Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Ben jij op zoek naar meer informatie over Vattenfall? Je vindt hier alle informatie over Vattenfall: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Vattenfall (voorheen: Nuon) is één van de grootste energieleveranciers in Nederland. De leverancier heeft ongeveer 4200 werknemers in dienst. Zo’n twee miljoen Nederlanders zijn klant van Vattenfall. Het energiebedrijf produceert en levert elektriciteit, energiegerelateerde producten, gas, warmte en koude. In 2009 is Nuon door Vattenfall overgenomen. Sinds oktober 2019 is Nuon helemaal Vattenfall. 

Tarieven Vattenfall

De actuele tarieven van Nuon/Vattenfall vind je altijd in onze energievergelijker. Je ziet hier ook meteen of Vattenfall momenteel een welkomstkorting aanbiedt. Net zoals bij andere energieleveranciers, veranderen de tarieven van Vattenfall twee keer per jaar. Dit gebeurt in de maanden januari en juli.

Je merkt alleen iets van wisselende tarieven wanneer je een variabel energiecontract hebt; een variabel energiecontract heb je wanneer je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit, maar je contract al is verlopen (er is dan sprake van een stilzwijgende verlenging).

Wij raden je aan voor een actiecontract te kiezen. Dit zijn contracten met lage tarieven die gedurende de looptijd van je contract vastliggen. Deze actiecontracten worden door veel energieleveranciers gecombineerd met hoge welkomstkortingen.

actietarieven nuon

Welkomstkortingen en actietarieven bij Vattenfall

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl vind je actiecontracten en ontvang je welkomstkortingen. Dit komt omdat energieleveranciers graag nieuwe klanten verwelkomen. Energieleveranciers bieden daarom op vergelijkingswebsites contracten met aantrekkelijke actietarieven. De acties die je op EasySwitch.nl ziet, kom je niet tegen op de website van Vattenfall zelf.

Benieuwd naar de actuele actietarieven van Nuon? Maak de vergelijking, vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

Vergelijk Energie


Over Nuon/Vattenfall energie

Sinds 1 juli 2009 is Nuon onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De activiteiten op de Nederlandse energiemarkt werden uitgevoerd door N.V. Nuon Energy en de dochterondernemingen. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Vattenfall. Sinds 8 oktober 2019 is Nuon helemaal overgegaan op Vattenfall. In de vergelijker laten we voorlopig nog Nuon/Vattenfall zien.

groen nuon

Hoe duurzaam is Nuon/Vattenfall energie?

Nuon/Vattenfall levert groene en grijze stroom. Nuon/Vattenfall heeft als ambitie om volledig op groene stroom over te stappen en investeert daarom fors om binnen één generatie volledig vrij van grijze stroom te zijn.

Nuon/Vattenfall stelt dat er op dit moment nog niet genoeg duurzame energie wordt opgewekt om iedereen in Nederland van stroom te voorzien. Het energiebedrijf investeert in duurzame projecten, waardoor ze nu al -samen met Vattenfall- voor zo’n 2 miljoen huishoudens windenergie opwekken.

Energiecontracten van Nuon/Vattenfall

De contracten van Nuon/Vattenfall zijn met een vast of variabel tarief. Contracten worden met een vast tarief voor 1 of 3 jaar afgesloten. Mocht je je contract na deze periode niet opzeggen, wordt het contract verlengd voor onbepaalde tijd met een variabele prijs. Het contract voor onbepaalde tijd kan je maandelijks opzeggen.

Wij adviseren energiecontracten met vaste tarieven en een looptijd van één jaar. Op deze manier kun je goed vergelijken en de beste prijs op jaarbasis kiezen. Je komt dan niet voor financiële verrassingen te staan. Vergelijk energie en bekijk de huidige tarieven door onze energievergelijker te gebruiken. Vergelijk de tarieven van Nuon/Vattenfall meteen met alle andere aanbieders.

variabele tarieven nuon

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage- en normale tarief zijn verschillend per regio. Deze worden niet bepaald door de energieleverancier, maar door de netbeheerder. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen.

Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

Vergelijk Energie


De slimme meter bij Nuon/Vattenfall

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder je energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

De netbeheerder leest je meterstanden uit in de volgende gevallen:

  • Elke twee maanden. Je ontvangt een verbruikskostenoverzicht;
  • Bij de jaarafrekening;
  • Bij een verhuizing;
  • Wanneer je nieuwe klant wordt.

De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

Enkele voordelen van een slimme meter bij Nuon:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online met de Mijn Nuon App je maandelijkse verbruik bekijken.

zonne energie nuon

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen duurzame stroom opwekt, vul je de rest van jouw stroombehoefte aan met stroom van een energieleverancier. Als je te veel stroom produceert, gaat de stroom boven de eigen behoefte het elektriciteitsnet in. De geleverde stroom wordt verrekend met de afgenomen stroom. Dit heet salderen.

Hoe wordt dit gemeten?

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd. Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd.

Bij beide meters krijg je voor iedere kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief. Dit is de kale leveringstarief volgens het contract, inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie.

Wek je meer energie op dan je verbruikt?

Meestal verbruikt een huishouden meer stroom dan met zonnepanelen wordt opgewekt. Het kan voorkomen dat je op jaarbasis meer stroom teruglevert dan je hebt afgenomen. De energieleverancier moet je een vergoeding betalen voor deze stroom. Bij Nuon krijg je een vast tarief per kWh.

Contactgegevens Nuon/Vattenfall

Telefoon0900 – 0808
Kosten De gebruikelijke belkosten
BereikbaarWerkdagen 8.00 – 18.00 uur
Websitehttp://www.vattenfall.nl/

contract nuon

Gas- en stroomstoringen bij Nuon/Vattenfall

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij de buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is.

Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. Het nummer is 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

Opzeggen contract bij Nuon/Vattenfall

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Nuon. Overigens hoef je jouw contract niet op te zeggen als je overstapt, je nieuwe energieleverancier zegt dan het contract voor je op. Het nummer is 0900 – 0808. Je betaalt de gebruikelijke belkosten voor het gesprek.

Opzegtermijn en boetes Nuon/Vattenfall

Houd je opzegtermijn goed in de gaten als je gaat opzeggen. Wil je een energiecontract voortijdig opzeggen? Nuon/Vattenfall brengt dan een boete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald.

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

Neemt Nuon/Vattenfall je opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt Nuon jouw opzegboete over. Het kan bij de voorwaarden van een actiebod van Nuon worden afgesproken dat zij de opzegkosten van je vorige leverancier voor je vergoeden. Welk bedrag ze vergoeden, staat in de voorwaarden van het product dat je gekozen hebt. Je ontvangt de vergoeding als korting op je energie. De korting wordt op de jaarrekening verrekend.

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar Nuon/Vattenfall? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Nuon/Vattenfall?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Nuon/Vattenfall de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, wordt je aangemeld bij Nuon/Vattenfall. Nuon/Vattenfall zorgt ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Nuon/Vattenfall. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

Vergelijk Energie

Beoordeling klantervaringen
7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,2 uit 10

Klantervaringen

18 June, 07:12 C. Brouwer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
“Gewoon” perfect geregeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
11 June, 18:12 J. Vedder Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb tot nu toe geen klachten
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
11 June, 07:18 J. Benneker Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed geregeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 June, 07:07 J Bechan Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas vanaf 5 juli kan ik meer hierover vertellen. Dan gaat mijn contract in.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
22 May, 13:09 F. Nederlof-Schmelling Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Makkelijke site...goed opgebouwd
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
06 May, 21:45 B Timmermans Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn contract bij Budget Energie is afgelopen. Maar nog steeds niet de afrekening ontvangen. Beoordeling over Vattenval kun je na een maand niet geven. Misschien moet je daar ook lang wachten op de jaarafrekening als je geld terug krijgt. Dat kan ik na een maand klant te zijn geweest nog niet beoordelen. Wanneer krijg ik een afrekening van Budgetenergie? Groet : Joop Timmermans.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
22 April, 14:47 M Verhoeven Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap proces is een drama, gas is goed aangesloten, elektra is op een verkeerde aansluiting gezet, een aansluiting van een laadpaal van een andere eigenaar ipv op de huisaansluiting. Energie contract opgezegd zonder dat ik iets heb gedaan.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
22 April, 06:57 H Klinkhamer Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
GEEN KLACHTEN TOT NU TOE
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 April, 10:40 U Ricardo Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overall tevreden
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 April, 08:36 L Tonino Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is eigenlijk nog te vroeg om mijn ervaring te geven
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
15 April, 11:24 J Schouenberg Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er is nog niets gebeurt, Vattenvall is pas vanaf 25-4 actief
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
09 April, 07:21 J Heemskerk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Net overgestapt maar tot u toe verloopt alles prima
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
08 April, 09:12 L Tonino Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Doen wat e beloven
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 April, 08:31 G Altena Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het meeste loopt prima alleen kan ik op de pc het verbruik niet uitlezen .Via whats app kom ik er niet uit zal het via telefoon proberen De app laat de staafdiagrammen wel zien vandaar dat ik nog niet geantwoord had Mvrgrt Gerard
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 April, 08:24 B Hollander Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen probleem gehad. Alleen onze slimme meter geeft gas meter 0 aan sinds de omruil. Van deze meter. Hoe gaat Eneco en Vattenfall hier mee om. 10 april as wordt meter vervangen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 April, 08:08 J Prins Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima zonder problemen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 April, 08:03 L Deinum Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vriendelijke mensen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
01 April, 08:08 J Zanden Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan nog geen beoordeling geven. Het contract gaat in op 20 mei.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
31 March, 08:09 H Kroese Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik weet het niet vanaf 2 april start ik met vattenfall
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 March, 11:47 A Virginia Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap goed verlopen en snel geholpen door de klantenservice.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 March, 09:04 M Kappert Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles goed verlopen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 March, 09:16 A Tak Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In Januari al overgestapt.Op31 maart ingegaan.Pas op30 maart gaan ze het doorgeven aan greenchoich.Vind ik te laat,omdat ik van greenchoiche voor april nog een factuur krijg
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
18 March, 20:08 J Sleet Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Buitengewoon slecht bevallen. Totale mislukking deze overstap. En wat een drama bij de klantenservice van Vattenfall
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
13 March, 14:03 E Mertz Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
11 March, 21:23 E Boven Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nvt
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
05 March, 18:40 M Braspennincx Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe ben ik erg tevreden.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 March, 16:57 A Hoek van Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 March, 10:38 W Schreuder Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ieder jaar overstappen heeft gewoon voordelen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 February, 22:35 C Zijl - Bernt Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vattenfall snapt nog niet dat ik overgestapt ben naar hun en verwarren mij met het account van mijn zoon ( ander adres) die inmiddels naar een andere leverancier is overgestapt. Dat komt omdat dat account is gekoppeld aan mijn emailadres. Ik kan dat niet veranderen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
29 February, 11:24 R Meijer Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
To tot nu toe alles prima geregeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
27 February, 09:35 JG Zuurendonk Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
26 February, 11:47 Erik van der Weg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
solide bedrijf, dat klanten goed informeert.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
26 February, 08:22 E Holten Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niet overal ervaring mee.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
25 February, 12:04 F Storms Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In het verleden ook al enkele keren bij Nuon, nu Vattenfall, jaarcontracten afgesloten. Altijd prima verlopen, als er een probleempje was, werd dit ook altijd opgelost/aangepast. Enigste minpuntje vond ik als je de klantenservice telefonisch wilde bereiken, dat je daar wel een half uurtje voor moest uittrekken. Nuon had liever dat je per email contact opnam en dan kreeg je na enkele dagen antwoord op je vraag/verzoek. Of er met de naamsverandering dingen gaan veranderen, kan ik nu nog niet beoordelen, omdat ik mijn nieuwe jaarcontract pas weer heb afgesloten, maar overstappen ging weer als vanouds soepel, dus wat dat betreft, was dit wederom ok.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
24 February, 08:33 B Neck-Leppink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Contact met Vattenfall is prima, ik had me vergist in de overgangsdatum en dat is prima aangepast.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 February, 12:54 M.van Dijk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het ging vrij gemakkelijk om over te stappen ,goed geregeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
22 February, 15:22 A Punt Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe een goede service
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
20 February, 14:39 A Plaat Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gehele overstap is vlekkeloos verlopen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
20 February, 09:50 I Broek Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe geen klachten.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 February, 10:37 C Eleveld Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon zoals het allemaal hoort!!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 February, 14:41 M Bender Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb mn kado niet ontvangen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
16 February, 09:53 J Lemmink Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Volstrekt onduidelijke informatie over offerte. Geen maatwerk zoals beloofd en obscure uitgangspunten bij vaststelling van maandbedrag. Grote afwijkingen (veel goedkoper) dan realistisch. Kortom zowel de informatie van easyswitch als van Vattenfall misleidend en amateuristisch.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
15 February, 11:05 A Goossens Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
moeiteloos kunnen overstapopen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
15 February, 10:49 A Hoogerwaard Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan het tarief gas en stroom niet vinden op uw site. Alleen het maandbedrag. De rest 5 sterren ingevuld, maar dat is nu natuurlijk helemaal niet te beoordelen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
15 February, 08:03 D Bendt Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben over het algemeen erg tevreden
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
13 February, 08:01 R Visschers Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden nog geen contact gehad met nuon
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
12 February, 19:07 J Brussaard Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
hulp en klantenservice niet nodig gehad alles liep perfect
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
12 February, 15:51 Y Baelemans Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is rommeliger gegaan dan andere jaren. Door wat miscommunicatie dacht ik dat ik te vroeg werd over over gesloten zodat ik niet gebruik kon maken van overstap kortingen. Toen moest ik zelf contact gaan leggen met leveranciers ondanks dat ik een contract via easyswitch had afgesloten. Achteraf bleek het een storm in en glas water te zijn. Verder kreeg ik een 5de staatslot die ik geprobeerd heb in te wisselen maar dat is op 1 of andere reden niet gelukt. In eerste instantie zou ik meedoen met de trekking van februari maar in mijn staatsloterij is niks terug te vinden. De link werkte ook niet meer van het gekregen lot. Erg vaag allemaal
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
11 February, 16:11 C Hoenselaar Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe tevreden over de gang van zaken
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
11 February, 08:13 E Margarita Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
10 February, 19:53 J Ossenvoort Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog te weinig kontakt gehad voor goede beoordeling.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
10 February, 08:54 J Leeuwen Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze vinden, dat ik een borg moet storten, omdat ik zakelijk/privé in 2012 failliet was. Overstappen kan ik dus niet.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
09 February, 16:31 J Bouwhuis Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tevreden
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
08 February, 08:56 M Vreeswijk Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog niets van Vattenfall gehoord. Dus voorlopig even geen goed rapport.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
08 February, 08:34 J V.d.borg Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
sommigen beantwoord ik met 1 * omdat ik hier in nog geen ervaring heb ik heb tot nu toe weinig contact gehad
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 February, 20:20 J Berg Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog nooit zo\'n lekkere stroom gehad. Lampen branden veel beter
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 February, 14:38 P Boekhorst Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zou nog niet kunnen oordelen want mijn contract gaat pas eind februari over oxxio naar jullie! Apart dat ik deze beoordeling al krijg! Groeten Patricia
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
05 February, 09:02 H Palsrok Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen mening. Nog niets van gemerkt!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 February, 09:02 J Boekel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer geachte heren, dames, Al vele jaren maken wij de energiestap (oftewel Switch) met behulp van uw site. Op uw vraag vertel dit door aan vrienden en bekenden, en u krijgt van ons een bonusbedrag. Echter na dat wij eind vorig jaar N.G.M Bakker(Middenweg 567) en H.W. Boekel(Molenkade 40) als nieuwe klant hebben aangemeld volgt er van u kant geen enkele reactie. Wellicht is dit alles een misverstand. Met vriendelijke groet, Hans en Ria Boekel (Verder zijn wij uitermate tevreden over uw organisatie)
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 February, 08:15 F Weitenberg Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 February, 17:48 F Szabo Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
is matig veel vragen en lange weg, kan korter
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 February, 13:36 T Senhorst Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog weinig contact met Vattenfall gehad. Ik hoop dat alles goed verloopt. Tot nu toe geen klachten.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
01 February, 10:54 P Gecer Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb geen 1 mail van hun ontvangen dat ik officieel ben overgestapt. Alleen van jullie.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
31 January, 13:24 M Brouwer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ging allemaal super soepel!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
30 January, 11:30 F Kivits Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben pas overgestapt en tot nu toe goed tevreden
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
30 January, 10:18 G van Beem Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het word gevraagd.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 January, 12:31 W Bouhuijzen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima geregeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
27 January, 19:33 A Rosman Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed geregeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
26 January, 18:49 H Smets Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap goed en vlot verlopen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
26 January, 09:52 H Jonkman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzichten blijft een vreemd punt aangezien het meestal appels met peren vergelijken is. Zou graag zien dat IEDERE leverancier zijn TOTALE gasprijs per m3 (dus incluis ALLE kosten) online zou hebben staan, aangezien de gasrekening meer dan 75% van de totale rekening behelst.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 January, 09:52 D Hilarius Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betreft een nieuwe aansluiting en ik ben een nieuwe klant. Cijfers kunnen alleen maar hoger worden. Ligt puur aan de voortgang. Aanmelden staatslot gaf een foutmelding. Waarom?
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
23 January, 09:07 R Pothuizen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net overgestapt, moet de service nog ervaren
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 January, 16:20 J Oostrom Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zomaar
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
21 January, 06:10 K Covena Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij het overstappen hadden ze de aansluiting op mijn oude woonadres gezet waar ik al een jaar niet meer woon? Ik had mijn huidige adres doorgegeven dus hoe dit kon gebeuren is mij een raadsels. Door deze fout is mijn contract pas op 06/01 ingegaan waardoor ik dus volgend jaar pas per die datum over kan stappen. Erg vervelend
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
20 January, 12:03 P Jong Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlot verlopen overstapproces!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
17 January, 13:35 H Warris Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe tevreden
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 January, 16:12 A Schreuders Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima hulp en snel!
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 January, 09:23 S Linden Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen betaling gedaan en kan daar niet over oordelen. Communicatie is goed en snek, eigen online omgeving is prima.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
16 January, 07:15 N Kamp Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik blijf nog even neutraal, daar ben ik te kort klant voor om daar een goede mening over te geven
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
15 January, 10:11 R Overschie Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het lukt mij niet in te loggen. Ik vraag steeds een wachtwoord aan. Maar ik krijg deze niet in mijn mail. Om bij een fatsoenlijke klantenservice te komen, moet ik inloggen, maar dat lukt niet. Toen ik belde hing ik langer dan een half uur in de wacht, toen heb ik het opgegeven. Nog steeds lukt het mij niet om in te loggen.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
15 January, 08:18 D Hermans Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap naar leverancier die stuk goedkoper is dan de vorige
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 January, 13:51 H Thijssen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kende geen problemen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
14 January, 08:54 P Stouten Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring. en ik beveel nooit aan
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
14 January, 08:28 M Kamerman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ok
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
13 January, 17:05 B Fortkamp Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb via easyswitch de overstap naar Vattenfall gemaakt. Mijn huidige contract eindigt op 1 feb 2020, maar het jaarcontract van Vattenfall eindigt al in november 2020. Dus op moment dat ik de aanvraag indien gaat het jaar in. Nog nooit zoiets meegemaakt en er ook over gebeld maar desondanks zongebleven. Info was misleidend wat mij betreft.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
09 January, 08:18 j c van der meijden Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe prima contact
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
08 January, 20:08 Maatje Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Motivatie
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 January, 12:48 HvDalem Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap proces verloopt erg stroef. De contractdatum komt niet overeen met de aanbieding. Mijn verbruik van de slimme meter kan ik na een week nog niet inzien, krijg fout dat het niet beschikbaar is. De app in de App Store is waardeloos en heeft geen toegevoegde waarde. De helpdesk is telefonisch niet benaderbaar, ik ben doorgestuurd naar support via Whatsapp, ook hier wordt niet gereageerd. Laatste keer dat ik overstap naar Vattenfall, zo\'n puinhoop heb ik nog nergens gezien.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
06 January, 17:14 J Roerdink Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Jullie zijn veel te vroeg met de vragen want per 1 februari stap ik pas over. Overigens een neef heeft zich via mijn link van Easyswitsch aangemeld 27 december. Wanneer ontvang ik de 20 euro vriendenkorting en hij het staatslot?
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
04 January, 22:30 R Lemans Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Probleemloze overstapservice geeft vertrouwen in het vervolg.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 January, 08:37 M Vaesen Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Administratie is duidelijk. Betaling zou al plaatsvinden maar is nog niet gebeurt. Duurzaam verwacht ik niet. Ik heb grijze stroom en gas. Tenzij dat niet bedoelt wordt. Slechte berichten in de media.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
02 January, 12:58 A Bronwasser Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zoals verzocht
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 January, 11:37 R Dijk Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vattenfall heeft een fout gemaakt met het opzeggen van mijn vorige contract en dit is nog steeds niet afgehandeld ondanks de goede inzet van de Easyswitch medewerkers.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
02 January, 11:06 N Haan Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn ervaring
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 January, 10:38 H Dijk Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Meterstanden bij nw woning kloppen niet met realiteit, Vattenfall wil ze niet aanpassen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
01 January, 09:46 J Appeldoorn Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij jullie kwam ik op een bedrag van 96 euro nu bij Vattenfall betaal ik 116euro dus die besparingen die jullie voorspellen komt dus lang niet uit
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
31 December, 09:52 G Laurenssen Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dit is tot nu toe mijn ervaring met Vattenfall
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 December, 14:15 B Rooij Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging heel gemakkelijk.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
29 December, 09:12 A Nobelen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsverschil met andere leveranciers
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
28 December, 09:14 T Roffel Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
M’n
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
27 December, 14:36 G Bosch Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstapservice
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
24 December, 08:31 A Bakker Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap prima
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
13 December, 11:56 F Postelmans Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Super snelle reactie en ook via whatsapp berreikbaar
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
11 December, 07:28 M Aalders Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zonder enig probleem, snel en adequaat uitgevoerd. Tijdige berichtgeving/bevestiging.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
07 December, 11:21 J de Bat Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben met de service
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
04 December, 16:45 H Vosman Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden nog helemaal niets vernomen van onze nieuwe leverancier (Vattenfall), we hebben eerder een contract gehad met Nuon toen ging het prima. We wachten maar af.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) af.
03 December, 10:24 F Nefkens Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
voorlopig weet ik nog bijna niets omdat de overstap pas 1 januari plaats vindt.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
03 December, 07:35 T Houwen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles correct uitgevoerd/afgehandeld
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
02 December, 08:32 P Blijham Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
€ 270,— cashback na een jaar. Volledig geruisloos overgegaan en niets van gemerkt.
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.
25 November, 16:06 J.E. Poortman-Hendriks Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
overstap is duidelijk en zonder problemen tot stand gekomen
Ik raad Vattenfall (voorheen: Nuon) aan.

Veelgestelde vragen over Vattenfall

Hoe wordt de prijs van Vattenfall Stadswarmte bepaald?

De prijs van stadswarmte staat onder toezicht van de overheid. De volledige prijs zou hetzelfde moeten zijn als verwarming door gas. Het vastrecht is bij stadsverwarming wel hoger dan bij stroom en gas. Dit wordt gecompenseerd door de besparing op de kosten van onderhoud en vervanging van een cv-ketel. Een cv-ketel is namelijk niet nodig.

Ik heb Vattenfall Stadswarmte. Kan ik overstappen?

Met stadsverwarming wordt jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Omdat de aanleg van stadsverwarming een dure investering is voor energieleveranciers, krijgen zij een monopolie op de levering. Heb jij stadsverwarming van Vattenfall? Dan kun je helaas niet overstappen van warmteleverancier. Je kunt natuurlijk wel overstappen van energieleverancier voor stroom.

Hoe stap ik over naar het enkeltarief?

Je betaalt nu een dubbeltarief en wilt graag naar het enkeltarief? Dat is mogelijk. Overstappen naar het enkeltarief is bij Vattenfall kosteloos. Dit kun je simpel zelf veranderen door in te loggen in je online omgeving op de website van Vattenfall. Daar geef je aan naar het enkeltarief te willen overstappen. Je dubbele meter hoef je niet te vervangen.

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben jij het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij Vattenfall?

Nuon/Vattenfall baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historisch verbruik in jouw woning van de laatste vijf jaar. Dat wil zeggen dat Vattenfall bekijkt wat jij, of de vorige bewoners de afgelopen vijf jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd. Via je persoonlijke omgeving in ‘Mijn Vattenfall’ op de website van Vattenfall kun je dit bedrag zelf aanpassen.
7,2

Contactgegevens

Adres
Hoekenrode 8
1102BR, Amsterdam
Telefoonnummer
0900-0808
Website
Ben jij op zoek naar meer informatie over Vattenfall? Je vindt hier alle informatie over Vattenfall: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt