Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Wil jij meer weten over de energieleverancier Greenchoice? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en welkomstkortingen van Greenchoice bekijken kan natuurlijk ook. Maak daarvoor gebruik van onze energievergelijker.

Greenchoice levert alleen groene stroom. De leverancier is in Rotterdam gevestigd en er werken ruim 250 werknemers. Meer dan 400.000 huishoudens zijn klant van Greenchoice. Het bedrijf is nog relatief klein en jong, maar de ambities zijn groot. Greenchoice zet zich in om de opwekking van energie volledig duurzaam te krijgen.

Tarieven Greenchoice

De actuele actietarieven van Greenchoice vind je in de energievergelijker. Je ziet ook meteen of Greenchoice een welkomstkorting biedt. Net als bij alle andere energieleveranciers, veranderen de tarieven van Greenchoice twee keer per jaar. Deze verandering vindt plaats op 1 januari en 1 juli. Je merkt hier alleen iets van als je een energiecontract hebt met variabele tarieven.

Heb je een energiecontract met vaste tarieven afgesloten, dan betaal je gedurende de looptijd van je contract de prijs zoals deze aan het begin is vastgesteld. Zit je met vaste tarieven dan helemaal goed? Nee. Als de tarieven flink zijn gedaald, profiteer je daar niet van als je een contract hebt met vaste tarieven. Wij raden daarom iedereen aan om ieder jaar opnieuw een nieuwe vergelijking te maken. Kies ieder jaar opnieuw voor een éénjarig energiecontract en profiteer jaarlijks van een mooie welkomstkorting.

actietarieven greenchoice

Welkomstkortingen en actietarieven

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl ontvang je welkomstkortingen en sluit je energiecontracten af tegen actietarieven. Waarom alleen via EasySwitch.nl? Omdat energieleveranciers graag klanten willen winnen. Om hoog uit te komen uit de vergelijker, moet een leverancier een aantrekkelijk actietarief bieden. De acties die je bij ons op de website vindt, zal je dan ook niet tegenkomen op de website van Greenchoice zelf.

Ben jij benieuwd welk actietarief Greenchoice je op dit moment kan bieden? Maak dan meteen vergelijking. Vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

Vergelijk Energie


Over Greenchoice

Greenchoice is sinds 2001 actief op de Nederlandse energiemarkt. Als energieleverancier onderscheiden zij zich door de nadruk te leggen op groene energie: het doel is om duurzame energie te leveren. Energie opgewekt uit zon, wind, water en biomassa. Het liefst uit Nederland. Het bedrijf stimuleert een bewuste omgang met energie.

Greenchoice

Hoe duurzaam is Greenchoice?

Greenchoice levert uitsluitend groene stroom en bosgecompenseerde gas. De energie wordt uit duurzame, natuurlijke bronnen gewekt. Momenteel komt 70% uit Nederland. Greenchoice heeft als doel gesteld om in 2020 voor de volle 100% energie te leveren uit Nederland. De C02-uitstoot door gasverbruik wordt gecompenseerd met bos- en klimaatprojecten. Het Greenchoice Bosspaarplan is een voorbeeld hiervan: in dit project staat het herstel en de langdurige bescherming van de Amazone centraal.

Energiecontracten bij Greenchoice

Greenchoice werkt met drie verschillende energiecontracten:

  • Biomassa uit Nederland
  • Wind uit Nederland
  • Groen uit Nederland

Bij alle tarieven is het gas 100% bosgecompenseerd. Bij de energiecontracten kun je kiezen uit een contract voor 1 jaar (vast tarief), 3 jaar (vast tarief) en een variabel tarief. Wil jij de huidige tarieven van Greenchoice bekijken? Je kunt energie vergelijken en tarieven inzien door onze vergelijker te gebruiken. Je kunt de tarieven meteen vergelijken met alle andere aanbieders.

Hoe wordt de groene stroom opgewekt?

Biomassa uit Nederland 100% Nederlandse biomassa
Wind uit Nederland 100% Nederlandse windenergie
Groen uit Nederland 90% Nederlandse windenergie
10% Nederlandse biomassa

variabele tarieven greenchoice

Wanneer geldt het daltarief en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn afhankelijk van je regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen.

Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

De slimme thermostaat van Greenchoice

Greenchoice biedt geen slimme thermostaat aan. Het staat je natuurlijk wel vrij om zelf een slimme thermostaat aan te schaffen en te installeren in huis.

De slimme meter bij Greenchoice

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meters wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter de netbeheerder je verbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan de energieleverancier. De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

Enkele voordelen van een slimme meter bij Greenchoice:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online je maandelijkse verbruik bekijken;
  • Dubbele tarieven kunnen worden gemeten.

zonne energie greenchoice

De terugleveringvergoeding van zonnepanelen

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert, wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd.

Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd. De teruggeleverde energie wordt apart van de jaarnota op een teruglevernota verrekend. Bij beide meters krijg je voor ieder kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief.

Wek je meer energie op dan je verbruikt?

Over het algemeen wordt er per huishouden meer energie verbruikt dan er wordt opgewekt met zonnepanelen. Als je per jaar toch meer produceert dan je verbruikt, krijg je voor de opgewekte stroom uitsluitend de kale stroomprijs en btw vergoed. Er wordt geen netto energiebelasting uitgekeerd.

Heb jij een digitale meter? Voor deze klanten maakt Greenchoice een uitzondering. Klanten met een digitale meter die meer stroom produceren dan ze verbruiken, krijgen voor de eerste 1000 kWh de netto teruglevering inclusief de energiebelasting vergoed. Dit geldt per nota en per jaar.

Contactgegevens Greenchoice

E-mail vragen@greenchoice.nl
Telefoon 010 – 478 23 26
Kosten Lokaal tarief
Bereikbaar Maandag t/m vrijdag 8.30 – 17.30
Zaterdag 8.30 – 16.00
Website http://www.greenchoice.nl/

contract greenchoice

Gas- en stroomstoringen

Wat te doen bij een gas- of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of je de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij je buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

Betalingen aan Greenchoice

Het verschuldigde bedrag wordt maandelijks via een automatische incasso van je rekening afgeboekt. Dit gebeurt altijd rond de 6e van de maand. Rond de 10e van de maand vindt de verrekening van de jaarnota plaats. Lukt de incasso de eerste keer niet? Dan wordt het rond de 16e en de 26e nogmaals geprobeerd. Is het bedrag na deze drie pogingen nog steeds niet van je rekening af te boeken? Dan ontvang je een herinneringsbrief.

Wat te doen bij verhuizing?

De verhuizing kun je op meerdere manieren aan Greenchoice doorgeven. Via je internetdossier, ‘Mijn dossier’, kun je de verhuizing doorgeven. Het is ook mogelijk de verhuizing telefonisch of via de mail door te geven. Telefonisch is Greenchoice op 010 – 478 23 26 te bereiken. Mails kan je sturen naar vragen@greenchoice.nl.

Opzeggen contract bij Greenchoice

Als je jouw contract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Greenchoice. Het nummer is 010-747 02 22. Je betaalt het lokale tarief.

Opzegtermijn

Wil je jouw contract voortijdig opzeggen? Dan is het mogelijk dat er een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht door Greenchoice. Dit wordt altijd duidelijk in de contractvoorwaarden vermeld. De opzegtermijn bedraagt 30 dagen.

Neemt Greenchoice je opzegboete over?

Greenchoice neemt je opzegboete niet over. Als je voortijdig wilt overstappen naar een andere energieleverancier is het verstandig om rekening te houden met eventuele opzegboetes.


Greenchoice aanbieding

Spreekt energieleverancier Greenchoice je aan en zou je graag een contract bij de leverancier af willen sluiten? In onze vergelijker bekijk je de actuele welkomstkortingen en actietarieven van Greenchoice. Houd de opzegtermijn van je huidige leverancier in de gaten: stap je te vroeg over, dan krijg je te maken met een opzegboete. De meeste energiecontracten hebben een opzegtermijn van 30 dagen voor het einde van het contract. Dit betekent dat als je een éénjarig contract hebt afgesloten, je deze in de 11e maand van je contract pas op kunt zeggen.

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je over te stappen naar Greenchoice? Maak eerst gebruik van onze energievergelijker om een overzicht te krijgen van alle energieleveranciers en hun tarieven. Op deze manier vind je een energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de beste prijs.

Wat doet EasySwitch en wat doet Greenchoice?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Greenchoice de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij Greenchoice. Zij zorgen ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Greenchoice. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

Vergelijk Energie

Beoordeling klantervaringen
8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
9,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
8,9 uit 10

Klantervaringen

01 December, 17:04 I. Buijsman Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb een paar maanden geleden al de overstap geregeld naar Greenchoice. Toen netjes alle informatie opgestuurd gekregen en de rest zou volgen. Morgen is de overstap datum en in de tussentijd heb ik helemaal niets meer gehoord van ze. Online is te zien dat mijn overstap nog reeds in behandeling is en dit nog enkele weken kan duren.
Ik raad Greenchoice af.
01 December, 08:35 S. lage Venterink Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima verlopen van A tot Z.
Ik raad Greenchoice aan.
01 December, 07:39 A. Suijkerbuijk Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het is gewoon prima geregeld, ieder jaar weer
Ik raad Greenchoice aan.
29 November, 15:13 R. Beaupain Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duurzaam
Ik raad Greenchoice aan.
28 November, 11:04 W. Brinkhorst Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
voor online hulp en klantenservice \'slechts\' 3 sterren, omdat ik deze nog niet nodig heb gehad. Overige zaken zijn gewoon goed resp. duidelijk
Ik raad Greenchoice aan.
27 November, 08:45 J. Klok Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het ging moeizaam.
Ik raad Greenchoice aan.
26 November, 08:05 D. Overduin Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe weet ik nog niks van greenchoice Alleen dat ik per 1/12 overstap naar hun Dus kan niks beoordelen Betaling moet ook 1 ster zijn maar hij pakt dat niet.
Ik raad Greenchoice af.
25 November, 17:32 P. Staak Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is perfect verlopen. De site van Greenchoice geeft meer dan voldoende inzicht en mogelijkheden.
Ik raad Greenchoice aan.
24 November, 17:06 H. Elzenga Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
met veel gemak overgestapt- prima service bij telefonisch contact- duidelijke website en account gegevens
Ik raad Greenchoice aan.
24 November, 15:48 T. Prak Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede service en geen problemen
Ik raad Greenchoice aan.
24 November, 11:29 T. Ly Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Account aanmaken bij Greenchoice is probleem, iedere keer verschijn met de woorden: Oeps, er is fout opgetreden, wat vreemd, vervelend, heb 2x gebeld, klantenservice zegt: wacht over paar dagen en dan weer opnieuw proberen Account aanmaken bij Greenchoice. Ik lees reviews bij Trustpilot over Greenchoice, er zijn meer mensen zeer slecht ervaringen meegemaakt. Vervelend. ....Greenchoice zaltbommel failliet als zo slecht en vervelend doorgaan. Punt
Ik raad Greenchoice af.
24 November, 08:28 H.J. Suvrijn Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen gehad
Ik raad Greenchoice aan.
23 November, 18:26 J. Peeters Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed geholpen maar sommige processen zijn niet duidelijk zoals duurzaamheid
Ik raad Greenchoice aan.
23 November, 14:12 F. Nijboer Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overgang van Oxxio naar de nieuwe leverancier Green Choice vlot is verlopen .Alleen de eindnota van Oxxio moet ik 100 euro betalen voor Pro abonnement,overige kosteno of kortingen van Oxxio. Dit was bij mij niet bekend.
Ik raad Greenchoice aan.
21 November, 17:42 H. Heertum Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op alle fronten goed,
Ik raad Greenchoice aan.
21 November, 12:59 K. smid Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kon alleen hetgeen invullen wat van toepassing is, dus niet de betaling en duurzaamheid.
Ik raad Greenchoice aan.
21 November, 10:37 R. Gerwen Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb herhaaldijk via de mail mijn meterstanden proberen door te geven. Greenchoice stuurt mij een mail die niet werkt. Ik heb geprobeerd telefonisch met hun klantenservice contact op te nemen. Deze is heel slecht bereikbaar. Ik heb via mail gevraagd of ze met mij contact op willen nemen. tot op heden is dat niet gebeurd. Ook mojn contract welke ik via jullie heb afgesloten is nog steeds niet verwerkt. Volgende keer neem ik eem andere leverenancier.
Ik raad Greenchoice af.
21 November, 09:02 H. Willems Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ging heel soepeltjes de overstap naar Greenchoice. Tot nu toe, is nog maar de eerste leveringsmaand , gaat het goed.
Ik raad Greenchoice aan.
21 November, 06:29 Joris Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beste klantenservice en groene energie tegen een scherpe prijs.
Ik raad Greenchoice aan.
20 November, 09:17 G. Hendriksen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De beoordeling komt te vroeg ik heb nog geen ervaringen opgedaan om alles te beantwoorden , omdat verzenden niet lukt als je alles niet ingevuld hebt geef ik maar 2 sterretjes . jammer dat ik geen staatslot krijg, ben 3 dagen te vroeg overgestapt?
Ik raad Greenchoice aan.
20 November, 08:56 A. Coolen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijs op Easyswitch is anders dan van Greenchoice, misschien komt dit door het feit dat ik zonnepanelen heb en dat de opbrengst daarvan door Greenchoice anders beoordeeld wordt. Verder is het proces van overstappen soepel verlopen.
Ik raad Greenchoice aan.
19 November, 09:28 P. Eerhart Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen contact nog gehad. Alles online
Ik raad Greenchoice aan.
19 November, 09:16 D. Wijbenga Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles naar wens
Ik raad Greenchoice aan.
19 November, 07:13 T. Willems Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om in te loggen op de app moest ik van browser veranderen. Dat heb ik dus geweigerd en contract is derhalve niet door gegaan.
Ik raad Greenchoice af.
18 November, 18:59 P. Reinold Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Starten met een veel hoger maandbedrag, kun je zelf wel aanpassen, maar eerste keer was het nog wel het hogere bedrag.
Ik raad Greenchoice aan.
18 November, 08:00 W. Besten Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik weet nog niks alleen dat ik per 1 december overstap. Kan op app nog niks zien of doen
Ik raad Greenchoice af.
16 November, 09:56 E. Sedlick Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik wil een groene energieleverancier en die heb ik in greenchoice gevonden
Ik raad Greenchoice aan.
16 November, 09:00 M. Schreurs Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging probleemloos.
Ik raad Greenchoice af.
12 November, 08:04 S. Heijden Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is wel een beetje vroeg om te oordelen
Ik raad Greenchoice aan.
12 November, 07:47 T. de Ligt Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging soepel, contact via Whatsapp en e-mail was erg vriendelijk
Ik raad Greenchoice aan.
10 November, 18:06 fam. P. Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb heel veel problemen gehad met Greenchoice. Onaangekondigd kreeg ik een mail om extra borg te betalen van € 400. Daarop heb ik laten weten geen klant te willen zijn. Ik heb wel 5 keer gebeld en 10 mails verstuurd met de uitleg waarom ik geen klant was; ik had zelfs de bevestiging van Greenchoice dat ik afzag van het contract binnen 14 dagen. Ik ben via Easyswitch overgestapt naar Vattenfall. Ik ben daar elke keer keurig geholpen. Uiteindelijk na 5 weken heeft Greenchoice erkend dat ze fout waren!
Ik raad Greenchoice af.
10 November, 11:00 G. Groot Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Afwachten ben net overgestapt
Ik raad Greenchoice aan.
10 November, 08:22 W. Vries Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De door easy switch gegeven prijsindicatie werd door Greenchoice in het contract niet nagevolgd. Ruim 60 euro meer per maand. Heb toen contract gelijk beëindigd. Dat is ook door jullie nog bevestigd. Raar dus deze vraag. Ga over 6 dagen over naar Welkom. Ook via jullie. Zou even jullie adm nakijken en op orde brengen.
Ik raad Greenchoice af.
10 November, 08:06 W. Dirkx Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben weer terug gegaan naar mijn oude leverancier.
Ik raad Greenchoice af.
08 November, 10:23 J. Lankhorst Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede overstap, prima uitleg
Ik raad Greenchoice aan.
06 November, 23:37 T. Noordenbos Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het werkelijke maand bedrag wijkt aanzienlijk af van jullie berekening omdat zij geen rekening houden met de opbrengst van zonnepanelen. Het maandbedrag aanpassen kan maar gedeeltelijk. Slechte aanpak!
Ik raad Greenchoice af.
06 November, 07:48 P. Wijk Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima en snel geregeld
Ik raad Greenchoice aan.
05 November, 09:13 D. Meeldijk Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Makkelijk en snelle overstap en goede bereikbaarheid van klantenservice.
Ik raad Greenchoice aan.
04 November, 18:24 C. Wildenbos Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zeer tevreden over de overstap naar greenchoice via easy switch.nl
Ik raad Greenchoice aan.
02 November, 07:04 J. Pfennings Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed geregeld
Ik raad Greenchoice aan.
01 November, 08:03 E. Paulussen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen is goed gegaan alleen is het niet duidelijk dat je de app zelf moet invullen met je nieuwe contract, logisch als dat door hun gedaan wordt
Ik raad Greenchoice aan.
27 October, 12:35 F. Mulder Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap. Duidelijke info en startend maandbedrag komt goed overeen met de calculatie op de Easyswitch site.
Ik raad Greenchoice aan.
27 October, 12:00 J. Hooff Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb niks meer gehoord van green choise en als ik inlog krijg ik een oud account van 2018
Ik raad Greenchoice af.
27 October, 08:06 F. Boers Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Greenchoice aan.
26 October, 10:40 H. beijen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Accurate overstap
Ik raad Greenchoice aan.
25 October, 13:24 R. Niemeijer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zeer tevreden met de overstap
Ik raad Greenchoice aan.
20 October, 07:12 A. Redelijkheid Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het wijzigen van termijn bedrag gaat moeizaam , na drie keer een toezegging nog steeds niet gewijzigt!
Ik raad Greenchoice af.
20 October, 07:10 B. Greving Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duurzaamheid en prijs. Omdat ik pas 3 november klant van jullie wordt kan ik nog niet alles beoordelen.
Ik raad Greenchoice aan.
17 October, 10:28 J. Keiren Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duurzaam icm prijs
Ik raad Greenchoice aan.
17 October, 08:52 W. Steenis Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In jullie prijsvergelijk zou ik 45 euro pm gaan betalen. Greenchoice had mijn maandbedrag op 120 staan.
Ik raad Greenchoice aan.
17 October, 07:03 A. Buiter Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hele overgang niks van gemerkt
Ik raad Greenchoice aan.
16 October, 08:07 F. Verheijen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de voorschotbedragen worden wel erg hoog aangehouden. waar ik bij energiedirect € 85 betaalde was mijn voorschot nu € 135. Betaling, online hulp en klantenservice moet ik nog ervaren. of ik anderen greenchoice zal aanraden kan ik nu nog niet zeggen omdat ik daar nog niet alle ervaringen voor heb.
Ik raad Greenchoice aan.
14 October, 07:14 K. Goedhart Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
..
Ik raad Greenchoice aan.
13 October, 07:38 W. Heurkens Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog niets positiefs of negatiefs ontvangen, dus te vroeg voor een oordeel!
Ik raad Greenchoice af.
11 October, 10:54 J.A. Wagenaar Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen
Ik raad Greenchoice aan.
10 October, 13:29 E. Lingen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
jammer dat je maand bedrag niet verder kan verlagen dan minimaal 34 euro voor stroom ondanks zonnepanelen die meer opleveren dan afname
Ik raad Greenchoice af.
09 October, 18:31 N. Redder Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen toevoeging
Ik raad Greenchoice aan.
09 October, 17:46 H. Makaske van Beek Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben pas overgestapt en onzeker over juiste prijs
Ik raad Greenchoice aan.
09 October, 07:23 P. Nota Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overzichtelijk
Ik raad Greenchoice aan.
25 September, 07:41 H. Berkel Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik zeer tevreden ben
Ik raad Greenchoice aan.
24 September, 13:28 W. de. VRIEZE Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
was al jaren eerder klant voor dat er gefuseerd met de huidige partner.
Ik raad Greenchoice aan.
20 September, 07:08 J. Krekels Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging prima en de telefonische klantenservice heeft mij goed geholpen.
Ik raad Greenchoice aan.
19 September, 09:14 E. Verdoorn Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzicht vind ik niet zo goed. Wij zijn in een nieuwbouw woning gaan wonen, dit was eerst een maïsveld. Echter staat er bij jullie prijsopgave dat vanwege het gebruik van de afgelopen 5 jaar er een bepaald bedrag betaald moet worden door ons (hoger dan wat we nu betalen). Ik vind dit best wel heel erg veel. Enige geluk is dat we hoogstwaarschijnlijk eind van dit jaar veel geld terug krijgen.
Ik raad Greenchoice aan.
13 September, 09:43 Anoniem Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Greenchoice aan.
10 September, 07:19 S. Heijstek Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Fijn dat deze maatschappij zich inzet voor groene stroom en gas tegen een betaalbare prijs! Tot nu toe zeer tevreden!
Ik raad Greenchoice aan.
10 September, 07:15 M. van Dijk Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nooit meer Greenchoice voor mij. Ik kan sinds het begin al niet inloggen op de site of app. Krijg de melding dat ik geen rechten heb. De helpdesk geeft aan dat ze er ook niet uitkomen en dat ze het vervelend vinden dat “deze gratis extra service” niet werkt. Ben het niet met ze eens. Tegenwoordig mag je dit toch wel zien als onderdeel van de basisdienstverlening. Ik wil mijn verbruik en opbrengst gewoon kunnen inzien. Ik heb ze nu anderhalve maand gegeven. Ga daarom nog een officiële klacht indienen. Als het dan nog niet opgelost is ga ik er weer weg. Heb al bevestiging via de mail dat dit zonder boete kan.
Ik raad Greenchoice af.
06 September, 07:48 H. Tran Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb binnen 14 dagen wettelijke bedenktijd opgezegd, maar ontvang vervolgens alsnog een eindnota met opzegvergoeding van 50 euro.
Ik raad Greenchoice af.
05 September, 07:52 H. Hoven Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Verder prima, alleen gedoe met maandbedrag. Nabellen omdat bedrag ver afwijkt van berekening easyswitch. Komt doordat er geen rekening wordt gehouden met zonnepanelen. Na bellen toezegging voor aanpassing. Echter wordt dat in de praktijk voor een deel aangepast. Getallen: 1e berekening voorschot: €90. Intekening gebracht: 160, telefonisch afgesproken 100, nu automatisch afgeschreven 125. Typische truc die verschillende energiebedrijven hanteren om hun cashflow op te pompen.
Ik raad Greenchoice aan.
02 September, 08:56 T. derikx Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
verder tevreden
Ik raad Greenchoice aan.
02 September, 08:55 F. Peeters Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb contract voor 1 jaar .Ik verneem van andere dat 2de jaar je meerkosten betaald (meter)
Ik raad Greenchoice aan.
01 September, 07:40 L. Schonhage Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep vlotjes tot nu toe !
Ik raad Greenchoice aan.
30 August, 08:38 M. Vrijdag Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan tot en met vandaag nog niks wijzigen betreft maandbedrag ( die is te hoog nl. 212 euro ) omdat mijn contract nog niet actief is, vreemd.
Ik raad Greenchoice aan.
28 August, 07:31 Kees de Best Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het overstappen ging prima , alleen inzicht in verbruikgegevens en maandtarief lukt niet via de app. Na het sturen van een mail krijg ik geen reactie
Ik raad Greenchoice aan.
27 August, 07:44 A. Heres Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep goed, alleen staat nergens vermeld dat de oude leverancier pas op de hoogte wordt gesteld van de oversluiting op de laatste dag, de dag van de overname door Green Choice... Biomassa is toch echt niet van deze tijd! Milieu onvriendelijker kan het niet.
Ik raad Greenchoice aan.
25 August, 17:47 R.A. Jongerden Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Weer terug bij green choice,na 1 jaar. Toppie
Ik raad Greenchoice aan.
22 August, 07:16 K. Verkuijlen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze schatten je verbruik in door te kijken naar het verbruik in het huis over de afgelopen 3 jaar. Aangezien we hier nog maar 1 jaar wonen en zonnepanelen hebben geplaatst was dat maandtarief wel erg hoog. 1 telefoontje naar greenchoice was genoeg om het aan te passen. De app is heel overzichtelijk.
Ik raad Greenchoice aan.
20 August, 09:11 W. Ruiter Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles goed geregeld
Ik raad Greenchoice aan.
19 August, 09:04 J. Arts Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe goede communicatie met Greenchoice en de overstap was erg makkelijk.
Ik raad Greenchoice aan.
18 August, 15:00 J Vlerken Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik heel tevreden ben over het totale proces
Ik raad Greenchoice aan.
18 August, 10:05 D. Uitermark Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is weer soepel verlopen.
Ik raad Greenchoice aan.
17 August, 17:46 P Conjour Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ok
Ik raad Greenchoice af.
12 August, 14:28 M. Bosch Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Top geregeld
Ik raad Greenchoice aan.
11 August, 10:05 T. Oord Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed geregeld
Ik raad Greenchoice aan.
11 August, 08:35 R. van de Bank Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ook al merk je er weinig van de overstap, de communicatie door GC was OK.
Ik raad Greenchoice aan.
08 August, 20:20 F. Boekhorst Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles heel soepel en heldere communicatie
Ik raad Greenchoice aan.
08 August, 09:16 H. Repin Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer goede service en goede bereikbaarheid. Ook via telefoon is veel heel vlot te regelen.
Ik raad Greenchoice aan.
07 August, 12:33 M. Janssen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles perfect verlopen
Ik raad Greenchoice aan.
07 August, 12:10 R Görs Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Greenchoice aan.
06 August, 16:45 E. de Pont Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer tevreden.
Ik raad Greenchoice aan.
04 August, 13:06 J. Goedhoop Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb niks te klagen. Keurige, volledige informatie. Alles wordt snel en correct geregeld. Hele goede service !
Ik raad Greenchoice aan.
31 July, 08:28 R. Meester Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wij hebben zonnepanelen en krijgen nu bijna het dubbele voor door ons geleverde rest stroom.
Ik raad Greenchoice aan.
28 July, 19:52 A Heck Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen de overstap is goed gegaan. Voor de rest hebben we niks gehoord hoe het allemaal in zijn werk zou gaan. We kregen nadat we al 2 weken zijn overgestapt de eerste mail wat we moeten betalen en wanneer het van de rekening afgeschreven wordt.
Ik raad Greenchoice af.
27 July, 16:56 J . van der Jagt Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Correct.
Ik raad Greenchoice aan.
27 July, 08:41 B Claassens Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De niet beantwoorde vragen ivm on line hulp én klantenservice zijn nvt
Ik raad Greenchoice aan.
21 July, 08:04 A. Steures Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het hele proces is vlekkeloos verlopen
Ik raad Greenchoice aan.
20 July, 15:09 J. Erp Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij het vergelijk met andere leveranciers werd wel gerekend met teruglevering, echter bij bepaling van het voorschot was dat niet het geval. De helpdesk zou mijn voorschot aanpassen maar heeft dat niet gedaan,Dit heb ik zelf achteraf nog gedaan. Al met al vond ik het geen fijne start.
Ik raad Greenchoice af.
19 July, 09:01 M.L.M. Mötter Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
in deze periode gebruik ik weinig tot niets aan energie, ik kan eigenlijk nog niet oordelen.
Ik raad Greenchoice aan.
18 July, 08:19 A. Puts Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had wel veel moeite moeten doen om Greencoice te overtuigen dat ik een hoger termijn bedrag wilde. Ik heb zuurstof en vernevelaar wat veel energie verbruikt. Ik mag nu op aandringen van mij naar 90 euro.
Ik raad Greenchoice aan.
25 June, 09:39 A. Braat Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Totaal niet tevreden deze keer. Op de vergelijking site van Easy Switch met aan bedrag van €71 aankomen en vervolgens een contract van €140 per maand aanbieden is niet echt slim. Voorgaande keren wel keurig netjes
Ik raad Greenchoice af.
25 June, 07:22 K. Geertsema Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap was niet soepel verlopen. Er mag nog wel wat verbeterd worden aan de site die door een robot beheerd wordt. Uiteindelijk toch tevreden nu de door mij opgegeven meterstanden en termijnbedrag correct verwerkt zijn. Er wordt geen rekening gehouden met zonnepanelen.
Ik raad Greenchoice aan.
22 June, 13:50 N Kraakman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben bekend met Greenchoice en na een jaar te zijn weggeweest ben ik weer terug!
Ik raad Greenchoice aan.
21 June, 21:13 S. Bernd Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik was in het verleden sreeds zeer tevreden met Greenchoice. Word nu voor de 3e of 4e keer klant en heb nu van klantenservice de toezegging, dat ik volgend jaar een concurrerende aanbieding zal krijgen, zodat ik klant van Greenchoice kan / zal blijven.
Ik raad Greenchoice aan.
20 June, 10:19 J. Schilder Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Greenchoice aan.
19 June, 07:54 M. Mulder Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Super fijn bedrijf! Lange openingstijden, bereid om mee te denken. Verder loopt alles soepel. Plus fijne app. Heel tevreden over Greenchoice
Ik raad Greenchoice aan.
19 June, 07:26 N. Helm Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik stap pas 1 augustus over
Ik raad Greenchoice aan.
19 June, 07:10 G. Lourens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Perfect
Ik raad Greenchoice aan.
17 June, 07:13 J. Claessens Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goede telefonische bereikbaarheid, goede hulpvaardigheid en vriendelijkheid en goede tarieven
Ik raad Greenchoice aan.
16 June, 13:21 T. Scheick Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben gewoon een tevreden consument
Ik raad Greenchoice aan.
16 June, 07:35 A. Shchegoleva Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden met zowel GreenChoice als EasySwitch
Ik raad Greenchoice aan.
16 June, 07:14 E.J. Haak Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog steeds niet per dag verbruik zien
Ik raad Greenchoice af.

Veelgestelde vragen over Greenchoice

Hoe wordt het termijnbedrag bepaald?

Het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je energie wordt ook wel het termijnbedrag genoemd. Dit bedrag is gebaseerd op een schatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik óf op het historisch energieverbruik in jouw woning. Aan het eind van het contractjaar worden de daadwerkelijke kosten verrekend met het bedrag dat je al betaald hebt. Was het termijnbedrag te hoog, krijg je geld terug. Was het te laag, dan moet je aan het eind van je contract bijbetalen.

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Klopt het termijnbedrag niet volgens jou? De meeste energieleveranciers bieden je de mogelijkheid dit maandbedrag aan te passen. Je maandelijkse bedrag verhogen kan altijd, naar beneden stellen kan vaak maar met enkele procenten. Dit om te voorkomen dat je aan het eind van je contract een hoge rekening ontvangt.

Hoe zit het met het termijnbedrag bij Greenchoice?

Energieleverancier Greenchoice baseert de berekening voor het termijnbedrag op het historisch verbruik. Dit betekent dat Greenchoice kijkt naar het energieverbruik in huis over het afgelopen jaar. Ben je met één of meerdere huisgenoten meer of minder dan vorig jaar? Via jouw persoonlijke omgeving op de website van Greenchoice kun je het maandbedrag altijd aanpassen.

Wat wordt mijn energietarief na afloop van de contractduur?

Voordat je huidige contract bij Greenchoice afloopt, krijg je een nieuw voorstel toegestuurd. Als je hier niet op reageert, wordt je huidige tarief omgezet naar het variabele tarief.

Is er een Greenchoice app? Wat kan ik daarmee?

Met de app van Greenchoice krijg je inzicht in je verbruik. Je kunt ook veel energiezaken zelf regelen. Enkele functies:
  • Doorgeven van de meterstanden;
  • Inzicht in energieverbruik per jaar, maand, week of dag;
  • Maandelijks termijnbedrag bekijken en wijzigen;
  • Je verbruik vergelijken met de rest van Nederland;
  • Bespaartips ontvangen voor je eigen huishouden.

Wat is bosgecompenseerd gas?

Voor Greenchoice zijn er drie pijlers voor een duurzamer energiegebruik. De eerste twee pijlers zijn efficiënter gebruik van stroom en kiezen voor duurzaam opgewekte energie. De derde pijler is het compenseren van het verbruik dat niet duurzaam is opgewekt. Dit noemen ze bij Greenchoice bosgecompenseerd gas. Bij het gebruik van gas komt C02 vrij. Dit wordt gecompenseerd door te investeren in verschillende bosprojecten. De projecten worden uitgekozen als er een goede mix is tussen een impact op de C02-uitstoot, de biodiversiteit en de lokale bevolking.
8,9

Contactgegevens

Adres
Kruisplein 15
3014DB, Rotterdam
Telefoonnummer
010-4782326
Website
Wil jij meer weten over de energieleverancier Greenchoice? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en welkomstkortingen van Greenchoice bekijken kan natuurlijk ook. Maak daarvoor gebruik van onze energievergelijker.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt