Menu
6,9 uit 10
Ben jij op zoek naar meer informatie over Nuon? Je vindt hier alle informatie over Nuon: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Nuon

Nuon is één van de grootste energieleveranciers in Nederland. De leverancier heeft ongeveer 4400 werknemers in dienst. Zo’n twee miljoen Nederlanders zijn klant van Nuon. Het energiebedrijf produceert en levert elektriciteit, energiegerelateerde producten, gas, warmte en koude. In 2009 is Nuon door Vattenfall overgenomen.
 

 

Tarieven Nuon

De actuele tarieven van Nuon vind je altijd in onze energievergelijker. Je ziet hier ook meteen of Nuon momenteel een welkomstkorting aanbiedt. Net zoals bij andere energieleveranciers veranderen de tarieven van Nuon twee keer per jaar. Dit gebeurt in de maanden januari en juli. Je merkt alleen iets van wisselende tarieven wanneer je een variabel energiecontract hebt. Een variabel energiecontract heb je wanneer je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit maar je contract al wel is verlopen (er is dan sprake van een stilzwijgende verlenging). Wij raden je aan voor een actiecontract te kiezen. Dit zijn contracten met lage tarieven die gedurende de looptijd van je contract vastliggen. Deze actiecontracten worden door veel energieleveranciers gecombineerd met hoge welkomstkortingen.

 

Welkomstkortingen en actietarieven

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl vind je actiecontracten en ontvang je welkomstkortingen. Dit komt omdat energieleveranciers graag nieuwe klanten verwelkomen. Energieleveranciers bieden daarom op vergelijkingswebsites contracten met aantrekkelijke actietarieven. De acties die je op EasySwitch.nl ziet, kom je niet tegen op de website van Nuon zelf.

Greenchoice energie vergelijken

 

Vergelijk Energie

 

Over Nuon energie – Vattenfall

Sinds 1 juli 2009 is Nuon onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De activiteiten op de Nederlandse energiemarkt worden uitgevoerd door N.V. Nuon Energy en de dochterondernemingen. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Nuon. Vattenfall is één van de grootste elektriciteitsproducenten en de grootste warmteproducent in Europa. De organisatie van Vattenfall is in twee delen gesplitst. Een Scandinavische eenheid en een Europese eenheid. De Europese eenheid opereert in Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Vattenfall is een Zweeds staatsbedrijf.

 

Hoe duurzaam is Nuon energie?

Nuon levert groene en grijze stroom. Nuon heeft als doel om volledig op groene stroom over te stappen, maar stelt dat er op dit moment nog niet genoeg duurzame energie wordt opgewekt om iedereen in Nederland van stroom te voorzien. Het energiebedrijf investeert in duurzame projecten. Enkele wind- en waterprojecten in Nederland en een windproject in Groot-Brittannië vallen onder deze investeringen.

 

Energiecontracten van Nuon

De contracten van Nuon zijn met een vast of variabel tarief. Ze bieden verschillende soorten energiecontracten aan met looptijden tussen 1 en 3 jaar. Daarnaast zijn er ook overeenkomsten voor onbepaalde tijd af te sluiten. Deze zijn met een variabel tarief en kunnen elke maand worden opgezegd. Wij adviseren energiecontracten met vaste tarieven en een looptijd van één jaar. Op deze manier kun je goed vergelijken en de beste prijs op jaarbasis kiezen. Je komt dan niet voor financiële verrassingen te staan. Vergelijk energie en bekijk de huidige tarieven door onze energievergelijker te gebruiken. Vergelijk de tarieven van Nuon meteen met alle andere aanbieders.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage- en normale tarief zijn verschillend per regio. Deze worden niet bepaald door de energieleverancier. De netbeheerder bepaalt dit. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

 

E-manager – De slimme thermostaat van Nuon

De slimme thermostaat heette de Nuon E-manager. Het is niet meer mogelijk deze E-manager van Nuon te nemen. Per 1 september 2015 wordt de service beëindigd voor bestaande klanten. Nuon heeft (nog) geen alternatieve slimme thermostaat. Het staat je natuurlijk vrij om zelf een slimme thermostaat in huis te installeren.

 

De slimme meter bij Nuon

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder je energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

 

De netbeheerder leest je meterstanden uit in de volgende gevallen:

  • Elke twee maanden. Je ontvangt een verbruikskostenoverzicht.
  • Bij de jaarafrekening.
  • Bij een verhuizing.
  • Wanneer je nieuwe klant wordt.

De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

 

Enkele voordelen van een slimme meter bij Nuon:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online met de Mijn Nuon App je maandelijkse verbruik bekijken.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen duurzame stroom opwekt, vul je de rest van jouw stroombehoefte aan met stroom van een energieleverancier. Als je te veel stroom produceert, gaat de stroom boven de eigen behoefte het elektriciteitsnet in. De geleverde stroom wordt verrekend met de afgenomen stroom. Dit heet salderen.

 

Hoe wordt dit gemeten?

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd. Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd. Bij beide meters krijg je voor iedere kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief. Dit is de kale leveringstarief volgens het contract, inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie.

 

Je wekt meer energie op dan je verbruikt?

Meestal verbruikt een huishouden meer stroom dan met zonnepanelen wordt opgewekt. Het kan voorkomen dat je op jaarbasis meer stroom terug levert dan je hebt afgenomen. De energieleverancier moet je een vergoeding betalen voor deze stroom. Bij Nuon krijg je een vast tarief per kWh.

 

Contactgegevens Nuon

Telefoon0900 – 0808
Kosten De gebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen 8.00 – 18.00 uur
Websitehttp://www.nuon.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij Nuon energie

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij de buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. Het nummer is 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

 

Opzeggen contract bij Nuon

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Nuon. Overigens hoef je jouw contract niet op te zeggen als je overstapt, je nieuwe energieleverancier zegt dan het contract voor je op. Het nummer is 0900 – 0808. Je betaalt de gebruikelijke belkosten voor het gesprek.

 

Opzegtermijn Nuon

Houd je opzegtermijn goed in de gaten als je gaat opzeggen. Wil je een energiecontract voortijdig opzeggen? Nuon brengt dan een boete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald.

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

 

Neemt Nuon je opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt Nuon jouw opzegboete over. Het kan bij de voorwaarden van een actiebod van Nuon worden afgesproken dat zij de opzegkosten van je vorige leverancier voor je vergoeden. De hoogte van deze overstapkorting wordt op basis van de contractduur van je vorige contract bepaald. Bij een 1- of 2-jarig contract is de hoogte maximaal € 50,- , bij een 3-jarig contract (of langer) is dat € 125,-.

 

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar Nuon? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Nuon?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Nuon de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, wordt je aangemeld bij Nuon. Nuon zorgt ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Nuon. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Nuon tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Beoordeling klantervaringen
7,5
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,9 uit 10

Klantervaringen

27 February, 14:07 J.M.L. Burgt Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het zo is
Ik raad Nuon aan.
25 February, 11:19 T.G.M. Helm Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap naar Nuon gannuleerd. Daadwerkelijke maandprijs bleek uiteindelijk aanzienlijk hoger dan hetgeen via jullie website was vermeld.
Ik raad Nuon af.
24 February, 18:39 R. Pranger Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Enkele keren contact gehad met NUON en goed geholpen.
Ik raad Nuon aan.
24 February, 09:43 J.A. Enserink Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat er nu eindelijk een goede aanbieding was.
Ik raad Nuon aan.
21 February, 16:12 W.P. Hogeveen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk en redelijk \"groen\"
Ik raad Nuon aan.
21 February, 15:41 J.A.M. Bouwmeester Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
NUON heeft alles optimaal verzorgd
Ik raad Nuon aan.
20 February, 19:04 H. OLsman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot dusver deze beoordeling verder nog geen contact gehad
Ik raad Nuon aan.
20 February, 13:04 H.H. Hulten Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tot nu toe niets met NUON te maken heb gehad en de overgang gladjes is verlopen.
Ik raad Nuon aan.
19 February, 11:53 J.L.M. Smits Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik keek 2 feb op mijnnuon en zag tot mijn schrik dat ik 203 euro moest betalen en de deadline al verstreken was, terwijl ik autom.incasso heb. Snel overgemaakt en toen via chat gevraagd hoe dat zat. Was foutje van nuon, had ik niet hoeven doen. Het geld zou automatisch teruggestort worden. Gebeurde niks. Week later gebeld, aardige medewerkster zou het bedrag extra klaarzetten voor terugstorten zou ik het binnen enkele dagen terughebben. Tot op heden is er nog niks teruggestort.
Ik raad Nuon af.
18 February, 07:02 R. Bahlmann Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Nuon aan.
27 February, 14:07 J.M.L. Burgt Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het zo is
Ik raad Nuon aan.
25 February, 11:19 T.G.M. Helm Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap naar Nuon gannuleerd. Daadwerkelijke maandprijs bleek uiteindelijk aanzienlijk hoger dan hetgeen via jullie website was vermeld.
Ik raad Nuon af.
24 February, 18:39 R. Pranger Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Enkele keren contact gehad met NUON en goed geholpen.
Ik raad Nuon aan.
24 February, 09:43 J.A. Enserink Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat er nu eindelijk een goede aanbieding was.
Ik raad Nuon aan.
21 February, 16:12 W.P. Hogeveen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk en redelijk \"groen\"
Ik raad Nuon aan.
21 February, 15:41 J.A.M. Bouwmeester Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
NUON heeft alles optimaal verzorgd
Ik raad Nuon aan.
20 February, 19:04 H. OLsman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot dusver deze beoordeling verder nog geen contact gehad
Ik raad Nuon aan.
20 February, 13:04 H.H. Hulten Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tot nu toe niets met NUON te maken heb gehad en de overgang gladjes is verlopen.
Ik raad Nuon aan.
19 February, 11:53 J.L.M. Smits Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik keek 2 feb op mijnnuon en zag tot mijn schrik dat ik 203 euro moest betalen en de deadline al verstreken was, terwijl ik autom.incasso heb. Snel overgemaakt en toen via chat gevraagd hoe dat zat. Was foutje van nuon, had ik niet hoeven doen. Het geld zou automatisch teruggestort worden. Gebeurde niks. Week later gebeld, aardige medewerkster zou het bedrag extra klaarzetten voor terugstorten zou ik het binnen enkele dagen terughebben. Tot op heden is er nog niks teruggestort.
Ik raad Nuon af.
18 February, 07:02 R. Bahlmann Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Nuon aan.
17 February, 12:30 Kerens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Diverse kerens contact gehad met klantenservice en iedere vraag netjes beantwoord en \"probleem\" opgelost
Ik raad Nuon aan.
16 February, 10:01 V.G.A. Sueters Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen duidelijkheid tav tarieven en actie welk voor is gesteld door easy switch
Ik raad Nuon af.
14 February, 20:26 J.M.G. Hofmans Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is soepel verlopen laatste 2 beoordelingen weet ik niet
Ik raad Nuon aan.
14 February, 07:25 O.M. Meij Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen problemen gehad
Ik raad Nuon aan.
12 February, 17:29 J. Derraz-bourehtit Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles wordt voor je geregeld top
Ik raad Nuon aan.
12 February, 08:08 M.A.J. Derks Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik weet op veel vragen geen antwoord, omdat ik er (nog) niet mee te maken heb gehad
Ik raad Nuon aan.
11 February, 11:29 R. Nagorka Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voorheen al jaren klant geweest bij Nuon, altijd goed bevallen
Ik raad Nuon aan.
11 February, 08:29 D J Uithol Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik om gevraagd ben
Ik raad Nuon aan.
11 February, 07:09 R.W. Sanwaridi Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net overgestapt zie dat de maandelijks termijn hoger ligt dan was voorgespeld
Ik raad Nuon af.
10 February, 09:15 A. Boelens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
correcte afhandeling van de overstap,en duidelijke informatie.
Ik raad Nuon aan.
09 February, 17:56 W.B. Wit Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima tevreden, snel en goed geïnformeerd. Overstappen was kinderlijk eenvoudig.
Ik raad Nuon aan.
07 February, 13:58 F. Boer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb geen motivatie
Ik raad Nuon af.
06 February, 09:09 J.H.M. Bokum Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring met Nuon. Foutje in overstap.
Ik raad Nuon af.
05 February, 10:37 H.J. Kattenberg Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beleefdheid
Ik raad Nuon aan.
05 February, 09:35 A.A. Bondt Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben moeiteloos overgestapt naar NUON en dat bevalt mij tot op heden prima.
Ik raad Nuon aan.
05 February, 07:03 A.G. Koelink Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn online profiel werkte niet goed. Telefonisch goed opgelost.
Ik raad Nuon af.
04 February, 11:59 R. Buesink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad Nuon aan.
03 February, 15:25 J.G. Molle Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op 10-11-2016 overgestapt naar Nuon vanwege de prijsstelling, met als contract ingangsdatum 1-2-2017. Tot op heden in november alleen ouderwets via de brievenbus een bevestiging gekregen. Maar een mogelijkheid om in je eigen persoonlijke map in te loggen is tot op heden niet mogelijk. Mij dunkt dat men genoeg tijd had om e.e.a. in werking te zetten. Een slechte zaak dus NUON
Ik raad Nuon af.
03 February, 12:57 W. Besten Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hoor weinig van Nuon zelf.... heb zelf contact op moeten nemen
Ik raad Nuon af.
02 February, 10:07 V.P. Zutphen Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb in november aangegeven stroom en gas van Nuon af te willen nemen. Echter was dit eind december nog niet geregeld waardoor ik een waarschuwing binnen kreeg van Enexis met daarbij de bedragen wanneer men over zou gaan tot afsluiten. Behoorlijk schrikbarend, to say the least.
Ik raad Nuon aan.
02 February, 08:42 J. Burggraaf Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is zonder problemen verlopen.
Ik raad Nuon aan.
01 February, 14:46 R.C.J.J. Braam Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Website is prima. Meterstanden regelmatig doorgeven om een goed inzicht in het gebruik te krijgen.
Ik raad Nuon aan.
01 February, 12:52 C.J. Goudriaan-Post Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Perfecte hulp gekregen bij een vermeend probleem!!!
Ik raad Nuon aan.
01 February, 08:52 S. Nutma Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De betaling (voorschot) is maand achteraf en dat ben ik niet gewend van andere leveranciers en dit houdt dus in dat ik bij een volgende overstap de 1e maand met een dubbele betaling zit. Ik ben per 31-12 overgestapt en het 1e voorschot betaal ik pas half februari. Wanneer ik per 01-12-2017 weer overstap naar een andere leverancier betaal ik in december én aan Nuon én aan de nieuwe leverancier.
Ik raad Nuon aan.
01 February, 08:52 W.A.J. Klijn Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad Nuon aan.
31 January, 11:07 H. Kortman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geruisloze overgang van oude leverancier naar nuon. Per jaar de prijs vergelijken van andere leveranciers bekijken.
Ik raad Nuon aan.
31 January, 08:28 C.G. Rossum Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles snel en goed verlopen.
Ik raad Nuon aan.
30 January, 19:43 H.L.J. Coenraad Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas erg laat kwam NUON met een verplicht voorschot van € 575,- obv een CBR-registratie. Na raadpleging klantenservice bleek dit punt niet onderhandelbaar. Weinig souplesse dus en confrontatie dmv brief met acceptgiro. Geen tel. of anderszins aankondiging hiervan. Betaalgedrag bij Essent is altijd perfekt geweest. Na deze confrontatie een andere energieleverancier gezocht en gevonden./
Ik raad Nuon af.
30 January, 13:43 B.L.G. Swelsen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat jullie er naar gevraagd hebben
Ik raad Nuon aan.
30 January, 09:45 C.R. Hofker Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen enkel probleem bij de overstap en zeer duidelijke informatie.
Ik raad Nuon aan.
29 January, 17:27 F.W.M. Rijkx Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betrouwbare energie leverancier.
Ik raad Nuon aan.
29 January, 10:03 A.J. Hoogenboom Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het maandbedrag was in eerste instantie te hoog. Na een telefoontje werd dat goed opgelost.
Ik raad Nuon aan.
29 January, 00:29 P. Thijssen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het overstapproces verliep soepel. Ik heb nog geen contact met de klantenservice of online hulp gehad, dit kan ik dus niet beoordelen. Heb daar dus maar het midden aangevinkt.
Ik raad Nuon aan.
28 January, 08:42 C. Schaaf Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb totaal geen hinder gehad van mijn overstap
Ik raad Nuon aan.
27 January, 07:57 B.J. Versteijne Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat jullie het vragen
Ik raad Nuon aan.
26 January, 09:49 G. Zeist Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik hen contract met NUON binnen de gestelde termijn weer opgezegd ivm niet nakomen afspraken, ik heb dit overigens al aan jullie gemeld
Ik raad Nuon af.
24 January, 01:24 E. Janssen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goede overstap
Ik raad Nuon aan.
24 January, 01:14 M.P.J. Koper Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn jaar nota was nog niet bekend bij de vorige leverancier, waardoor mijn maand lasten bij nuon nu veel hoger zijn uitgevallen dan van te voren aangegeven in de overstap actie. Dan was ik liever bij mijn oude leverancier gebleven
Ik raad Nuon af.
23 January, 13:30 J.W. Eijnden Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen de rekening van vorige leverancier blijft komen,zelfs aanmaning!!!!!!!!!!!!!!
Ik raad Nuon aan.
23 January, 10:47 M.J. Kaas Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goede overstap gemaakt
Ik raad Nuon aan.
23 January, 07:20 W.T.A. Willems Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Nuon bepaalt per welke dag je stroom geleverd krijgt. Het is bij de Nuon niet mogelijk per dag in te stappen. Dit kan alleen de 1e van de maand.
Ik raad Nuon af.
22 January, 08:44 D.J. Biglaar. Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen enkel probleem tot zover met Nuon
Ik raad Nuon aan.
22 January, 07:58 H.H.P. Kanders Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed is goed
Ik raad Nuon aan.
21 January, 13:12 R.J. Sanden Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Efficiency, klantenservice en internetduidelijkheid.
Ik raad Nuon aan.
20 January, 15:25 B. den Outer Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Nuon aan.
19 January, 17:08 J.M. Taillie Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben nog niet helemaal overtuigd of ik de goede keus heb gemaakt.
Ik raad Nuon aan.
18 January, 15:03 J. Hartman Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon heeft nog geen afschrijving gedaan van het voorschot bedrag.
Ik raad Nuon aan.
17 January, 12:31 J. van der Galien Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen betaling gedaan. En dus weinig ervaring met Nuon. Ik ben niet tevreden over de vaststelling van Nuon over mijn energie verbruik. Ik heb namelijk zonnepanelen geplaatst en extra isolatie aangebracht en daar wordt geen rekening mee gehouden.
Ik raad Nuon aan.
16 January, 22:24 A.B. Kersten Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moet dat dan!
Ik raad Nuon af.
16 January, 10:52 J. Dekker Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan er nog geen totaal oordeel over geven om dat ik er pas 2maanden bij zit
Ik raad Nuon aan.
15 January, 07:59 C. Buhrs Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Aanvragen is snel geregeld en je word vriendelijk geholpen
Ik raad Nuon aan.
14 January, 12:09 Patrick Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor nuon gekozen omdat dit de goedkoopste optie was. Nuon stuurd je helaas nog steeds eerst een brief ipv een email. Dit kun je pas later aanpassen. Voordeel met deze actie is ook geen jaarcontract maar 11 maanden.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 11:31 J. Gils Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap probleemloos verlopen is.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 09:35 T.J. Schopman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit gevraagd werd.
Ik raad Nuon aan.
13 January, 08:59 C.J. Bevers Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
U vraagt mij hoe is de overstap bevallen, nou ik ben bij nader inzien tocht niet overgestapt, de kosten waren niet gunstiger als bij mijn huidige leverancier Budget Energie.
Ik raad Nuon af.
12 January, 20:17 C.W. Doesema-Philipsen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tevredenheid over nuon
Ik raad Nuon aan.
10 January, 11:27 E.J. Arum Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uw administratie is niet juist. Ik ben nl NIET overgestapt naar Nuon. Omdat een aantal zaken geen vertrouwen gaven, heb ik binnen de 14 dagen bedenktijd geannuleerd. Ik ben nu klant bij Oxxio!
Ik raad Nuon af.
09 January, 19:10 K. Graansma Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring met Nuon
Ik raad Nuon aan.
09 January, 11:34 H.G. Huuksloot Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog geen problemen ondervonden
Ik raad Nuon aan.
09 January, 09:40 J.J.A. Dinjens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen met overstapproces
Ik raad Nuon aan.
09 January, 09:28 C.N. Dicke Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is goed!
Ik raad Nuon aan.
08 January, 21:24 J. Spin Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap zonder enig omkijken. Gunstige tarieven, goedkoopste aanbieder ten tijde van overstap.
Ik raad Nuon aan.
08 January, 13:36 R.J.W. Franken Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is netjes geregeld geen problemen gehad na het overstappen
Ik raad Nuon aan.
07 January, 08:33 A.H. Heesakkers vd Berg Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik voel me opgelicht door jullie, daarom is de overgang naar jullie niet doorgegaan
Ik raad Nuon af.
07 January, 07:52 P.J. Vliet Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik voorzichtig ben en geprobeert Nuon te mailen maar dat lukte pas na paar dagen,hebben mij teruggebeld ik nam niet op moest ik hun maar weer bellen nou heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Ik raad Nuon aan.
06 January, 22:47 S.M. Walther Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu alles prima
Ik raad Nuon aan.
06 January, 09:42 P.M. Ieperen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tevreden
Ik raad Nuon aan.
06 January, 07:04 R. Reezigt Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad Nuon aan.
04 January, 10:15 L.R. Hewner Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na vergelijking, ik zal betalen ca. 14% minder met Nuon. Maar het prijs ontvangen van Nuon is 21% hoger.
Ik raad Nuon af.
04 January, 10:11 J.E.D. Iperen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Positieve ervaring
Ik raad Nuon aan.
01 January, 10:00 J.H. Huijs Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb het overstappen als eenvoudig en als gemakkelijk ervaren.
Ik raad Nuon aan.
31 December, 08:58 J. Kamp Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prettige bestelling en tevreden tot dusver over de leverancier.
Ik raad Nuon aan.
30 December, 10:20 A.G. Haan Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is naar wens gegaan
Ik raad Nuon aan.
29 December, 11:23 J.J. Dalmaijer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik vind het een beetje onnozel om mensen een review te vragen nadat ze net een paar weken bij een leverancier zitten. Dan kun je toch helemaal niet zeggen hoe of wat dan moet je minstens een half jaar erbij zitten.
Ik raad Nuon aan.
29 December, 09:12 J.D. Hendrikse Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog niet alles beoordelen.Te kort klant.
Ik raad Nuon aan.
27 December, 15:47 H.C. Schendel Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat er om gevraagd wordt en ik niet weet wat er gevraagd wordt! Jammer dat ik bij vragen zoals \"Raad je anderen Nuon aan?\" geen antwoord kan geven \"Weet ik niet\" daar ik nog niet zolang geleden overgestapt ben. Vandaar dat ik NU nee ingevuld heb. Heb tevens de gulden middenweg genomen over bijvoorbeeld Online hulp, Klantenservice, Duurzaamheid daar ik er (nog) geen gebruik van heb gemaakt
Ik raad Nuon af.
27 December, 15:04 J. Mulder Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog niet veel ervaring met Nuon Energie gaat eind van deze week in.
Ik raad Nuon aan.
27 December, 12:49 J.G. Bunicich-visser Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
verder geen omkijken naar gehad.
Ik raad Nuon aan.
27 December, 10:18 J. Akkerman Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
daarom
Ik raad Nuon aan.
26 December, 18:18 J. Boer Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voordelig en correkt
Ik raad Nuon aan.
24 December, 17:31 B. Flokstra Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Erg slechte service. Ik moest 750 euro borg betalen om een onduidelijke reden. Toen ik dat heb laten uitzoeken bleek dat niet terecht te zijn. Ze wilden het echter niet echt aanpassen. Bij aangeven dat ik een formele klacht wilde indienen werd daar nauwelijks ruimte voor gegeven.
Ik raad Nuon af.
24 December, 15:19 P. Plevier Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Nuon houdt bij overname niet de juiste tellerstanden aan, maar schat een hoeveelheid vooruit aan het einde van contract bij mij en bij mijn dochter. Voorschot 328 euro bij aangaan contract. Contract geannuleerd. Daarna Energie Direct en voorschot 263 euro. Ik vertrouwde ook de nakoming van hun aangeboden tarieven niet meer t.o.v. de tarieven, die Easyswitch van Nuon had. Ook contractsduur werd niet aangehouden en werd 11 maanden en welkomst geschenk krijg je na 12 maanden, dus dat loop je mis. Voorts werd ingangsdatum niet aangehouden, die ik gevraagd had. Op 30 november om 24.00 uur liep mijn contract af bij Greenchoise en zij begonnen op 2 december 2016. Dus EnergieDirect is nu mijn leverancier met zeer duidelijke prijsinformatie en tijdige duidelijke informatie omtrent overstap. Gebeld met Easyswitch en dit verteld en Easyswitch bevestigde de onjuiste handelswijze van Nuon, die bij hen al bekend is en was. Zouden proberen om Nuon te corrigeren. Maar daar hoor de consument niets van.
Ik raad Nuon af.
23 December, 15:56 M.M.G. Weijers Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
pas per 1 jan.2017 zijn wij daar klant,kan er nu nog weinig over oordelen.
Ik raad Nuon aan.
23 December, 09:40 J.J.C. Kok Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe enkele malen tel. contact gehad en dat was beleefd en informatief correct. Ik heb dus geen enkele klacht.
Ik raad Nuon aan.
23 December, 07:39 J.J. Buhrs Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen enkele klacht
Ik raad Nuon af.
22 December, 17:38 FRANK DEKKERS Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles snel geregeld zowel digitaal als papieren informatie
Ik raad Nuon aan.
22 December, 14:14 M.J. Bos Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het zou voordeliger zijn dan wat we hadden, maar betalen stukken meer, voelt niet goed
Ik raad Nuon af.
22 December, 11:18 E.J.E. Claessen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De stroom smaakt goed en is geurloos. Erg prettig.
Ik raad Nuon aan.
22 December, 08:57 H. Westra Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
jullie doen wat jullie beloven
Ik raad Nuon aan.
22 December, 08:44 B. Hageman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon gaat niet uit van de, bij de overstap opgegeven, data qua verbruik. Ze schatten zelf in op basis van gezin samenstelling. Mijn elektra verbruik is negatief, dus klopte van het voorschot niets.
Ik raad Nuon aan.
21 December, 11:04 T.D.J. Castelijn Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
in oktober termijnbedrag gewijzigd in December nog steeds niet doorgevoerd
Ik raad Nuon aan.
19 December, 17:37 B.J. Verkerk Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben tevreden
Ik raad Nuon aan.
19 December, 08:46 A.C. Beekmans Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzichten, betaling en Klantsenservice is nog niet van toepassing. Nog niets van rekening afgehouden en klantenservice nog niet nodig gehad.
Ik raad Nuon aan.
18 December, 11:03 R.D.N. Boivin Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen motivatie
Ik raad Nuon af.
18 December, 08:30 Y. Siebenlist Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wij zijn niet overgestapt naar Nuon maar naar energie direct is allemaal perfect geregeld. Ik raad andere jullie bedrijf zeker aan. Nuon zeker niet door een verkeerde voorstelling van zaken, dat hebben jullie perfect rechtgezet.
Ik raad Nuon af.
18 December, 08:05 F.C. Matzinger Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen verliep uitstekend en voordelig.
Ik raad Nuon aan.
15 December, 08:11 J.R.E. Verstegen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
snel simpel en duidelijk
Ik raad Nuon aan.
14 December, 22:52 R.J.H. Pol Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik weet niet of nuon voor mij goedkoper is. De eerste berekening kwam gunstiger uit dan de nota die ik moet betalen. Daarnaast kon ik de gasmeterstanden niet online doorgeven.
Ik raad Nuon af.
14 December, 21:18 T.J. Kijzer Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kreeg alleen een contrakt thuis en dat was het,en het voorschotbedrag was hoger dan bij mijn vorige leverancier. Ik heb dat ook zelf aangepast. Het verschil tussen dag en nacht levering van stroom is een cent per kw
Ik raad Nuon af.
14 December, 19:29 P.J.N.M. Bukkems Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb geen negatieve ervaring met Nuon
Ik raad Nuon aan.

Veelgestelde vragen over Nuon

 

Hoe wordt de prijs van Nuon Stadswarmte bepaald?

De prijs van stadswarmte staat onder toezicht van de overheid. De volledige prijs zou hetzelfde moeten zijn als verwarming door gas. Het vastrecht is bij stadsverwarming wel hoger dan bij stroom en gas. Dit wordt gecompenseerd door de besparing op de kosten van onderhoud en vervanging van een cv-ketel. Een cv-ketel is namelijk niet nodig.    

Ik heb Nuon Stadswarmte. Kan ik overstappen?

Met stadsverwarming wordt jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Omdat de aanleg van stadsverwarming een dure investering is voor energieleveranciers, krijgen zij een monopolie op de levering. Heb jij stadsverwarming van Nuon? Dan kun je helaas niet overstappen van warmteleverancier. Je kunt natuurlijk wel overstappen van energieleverancier voor stroom.  

Hoe stap ik over naar het enkeltarief?

Je betaalt nu een dubbeltarief en wilt graag naar het enkeltarief? Dat is mogelijk. Overstappen naar het enkeltarief is bij Nuon kosteloos. Dit kun je simpel zelf veranderen door in te loggen in je online omgeving op de website van Nuon. Daar geef je aan naar het enkeltarief te willen overstappen. Je dubbele meter hoef je niet te vervangen.  

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen. 

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben jij het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar. 

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij Nuon?

Nuon baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historisch verbruik in jouw woning van de laatste vijf jaar. Dat wil zeggen dat Nuon bekijkt wat jij, of de vorige bewoners de afgelopen vijf jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd. Via je persoonlijke omgeving in ‘Mijn Nuon’ op de website van Nuon kun je dit bedrag zelf aanpassen. 
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk energie

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Stroom (normaal)
Stroom (dal)
Gas
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt