
08 November, 16:37 T Bergsma Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap......
Ik raad Nuon aan.
06 November, 18:32 C Maurik Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad Nuon aan.
30 October, 18:45 G Smeding Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat u het vraagt
Ik raad Nuon aan.
30 October, 07:04 J Arts Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben erg tevreden over de Nuon
Ik raad Nuon aan.
22 October, 08:13 D Wemekamp Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is puur om welkomst premie De rest is volgens mij wel Normaal.
Ik raad Nuon aan.
22 October, 08:09 J Krekels Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb van nuon nog geen enkele mail ontvangen sinds het overstappen!
Ik raad Nuon aan.
17 October, 19:38 D Barneveld Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden geen enkele reactie van Nuon ontvangen behalve in juli een contract toegestuurd gekregen. De genoteerde meterstanden op 1 oktober zoals online vermeld op mijnnuon.nl kloppen niet.
Ik raad Nuon af.
08 October, 07:48 C Lammertsma Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap prima verlopen
Ik raad Nuon aan.
06 October, 15:16 H Goot Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijs die berekend was op ons huishouden was veel hoger dan afgesproken was dus niet overgestapt
Ik raad Nuon af.
04 October, 13:15 J Willemsen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
easyswitch gaf aan dat bij mijn verbruik nuon euro 65,00 pm zou gaan rekenen. dat blijkt euro 107,00 te worden. de euro 250,00 overstappremie wordt aan het einde van het contract uitbetaald. dus al met al teleurstellend. ben altijd bereid om over te stappen, maar nuon zal ik niet meer kiezen. heb nuon nog niet gebeld, levering is pas 1 okt jl begonnen, kan dus nog niet alles beoordelen. bij betaling staan twee sterren, een ster lukt niet. verder alles 1 ster, omdat blijkbaar overal wat moet staan, ook al kun je het niet beoordelen.
Ik raad Nuon af.
03 October, 09:07 R Ramakers Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er komt een hogere prijs uit,dan als afgesproken. En niemand kan verklaren waarom. Zelf de hogere specialisten van nuon niet. Wacht nog steeds op uitleg , die ik zou krijgen , nu maanden later.
Ik raad Nuon af.
21 September, 13:33 H Ham Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen negatieve ervaring, dus wat wil ik nog meer.
Ik raad Nuon aan.
20 September, 09:26 W Gunnink Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Nuon aan.
19 September, 09:36 A Noort Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap goed verlopen, betaling loopt goed, de korting is nog afwachten komt pas na een jaar
Ik raad Nuon af.
07 August, 09:01 W. Steenbergen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Over algemeen goed, de 3 sterren waardering gedaan omdat ik die niet goed kan waarderen daar ik hiervan geen gebruik heb gemaakt.
Ik raad Nuon aan.
27 July, 08:48 E. Nat-Verbon Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is perfect
Ik raad Nuon aan.
19 July, 07:41 L.F.J. Schenkels Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ervaringen
Ik raad Nuon aan.
18 July, 16:18 B.A.T. Groes Elias Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is wederom prima verlopen. Alle info op de website was correct en compleet. Het klanten contact is ook naar wens verlopen. Ik raad klanten Nuon wel aan maar ik adviseer ook om elk jaar over te stappen naar een andere leverancier, dat loont!
Ik raad Nuon aan.
15 July, 08:02 J. Schuurman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen klachten.
Ik raad Nuon aan.
10 July, 18:48 A.A. Kleinjan - Jansen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het loopt wel goed, maar je moet jaarlijks controleren of de prijs juist is.
Ik raad Nuon aan.
04 July, 07:04 J. Dongen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Waardering
Ik raad Nuon aan.
01 July, 10:08 J.T. Lammers Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed verlopen. geen bijzonderheden
Ik raad Nuon aan.
26 June, 08:08 R.C.C. Heuders Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Probleemloos overgestapt
Ik raad Nuon aan.

Veelgestelde vragen over Nuon

Hoe wordt de prijs van Nuon Stadswarmte bepaald?

De prijs van stadswarmte staat onder toezicht van de overheid. De volledige prijs zou hetzelfde moeten zijn als verwarming door gas. Het vastrecht is bij stadsverwarming wel hoger dan bij stroom en gas. Dit wordt gecompenseerd door de besparing op de kosten van onderhoud en vervanging van een cv-ketel. Een cv-ketel is namelijk niet nodig.

Ik heb Nuon Stadswarmte. Kan ik overstappen?

Met stadsverwarming wordt jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Omdat de aanleg van stadsverwarming een dure investering is voor energieleveranciers, krijgen zij een monopolie op de levering. Heb jij stadsverwarming van Nuon? Dan kun je helaas niet overstappen van warmteleverancier. Je kunt natuurlijk wel overstappen van energieleverancier voor stroom.

Hoe stap ik over naar het enkeltarief?

Je betaalt nu een dubbeltarief en wilt graag naar het enkeltarief? Dat is mogelijk. Overstappen naar het enkeltarief is bij Nuon kosteloos. Dit kun je simpel zelf veranderen door in te loggen in je online omgeving op de website van Nuon. Daar geef je aan naar het enkeltarief te willen overstappen. Je dubbele meter hoef je niet te vervangen.

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben jij het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij Nuon?

Nuon baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historisch verbruik in jouw woning van de laatste vijf jaar. Dat wil zeggen dat Nuon bekijkt wat jij, of de vorige bewoners de afgelopen vijf jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd. Via je persoonlijke omgeving in ‘Mijn Nuon’ op de website van Nuon kun je dit bedrag zelf aanpassen.

Huidige aanbiedingen van Nuon

Besparing

€ 270,54

Per jaar

€ 1477,30

Besparing

€ 145,04

Per jaar

€ 1602,80

Besparing

€ 53,79

Per jaar

€ 1694,04
Laatste update: 25-02-2018 09:26
Prijzen obv gemiddeld verbruik (ACM). Vergelijk om jouw beste deal te zien.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

{{addresscheck.errorMessage}}
Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt