Delta Zakelijk is het onderdeel van energieleverancier Delta voor de klein- en grootzakelijke klanten. Met 3000 werknemers is Delta in thuisbasis Zeeland een van de grootste leveranciers van energie. Het in Zeeland gevestigde Delta levert al jaren energie aan consumenten en ondernemers. Delta gaat voor flexibiliteit en keuzevrijheid, zolang de energie maar 100% groen is. Klanten kiezen zelf hoe de stroom is opgewerkt. Als nuchtere Zeeuwen houdt Delta het graag simpel: goede en persoonlijke service, een duurzaam product tegen een faire prijs.
Wil je weten of Delta zakelijk de beste energietarieven voor jouw bedrijf aanbiedt? Vul je gegevens in in de energievergelijker en sluit direct nog een nieuw, goedkoper energiecontract af!
Delta zakelijk is een multi-utility bedrijf, wat betekent dat zij naast energie ook andere diensten aanbieden zoals afvalverwerking en digitale dienstverlening. Delta zakelijk maakt in het energieaanbod onderscheid tussen klein-, midden- en grootzakelijk bedrijven. Ondernemers van kleinere bedrijven hebben een eigen aanspreekpunt: Ondernemers en midden- en grootzakelijke klanten krijgen bij Delta zakelijk een eigen accountmanager toegewezen voor bedrijfsgebonden advies.
Een groot deel van de energie van Delta zakelijk wordt opgewekt uit fossiele brandstoffen. Daarnaast investeert Delta ook op grote schaal in windenergie en bieden zij een pakket aan met groene stroom, maar dit is een klein percentage van de totale energie hoeveelheid die zij opwekken. Delta zakelijk wordt daarom gezien als een energieleverancier die niet geheel duurzaam is.
Kleinzakelijk
Voor de klein zakelijke markt kan er gekozen worden tussen grijze en groene energie, zonder dat je hiervoor meer moet betalen. Delta zakelijk biedt vier verschillende contracten aan voor ondernemers: 1-jarig contract met een vast tarief, 3-jarig contract met een vast tarief, contract voor onbepaalde tijd met een variabel tarief en een 1-jarig contract met een variabel tarief.
Midden- en grootzakelijk
Als midden- of grootzakelijke klant kun je kiezen voor een contract met een vaste prijs of voor maatwerk. Wanneer je kiest voor maatwerk behoud je flexibiliteit en wordt het contract afgesteld op de doelstellingen van het bedrijf.
Er zijn twee soorten meters, een enkele en dubbele meter. Bij een dubbele meter geldt dat er gedurende de dag twee verschillende tarieven zijn: het laag- en normaaltarief. Het normaaltarief geldt overdag en het laagtarief geldt tussen 23:00 uur en 07:00 (afhankelijk van de regio waarin je woont), in het weekend en tijdens feestdagen. Bij een enkele meter geldt altijd dezelfde prijs, ongeacht het uur of de dag.
Delta zakelijk heeft geen slimme thermostaat. Wel biedt de energieleverancier haar klanten een persoonlijk aanspreekpunt voor advies over besparingsmogelijkheden en duurzame energie.
Net als alle huishoudens krijgen ook bedrijven een slimme meter aangeboden de komende jaren. Deze slimme meter is de digitale vervanger van de analoge meter die standaard in huizen en bedrijven is geïnstalleerd. Door deze slimme meter kunnen de meterstanden van afstand worden ingezien door Delta, waardoor het energieverbruik van je bedrijf nauwkeurig kan worden bijgehouden. Kleinzakelijke ondernemingen krijgen de slimme meter automatisch aangeboden, midden- en grootzakelijke bedrijven krijgen de slimme meter voor alle kleinverbruiksaansluitingen in het bedrijf.
Kleinzakelijke klanten kunnen energie en kosten besparen door te kiezen voor zonnepanelen. De energie die wordt opgewekt door de zonnepanelen kan worden gesaldeerd, dit wil zeggen dat de prijs van deze energie wordt afgetrokken van de energierekening.
Op het moment dat je zonnepanelen meer energie opwekken dan je zelf verbruikt, wordt deze energie teruggeleverd aan het elektriciteitsnet. Voor het terugleveren van deze energie kun je als kleinzakelijke klant een vergoeding krijgen van Delta.
Je kunt op een aantal manieren contact opnemen met Delta zakelijk. Er is een aparte klantenservice voor kleinzakelijke en midden- en grootzakelijke klanten:
Contactgegevens Delta Zakelijk | |
Website | www.delta.nl/zakelijk |
Klein zakelijk | |
Telefoon | 0118 – 883838 |
Bereikbaarheid | Ma t/m Vr van 8:30 tot 21:00 uur en Za van 9:00 tot 13:00 uur. |
Email: | ondernemers@delta.nl |
Groot zakelijk | |
Telefoon: | 0118 – 883883 |
Bereikbaarheid: | Ma t/m Vr van 08:00 – 21:00 uur en Za van 9:00 tot 13:00 uur. |
Email: | deltazakelijk@delta.nl |
Wanneer je last hebt van een gas- of stroomstoring kun je hier een melding van maken. Dit kun je doen door te bellen naar het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom op: 0800-9009. Op gasenstroomstoringen.nl kun je daarnaast controleren of de gas- of stroomstoring op meerdere plekken is en of hier al meer informatie over bekend is.
Er zijn een aantal mogelijkheden om de energierekening van Delta zakelijk te betalen. Zo kun je onder andere kiezen voor een automatisch incasso of een acceptgiro. Maandelijks betaal je een termijnbedrag aan Delta. Aan het einde van het jaar wordt berekend wat het daadwerkelijke energieverbruik was, aan de hand van deze jaarafrekening krijg je geld terug of moet je geld bijbetalen.
Bij een verhuizing verhuist het energiecontract mee. Het is wel van belang dat je de verhuizing minimaal 4 weken van te voren aangeeft bij Delta. Voor midden- of grootzakelijke bedrijven kun je dit doen door het online verhuisformulier in te vullen, voor kleinzakelijke bedrijven kun je de verhuizing doorgeven via Mijn Delta.
Je kunt een energiecontract zelf opzeggen, maar wanneer je overstapt naar een nieuwe energieleverancier is dit niet nodig. Je nieuwe energieleverancier zegt je oude automatisch voor je op. Wanneer je een nieuw contract afsluit. Houd wel rekening met de einddatum van je oude contract, wanneer je het contract voortijdig beëindigd, zal Delta een opzegboete in rekening brengen. Deze opzegboete is afhankelijk van de resterende looptijd van het contract, per product (stroom en/of gas) gelden de volgende opzegboetes:
Jaarverbruik | Resterende looptijd | Opzegvergoeding (inclusief btw) |
0 – 10.000 kWh, 0 – 5.000 m3 | 0- 1,5 jaar | € 50 |
0 – 10.000 kWh, 0 – 5.000 m3 | 1,5 – 2 jaar | € 75 |
0 – 10.000 kWh, 0 – 5.000 m3 | 2,5 jaar | € 75 |
0 – 10.000 kWh, 0 – 5.000 m3 | 2,5 jaar en langer | € 125 |
Meer dan 10.000 kWh en/of 5.000 m3 | Per jaar | 15% van het verwachte jaarverbruik |
Voor ieder contract van Delta zakelijk geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Het opzeggen is in principe kosteloos zolang het contract niet vroegtijdig wordt beëindigd.
Nee, als je overstapt naar een energiecontract waarbij je het vorige contract vroegtijdig beëindigd, dan kan je oude energieleverancier hiervoor een opzegboete berekenen. Deze boete zal Delta zakelijk niet overnemen.
Wil je vergelijken welke energieleverancier het voordeligste energiecontract voor jouw bedrijf heeft? Vul dan je gegevens in bij de energievergelijker van EasySwitch.nl. Binnen enkele minuten heb je een overzicht van de verschillende aanbiedingen en kun je het contract afsluiten dat het beste bij jouw bedrijf past.
EasySwitch.nl berekent welke energieleveranciers de laagste tarieven aanbieden en geeft daarnaast een exclusieve korting die je alleen hier krijgt. Als Delta zakelijk uit de vergelijker komt als goedkoopste energieleverancier, sluit dan het contract af. EasySwitch.nl stuurt je gegevens door naar Delta zakelijk en Delta zegt je oude energiecontract voor je op. Zo heb je er zelf geen omkijken meer naar en bespaar je gemakkelijk op je vaste lasten!
Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Delta zakelijk. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.