Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Wil jij meer weten over Pure Energie? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en welkomstkortingen van Pure Energie bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Over Pure Energie

in 1995 werd het moederbedrijf van Pure Energie genaamd Raedthuys opgericht. Vanaf dat moment richtte de energieleverancier zich al op het ontwikkelen van windenergie projecten. In 2013 is het bedrijf Pure Energie opgericht door Raedthuys. Binnen vijf jaar was Pure Energie dusdanig gegroeid dat ze in 2019 besloten om verder te gaan onder één naam: Pure Energie. Nog steeds willen ze groene stroom toegankelijk en betaalbaar maken voor iedereen met een eerlijk verhaal. Daarnaast verkopen ze alleen stroom van Hollandse bodem. Het hoofdkantoor zit gevestigd in Enschede en er zijn 125 werknemers in dienst. Zij zorgen ervoor dat ongeveer 80.000 huishoudens in Nederlands stroom en/of gas geleverd krijgen.

Pure Energie Tarieven

Pure Energie biedt contracten met vaste en variabele energieprijzen aan. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft het tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn. De variabele tarieven worden voor bestaande klanten meestal in januari en juli aangepast. Als je als nieuwe klant instapt, betaal je het instaptarief en dat kan per dag verschillen. Het getoonde variabele stroomtarief is gebaseerd op het enkeltarief tot 10.000 kWh inclusief btw.

Variabele stroomtarief Variabele gastarief
€ 0,713 € 2,991

Laatste update: 5 augustus 2022
De tarieven zijn op basis van het instaptarief van een nieuw variabel modelcontract. Als je instapt kunnen de tarieven anders zijn dan hierboven getoond. Kijk voor de meest actuele tarieven op de energieprijzen pagina.

variabele tarieven Pure Energie

Daluren van Pure Energie

Alleen als jij een meter met een dubbel telwerk hebt of een slimme meter maak jij gebruik van het daltarief. Met een enkele meter betaal je een bedrag wat een combinatie is tussen het laag- en hoog tarief.

Wanneer de dal- en piekuren zijn hangt af van je netbeheerder. De energieleverancier heeft hier niks over te zeggen. Afhankelijk van de regio waar je in woont kunnen de dal- en piekuren verschillen. In de tabel hieronder staat per provincie wanneer de dal- en piekuren zijn.

Provincie Daluren
Groningen 23:00 – 07:00
Friesland 23:00 – 07:00
Drenthe 23:00 – 07:00
Overijssel 23:00 – 07:00
Gelderland 23:00 – 07:00
Flevoland 23:00 – 07:00
Utrecht 23:00 – 07:00
Noord-Holland 23:00 – 07:00
Zuid-Holland 23:00 – 07:00
Noord Brabant 21:00 – 07:00
Limburg 21:00 – 07:00
zonne energie Pure Energie

Terugleververgoeding van Pure Energie

Bij Pure Energie krijg je als terugleververgoeding € 0,0726 per kWh inclusief btw. Je hebt alleen recht op een terugleververgoeding wanneer je zelf energie opwekt met zonnepanelen.
Aan het eind van het jaar zal je energieleverancier gaan salderen. Dan wordt er gekeken hoeveel energie jij hebt opgewekt en hoeveel jij hebt verbruikt. Als je meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt kan het zo zijn dat je geld terug krijgt van Pure Energie. Bij Pure Energie mag je onbeperkt blijven terugleveren.

Welkomstkorting of welkomstcadeau

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl ontvang je welkomstkortingen en sluit je energiecontracten af tegen actietarieven. Waarom alleen via EasySwitch.nl? Omdat energieleveranciers graag klanten willen winnen. Om bovenin uit te komen uit de vergelijker, moet een leverancier een aantrekkelijk actietarief bieden. De acties die je bij ons op de website vindt, zal je dan ook niet tegenkomen op de website van Pure Energie zelf.


Welke contracten heeft Pure Energie

Pure Energie biedt zowel vaste als variabele energiecontracten aan met een looptijd van één, drie of vijf jaar. Pure energie biedt alleen duurzame energiecontracten aan.

Waar haalt Pure Energie de energie vandaan?

Soort energie Product % duurzaam
Pure Energie Particulier 97,1% Windenergie NL
2,9% Zonne-energie NL
100% duurzaam
Pure Energie Zakelijk 97,1% Windenergie NL
2,9% Zonne-energie NL
100% duurzaam
groen Pure Energie

Hoe ziet WISE de energieleverancier Pure Energie?

WISE geeft Pure Energie een 10 in hun groene energievergelijker 2021. Het cijfer is opgebouwd uit drie onderdelen: investeringen, inkoop en levering. Pure Energie hoeft op dit moment niks te wijzigen. Ze doen het volgens WISE perfect.

Voor ons eigen duurzaamheidslabel kijken wij naar het energiecontract dat wordt aangeboden via ons; is dat groen, grijs of gecombineerd. Wij vinden dat een groen contract alleen het label duurzaam mag krijgen wanneer de stroom in Nederland wordt opgewekt via hernieuwbare bronnen; wind, water, zon. En wanneer het gas minstens CO2-gecompenseerd is. Het kan dus voorkomen dat het gehele energiebedrijf binnen het onderzoek van WISE minder scoort. Maar dat het energiecontract in onze vergelijker hoog staat onder duurzaamheid. Dat betekent dat het product wat ze via ons aanbieden volgens onze maatstaven duurzaam is.
Wij laten altijd het cijfer van WISE in onze vergelijker zien, zodat jij zelf kan beslissen of je bij deze energieleverancier aangesloten wilt zijn of niet.


Wat te doen bij verhuizen

Je moet zelf aangeven bij Pure Energie als je op het punt staat om te verhuizen. Je kan dit digitaal doorgeven door het verhuisformulier via Mijn Pure Energie in te vulllen. Je moet uiterlijk twee weken voordat je verhuist aan Pure Energie je nieuwe adres hebben doorgegeven. Zorg dat je binnen vijf dagen na je verhuizing de meterstanden van je oude en nieuwe woning doorgeeft.
Pure Energie ziet een verhuizing niet als geldige reden om tussentijds je contract bij op te zeggen. Je neemt dus het contract mee naar je nieuwe woning. Dit betekent niet dat je een geheel nieuw contract hebt. Je neemt je oude contract mee met de oude voorwaardes en resterende looptijd.
Als je tijdelijk twee adressen hebt dan zal Pure Energie op beiden adressen gas en/of elektriciteit leveren. Zodra je geen gas en/of elektriciteit meer nodig hebt bij jouw vorige woning moet je zelf dat contract opzeggen.

contract Pure Energie

Opzeggen Pure Energie

Opzeggen bij Pure Energie moet je doen door een e-mail te sturen naar: info@pure-energie.nl met daarin je klantnummer, adres, postcode en opzegdatum. Ze hanteren de wettelijke opzegtermijn van 30 kalenderdagen. Let er wel op dat je een opzegvergoeding moet betalen als je vroegtijdig je contract opzegt. De hoogte van de opzegboete is afhankelijk van het soort contract en de resterende looptijd. Dit kun je nalezen in de contractvoorwaarden van Pure Energie.

Pure Energie vergelijken met andere energieleveranciers

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar Pure Energie? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Vergelijk Energie


Pure Energie Zakelijk

Pure Energie biedt naast particuliere energiecontracten ook zakelijke energiecontracten aan.

Zakelijke contactgegevens

Telefoonnummer: 088-1013000
Openingstijden zakelijk: maandag t/m vrijdag: 8:30 – 17:00
E-mail:zakelijk@pure-energie.nl

Pure Energie Zakelijk contract afsluiten

Wanneer jij een Pure Energie Zakelijk contract wil afsluiten is het belangrijk om op de volgende punten te letten:

actietarief Pure Energie

  • Type aansluiting: Voordat je een zakelijk energiecontract afsluit is het belangrijk om uit te zoeken welk type aansluiting er in het (kantoor)pand aanwezig is en/of welk type je nodig hebt.
  • Functie: Heeft het adres alleen een kantoorfunctie of is er ook sprake van een woonfunctie.
  • BTW: De zakelijke energietarieven van Pure Energie zijn inclusief btw.
  • Annuleren: Als je wilt annuleren moet je dit zelf doen door te bellen naar de klantenservice van Pure Energie. Na het aanvragen van een klein zakelijk energiecontract bij Pure Energie heb je 14 dagen om te annuleren.

Zakelijke energie

Beoordeling klantervaringen
8,2
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,6 uit 10

Klantervaringen

01 September, 09:13 R. Berk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer goed
Ik raad Pure Energie aan.
24 August, 15:07 R. Dihal Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is goedkoop. En voordeel
Ik raad Pure Energie af.
24 August, 09:11 N. Teeuwen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Opnieuw keuze voor Pure energie
Ik raad Pure Energie aan.
10 August, 08:35 M. G.Boonstra-Simmelink Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb er nog niets van ervaren, en ik dacht dat ik pure energie als leverancier kreeg en nu blijkt weer een andere. en negentig euro meer betalen is erg veel
Ik raad Pure Energie af.
03 August, 07:33 H. Slegers Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlotte service.
Ik raad Pure Energie aan.
27 December, 10:02 N. Poortvliet Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kreeg snel reactie met de overstap via email en link om account aan te maken, allemaal erg vlot en fijn en duidelijk.
Ik raad Pure Energie aan.
15 October, 11:25 R. Lataster Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben pas overgestapt naar Pure Energie en de eerste kennismaking is erg goed. Het aanmeld-proces verliep soepel en op tijd. Het telefonisch contact met de klantenservice was ook prettig en vriendelijk.
Ik raad Pure Energie aan.
24 September, 07:43 K. Smid Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
of ik overga naar pure energie is afhankelijk van aanbod van easyswitch
Ik raad Pure Energie af.
17 June, 11:53 P. Penning Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen mening over betaling. Eerste afschrijving moet nog volgen Klantenservice / Online hulp: Geen reactie op gestuurd bericht Facebook waarin ik vroeg wat het voor-nadeel is als je een windpark kiest. Comunicatie wat betreft de overstap is verder wel prima. Prijsinzichten: Overgestapt via Easy Switch, dus niet rechtstreeks. Daarom gemiddeld ingevuld.
Ik raad Pure Energie aan.
30 December, 10:42 V Heiwegen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bewust gekozen voor groen,ofschoon ik mij altijd afvraag ècht groen bestaat nog niet,ben voorstander van waterstof en kernenergie,deze zijn het minst milieu belastend
Ik raad Pure Energie aan.
12 November, 08:18 B Jilleba Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gewoon naar wens
Ik raad Pure Energie aan.
22 March, 07:55 I Vishtago Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alle leverancier in nederland is oplichter
Ik raad Pure Energie af.
21 September, 08:09 E Leij Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heel teveeden
Ik raad Pure Energie aan.
19 July, 09:39 J.C.J.M. Deering Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is vlekkeloos verlopen en wij zijn tevreden over de houding en communicatie van(uit) de nieuwe provider.
Ik raad Pure Energie aan.
11 June, 08:49 P. Walkier Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep soepel en als ik de klantenservive mail krijg ik heel snel antwoord
Ik raad Pure Energie aan.
20 May, 08:06 M.N. Schuth Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
aanmelding vlekkeloos verlopen
Ik raad Pure Energie aan.
26 April, 12:46 M. Blom Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen meldingen
Ik raad Pure Energie aan.
12 April, 12:26 A.B. Druten Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
...
Ik raad Pure Energie aan.
04 April, 07:11 T. Bemmel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs is zoals die aangegeven was. Betaling loopt automatisch dus ook geen problemen. Overstap geen problemen mee gehad. Ook de onlinehulp en klantenservice is goed. Ten tijde van de overstap zat ik nog met een vraag, via facebook goed geholpen.
Ik raad Pure Energie aan.
20 March, 14:47 W.J. Sloos Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Pure Energie aan.
19 March, 08:26 E. Zuur Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben nog niet zo lang klant bij Pure Energy. Heb nog weinig contact met hun gehad. Dit kan ook positief uitgelegd worden, want dan zijn er (nog) geen problemen geweest. Kan dus nog geen gewogen beoordeling geven van Pure Energy.
Ik raad Pure Energie aan.
13 March, 09:43 E.R. Lunes Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overall ervaring is prima, dat mag gezien worden door anderen.
Ik raad Pure Energie aan.
12 March, 10:30 M.E. van Westenbrugge Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen betaling gedaan en geen online hulp nodig gehad.
Ik raad Pure Energie aan.
11 March, 13:16 J. Kruithof Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat alles duidelijk is aangegeven en je gelijk feedback krijgt.
Ik raad Pure Energie aan.
09 March, 08:59 N.J. Zweers Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog geen contact gehad met klantenservice dus kan niet beantwoorden en ook niet gezocht naar prijsinzichten
Ik raad Pure Energie aan.
26 February, 11:24 J.C.F. Heitzer Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima bevallen
Ik raad Pure Energie aan.
23 February, 18:24 G.W. Berg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
is gewoon na 2 mnd goed
Ik raad Pure Energie aan.
21 February, 07:03 R.C. Tetik Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Top bedrijf
Ik raad Pure Energie aan.
18 February, 09:40 M. Verbeek Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas een maand overgestapt, alles liep vlekkeloos. Een keer contact gehad met de klantenservice, werd uiterlijk vriendelijk en deskundig geholpen.
Ik raad Pure Energie aan.
17 February, 08:48 J.W.G.M. Lemmens Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niet veel contact gehad met leverancier, maar het contact dat we hadden was positief.
Ik raad Pure Energie aan.
15 February, 11:55 V.O. Looman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
EasySwitch is een fijn bedrijf. Ze hebben een mooie en duidelijke website, ze hebben een goede klantenservice die ook op ruime tijden te bereiken is (zelfs op zaterdag) en mijn afsluiting van het contract liep vlekkeloos.
Ik raad Pure Energie aan.
11 February, 10:16 F.K.M. Rieken Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is nog veel te vroeg om een verdere mening te hebben. Ben nog maar net overgestapt!
Ik raad Pure Energie aan.
08 February, 13:41 F.J.M. Spoek Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn overstap is probleemloos verlopen en mijn vraag om mijn maandbedrag te verlagen is adequaat afgehandeld.
Ik raad Pure Energie aan.
30 January, 17:52 W.F. Bas Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima verlopen.
Ik raad Pure Energie aan.
30 January, 07:54 F. Leeman Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben pas sedert eind 2017 aangesloten en heb geen problemen met de verwarming. Alleen gezien dat er maandelijks een bedrag is afgeschreven...... Dus, prima voorlopig.
Ik raad Pure Energie aan.
28 January, 09:04 R.L.W. Koch Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles loopt op rolletjes tot nu toe !
Ik raad Pure Energie aan.
16 January, 18:48 J.C. Goffau Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is vlekkeloos verlopen en bij de vorige leverancier Essent is de afwikkeling eveneens perfect gegaan.
Ik raad Pure Energie aan.
13 January, 08:04 J.W. Kirpestein Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op zich goed, maar ik krijg niet overtuigend inzicht in het prijsvoordeel in vergelijking met anderen
Ik raad Pure Energie aan.
11 January, 10:47 C. Eygen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zoals het is.
Ik raad Pure Energie aan.
27 December, 09:15 J.P. Schuring Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben tevreden dat u mij hebt geholpen met zo,n voordelige leverancier
Ik raad Pure Energie aan.
07 December, 23:04 Joris Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles goed verlopen
Ik raad Pure Energie aan.
04 December, 19:26 M. Schaik Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles top geregeld behalve verkeerde ingangsdatum ingesteld door Pure energie waarna dit niet te wijzigen was en er onvolledig werd gereageerd door de klantenservice.
Ik raad Pure Energie aan.
23 November, 16:08 F.R.W. WESTENBURG Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik me niet kan voor stellen dat menige bedrijven zijn die misbruik maken van hun klanten.
Ik raad Pure Energie aan.
22 November, 07:12 P. Hiel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap ging Gemakkelijk, Vlot, Vriendelijk.
Ik raad Pure Energie aan.
06 August, 09:01 V. Aelbers Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heldere duurzame diensten voor een redelijke prijs
Ik raad Pure Energie aan.
02 July, 08:03 J Venema Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gewoon goed en betaalbaar
Ik raad Pure Energie aan.
29 June, 13:51 G. Bok Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Was een zeer slechte overstap weinig informatie ik wist niet wat er zou gebeuren , wanneer , gewoon slecht . Nog niets van gezien ja 1 brief .
Ik raad Pure Energie af.
22 June, 07:25 H.N. Eikelenboom Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
We zijn tevreden
Ik raad Pure Energie aan.
20 June, 10:10 G.J.H. Bosman Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan er nog niet zo heel veel over zeggen, ik ben n.l pas een maand geleden overgestapt. Bij de eerste voorschot rekening kon ik niet zien wat mijn zonnepanelen hadden terug geleverd dat vond ik wel jammer.
Ik raad Pure Energie aan.
17 June, 13:49 D. Middelkoop Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Supperlekker voor mensen met een klein inkomen
Ik raad Pure Energie aan.
12 June, 08:55 G. Busch Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Credit waardigheid wordt verkeerd beoordeeld door Raedthuys en vragen dan een borg van 300 euro.
Ik raad Pure Energie af.
10 June, 19:11 A. Oversteeg-Koenen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
scherpe prijsstelling en prettige beknopte communicatie
Ik raad Pure Energie aan.
03 June, 11:47 F Hanegraaf Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen bijzonderheden
Ik raad Pure Energie aan.
02 June, 11:06 C. Van Eygen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed product, goede dienst, goede prijs-kwaliteit-verhouding
Ik raad Pure Energie aan.
23 May, 07:44 D Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goedkoper en toch groen!
Ik raad Pure Energie aan.
15 October, 06:51 Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad Pure Energie aan.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Pure Energie?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Pure Energie de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij Pure Energie. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen. Houd er rekening mee dat het nog 4-6 weken kan duren voordat je daadwerkelijk overstapt naar Pure Energie. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd en de opzegtermijn.

Welke opzegboete hanteert Pure Energie?

De hoogte van je opzegboete wordt bepaald door het soort contract en de resterende looptijd van het energiecontract. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een maximum bepaald wat Pure Energie mag hanteren als opzegvergoeding. Let er wel op dat ze dit voor zowel elektriciteit én gas mogen vragen. Je betaalt dus maximaal het dubbele bedrag.
Resterende contractduur Boete
1 tot 18 maanden € 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden € 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden € 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden € 125,- per overeenkomst

Neemt Pure Energie je opzegboete over?

Nee, Pure Energie neemt je opzegboete niet over.

Hoe verlopen betalingen aan Pure Energie?

De betalingen aan Pure Energie verlopen via een automatische incasso. Ze schrijven het maandbedrag de 25e van de maand af. Het is niet mogelijk om de afschrijfdatum aan te passen. Als je liever via handmatig wilt betalen vraagt Pure Energie geen administratiekosten.

Wat is het kijkvenster van Pure Energie?

Pure Energie hanteert een kijkvenster van 3 maanden. Het is dus mogelijk om 3 maanden voor het einde van je contract kosteloos te switchen naar Pure Energie.

Wat is de minimale betaling bij Pure Energie?

Bij Pure Energie is minimale betaling 5 euro. Dit kan je niet zelf instellen.

Wat is de verwerkingstijd van mijn aanvraag bij Pure Energie?

Als jij een contract-aanvraag bij Pure Energie hebt gedaan, moet je rekening houden met een verwerkingstijd.

Hoe krijg ik mijn bevestiging van Pure Energie?

Nadat je een aanvraag bij Pure Energie hebt gedaan krijg je binnen 1 dag een bevestiging per mail.

Hoe wordt het maandbedrag vastgesteld?

Het maandbedrag wordt vastgesteld op basis van de gegevens die je bij ons hebt ingevuld. Het historisch verbruik wordt wel opgevraagd. Wanneer het berekende termijnbedrag meer dan 50% lager is dan het historisch verbruik, wordt je gebeld of gemaild om meer informatie te verstrekken.

Kan je het maandbedrag aanpassen bij Pure Energie?

Ja, je kan het maandbedrag bij Pure Energie zelf aanpassen. Je kan dit online doen via Mijn Pure Energie dan is het mogelijk om het termijnbedrag met 20% aan te passen.

Is een spoedaanvraag mogelijk bij Pure Energie?

Nee, Pure Energie accepteert geen spoedaanvragen via ons. Je kan wel via hun eigen klantenservice een spoedaanvraag doen. Houdt daarbij rekening dat ze een borg van 300 per aansluiting vragen.

Wordt er een kredietcheck gedaan Pure Energie?

Ja, Pure Energie doen een kredietcheck. Ben je het niet eens met de uitkomst van de kredietcheck dan moet je zelf contact opnemen met EDR creditservices.

Heeft de leverancier een app/online omgeving met gebruikersoverzicht?

Nee, Pure Energie heeft geen app. Ze hebben wel een online omgeving waarin je al je facturen, contactgegevens, betaalgegevens (aanpasbaar), overeenkomst, meterstanden (kan je ook online indienen) en veelgestelde vragen kan vinden.
7,6

Contactgegevens

Adres
Hengelosestraat 585
7521AG, Enschede
Telefoonnummer
088 -1013000
Website
Wil jij meer weten over Pure Energie? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en welkomstkortingen van Pure Energie bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt