whatsapp
call-icon
0 uit 10
Ben jij op zoek naar meer informatie over WoonEnergie? Je vindt alles over WoonEnergie op deze pagina: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energie op EasySwitch.nl en vind het energieproduct dat bij jouw verbruik past.

WoonEnergie

WoonEnergie is opgericht door woningcorporaties. Het is de enige energieleverancier die zich specifiek richt op woningcorporaties en hun huurders. WoonEnergie vindt dat huurders recht hebben op betaalbare energie. Als organisatie zetten zij zich hier actief voor in. Deze leverancier is gevestigd in Rotterdam.

 

Over WoonEnergie

Het is de missie van WoonEnergie om huurders en woningcorporaties gemak, vertrouwen en voordeel te bieden. De wereld van energieleveranciers kan onoverzichtelijk zijn. WoonEnergie probeert dit te voorkomen door kleine lettertjes en ingewikkelde contracten te vermijden. De klantenservice is gratis. En dankzij de compacte organisatie blijven ze toegankelijk en kunnen ze efficiënt werken.

 

Energie vergelijken »

 

Hoe duurzaam is WoonEnergie?

WoonEnergie zet zich in voor duurzaamheid, omdat het naar eigen zeggen goed is voor het milieu en toekomstige generaties. Er wordt uitsluitend groene stroom geleverd. Voor 100 procent uit waterkracht opgewekt.
 

Tarieven van WoonEnergie

WoonEnergie biedt contracten aan met een variabel of vast tarief. Het contract met een variabel tarief is maandelijks opzegbaar. Het tarief kan gedurende het contract veranderen. De energieleverancier biedt ook contracten met een vast tarief aan. Deze kunnen een contractduur van 1, 2 of 3 jaar hebben. Bij een contract met een variabele energieprijs kunnen de tarieven veranderen. Deze worden tweemaal per jaar aangepast op basis van de marktprijzen. WoonEnergie biedt deze contracten aan met de mogelijkheid de overeenkomst te allen tijde te kunnen opzeggen.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn verschillend per regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag. Wil je de huidige tarieven van WoonEnergie bekijken? Vergelijk energie met behulp van onze energievergelijker. Je kunt de tarieven dan meteen vergelijken met andere aanbieders. Zo weet je zeker dat je de scherpste aanbieding vindt.
 

De slimme thermostaat van WoonEnergie

WoonEnergie biedt geen slimme thermostaat aan. Je kunt er wel voor kiezen om zelf een slimme thermostaat in je huis te plaatsen. Je betaalt wel zelf voor de thermostaat en installatie.

 

De slimme meter bij WoonEnergie

Slimme meters zijn een nieuwe generatie energiemeters die de oude, analoge meters in Nederland gaan vervangen. Vanaf 2012 zijn de netbeheerders begonnen met het plaatsen van slimme meters. Het zijn digitale meters, waarmee energieleveranciers op afstand de meterstanden kunnen uitlezen. Je bent niet verplicht een slimme meter te nemen. Je mag weigeren of je mag aangeven dat jouw gegevens niet op afstand mogen worden uitgelezen. Een slimme meter houdt ook bij hoeveel energie wordt teruggeleverd door zonnepanelen.
 

Hebt jij thuis al een slimme meter?

Je twijfelt of je al een slimme meter hebt? Als jouw meter na 1 januari 2012 is vervangen, dan heb je waarschijnlijk een slimme meter. Een ander herkenningspunt is dat de meter een aansluiting met telefoonstekker (RJ-11) heeft.

De slimme meter heeft enkele voordelen ten opzichte van de analoge meter:

  • Meterstanden worden niet meer geschat, de energierekening wordt nauwkeuriger;
  • Je hoeft de meterstanden niet meer door te geven, dit gaat automatisch;
  • Bij verhuizing zijn de precieze meterstanden bekend;
  • Via Mijn WoonEnergie houd je jouw (maandelijkse) energieverbruik bij;
  • De energie die  je teruglevert wordt ook gemeten.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Wek jij zelf met zonnepanelen stroom op? Dan kan het voorkomen dat op bepaalde tijdstippen de panelen meer energie opwekken dan je op dat moment verbruikt. De stroom boven jouw eigen verbruik kun je aan het net terugleveren. De terugleverde stroom wordt verrekend met de stroom die je al hebt afgenomen. Dit wordt ‘salderen’ genoemd. Bij WoonEnergie wordt dit ook boven 5.000 kWh gedaan, waar sommige leveranciers een bovengrens hanteren. Heb jij een dubbele meter? Dan wordt eerst jouw normaalverbruik gesaldeerd, gevolgd door het dalverbruik. Het tarief bij WoonEnergie is gelijk aan het all-in leveringstarief zoals die in de overeenkomst staat. Dat is inclusief het tarief per kWh, overheidsheffingen (energiebelasting, opslag duurzame energie) en btw.

 

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

In de regel is jouw verbruik groter dan de hoeveelheid stroom die je met zonnepanelen opwekt. Het kan voorkomen dat je meer stroom opwekt dan je uiteindelijk verbruikt. De stroom die je boven het verbruik teruglevert wordt bij WoonEnergie ‘een overschot aan teruglevering’ genoemd. Voor de energie boven het eigen verbruik krijg je een andere vergoeding, deze staat gelijk aan het enkeltarief uit de overeenkomst. Je krijgt niet de energiebelasting en btw vergoed. Dit is op de jaarnota terug te zien als een negatief saldo, dit geld krijg je bij de verrekening terug van WoonEnergie

 

Contactgegevens WoonEnergie

Telefoon0800 – 1466
Kosten Gratis
BereikbaarWerkdagen 09:00 – 18:00
Websitehttp://www.woonenergie.nl/

Gas- en stroomstoringen bij WoonEnergie

Je hebt een gasstoring of stroomstoring en je bent klant van WoonEnergie? Kijk eerst of jij de enige in de omgeving bent zonder gas en/of stroom. Als jouw buren er ook last van hebben, is er sprake van een gas- of stroomstoring in je omgeving. Op gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Anders kun je bellen met het nationale storingsnummer op 0800-9009. Dit is een gratis nummer en het is altijd te bereiken. Ruik je gas? Dan wordt aangeraden om meteen met het nationale storingsnummer te bellen.
 

Betalingen aan WoonEnergie

Je betaalt WoonEnergie per automatische incasso of acceptgiro. Had je onvoldoende saldo of heb je de acceptgiro niet betaald? Dan ontvang je een herinnering. Als je niet binnen 14 dagen betaalt, krijg je een aanmaning. Als de laatste betalingstermijn van 14 dagen is verstreken wordt de vordering overgedragen aan een extern incassobureau. Deze kosten worden altijd bij de klant in rekening gebracht.
 

Wat te doen bij verhuizing?

Een verhuizing kun je op twee manieren aan WoonEnergie doorgeven. Telefonisch doe je dat aan de klantenservice via het gratis nummer: 0800 – 1466. Of via Mijn Energie. Je logt in en kunt in je online klantomgeving de adreswijzing doorgeven. Denk eraan dat je dit ruim van tevoren doet. In ieder geval twee weken voor de verhuizing.
 

Opzeggen contract bij WoonEnergie

Als je jouw contract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan WoonEnergie. Dit kan op drie manieren: schriftelijk, telefonisch of per mail. Een schriftelijke opzegging stuur je naar Postbus 2201, 1200 CE in Hilversum. Voor een telefonische opzegging bel je 0800 – 1466. Dit gesprek is kosteloos. Op de website van WoonEnergie kun je een e-mailformulier invullen. Overigens, als je overstapt van energieleverancier hoef je vaak niet op te zeggen. De nieuwe energieleverancier doet dit automatisch.
 

Opzegtermijn WoonEnergie

Houd goed in de gaten wat de opzegtermijn van jouw contract is. Wil jij je energiecontract voor het einde van de contractduur opzeggen? WoonEnergie brengt je dan een opzegboete in rekening. Deze wordt bepaald aan de hand van de resterende contractduur.

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

Neemt WoonEnergie mijn opzegboete over?

Je wilt overstappen naar WoonEnergie, maar de contractduur van jouw huidige energieleverancier is nog niet afgelopen? Grote kans dat jouw oude leverancier een opzegboete in rekening brengt. WoonEnergie neemt onder bepaalde voorwaarden je opzegboete over. Op de website van WoonEnergie lees je de voorwaarden na.
 

Overstappen van energieleverancier

Ben jij op zoek naar een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar WoonEnergie? In onze energievergelijker zie je de huidige energietarieven van de verschillende leveranciers. Vergelijk de tarieven van WoonEnergie met andere energieleveranciers en vind het contract dat tegen de beste voorwaarden bij jouw verbruik past. Een nieuw contract via EasySwitch.nl levert je vaak exclusieve actietarieven en unieke welkomstkortingen op.
 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet WoonEnergie?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker bekijk jij welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. WoonEnergie wordt niet in de vergelijker meegenomen, omdat deze leverancier alleen met specifieke klanten (klanten en eventueel medewerkers van woningcorporaties) contracten sluit.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van WoonEnergie. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

WoonEnergie tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven



Beoordeling klantervaringen
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
0 uit 10

Klantervaringen

leeg

Veelgestelde vragen WoonEnergie

 

Wat is het BespaarPlan van WoonEnergie?

Het BespaarPlan is een eenvoudig stappenplan voor een lagere energierekening. Klanten van WoonEnergie worden op verschillende manieren geholpen om hun energierekening zo laag mogelijk te houden. Denk aan praktische tips, slimme tools en korting op energiebesparende producten.  

Wat is de EnergieMonitor van WoonEnergie?

De EnergieMonitor is een online tool die je inzicht geeft in je energieverbruik. In het BespaarPlan krijg je tips waar je op moet letten. Volg de tips en verlaag structureel je energierekening door minder kosten te maken.  

Kan ik gebruikmaken van het aanbod van WoonEnergie?

Jouw woningcorporatie moet aangesloten zijn bij WoonEnergie om gebruik te maken van het aanbod. Het ligt dus aan jouw woningcorporatie. Het is mogelijk dat alleen de huurders van de corporatie gebruik mogen maken van de diensten. Sommige woningcorporaties bieden deze contracten ook aan Verenigingen van Eigenaren waarvoor het beheer wordt verzorgd of aan de eigen medewerkers.

Huidige aanbiedingen van WoonEnergie

Laatste update: 26/09/2017
Prijzen obv gemiddeld verbruik (ACM). Vergelijk om jouw beste deal te zien.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt