Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring
Sluiten
whatsapp
call-icon

Telefonie FAQ

 

Over EasySwitch.nl

 

  1. Waarom overstappen?
  2. Is overstappen via EasySwitch.nl naar een andere provider gratis?
  3. Hoe verdient EasySwitch.nl geld?
  4. Betaal ik bij EasySwitch.nl evenveel als bij de provider?

 

Vaste telefonie vergelijken

Let op vaste telefonie komt altijd in een pakket. Dit kan zowel dual play (internet + bellen) als triple play (internet + televisie + bellen) zijn.

 

  1. Kan ik geen abonnement op vaste telefonie nemen zonder internet en/of televisie?
  2. Is internet telefonie ingewikkeld?
  3. Kan ik mijn telefoonnummer meenemen naar mijn nieuwe abonnement?
  4. Scheelt internet telefonie in de kosten?
  5. Wat betekent dual play?
  6. Wat betekent triple play?
  7. Wat is mijn voordeel als ik voor een triple play pakket kies?
  8. Valt mobiele telefonie ook onder triple play?
  9. Waar staat digitaal bellen voor?

 

Sim Only vergelijken

  1. Wat is het voordeel van Sim Only?
  2. Kan ik elke telefoon gebruiken voor een Sim Only-abonnement?
  3. Hoe werkt onze vergelijker van Sim Only-abonnementen?
  4. Mijn contract is bijna afgelopen, hoe stap ik over?
  5. Mijn contract is al afgelopen, hoe stap ik over?
  6. In mijn telefoon past alleen een micro- of nano-simkaart, wat nu?
  7. Heb ik een aparte bundel nodig voor sms?
  8. Kan ik ongebruikte sms’jes, belminuten en Mb’s meenemen naar de volgende maand?
  9. Kan ik mijn Sim Only-abonnement tussentijds wijzigen?
  10. Wat gebeurt er als ik buiten mijn bundel bel, sms of internet?
  11. Met wie kan ik contact opnemen bij vragen?

 

Top

 

Waarom overstappen?
De meeste mensen stappen over naar een andere provider omdat zij hier flink wat geld mee kunnen besparen. Er zijn grote verschillen in tarieven van de verschillende aanbieders.  Uw behoefte kan veranderen, bovendien kunt u ook gewoon ontevreden zijn over de service van uw huidige provider.

 

 

Top

 

 

Is overstappen via EasySwitch.nl naar een andere provider gratis?
Ja, overstappen via EasySwitch.nl naar een andere provider is gratis. Kosten die gemaakt worden voor het switchen worden niet bij u in rekening gebracht, maar bij  de leveranciers. U kunt hier zien hoe onze gratis overstapservice werkt.

 

Top

 

 

Hoe verdient EasySwitch.nl geld?
EasySwitch.nl biedt al haar diensten gratis aan de consument aan. Wanneer u een nieuw contract aanvraagt bij een nieuwe provider, ontvangen wij een minimale vergoeding van uw nieuwe provider, voor het aanleveren van een nieuwe klant.

 

Top

 

 

Betaal ik bij EasySwitch.nl evenveel als bij de provider?
Alle prijzen op de site van EasySwitch.nl zijn of gelijk aan de aanbieder, of lager dankzij kortingen waar alleen EasySwitch.nl klanten van kunnen profiteren. Door uw adres in de vergelijker in te voeren, geeft EasySwitch.nl de meest voordelige aanbieders voor u. Er is een grote kans dat u via EasySwitch.nl goedkoper uitbent. Ook kunt u bij ons goed zien uit welke aanbieders u kunt kiezen.
Top

 


 


Kan ik geen abonnement op vaste telefonie nemen zonder internet en/of televisie?

Nee, via EasySwitch.nl kunt u alleen een vaste telefonie-abonnement nemen in combinatie met internet of televisie. Dit kan zowel dual of triple play omvatten. U kunt hiervoor vraag 9 en 10 raadplegen.

 

Top

 

 

Is internettelefonie ingewikkeld?
Nee, internettelefonie hoeft niet ingewikkeld te zijn. Er bestaan twee manieren om te bellen. Bij een belt u zonder de computer, hier is het niet nodig dat uw computer aanstaan zodra u wilt bellen. Bellen gaat hier via een apart modem waar u geen extra telefoon voor nodig heeft. Bij de andere vorm belt u via de computer.

 

Top

 

 

Kan ik mijn telefoonnummer meenemen naar mijn nieuwe abonnement?
Ja, dat is mogelijk. Als u bij het bestellen van een dual of triple play abonnement bent aangekomen bij ‘aanvragen’ wordt u gevraagd of u uw huidige nummer wilt behouden. Als u dit wenst hoeft u enkel ja in te voeren.

 

Top

 

 

Scheelt internettelefonie in de kosten?
Het overschakelen van een vast telefoonabonnement naar bellen via internet (VoIP) kan aanzienlijk schelen. Het voordeel kan wel oplopen tot tientallen euro’s per maand. Het scheelt zelfs nog meer als u naar vaste lijnen belt met andere gebruikers van bellen via internet.

 

Top

 

 

Wat betekent dual play?
Dual play betekent dat u binnen één abonnement van één provider twee diensten afneemt. EasySwitch.nl heeft twee vormen van dual play: internet+televisie en internet+bellen. U kunt deze combipakketten vinden onder zowel internet, televisie en telefonie vergelijken.

 

Top

 

 

Wat betekent triple play?
Triple play betekent dat u binnen één abonnement van één provider drie diensten afneemt. EasySwitch.nl biedt u deze dienst ook aan van verschillende providers. Onder een triple play pakket valt internet + televisie + bellen. U kunt dit combipakket vinden onder zowel internet, televisie en telefonie vergelijken.

 

Top

 

 

Wat is mijn voordeel als ik voor een triple play pakket kies?
Het voordeel dat u geniet met een triple play pakket zijn de zogenoemde pakketkortingen. Dit maakt dat de diensten gecombineerd voordeliger zijn dan wanneer u ze ieder apart bestelt. Daarnaast ontvangt u nog maar één factuur voor uw diensten in plaats van drie afzonderlijke facturen.

 

Top

 

 

Valt mobiele telefonie ook onder triple play?
Sommige aanbieders bieden een 4-in-1-pakket aan met mobiele telefonie (quad play). Iemand die tv, internet, vast bellen en mobiele telefonie bij 1 provider onderbrengt krijgt extra voordeel. Bijvoorbeeld korting op het abonnement, of extra belminuten en sms.

 

Top

 

 

Waar staat digitaal bellen voor?
Digitaal bellen staat voor bellen via het internet, dit wordt ook wel aangeduid met VoIP. U belt dat met een vaste telefoon via de tv-kabel of een breedband internetverbinding. U heeft geen KPN-abonnement nodig om op deze manier te kunnen bellen.

 

Top

 

 

Kan ik, als ik bel, ook nog televisie kijken en op internet zijn?
Ja, dat kan. Als u belt, gebruikt u maar een deel van uw breedband via uw kabel. Uw breedband is sterk genoeg om alle 3 deze functies tegelijk uit te voeren, zonder dat er sprake is van storingen in uw ontvangst.

 

Top

 

 

Hoe komt het dat niet alle aanbieders in mijn regio kunnen leveren?
Dit kan door 2 verschillende redenen komen. De eerste is dat een aanbieder het wel kan maar niet wilt, omdat de aanbieder daar voor het persoonlijk belang van het bedrijf liever niet doet. De tweede reden is dat het om technische redenen niet gaat. Dan kan of mag de aanbieder in een bepaalde regio nog niet leveren. Door uw postcode in de vergelijker in te voeren, ziet u vanzelf welke aanbieders u wel kunt ontvangen op uw adres.

 

Top

 

 

Wat moet ik doen als mijn telefoonrekening niet juist is?
U kunt het beste bij uw provider een klacht indienen en aangeven dat u een juiste rekening verwacht. U kunt ook een klacht achterlaten via de klantenservice van EasySwitch.nl, te bereiken op klantenservice@easyswitch.nl.

 

Top

 

 

Kan ik het nummer van mijn vorige leverancier aanhouden? 
Niet altijd, als u enkel van aanbieder overstapt en uw nummer wilt behouden is dit geen probleem, u kunt dit gewoon bij uw nieuwe provider aangeven. Echter als u gaat verhuizen naar een andere regio, heeft u kans dat uw nummer in die regio niet geldig is. U zult dan helaas een nieuw nummer moeten aanvragen.

 

Top

 

 

Moet ik zelf mijn vaste telefonie abonnement opzeggen?
Voor de meeste switches kunt u gebruikmaken van een handige overstapservice. In de vergelijker ziet u of deze service voor u beschikbaar is. U kunt aangeven dat u uw vaste telefoonnummer wilt behouden. Of kies voor een nieuw telefoonnummer.
Top



Wat is het voordeel van Sim Only?

Heeft u al een telefoon waar u tevreden mee bent? Is uw telefoon nog in goede staat? Kies dan voor een Sim Only-abonnement. Sim Only is een abonnement zonder nieuwe mobiele telefoon. U betaalt alleen abonnementsgeld voor een bepaald aantal belminuten, sms’jes en internet-Mb’s. Voordeel van Sim Only is uw lage maandelijkse telefoonrekening. Sim Only is ongeveer de helft goedkoper dan de abonnementen met telefoon.

top

Kan ik elke telefoon gebruiken voor een Sim Only-abonnement?
Sluit je bij een andere provider een nieuw abonnement af, dan moet uw telefoon simlock-vrij zijn. Als uw telefoon nog een simlock heeft, dan kunt u deze niet gebruiken met de nieuwe sim-kaart. In principe kunt u alle mobiele telefoons gebruiken, zolang deze aan uw wensen voldoet en in technisch goede staat is.

top

Hoe werkt onze vergelijker van Sim Only-abonnementen?

 

De Sim Only-vergelijker toont de goedkoopste Sim Only-aanbiedingen op basis van:

 

  1. Uw verbruik (belminuten, sms en internet-Mb´s)
  2. Gewenste internetsnelheid (indien van toepassing)
  3. Gewenste contractdeur (maand, 1-jarig, 2-jarig)
  4. Gewenste providers in de vergelijking. 
De vergelijkingsresultaten kunt u naar eigen wens sorteren. Heeft u de Sim Only-aanbieding van uw keuze gevonden? Sluit deze dan af via de button ‘Ga verder’, op de website van de provider zelf.

 

top

Mijn contract is bijna afgelopen, hoe stap ik over?
U kunt overstappen vanaf 60 dagen voor de contractvervaldatum. U kunt dan al een Sim Only-abonnement met nummerbehoud afsluiten bij een andere provider. Uw nieuwe provider zegt uw huidige contract vervolgens voor u op, zodra dit mogelijk is in verband met opzegtermijn en einddatum van uw contract. Zie ook pagina overstappen Sim Only.

top

Mijn contract is al afgelopen, hoe stap ik over?

Na de verplichte eerste contractsperiode (meestal 1 of 2 jaar) geldt een opzegtermijn van 1 maand. Dan kunt u overstappen met 1 maand opzegtermijn. U kunt dan elk moment een Sim Only-abonnement met nummerbehoud afsluiten bij een andere provider. Uw nieuwe provider zegt uw huidige contract vervolgens voor u op, zodra dit mogelijk is in verband met opzegtermijn. Zie ook pagina overstappen Sim Only.

top

In mijn telefoon past alleen een micro- of nano-simkaart, wat nu?
Past in uw mobiele telefoon alleen een micro-simkaart? Dan is dit bij de meeste providers geen probleem. U krijgt een zogenaamde combi-simkaart. Deze simkaart van standaard formaat bevat ook een micro-simkaart. De micro-simkaart kunt u eenvoudig met uw duim uit de simkaart drukken. In sommige nieuwe smartphones past alleen een nano-simkaart. Als u deze nodig heeft, krijgt u deze los toegestuurd.

top


Heb ik een aparte bundel nodig voor sms?

Tegenwoordig krijgt u bij een abonnement vaak belminuten en SMS’jes in dezelfde bundel. Een verstuurde sms heeft dan de waarde van 1 belminuut. Dat betekent dat als u 1 minuut belt, u 1 SMS bericht minder kunt sturen, en andersom. Dit soort bundels geven meer flexibiliteit. U heeft bij sommige providers ook de mogelijkheid om sms en belminuten in een aparte bundel af te sluiten.

top

Kan ik ongebruikte sms’jes, belminuten en Mb’s meenemen naar de volgende maand?
Bij veel providers het niet verbruikte tegoed aan belminuten, sms en internet-Mb’s te vervallen. Het verschilt per provider hoe omgegaan wordt met niet verbruikt tegoed. De abonnementen waarbij tegoed meegenomen wordt naar de volgende maand zijn vaak iets duurder. Daarentegen is de kans kleiner dat je buiten je bundel belt tegen hogere tarieven.

top

Kan ik mijn Sim Only-abonnement tussentijds wijzigen?
Als u een grotere bundel voor bellen, sms of internet wilt kunt u altijd tussentijds uw abonnement wijzigen. Hoe vaak en wanneer dit kan, verschilt per provider en abonnement. Tegenwoordig zijn er zelfs abonnementen waarbij u maandelijks kan besluiten uw abonnement te vergroten of verkleinen.

top

Wat gebeurt er als ik buiten mijn bundel bel, sms of internet?
Belt u veel? Of verbruikt u veel internet-Mb’s? Bedenk dan goed wat de kans is dat u buiten uw bundel verbruikt. Vaak gaat de prijs per minuut flink omhoog, waardoor u veel duurder belt. Dat betekent dat als u veel belt u een hoge rekening krijgt. Ook voor Mb’s buiten uw bundel zijn de kosten hoger, of uw internetsnelheid gaat drastisch laag. Het verschilt per provider hoe om wordt gegaan met verbruik buiten de bundel.

top

Met wie kan ik contact opnemen bij vragen?
Uw nieuwe provider brengt u op de hoogte van de status van uw bestelling. Heeft u hier nog vragen over? Neemt u dan contact op met uw nieuwe provider. EasySwitch.nl biedt deze vergelijker aan in samenwerking met Keuze.nl. Voor vragen en opmerkingen over de vergelijker van Sim Only kunt u contact opnemen met Keuze.nl. Bij vragen of opmerkingen over de informatie op deze website kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@easyswitch.nl.

top