E.On was één van de grootste energieleveranciers in Europa van stroom en gas. E.On maakte in haar zakelijke dienstverlening onderscheid tussen grootzakelijk afnemers van energie, ZZP’ers en het MKB. E.On (en de bijbehorende klanten) zijn mei 2018 overgenomen door Eneco.
Sinds 2000 is E.On Benelux actief op de Nederlandse energiemarkt. In mei 2018 is het bedrijf overgenomen door Eneco. Klanten zijn hiervan op de hoogte gesteld en vanaf mei 2018 klant van Eneco.
Twijfel je als ZZP’er of je moet kiezen voor zakelijke energie? Wanneer je een kantoor aan huis hebt is het niet altijd nodig om hier een zakelijk energiecontract voor af te sluiten. Alleen wanneer je een zeer hoog energieverbruik aan huis hebt is het handiger te kiezen voor een zakelijk energiecontract.
Heb jij zonnepanelen op het dak van je bedrijf? De energie die je hiermee opwekt kan direct in jouw pand worden gebruikt. Wek je meer energie op dan je verbruikt? Dan stroomt deze energie terug het elektriciteitsnet op. De energie die je terugstort wordt op jaarbasis verrekend met de elektriciteit die je bij je energieleverancier hebt afgenomen. Dit wordt salderen genoemd. Voor grootzakelijk afnemers is het terugleveren van energie niet altijd mogelijk. Neem hierover contact op met de klantenservice van Eneco.
Aangezien E.ON is overgenomen door Eneco, moet je bij vragen contact opnemen met Eneco. Je kunt bellen naar het nummer: 088 – 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
Is er sprake van een gas- of stroomstoring? Ben je de enige in de omgeving zonder gas en/of stroom? Als jouw buren ook last hebben van de storing, is er een gas- of stroomstoring in je omgeving. Via de website gasenstroomstoringen.nl zie je snel wat er aan de hand is. Kom je er via deze manier niet achter? Bel dan het nationale storingsnummer 0800-9009. Wanneer je gas ruikt, word je aangeraden direct het nationale storingsnummer te bellen.
Gaat jouw bedrijf verhuizen naar een ander pand? Geef dit door via de VerhuisService van Eneco of bel naar 088 – 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
Je kunt je contract bij de leverancier opzeggen via je nieuwe energieleverancier. Wanneer je via EasySwitch een nieuw energiecontract afsluit, zegt je nieuwe energieleverancier je oude leverancier voor je op. Daarnaast is het mogelijk zelf je contract op te zeggen, via het nummer 088 – 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
EasySwitch.nl raad je aan de energietarieven goed in de gaten te houden, aangezien deze twee keer per jaar veranderen. Omdat overstappen naar een andere energieleverancier een stuk ingewikkelder is met een zakelijk contract, is het belangrijk dat je extra scherp bent op de looptijd van het contract en op tijd opzegt.
EasySwitch.nl toont je een vergelijking van jouw energiecontract met de contracten van andere goedkope energieleveranciers. Via EasySwitch.nl stap je over naar een scherper contract met betere voorwaarden. Als je bent overgestapt, loopt de communicatie verder via Eneco (aangezien zij E.ON hebben overgenomen).
Vergelijk de voorwaarden van energieleveranciers via de energievergelijker.