Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring
Sluiten
whatsapp
call-icon

Overstappen

Wilt u overstappen naar een andere provider voor uw internet, televisie en/of telefonie? Door via EasySwitch.nl providers met elkaar te vergelijken, krijgt u het beste aanbod voor uw persoonlijke situatie. Kiest u voor een abonnement met een voordelige aanbieding of wilt u liever een mooi welkomstcadeau?

Lees hieronder meer over onze overstapservice en of deze voor u beschikbaar is.

 

Overstapservice

Als u via EasySwitch.nl een abonnement voor internet, televisie en/of telefonie aanvraagt, is daar onze gratis overstapservice aan verbonden. Wij nemen u alle rompslomp uit handen en zorgen ervoor dat alles vlekkeloos verloopt. U zult niet zonder internet, televisie of telefonie komen te zitten.

 

Beschikbaarheid overstapservice

Onze overstapservice geldt alleen voor het overstappen tussen de volgende providers: KPN, Online.nl, Tele2, Telfort, XS4All en Ziggo. In alle andere gevallen geldt dat u zelf uw huidige abonnement moet opzeggen. Ook als u overstapt van of naar een glasvezelabonnement, moet u zelf de opzegging van uw huidige provider regelen.

 

1. Controleer uw huidige contract

Controleer voordat u gaat overstappen op welke datum uw huidige contract afloopt. Als de minimale contractduur nog niet is afgelopen, kunt u onnodige extra kosten voorkomen door aan te geven dat u uw nieuwe contract wilt laten ingaan op de laatste dag van uw contract (bij een eenjarig contract bijvoorbeeld dus precies 1 jaar na de ingang van het contract).

 

2. Bestel uw abonnement

Vul de vergelijker in en bestel uw gewenste abonnement. Geef in het formulier aan dat u nog een lopend abonnement heeft en dus wilt overstappen. Als u uw contractnummer niet bij de hand heeft, is het mogelijk om dit nummer tot 7 dagen na uw bestelling aan ons doorgeven.

 

3. Bevestigingsbrief nieuwe aanbieder

Binnen enkele dagen ontvangt u van uw nieuwe aanbieder een bevestigingsbrief. Hierin staat onder andere de verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement. Een overstap duurt tussen de 4 tot 6 weken.

 

4. Huidige abonnement opzeggen

Wij regelen de overstap voor u als u tussen de volgende providers overstapt: KPN, Online.nl, Tele2, Telfort, XS4ALL en Ziggo. Bij alle andere providers geldt dat u zelf een opzegging moet doorgeven. Bij de meeste providers kunt u per brief of per e-mail uw opzegging doorgeven.

 

Stapt u ook over naar een ander televisieabonnement? Dan moet u altijd uw huidige televisieabonnement zelf opzeggen.

 

5. Installatie

Voordat het werkelijke overstappen plaatsvindt, ontvangt u het doe-het-zelf-installatiepakket inclusief handleiding. Heeft u gekozen voor een installatie door een monteur? Dan wordt u zo snel mogelijk gebeld voor een afspraak.