Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Ben jij op zoek naar meer informatie over Nuon/Vattenfall? Je vindt hier alle informatie over Vattenfall: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Nuon (Nu: Vattenfall) is één van de grootste energieleveranciers in Nederland. De leverancier heeft ongeveer 4200 werknemers in dienst. Zo’n twee miljoen Nederlanders zijn klant van Vattenfall. Het energiebedrijf produceert en levert elektriciteit, energiegerelateerde producten, gas, warmte en koude. In 2009 is Nuon door Vattenfall overgenomen. Sinds oktober 2019 is Nuon helemaal Vattenfall. 

Tarieven Vattenfall

De actuele tarieven van Nuon/Vattenfall vind je altijd in onze energievergelijker. Je ziet hier ook meteen of Vattenfall momenteel een welkomstkorting aanbiedt. Net zoals bij andere energieleveranciers, veranderen de tarieven van Vattenfall twee keer per jaar. Dit gebeurt in de maanden januari en juli.

Je merkt alleen iets van wisselende tarieven wanneer je een variabel energiecontract hebt; een variabel energiecontract heb je wanneer je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit, maar je contract al is verlopen (er is dan sprake van een stilzwijgende verlenging).

Wij raden je aan voor een actiecontract te kiezen. Dit zijn contracten met lage tarieven die gedurende de looptijd van je contract vastliggen. Deze actiecontracten worden door veel energieleveranciers gecombineerd met hoge welkomstkortingen.

actietarieven nuon

Welkomstkortingen en actietarieven bij Vattenfall

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl vind je actiecontracten en ontvang je welkomstkortingen. Dit komt omdat energieleveranciers graag nieuwe klanten verwelkomen. Energieleveranciers bieden daarom op vergelijkingswebsites contracten met aantrekkelijke actietarieven. De acties die je op EasySwitch.nl ziet, kom je niet tegen op de website van Vattenfall zelf.

Benieuwd naar de actuele actietarieven van Nuon? Maak de vergelijking, vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

Vergelijk Energie


Over Nuon/Vattenfall energie

Sinds 1 juli 2009 is Nuon onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De activiteiten op de Nederlandse energiemarkt werden uitgevoerd door N.V. Nuon Energy en de dochterondernemingen. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Vattenfall. Sinds 8 oktober 2019 is Nuon helemaal overgegaan op Vattenfall. In de vergelijker laten we voorlopig nog Nuon/Vattenfall zien.

groen nuon

Hoe duurzaam is Nuon/Vattenfall energie?

Nuon/Vattenfall levert groene en grijze stroom. Nuon/Vattenfall heeft als ambitie om volledig op groene stroom over te stappen en investeert daarom fors om binnen één generatie volledig vrij van grijze stroom te zijn.

Nuon/Vattenfall stelt dat er op dit moment nog niet genoeg duurzame energie wordt opgewekt om iedereen in Nederland van stroom te voorzien. Het energiebedrijf investeert in duurzame projecten, waardoor ze nu al -samen met Vattenfall- voor zo’n 2 miljoen huishoudens windenergie opwekken.

Energiecontracten van Nuon/Vattenfall

De contracten van Nuon/Vattenfall zijn met een vast of variabel tarief. Contracten worden met een vast tarief voor 1 of 3 jaar afgesloten. Mocht je je contract na deze periode niet opzeggen, wordt het contract verlengd voor onbepaalde tijd met een variabele prijs. Het contract voor onbepaalde tijd kan je maandelijks opzeggen.

Wij adviseren energiecontracten met vaste tarieven en een looptijd van één jaar. Op deze manier kun je goed vergelijken en de beste prijs op jaarbasis kiezen. Je komt dan niet voor financiële verrassingen te staan. Vergelijk energie en bekijk de huidige tarieven door onze energievergelijker te gebruiken. Vergelijk de tarieven van Nuon/Vattenfall meteen met alle andere aanbieders.

variabele tarieven nuon

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage- en normale tarief zijn verschillend per regio. Deze worden niet bepaald door de energieleverancier, maar door de netbeheerder. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen.

Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

Vergelijk Energie


De slimme meter bij Nuon/Vattenfall

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder je energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan je energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

De netbeheerder leest je meterstanden uit in de volgende gevallen:

  • Elke twee maanden. Je ontvangt een verbruikskostenoverzicht;
  • Bij de jaarafrekening;
  • Bij een verhuizing;
  • Wanneer je nieuwe klant wordt.

De slimme meter vereenvoudigt het meten van het energieverbruik voor de consument.

Enkele voordelen van een slimme meter bij Nuon:

  • Je hoeft zelf geen meterstanden meer door te geven;
  • Als je energie teruglevert, wordt dit ook gemeten;
  • Je kunt online met de Mijn Nuon App je maandelijkse verbruik bekijken.

zonne energie nuon

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen duurzame stroom opwekt, vul je de rest van jouw stroombehoefte aan met stroom van een energieleverancier. Als je te veel stroom produceert, gaat de stroom boven de eigen behoefte het elektriciteitsnet in. De geleverde stroom wordt verrekend met de afgenomen stroom. Dit heet salderen.

Hoe wordt dit gemeten?

Als je een analoge meter hebt, draait de meter zelf vooruit of achteruit naarmate er energie wordt verbruikt of opgewekt. De energie die je teruglevert wordt dus al van het verbruik afgetrokken. Dit verbruik wordt niet apart gespecificeerd. Als je een digitale meter hebt, worden de levering en teruglevering apart geregistreerd.

Bij beide meters krijg je voor iedere kWh die je zelf opwekt een besparing die gelijk is aan het volledige energietarief. Dit is de kale leveringstarief volgens het contract, inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie.

Wek je meer energie op dan je verbruikt?

Meestal verbruikt een huishouden meer stroom dan met zonnepanelen wordt opgewekt. Het kan voorkomen dat je op jaarbasis meer stroom teruglevert dan je hebt afgenomen. De energieleverancier moet je een vergoeding betalen voor deze stroom. Bij Nuon krijg je een vast tarief per kWh.

Contactgegevens Nuon/Vattenfall

Telefoon 0900 – 0808
Kosten De gebruikelijke belkosten
Bereikbaar Werkdagen 8.00 – 18.00 uur
Website http://www.vattenfall.nl/

contract nuon

Gas- en stroomstoringen bij Nuon/Vattenfall

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij de buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is.

Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer. Het nummer is 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

Opzeggen contract bij Nuon/Vattenfall

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Nuon. Overigens hoef je jouw contract niet op te zeggen als je overstapt, je nieuwe energieleverancier zegt dan het contract voor je op. Het nummer is 0900 – 0808. Je betaalt de gebruikelijke belkosten voor het gesprek.

Opzegtermijn en boetes Nuon/Vattenfall

Houd je opzegtermijn goed in de gaten als je gaat opzeggen. Wil je een energiecontract voortijdig opzeggen? Nuon/Vattenfall brengt dan een boete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald.

Resterende contractduur Boete
1 tot 18 maanden € 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden € 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden € 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden € 125,- per overeenkomst

Neemt Nuon/Vattenfall je opzegboete over?

Onder bepaalde voorwaarden neemt Nuon jouw opzegboete over. Het kan bij de voorwaarden van een actiebod van Nuon worden afgesproken dat zij de opzegkosten van je vorige leverancier voor je vergoeden. Welk bedrag ze vergoeden, staat in de voorwaarden van het product dat je gekozen hebt. Je ontvangt de vergoeding als korting op je energie. De korting wordt op de jaarrekening verrekend.

Overstappen van energieleverancier

Zoek je een nieuwe energieleverancier en overweeg je een overstap naar Nuon/Vattenfall? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Nuon/Vattenfall?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Nuon/Vattenfall de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, wordt je aangemeld bij Nuon/Vattenfall. Nuon/Vattenfall zorgt ervoor dat je oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Nuon/Vattenfall. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

Vergelijk Energie

Beoordeling klantervaringen
7,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,2 uit 10

Klantervaringen

24 February, 23:50 A. Teirlinck Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op dit moment schrijft Greenchoice nog steeds van mijn rekening af en niet Vattenfall. Er lijkt iets mis te zijn gegaan.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
23 February, 08:37 G. Gruijters Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs inzicht ze leveren maar 11. Maanden vast dus geen jaar vast tarief ik heb wel 1 jaar contract?
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
22 February, 08:35 G. Hermus Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima vaste prijs voor 3jaar
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
18 February, 10:31 C. Wagenaar Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat jullie dat vragen.?
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
17 February, 15:45 P. Gragt Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevreden.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
17 February, 13:31 W. Muller Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Een hele slechte contact en communicatie met hen. Dus niet aangenomen. Ze beweerden oa dat ik na 30 jaar gas geen gasaansluiting had etc etc.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
16 February, 08:30 K. Lehoucq Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is heel slecht geregeld. Heel weinig informatie en de overstap heeft nog niet eens plaatsgevonden. Contract gaat pas in bijna 3 maanden na mijn aanvraag, terwijl ik nergens meer aan vasthing bij mijn vorige leverancier. Het is ook helemaal niet duidelijk waarom dit zo is. Helemaal niet tevreden hiermee, maar wat doe je eraan...
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
15 February, 14:31 R. Hagedoorn Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles duidelijk en correct verlopen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
14 February, 20:34 T. Badal Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden heb ik niks van Vattenfall vernomen i v m overstap , prijs , prijsinzichten,klantenservice.Hoe kan ik dan anderen aanraden?
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
10 February, 13:47 J. Stammen Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik vind het te vroeg om een beoordeling te maken. We zijn net overgegaan. Alles is tot nu toe prima verlopen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
08 February, 12:42 D. Gerritsen Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap gedaan iets lagere maandlasten...
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
04 February, 09:33 M. hopstaken Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
eigenlijk hebben we nog geen idee wat er gaat gebeuren, volgens mij loopt het oude contract nog door maar het had prettig geweest dat van iemand te horen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
03 February, 08:43 P. Otten Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen idee
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
31 January, 16:38 M. Nabben Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
30 January, 12:29 H. Bos Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
duurzaamheid is voor mij niet van belang. De rest hoeft geen commentaar
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
29 January, 08:22 J. Fakkeldij Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kan nog geen oordeel geven behalve dat het wel erg lang duurt. nu ruim twee maanden na afsluiten zou ik eindelijk mijn energie van Vattenfall moeten ontvangen. Ga nu dus pas iets ervaren
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
28 January, 09:23 H. Snatersen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat er om wordt gevraagd en ik ook tevreden ben en dit dan ook wel wil laten weten
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
27 January, 08:22 R. Ronde Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat er om gevraagd wordt.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
26 January, 08:55 G. KRIST. Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat alles vlot en goed is verlopen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
22 January, 10:22 J. van der Struik Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben nog maar 5 dagen overgestapt, nl. op 17 januari j.l. de eerste indrukken zijn wel goed maar ik heb van hun nog niets gehoord. Ook niet over over de meterstanden,. Ik nl. ook niet of zij de meterstanden hebben opgenomen en dit doorgegeven hebben aan de vorige energie leverancier. Ik vind dat niet goed. Ik wacht dus af hoe klantvriendelijk of Vattenfall is. En s.v.p. mijn naam g o e d schrijven!!!!! Geen Struik maar Van der Struik- a.u.b.!!!!M.vrgr. Jan van der Struik Rolde. Krijg ik nog een reactie van U?
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
19 January, 11:41 H. Haar Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima service weer van easyswitch
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
10 January, 10:49 F. Berge Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima zo
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
09 January, 14:28 I. Hogers Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Veel onderdelen heb ik nog geen ervaring mee, dus kan ik niet beoordelen en heb 3 sterren gegeven. Dit is niet een beoordelingsformulier waar goed over nagedacht is. Verder zou ik van easyswitch een 1/5 staatslot ontvangen ivm overstap. Tot heden nog niet gezien. Vraag hieronder is ook niet goed te beantwoorden als je 4 weken klant bent. Vandaar mijn nee. Ik moest iets invullen. Beter om een beoordeling bv na een half jaar te sturen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
04 January, 12:20 M. Bruijnzeels Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles Ok
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
04 January, 10:15 J. Palfenier Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is gladjes verlopen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
29 December, 16:31 R. Jansen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
29 December, 08:58 P. Buijsen Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging vlekkeloos, informatie was duidelijk en voldoende voor mij.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
28 December, 15:01 W. Schake-Korenwinder Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb alleen nog maar een contract gehad verder nog geen contact of bericht gehad. Dus kan over veel nog niet oordelen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
22 December, 08:53 R. Buchly Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Super goed geregeld direct contact en allee snel geregeld.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
07 December, 14:08 H. van der Koppel Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de service goed zijn
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
07 December, 10:39 J. Ouwendijk Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er is nog niets geleverd. Overdracht is op eind van het jaar Dus geen mening. Groeten
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
02 December, 13:18 M. Braak Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De algehele overstap en vormgeving van app en online omgeving is helder en overzichtelijk.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 December, 07:22 M. Rooij Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snel vlot geregeld
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
01 December, 09:02 I. Visser Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overgestapt na 25 jaar plus bij Eneco - en positieve ervaring in en met overstap naar Vattenfall
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
23 November, 08:51 B. Verloop Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon, levering van energie.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
12 November, 13:31 R. Ruitenburg Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dit is mijn eerste maand bij jullie. Daarom zo’n neutraal stemgedrag. Kom over een half jaar nog eens?
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
11 November, 15:32 M.M. Pruijmboom Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles correct en snel verlopen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
09 November, 10:13 D. Wolschrijn Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nun toe alles ok.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
06 November, 15:37 P. Vriessen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De gehele overstap is vlekkeloos verlopen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
03 November, 19:15 J. Kos Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Motivatie is niet ingevuld
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 November, 18:13 S. Braam Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Deze beoordeling is op basis van de ervaringen van 1 maand. Ben sinds 1 oktober klant bij Vattenfall. De overstap ging probleemloos, en ik werd door Vattenvall keurig op de hoogte gehouden van alle door hun genomen acties.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
23 October, 08:23 H. Kranenborg Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog weinig ervaring met deze leverancier
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
21 October, 07:22 H. Jonkrt Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moeilijk te beoordelen. Alleen met overstapservice te maken gehad en dat is snel en soepel verlopen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
20 October, 10:11 M. Dam Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Makkelijk geregeld.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
20 October, 08:01 J. Kersten Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen idee contract ontvangen verder nog niets gehoord
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
18 October, 11:50 L. Lech Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ja
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
14 October, 13:19 S. Freriks Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
13 October, 08:01 R. Deutekom Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
12 October, 13:41 A. Van der Wijk Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe tevreden. Duidelijke overeenkomst, geld op aangegeven datum van rekening.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
21 September, 07:57 A. Stam Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
13 September, 08:00 T. Gerritsen Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer slechte ervaring
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
08 September, 10:16 J. Gerritsen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overgang naar Vattenfall heb ik geannuleerd.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
08 September, 07:40 S. Riemersma Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kan nog niet beoordelen , kan pas na een jaar na de eind afrekening , de rest is bijzaak!
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
03 September, 15:20 W. NANNINGA Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze kwamen direct met een mooie overzicht. Ook met vele financiële overzichten Klasse
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 September, 08:42 J. Bongard Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zeer tevreden
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
01 September, 10:14 C. Oosten Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik beveel vattenfall aan
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
31 August, 08:32 J. Uiterdijk Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er is een eindeloze communicatie geweest en ik werd aan het lijntje gehouden. Antwoord kreeg ik niet maar men praatte er omheen. Nooit weer een aanvraag indienen bij hun. Klantonvriendelijk en klantonwaardig.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
28 August, 13:25 H. Christiaanse Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Waardeloos laten niets van zich horen, ook niet na er achteraan bellen. Men zegt dat ik overgestapt ben maar ik heb niets????
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
21 August, 09:31 T. Meer Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na het contract heb ik tot op heden niks meer gehoord. Binnen kort verwacht ik de eerste rekening.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
19 August, 08:06 H. Hulsman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces is niet van toepassing daar ik geen leverancier had (buitenland). Geen idee qua duurzaamheid (niet gecheckt). Klantenservice: Heeft geen e-mail adres om te corresponderen, dit gaat via WhatsApp.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
31 July, 11:16 M. Damen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles Snell geregeld Zeke een Santander voor energies en gas.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
27 July, 09:49 L. Jansen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is nog even afwachten hoe de overstap verloopt maar ik heb het volste vertrouwen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
26 July, 10:39 J. Elten Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na de overstap bleek dat de prijs van de stroom en gas niet voor een jaar was, maar korter. Dat was niet te zien bij het maken van de overstap en vind ik niet fair. Ik heb mijn contract daarom ook geannuleerd.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
26 July, 07:20 W. Hogendoorn Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog steeds niet over sinds de aanvraag wat nu al maanden duurt , klanten service dus slecht , de andere zaken weet ik dus niets van maar ik moet wat selecteren dus daarom ook maar slecht totdat jer de keuze krijgt om nvt te selecteren ?
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
18 June, 07:12 C. Brouwer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
“Gewoon” perfect geregeld
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
11 June, 18:12 J. Vedder Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb tot nu toe geen klachten
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
11 June, 07:18 J. Benneker Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed geregeld
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 June, 07:07 J Bechan Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas vanaf 5 juli kan ik meer hierover vertellen. Dan gaat mijn contract in.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
22 May, 13:09 F. Nederlof-Schmelling Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Makkelijke site...goed opgebouwd
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
06 May, 21:45 B Timmermans Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn contract bij Budget Energie is afgelopen. Maar nog steeds niet de afrekening ontvangen. Beoordeling over Vattenval kun je na een maand niet geven. Misschien moet je daar ook lang wachten op de jaarafrekening als je geld terug krijgt. Dat kan ik na een maand klant te zijn geweest nog niet beoordelen. Wanneer krijg ik een afrekening van Budgetenergie? Groet : Joop Timmermans.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
22 April, 14:47 M Verhoeven Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap proces is een drama, gas is goed aangesloten, elektra is op een verkeerde aansluiting gezet, een aansluiting van een laadpaal van een andere eigenaar ipv op de huisaansluiting. Energie contract opgezegd zonder dat ik iets heb gedaan.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
22 April, 06:57 H Klinkhamer Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
GEEN KLACHTEN TOT NU TOE
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
21 April, 10:40 U Ricardo Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overall tevreden
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
17 April, 08:36 L Tonino Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is eigenlijk nog te vroeg om mijn ervaring te geven
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
15 April, 11:24 J Schouenberg Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er is nog niets gebeurt, Vattenvall is pas vanaf 25-4 actief
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
09 April, 07:21 J Heemskerk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Net overgestapt maar tot u toe verloopt alles prima
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
08 April, 09:12 L Tonino Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Doen wat e beloven
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 April, 08:31 G Altena Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het meeste loopt prima alleen kan ik op de pc het verbruik niet uitlezen .Via whats app kom ik er niet uit zal het via telefoon proberen De app laat de staafdiagrammen wel zien vandaar dat ik nog niet geantwoord had Mvrgrt Gerard
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 April, 08:24 B Hollander Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen probleem gehad. Alleen onze slimme meter geeft gas meter 0 aan sinds de omruil. Van deze meter. Hoe gaat Eneco en Vattenfall hier mee om. 10 april as wordt meter vervangen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 April, 08:08 J Prins Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima zonder problemen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
02 April, 08:03 L Deinum Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vriendelijke mensen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
01 April, 08:08 J Zanden Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan nog geen beoordeling geven. Het contract gaat in op 20 mei.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
31 March, 08:09 H Kroese Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik weet het niet vanaf 2 april start ik met vattenfall
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
29 March, 11:47 A Virginia Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap goed verlopen en snel geholpen door de klantenservice.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
29 March, 09:04 M Kappert Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles goed verlopen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
21 March, 09:16 A Tak Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In Januari al overgestapt.Op31 maart ingegaan.Pas op30 maart gaan ze het doorgeven aan greenchoich.Vind ik te laat,omdat ik van greenchoiche voor april nog een factuur krijg
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
18 March, 20:08 J Sleet Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Buitengewoon slecht bevallen. Totale mislukking deze overstap. En wat een drama bij de klantenservice van Vattenfall
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
13 March, 14:03 E Mertz Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
11 March, 21:23 E Boven Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nvt
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
05 March, 18:40 M Braspennincx Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe ben ik erg tevreden.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
03 March, 16:57 A Hoek van Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
03 March, 10:38 W Schreuder Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ieder jaar overstappen heeft gewoon voordelen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
29 February, 22:35 C Zijl - Bernt Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vattenfall snapt nog niet dat ik overgestapt ben naar hun en verwarren mij met het account van mijn zoon ( ander adres) die inmiddels naar een andere leverancier is overgestapt. Dat komt omdat dat account is gekoppeld aan mijn emailadres. Ik kan dat niet veranderen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
29 February, 11:24 R Meijer Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
To tot nu toe alles prima geregeld
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
27 February, 09:35 JG Zuurendonk Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
26 February, 11:47 Erik van der Weg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
solide bedrijf, dat klanten goed informeert.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
26 February, 08:22 E Holten Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niet overal ervaring mee.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
25 February, 12:04 F Storms Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In het verleden ook al enkele keren bij Nuon, nu Vattenfall, jaarcontracten afgesloten. Altijd prima verlopen, als er een probleempje was, werd dit ook altijd opgelost/aangepast. Enigste minpuntje vond ik als je de klantenservice telefonisch wilde bereiken, dat je daar wel een half uurtje voor moest uittrekken. Nuon had liever dat je per email contact opnam en dan kreeg je na enkele dagen antwoord op je vraag/verzoek. Of er met de naamsverandering dingen gaan veranderen, kan ik nu nog niet beoordelen, omdat ik mijn nieuwe jaarcontract pas weer heb afgesloten, maar overstappen ging weer als vanouds soepel, dus wat dat betreft, was dit wederom ok.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
24 February, 08:33 B Neck-Leppink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Contact met Vattenfall is prima, ik had me vergist in de overgangsdatum en dat is prima aangepast.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
23 February, 12:54 M.van Dijk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het ging vrij gemakkelijk om over te stappen ,goed geregeld
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
22 February, 15:22 A Punt Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe een goede service
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
20 February, 14:39 A Plaat Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gehele overstap is vlekkeloos verlopen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
20 February, 09:50 I Broek Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe geen klachten.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
17 February, 10:37 C Eleveld Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon zoals het allemaal hoort!!
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
16 February, 14:41 M Bender Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb mn kado niet ontvangen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
16 February, 09:53 J Lemmink Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Volstrekt onduidelijke informatie over offerte. Geen maatwerk zoals beloofd en obscure uitgangspunten bij vaststelling van maandbedrag. Grote afwijkingen (veel goedkoper) dan realistisch. Kortom zowel de informatie van easyswitch als van Vattenfall misleidend en amateuristisch.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
15 February, 11:05 A Goossens Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
moeiteloos kunnen overstapopen
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
15 February, 10:49 A Hoogerwaard Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan het tarief gas en stroom niet vinden op uw site. Alleen het maandbedrag. De rest 5 sterren ingevuld, maar dat is nu natuurlijk helemaal niet te beoordelen.
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.
15 February, 08:03 D Bendt Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben over het algemeen erg tevreden
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) aan.
13 February, 08:01 R Visschers Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden nog geen contact gehad met nuon
Ik raad Nuon (nu: Vattenfall) af.

Veelgestelde vragen over Nuon

Hoe wordt de prijs van Vattenfall Stadswarmte bepaald?

De prijs van stadswarmte staat onder toezicht van de overheid. De volledige prijs zou hetzelfde moeten zijn als verwarming door gas. Het vastrecht is bij stadsverwarming wel hoger dan bij stroom en gas. Dit wordt gecompenseerd door de besparing op de kosten van onderhoud en vervanging van een cv-ketel. Een cv-ketel is namelijk niet nodig.

Ik heb Vattenfall Stadswarmte. Kan ik overstappen?

Met stadsverwarming wordt jouw huis en tapwater verwarmd door restwarmte, deze warmte komt meestal van industriële activiteiten. Omdat de aanleg van stadsverwarming een dure investering is voor energieleveranciers, krijgen zij een monopolie op de levering. Heb jij stadsverwarming van Vattenfall? Dan kun je helaas niet overstappen van warmteleverancier. Je kunt natuurlijk wel overstappen van energieleverancier voor stroom.

Hoe stap ik over naar het enkeltarief?

Je betaalt nu een dubbeltarief en wilt graag naar het enkeltarief? Dat is mogelijk. Overstappen naar het enkeltarief is bij Vattenfall kosteloos. Dit kun je simpel zelf veranderen door in te loggen in je online omgeving op de website van Vattenfall. Daar geef je aan naar het enkeltarief te willen overstappen. Je dubbele meter hoef je niet te vervangen.

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, ook wel het termijnbedrag genoemd, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor stroom en gas aan je energieleverancier. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het voorschotbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het voorschotbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben jij het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij Vattenfall?

Nuon/Vattenfall baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historisch verbruik in jouw woning van de laatste vijf jaar. Dat wil zeggen dat Vattenfall bekijkt wat jij, of de vorige bewoners de afgelopen vijf jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd. Via je persoonlijke omgeving in ‘Mijn Vattenfall’ op de website van Vattenfall kun je dit bedrag zelf aanpassen.
7,2

Contactgegevens

Adres
Hoekenrode 8
1102BR, Amsterdam
Telefoonnummer
0900-0808
Website
Ben jij op zoek naar meer informatie over Nuon/Vattenfall? Je vindt hier alle informatie over Vattenfall: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Op EasySwitch.nl energie vergelijk je alle energieleveranciers en vind je de beste deal voor jouw verbruik.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt