Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring

Robin Energie failliet verklaard

De energieleverancier die zich richtte op mensen met betalingsproblemen heeft het zelf het hoofd niet boven water kunnen houden en is deze week door de ACM failliet verklaard. Klanten van Robin Energie blijven verzekerd van elektriciteit en gas tot zij bij een nieuwe energieleverancier worden ondergebracht.

 

Nieuwe energieleverancier voor klanten Robin Energie

De ACM heeft deze week de leveringsvergunning van Robin Energie voor elektriciteit en gas ingetrokken. De curator gaat nu op zoek naar een energieleverancier die deze klanten over wil nemen. Dit zal tot uiterlijk 13 maart duren en als er dan nog geen leverancier is gevonden, worden de klanten verdeeld over alle energieleveranciers. Tot dit moment kunnen klanten zelf niet opzeggen of een nieuw energiecontract aanvragen. Zodra er een nieuwe energieleverancier is gevonden, of de klanten zijn verdeeld over de andere energieleverancier, zijn alle klanten vrij om zelf naar een nieuwe energieleverancier over te stappen. In de tussentijd zijn de klanten van Robin Energie verzekerd van elektriciteit en gas, dat is in Nederland wettelijk zo bepaald.

 

Energierekeningen Robin Energie onbegrijpelijk en onjuist

Ruim een jaar geleden kwam Robin Energie al in opspraak in het consumentenprogramma Radar over jaarrekeningen die verkeerde bedragen toonden of onbegrijpelijk waren. Wij onderzochten voor het programma meerdere jaarrekeningen, de blog hierover vind je hier: https://www.easyswitch.nl/nieuws/energierekening-voor-kwetsbare-groep-onduidelijk-en-te-hoog/.

Onze CEO Frederik van der Veen: ¨Wij vinden het belangrijk dat wij onze klanten alleen bij energieleveranciers onderbrengen die zorgvuldig met onze klanten omgaan en hun zaken op orde hebben. Omdat dit bij Robin Energie niet het geval was, vonden wij het te risicovol om Robin Energie mee te nemen in onze vergelijker en hebben wij besloten hen niet te tonen.”

Tweede energieleverancier failliet in korte tijd

In oktober 2018 werd de leveringsvergunning van energieleverancier EnergieFlex ook al ingetrokken, waardoor twee faillissementen elkaar in een korte tijd opvolgen. “In de zomermaanden komt er veel geld binnen bij energieleveranciers. De termijnbedragen die klanten betalen in deze periode zijn hoger dan de kosten voor het inkopen van energie. Dit geld investeren zij in marketingactiviteiten om nieuwe klanten te werven. Als het echter niet lukt om hiermee genoeg nieuwe klanten binnen te halen, hebben de leveranciers in de wintermaanden ineens een tekort. Energie is een van de eerste levensbehoefte, dus wij hopen dat deze twee faillissementen ervoor zorgen dat de andere energieleveranciers kritischer worden en met meer zorg omgaan met hun klanten,” aldus onze CEO Frederik van der Veen.

 

Deze blog wordt geüpdatet wanneer er meer informatie is over het faillissement van Robin Energie en de toekomst van Robin Energie klanten.

 

Voor meer informatie over Robin Energie of onze mening kan contact worden opgenomen met Frederik van der Veen (CEO) of Willemijn Kuitenbrouwer (PR Manager) op 020-5317678 of via willemijn@easyswitch.nl.

Willemijn

Bedankt voor het lezen! Ik heb dit artikel met liefde geschreven om jou te informeren. Is dat gelukt of heb je nog een vraag? Of een opmerking? Of wil je graag iets lezen over een ander onderwerp dat nog niet op onze blog staat?

Ik wil dit delen met mijn vrienden en volgers: