Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Ben jij op zoek naar meer informatie over Vattenfall? Je vindt hier alle informatie over Vattenfall: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Vattenfall (voorheen: Nuon) is één van de grootste energieleveranciers in Nederland. De leverancier heeft ongeveer 4200 werknemers in dienst. Zo’n twee miljoen Nederlanders zijn klant van Vattenfall. Het energiebedrijf produceert en levert elektriciteit, energiegerelateerde producten, gas, warmte en koude. In 2009 is Nuon door Vattenfall overgenomen. Sinds oktober 2019 is Nuon helemaal Vattenfall. 

Tarieven Vattenfall

De actuele tarieven van Nuon/Vattenfall vind je altijd in onze energievergelijker. Je ziet hier ook meteen of Vattenfall momenteel een welkomstkorting aanbiedt. Net zoals bij andere energieleveranciers, veranderen de tarieven van Vattenfall twee keer per jaar. Dit gebeurt in de maanden januari en juli.

Je merkt alleen iets van wisselende tarieven wanneer je een variabel energiecontract hebt; een variabel energiecontract heb je wanneer je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit, maar je contract al is verlopen (er is dan sprake van een stilzwijgende verlenging).

Wij raden je aan voor een actiecontract te kiezen. Dit zijn contracten met lage tarieven die gedurende de looptijd van je contract vastliggen. Deze actiecontracten worden door veel energieleveranciers gecombineerd met hoge welkomstkortingen.

actietarieven nuon

Welkomstkortingen en actietarieven bij Vattenfall

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl vind je actiecontracten en ontvang je welkomstkortingen. Dit komt omdat energieleveranciers graag nieuwe klanten verwelkomen. Energieleveranciers bieden daarom op vergelijkingswebsites contracten met aantrekkelijke actietarieven. De acties die je op EasySwitch.nl ziet, kom je niet tegen op de website van Vattenfall zelf.

Benieuwd naar de actuele actietarieven van Nuon? Maak de vergelijking, vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

Vergelijk Energie


Over Nuon/Vattenfall energie

Sinds 1 juli 2009 is Nuon onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De activiteiten op de Nederlandse energiemarkt werden uitgevoerd door N.V. Nuon Energy en de dochterondernemingen. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Vattenfall. Sinds 8 oktober 2019 is Nuon helemaal overgegaan op Vattenfall. In de vergelijker laten we voorlopig nog Nuon/Vattenfall zien.

groen nuon

Hoe duurzaam is Nuon/Vattenfall energie?

Nuon/Vattenfall levert groene en grijze stroom. Nuon/Vattenfall heeft als ambitie om volledig op groene stroom over te stappen en investeert daarom fors om binnen één generatie volledig vrij van grijze stroom te zijn.

Nuon/Vattenfall stelt dat er op dit moment nog niet genoeg duurzame energie wordt opgewekt om iedereen in Nederland van stroom te voorzien. Het energiebedrijf investeert in duurzame projecten, waardoor ze nu al -samen met Vattenfall- voor zo’n 2 miljoen huishoudens windenergie opwekken.

Energiecontracten van Nuon/Vattenfall

De contracten van Nuon/Vattenfall zijn met een vast of variabel tarief. Contracten worden met een vast tarief voor 1 of 3 jaar afgesloten. Mocht je je contract na deze periode niet opzeggen, wordt het contract verlengd voor onbepaalde tijd met een variabele prijs. Het contract voor onbepaalde tijd kan je maandelijks opzeggen.

Wij adviseren energiecontracten met vaste tarieven en een looptijd van één jaar. Op deze manier kun je goed vergelijken en de beste prijs op jaarbasis kiezen. Je komt dan niet voor financiële verrassingen te staan. Vergelijk energie en bekijk de huidige tarieven door onze energievergelijker te gebruiken. Vergelijk de tarieven van Nuon/Vattenfall meteen met alle andere aanbieders.

variabele tarieven nuon

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage- en normale tarief zijn verschillend per regio. Deze worden niet bepaald door de energieleverancier, maar door de netbeheerder. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen.

Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

Vergelijk Energie


De slimme meter bij Nuon/Vattenfall

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder je energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

De netbeheerder leest je meterstanden uit in de volgende gevallen:

  • Elke twee maanden. Je ontvangt een verbruikskostenoverzicht;
  • Bij de jaarafrekening;
  • Bij een verhuizing;
  • Wanneer je nieuwe klant wordt.

De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

Enkele voordelen van een slimme meter bij Nuon:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online met de Mijn Nuon App je maandelijkse verbruik bekijken.

zonne energie nuon

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen duurzame stroom opwekt, vul je de rest van jouw stroombehoefte aan met stroom van een energieleverancier. Als je te veel stroom produceert, gaat de stroom boven de eigen behoefte het elektriciteitsnet in. De geleverde stroom wordt verrekend met de afgenomen stroom. Dit heet salderen.

Hoe wordt dit gemeten?

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd. Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd.

Bij beide meters krijg je voor iedere kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief. Dit is de kale leveringstarief volgens het contract, inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie.

Wek je meer energie op dan je verbruikt?

Meestal verbruikt een huishouden meer stroom dan met zonnepanelen wordt opgewekt. Het kan voorkomen dat je op jaarbasis meer stroom teruglevert dan je hebt afgenomen. De energieleverancier moet je een vergoeding betalen voor deze stroom. Bij Nuon krijg je een vast tarief per kWh.

Contactgegevens Nuon/Vattenfall

Telefoon0900 – 0808
Kosten De gebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen 8.00 – 18.00 uur
Websitehttp://www.vattenfall.nl/

contract nuon

Gas- en stroomstoringen bij Nuon/Vattenfall

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij de buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is.

Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. Het nummer is 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

Opzeggen contract bij Nuon/Vattenfall

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Nuon. Overigens hoef je jouw contract niet op te zeggen als je overstapt, je nieuwe energieleverancier zegt dan het contract voor je op. Het nummer is 0900 – 0808. Je betaalt de gebruikelijke belkosten voor het gesprek.

Opzegtermijn en boetes Nuon/Vattenfall

Houd je opzegtermijn goed in de gaten als je gaat opzeggen. Wil je een energiecontract voortijdig opzeggen? Nuon/Vattenfall brengt dan een boete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald.

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

Neemt Nuon/Vattenfall je opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt Nuon jouw opzegboete over. Het kan bij de voorwaarden van een actiebod van Nuon worden afgesproken dat zij de opzegkosten van je vorige leverancier voor je vergoeden. Welk bedrag ze vergoeden, staat in de voorwaarden van het product dat je gekozen hebt. Je ontvangt de vergoeding als korting op je energie. De korting wordt op de jaarrekening verrekend.

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar Nuon/Vattenfall? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Nuon/Vattenfall?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Nuon/Vattenfall de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, wordt je aangemeld bij Nuon/Vattenfall. Nuon/Vattenfall zorgt ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Nuon/Vattenfall. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

Vergelijk Energie

Beoordeling klantervaringen
7,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,2 uit 10

Klantervaringen

26 January, 18:49 H Smets Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap goed en vlot verlopen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
26 January, 09:52 H Jonkman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzichten blijft een vreemd punt aangezien het meestal appels met peren vergelijken is. Zou graag zien dat IEDERE leverancier zijn TOTALE gasprijs per m3 (dus incluis ALLE kosten) online zou hebben staan, aangezien de gasrekening meer dan 75% van de totale rekening behelst.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 January, 09:52 D Hilarius Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betreft een nieuwe aansluiting en ik ben een nieuwe klant. Cijfers kunnen alleen maar hoger worden. Ligt puur aan de voortgang. Aanmelden staatslot gaf een foutmelding. Waarom?
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 January, 09:07 R Pothuizen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net overgestapt, moet de service nog ervaren
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 January, 16:20 J Oostrom Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zomaar
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 January, 06:10 K Covena Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij het overstappen hadden ze de aansluiting op mijn oude woonadres gezet waar ik al een jaar niet meer woon? Ik had mijn huidige adres doorgegeven dus hoe dit kon gebeuren is mij een raadsels. Door deze fout is mijn contract pas op 06/01 ingegaan waardoor ik dus volgend jaar pas per die datum over kan stappen. Erg vervelend
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
20 January, 12:03 P Jong Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlot verlopen overstapproces!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 January, 13:35 H Warris Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe tevreden
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 January, 16:12 A Schreuders Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima hulp en snel!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 January, 09:23 S Linden Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen betaling gedaan en kan daar niet over oordelen. Communicatie is goed en snek, eigen online omgeving is prima.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 January, 07:15 N Kamp Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik blijf nog even neutraal, daar ben ik te kort klant voor om daar een goede mening over te geven
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
15 January, 10:11 R Overschie Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het lukt mij niet in te loggen. Ik vraag steeds een wachtwoord aan. Maar ik krijg deze niet in mijn mail. Om bij een fatsoenlijke klantenservice te komen, moet ik inloggen, maar dat lukt niet. Toen ik belde hing ik langer dan een half uur in de wacht, toen heb ik het opgegeven. Nog steeds lukt het mij niet om in te loggen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
15 January, 08:18 D Hermans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap naar leverancier die stuk goedkoper is dan de vorige
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 January, 13:51 H Thijssen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kende geen problemen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 January, 08:54 P Stouten Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring. en ik beveel nooit aan
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
14 January, 08:28 M Kamerman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ok
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
13 January, 17:05 B Fortkamp Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb via easyswitch de overstap naar Vattenfall gemaakt. Mijn huidige contract eindigt op 1 feb 2020, maar het jaarcontract van Vattenfall eindigt al in november 2020. Dus op moment dat ik de aanvraag indien gaat het jaar in. Nog nooit zoiets meegemaakt en er ook over gebeld maar desondanks zongebleven. Info was misleidend wat mij betreft.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
09 January, 08:18 j c van der meijden Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe prima contact
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
08 January, 20:08 Maatje Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Motivatie
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 January, 12:48 HvDalem Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap proces verloopt erg stroef. De contractdatum komt niet overeen met de aanbieding. Mijn verbruik van de slimme meter kan ik na een week nog niet inzien, krijg fout dat het niet beschikbaar is. De app in de App Store is waardeloos en heeft geen toegevoegde waarde. De helpdesk is telefonisch niet benaderbaar, ik ben doorgestuurd naar support via Whatsapp, ook hier wordt niet gereageerd. Laatste keer dat ik overstap naar Vattenfall, zo\'n puinhoop heb ik nog nergens gezien.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
06 January, 17:14 J Roerdink Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Jullie zijn veel te vroeg met de vragen want per 1 februari stap ik pas over. Overigens een neef heeft zich via mijn link van Easyswitsch aangemeld 27 december. Wanneer ontvang ik de 20 euro vriendenkorting en hij het staatslot?
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
04 January, 22:30 R Lemans Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Probleemloze overstapservice geeft vertrouwen in het vervolg.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 January, 08:37 M Vaesen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Administratie is duidelijk. Betaling zou al plaatsvinden maar is nog niet gebeurt. Duurzaam verwacht ik niet. Ik heb grijze stroom en gas. Tenzij dat niet bedoelt wordt. Slechte berichten in de media.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
02 January, 12:58 A Bronwasser Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zoals verzocht
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 January, 11:37 R Dijk Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vattenfall heeft een fout gemaakt met het opzeggen van mijn vorige contract en dit is nog steeds niet afgehandeld ondanks de goede inzet van de Easyswitch medewerkers.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
02 January, 11:06 N Haan Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn ervaring
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 January, 10:38 H Dijk Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Meterstanden bij nw woning kloppen niet met realiteit, Vattenfall wil ze niet aanpassen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
01 January, 09:46 J Appeldoorn Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij jullie kwam ik op een bedrag van 96 euro nu bij Vattenfall betaal ik 116euro dus die besparingen die jullie voorspellen komt dus lang niet uit
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
31 December, 09:52 G Laurenssen Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dit is tot nu toe mijn ervaring met Vattenfall
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 December, 14:15 B Rooij Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging heel gemakkelijk.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 December, 09:12 A Nobelen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsverschil met andere leveranciers
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
28 December, 09:14 T Roffel Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
M’n
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
27 December, 14:36 G Bosch Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstapservice
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
24 December, 08:31 A Bakker Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap prima
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
13 December, 11:56 F Postelmans Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Super snelle reactie en ook via whatsapp berreikbaar
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
11 December, 07:28 M Aalders Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zonder enig probleem, snel en adequaat uitgevoerd. Tijdige berichtgeving/bevestiging.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 December, 11:21 J de Bat Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben met de service
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
04 December, 16:45 H Vosman Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden nog helemaal niets vernomen van onze nieuwe leverancier (Vattenfall), we hebben eerder een contract gehad met Nuon toen ging het prima. We wachten maar af.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
03 December, 10:24 F Nefkens Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
voorlopig weet ik nog bijna niets omdat de overstap pas 1 januari plaats vindt.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 December, 07:35 T Houwen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles correct uitgevoerd/afgehandeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 December, 08:32 P Blijham Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
€ 270,— cashback na een jaar. Volledig geruisloos overgegaan en niets van gemerkt.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
25 November, 16:06 J.E. Poortman-Hendriks Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap is duidelijk en zonder problemen tot stand gekomen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
20 November, 16:26 J Burg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon tevreden.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 November, 10:44 K Jansen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben zeer tevreden
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
13 November, 08:50 P Mol Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap van Fenor naar Vattenvall ging prima. Wel vreemd dat Fenor nog voorschotnota over november stuurt terwijl overstap op 02-11-2019 ingangsdatum heeft. Klantenservice van Vattenfall kan ik nog niet beoordelen omdat ik daar nog geen ervaring mee heb, ik moest daar wel enkele sterren intoetsen om beoordeling te kunnen sturen. Website van Vattenfall is duidelijk en helder. Contract van Vattenfall is conform de prijzen bij overstap.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
10 November, 09:05 T Beijer Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze denken met je mee
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
08 November, 14:17 K Houwerzijl Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
wij hebben geen contact gehad met nuon,daarom nog geen vergelijk.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
06 November, 16:07 D Smet Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe gaat alles nog goed
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
05 November, 10:48 A Cornelissen Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op zich uitstekende aanbieding. Alleen niet zo tof dat je daags na de aanmelding bij Nuon al telefonisch benaderd wordt om niet op de gekozen eenjaarsintroductieaanbieding in te gaan maar een \" betere\" te accepteren (waar ja dan - als je niet oplet - meteen voor meerdere jaren aan vastzit).
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 November, 16:20 P Fleuren Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Was te vroeg met overstappen, mijn schuld had niet goed gekeken. Nuon gebeld, hebben alles mega fijn opgepakt! Contract ongedaan gemaakt zodat (hoefde ze niet meer te doen omdat bedenk termijn was verstreken) zodat ik geen boete kreeg bij huidige leverancier. Dat is nog eens top service!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 October, 07:23 L Olivier Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voordelig en duidelijk aanbod gekregen online
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
08 October, 08:19 M Verhooren Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Helaas kan ik nog niet alle punten beoordelen, ik ben pas klant.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
04 October, 07:14 J de Olde Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is prima verlopen!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
30 September, 17:05 S Niemeijer-Heutinck Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed !!!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 September, 07:16 G Jong Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Telefonisch is NUON onbereikbaar
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
27 September, 08:36 A Hoop Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima bedrijf.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 September, 09:31 K Vreeken Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben zeer tevreden.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 September, 14:02 H Wouw-Meegdes Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
duidelijke aanmelding en heldere site
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
15 September, 08:48 S Kremer Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moet nog even wennen aan Mijn Nuon en het te vroeg om daar al over te oordelen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
09 September, 15:37 J Willart Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling van toekomstige klanten kan veel beter als men onderzoek doet doe het dan goed
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
06 September, 13:15 J Hoiting Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Stroeve online hulp en meer dan 20 minuten in de wacht gestaan. Ik heb internet etc via kpn geregeld en daar duurt in de wacht staan slechts een paar minuten. Suggestie aan nuon om daar eens te informeren hoe kpn eea heeft geregeld. Waarschijnlijk meer personen op het call centre
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
05 September, 09:04 R van der Zee Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Men schrijft zomaar, via een niet door mij ondertekende automatische incasso, van een zakelijke rekening af. Terwijl deze kosten al jaren privé worden betaald. Dit is inbreuk op mijn privacy. Dus \"simpel\" overstappen blijkt opnieuw een farce te zijn. Dan krijg je een email waarin wordt gezegd (na mijn stornering) dat men niet automatisch kan afschrijven. Deze e-mail kun je dan weer niet beantwoorden (no-reply). Klantvriendelijk?
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
04 September, 15:30 J Langers Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog weinig contact gehad met Nuon
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 September, 12:31 H Pruijssers Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Aantal vragen kan ik niet beoordelen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
01 September, 18:20 R Wetten Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben over het algemeen tevreden, maar de prijs die getoond werd, is zeker niet de prijs die we moeten betalen. Dus vandaar het dikke onvoldoende voor prijsinzichten.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 August, 08:01 G Verwey Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uit eigen ondervinding
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
25 August, 10:48 C Lammertsma Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles prima
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
24 August, 18:44 M Derksen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen probleem kreeg bericht wanneer het contract inging!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
24 August, 10:14 Frank Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas 3 weken klant bij Nuon. De overstap is soepel verlopen. Het informeren is naar behoren. Tot nu toe geen klachten.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 August, 08:24 F Smeets Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor mijn gevoel betouwbaar. Of dat werkelijk zo is moet nog blijken
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 August, 07:13 J KL HANEVELD Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
klantvriendelijk en zeer behulpzaam
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 August, 12:55 A Offereins Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor ons voordeliger
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
20 August, 11:22 M Filemon Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
19 August, 12:53 T Boonman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
vlotte overstap
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
19 August, 12:37 Karin Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
duidelijk, overzichtelijk
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
19 August, 10:03 P Ende Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na de bevestiging van aanmelden op 1 juli heb ik geen enkel teken van leven meer ontvangen van Nuon. de opzegging bij Eneco is inmiddels geheel afgerond, maar verder is het oorverdovend stil. Gaat het wel goed vraag ik mij af.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
18 August, 14:40 M Rosanow Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
(nog) geen problemen gehad met de overstap, zowel niet met NUON als met de afwikkeling van GreenChoice.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
18 August, 11:33 R Derks Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe alles prima verlopen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
18 August, 07:58 F Jansink Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstappen ging prima geen contact gehad met online hulp en klanten service
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 August, 09:02 W Nieuwendijk Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zit pas bij NUON kan dus eigenlijk nog niet uit ervaring spreken maar tot dus ver verloopt het soepel
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 August, 19:30 B Leyen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nuon heeft mijn contract te vroeg overgenomen waardoor ik 100 euro boete kreeg en 200 euro bonus mis ben gelopen. Zij weigeren hier iets aan te doen. Contract uitzitten en nooit meer nuon. Ben al lang klant bij Easyswitch, zij zijn mij tegemoet gekomen door de helft van de kosten op zich te nemen. Zeer goede service al vind ik dat Nuon moet betalen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
16 August, 18:41 T Wijst Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben positief over nuon.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 August, 09:15 H Sieben Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is tot nu toe vlot verlopen, als dit zo blijft kan er t.z.t. nog een sterretje bij
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
15 August, 20:51 M Vroome Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is prima verlopen!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 August, 06:17 M Leipoldt Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zie boven
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
12 August, 14:18 F Langejan Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om dat alles prima is verlopen. Tot nu nog zeer tevreden.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
10 August, 08:51 H Gleijsteen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe alles gaat perfect
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
09 August, 09:16 C Brak Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kom regelmatig terug bij Nuon en dit gaat via easyswitch gemakkelijk en correct
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
08 August, 13:51 W Counotte Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring met de meeste zaken via Nuon. Na de overstap heb ik alleen problemen gehad met het aanmaken van het account via \"MijnNuon\" en vervolgens na een melding hierover GEEN reactie ontvangen van Nuon. Nadat ik hierover zelf gebeld heb werd mij toen echter goed geholpen. Aanbeveling Nuon heb ik eigenlijk GEEN mening over maar dat kan ik zo niet invullen, een tekortkoming bij deze beoordeling en daarom heb ik maar voorlopig voor Ja gekozen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 August, 14:06 J vd Hulst Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het switchen is prima gegaan. Vorige keer zijn we ook geswitched via easyswitch en hebben over de jaarafrekening van in dit geval budgetenergie een vraag gesteld. Ik hoop dat deze vraag uiteindelijk ook bevredigend beantwoord wordt.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 August, 07:32 B Speelman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen is prima verlopen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
04 August, 09:36 J Brom Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
correct en snel alles afgehandeld door Nuon.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 August, 10:18 A Vliet - Domburg Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik woon er nog niet, hou ook niet van deze vragen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
03 August, 08:33 L Janssen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kan nog niet veel zeggen (pas client van Nuon
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 August, 13:53 H Broekhoff Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hoe kan ik nu een oordeel geven terwijl alles gewoon doorgaat! Gas en licht het blijft allemaal hetzelfde. Ik heb 1 mail van Nuon gehdad met welkom!!! en meer is ook niet nodig. Vandaag de eindafrekening. Service ???? wat voor nservice ???? Ik stap ieder jaar over (jullie voorstel) en blijf dat doen (absurd natuurlijk) Ik betaal mijn rekening en punt
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
02 August, 10:23 P Rombouts Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zwaar teleurgesteld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
31 July, 18:02 G Haverkate Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
We zijn tevreden hoe het gegaan is
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
31 July, 07:18 J Heijdanus Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
25 July, 09:42 M Koopmans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het was erg gemakkelijk om over te stappen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 July, 08:13 R Dekker Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zoek elk jaar de goedkoopste leverancier.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 July, 07:29 J Timmerman Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
06 April, 12:18 B Brukx Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat DIT mijn mening is.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
28 February, 09:26 N Jansen Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik de overstap heb gemaakt met de fantastische hulp van Easy Switch maar bij nuon de zaken soms niet helemaal begrijp ik had 3maanden van tevoren al de over stap bij jullie aangegeven en nu blijkt dat de levering op 28 -01 2019 begon maar het contract loopt geen jaar maar tot eind sep. 2019. Ik hoop dat jullie dan op tijd zijn om mij weer een goed advies te gevenander ben ik te laat.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
22 February, 13:40 M Bruijnzeels Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Eerder al klant geweest. Toen geen probleem, nu geen probleem.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 February, 23:40 P Bachoe Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is zonder moeilijkheden digitaal afgehandeld. Dan is alles uitmuntend geweest.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 February, 15:05 R Stevens Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
15 February, 17:56 C Pronk Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Te hoog maandvoorschot toegepast. Beoordeling alleen op onderdelen die ik heb meegemaakt rest één ster ingevuld.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
15 February, 15:39 F Helderman Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben niet geaccepteerd door Nuon. Hahaha omdat ik geen goede betaler ben, wat een eikels daar. Ze verdienen niet eens 1 ster.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
15 February, 14:52 M Groot Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed, het loopt zoals het hoort.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
15 February, 13:37 Nijland Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap snel geregeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.

Veelgestelde vragen over Vattenfall

Hoe wordt de prijs van Vattenfall Stadswarmte bepaald?

De prijs van stadswarmte staat onder toezicht van de overheid. De volledige prijs zou hetzelfde moeten zijn als verwarming door gas. Het vastrecht is bij stadsverwarming wel hoger dan bij stroom en gas. Dit wordt gecompenseerd door de besparing op de kosten van onderhoud en vervanging van een cv-ketel. Een cv-ketel is namelijk niet nodig.

Ik heb Vattenfall Stadswarmte. Kan ik overstappen?

Met stadsverwarming wordt jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Omdat de aanleg van stadsverwarming een dure investering is voor energieleveranciers, krijgen zij een monopolie op de levering. Heb jij stadsverwarming van Vattenfall? Dan kun je helaas niet overstappen van warmteleverancier. Je kunt natuurlijk wel overstappen van energieleverancier voor stroom.

Hoe stap ik over naar het enkeltarief?

Je betaalt nu een dubbeltarief en wilt graag naar het enkeltarief? Dat is mogelijk. Overstappen naar het enkeltarief is bij Vattenfall kosteloos. Dit kun je simpel zelf veranderen door in te loggen in je online omgeving op de website van Vattenfall. Daar geef je aan naar het enkeltarief te willen overstappen. Je dubbele meter hoef je niet te vervangen.

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben jij het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij Vattenfall?

Nuon/Vattenfall baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historisch verbruik in jouw woning van de laatste vijf jaar. Dat wil zeggen dat Vattenfall bekijkt wat jij, of de vorige bewoners de afgelopen vijf jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd. Via je persoonlijke omgeving in ‘Mijn Vattenfall’ op de website van Vattenfall kun je dit bedrag zelf aanpassen.
7,2

Contactgegevens

Adres
Hoekenrode 8
1102BR, Amsterdam
Telefoonnummer
0900-0808
Website
Ben jij op zoek naar meer informatie over Vattenfall? Je vindt hier alle informatie over Vattenfall: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

Zakelijk adres

{{addresscheck.errorMessage}}

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}

Type aansluiting


Zonnepanelen

Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Je huidige leverancier

Offerte op maat

Met het door jouw ingevulde verbruik kom je in aanmerking voor een offerte op maat met speciale tarieven. Als je het onderstaande formulier invult, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.


Vul jouw bedrijfsnaam in

Vul je KVK nummer in
Vul een geldig KVK nummer in
Vul je geslacht in

Vul je initialen in
Initialen mogen alleen letters zijn

Vul je achternaam in

Vul je telefoonnummer in
Vul een geldig telefoonnummer in

Vul je e-mailadres in
Vul een geldig e-mailadres in

Verzenden
Bedankt voor het aanvragen van de aangepaste offerte, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt