Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Wil je meer weten over energieleverancier Vandebron? Wij hebben alle informatie voor je verzameld wat betreft de tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Mocht je meer vragen hebben of ergens niet uitkomen, neem dan contact op met onze experts.

Wil jij gebruikmaken van energie die rechtstreeks van de producent komt en écht duurzaam is? Vandebron handelt zonder tussenkomst van een energiebedrijf en kan hierdoor energiecontracten voor een goedkope prijs aanbieden. Kies zelf je energieproducent en bekijk voor welke prijs deze aanbieders hun opgewekte energie verkopen.

Over Vandebron

Vandebron is een jonge energieleverancier die het voor consumenten mogelijk wil maken energie rechtstreeks bij de bron in te kopen. Investeerders achter Vandebron zijn het Dutch Greentech Fund, het Wereld Natuur Fonds, TU-Delft, Universiteit Wageningen, het Triodos Groenfonds en GSI groep. Vandebron heeft de ambitie een belangrijke rol te spelen in de transitie naar een autonome energievoorziening.

Tarieven Vandebron

De meest actuele energietarieven van Vandebron bekijk je in onze energievergelijker. In de vergelijker zie je ook meteen de aanbiedingen en welkomstkortingen die er op dat moment beschikbaar zijn op jouw adres. Wij raden je aan ieder jaar opnieuw een vergelijking te maken en éénjarige energiecontracten af te sluiten. Zo profiteer je ieder jaar opnieuw van mooie kortingen.

actietarieven vandebron

Welkomstkortingen en actietarieven

Energieleveranciers willen graag nieuwe klanten. Om nieuwe klanten te krijgen moeten zij hoog uitkomen in de vergelijker. Door actietarieven en hoge welkomstkortingen aan te bieden komen de energieleveranciers hoger uit de vergelijking. Bekijk meteen in onze energievergelijker welke actietarieven en welkomstkortingen Vandebron jou te bieden heeft.

Ben jij benieuwd welk actietarief Vandebron je op dit moment kan bieden? Maak dan meteen vergelijking. Vul je gegevens in en bekijk het overzicht.

Vergelijk Energie


groen vandebron

Hoe duurzaam is Vandebron energie?

De energie die je via Vandebron kunt verkrijgen, is energie rechtstreeks van de bron. Alle energieproducenten van de leverancier leveren duurzame energie. De energie wordt gewonnen met windkracht, bio-massa en zon.

Bij Vandebron worden groene stroom en stroomcertificaten niet van elkaar gescheiden. Je kiest zelf voor je groene stroom producent, en weet dus precies waar en door wie jouw groene stroom wordt geproduceerd.

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

Bij Vandebron spreekt men over het enkeltarief en het dubbeltarief. Het enkeltarief is, zoals de naam al zegt, één tarief. Tegen dat tarief wordt aljouw energieverbruik afgerekend. Beschik je over een dubbele- of slimme meter, dan is het mogelijk om gebruik te maken van het dubbeltarief. Je betaalt dan ‘s nachts, in het weekend en tijdens feestdagen een lager tarief voor jouw energie.

Het normaaltarief betaal je op werkdagen van 7.00 tot 23.00 uur. In Noord- Brabant en Limburg geldt het normaaltarief van 7.00 tot 21.00 uur. Let op: het dubbeltarief geldt alleen voor elektriciteit. De gasprijs blijft altijd gelijk.

De slimme thermostaat van Vandebron

Vandebron beschikt nog niet over eigen slimme thermostaat. In de toekomst wilt Vandebron haar klanten wel de optie bieden om het energiegebruik te kunnen volgen via een online omgeving, gekoppeld aan de slimme meter. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om meer inzicht te krijgen in het eigen verbruik en in te grijpen mocht dit nodig zijn.

De slimme meter bij Vandebron

Met een slimme meter zijn de energiestanden digitaal. Dit biedt jouw netbeheerder en energieleverancier de mogelijkheid de meterstanden van een afstand uit te lezen. Dit kunnen jouw netbeheerder en leverancier alleen wanneer je hier toestemming voor geeft. De slimme meter ziet ook wanneer je energie teruglevert aan het net.

zonne energie vandebron

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Vandebron gelooft in een toekomst waarin iedereen gebruik kan maken van 100% duurzame energie. Om het zelf opwekken van duurzame energie te stimuleren, vergoedt Vandebron geleverde energie middels een terugleververgoeding.

Maak je gebruik van het enkeltarief? Dan kun je simpelweg de opwekking aftrekken van je energieverbruik.

Contactgegevens Vandebron

Heb je specifieke vragen waarmee je alleen terecht kunt bij Vandebron zelf? Via onderstaande manieren neem je contact op met de energieleverancier:

Contactgegevens Vandebron
E-mail: vragen@vandebron.nl
Telefoon: 0880 – 444 555
Bereikbaar: Maandag t/m donderdag: 09u – 18u
Vrijdag: 09u – 17u
Website: https://vandebron.nl/


Gas- en stroomstoringen bij Vandebron energie

Heb je te maken met een gas- en/of stroomstoring? Bij de geur van gas moet je zo snel mogelijk het nationale storingsnummer 0800 – 9009 bellen. Check voordat je dit nummer belt, altijd eerst of je de enige in de straat of wijk bent met deze stroomstoring. Het kan zijn dat jouw hele buurt er last van heeft. Dit check je op gasenstroomstoringen.nl.

contract vandebron

Betalingen

De prijs die je betaalt voor jouw stroom, betaal je rechtstreeks aan de producent van de stroom. Vandebron verzorgt echter jouw financiële administratie, dus ontvang je een factuur van Vandebron zelf. Je betaalt zoals bij andere energieleveranciers maandelijks een termijnbedrag op basis van het gemiddeld historisch verbruik van de afgelopen 2 tot 3 jaar. Dit wordt, mits je gekozen hebt voor automatische incasso, voorafgaand aan de maand van levering automatisch van je rekening afgeschreven.

Wat te doen bij verhuizing

Ga je verhuizen en wil je op je volgende adres opnieuw gebruikmaken van de stroom van Vandebron? Het enige wat je dan hoeft te doen is een e-mail versturen naar vragen@vandebron.nl of telefonisch het volgende doorgeven: je nieuwe adres, de datum van de sleuteloverdracht en de meterstanden van je oude en je nieuwe adres.

Opzeggen contract bij Vandebron

Je kunt pas wisselen van energieproducent wanneer je contract afloopt. Tussentijds is dit niet mogelijk. Mocht het voorkomen dat wegens omstandigheden je energieproducent geen energie meer kan leveren, is het wel mogelijk eerder van producent te wisselen.

Wil je Vandebron definitief opzeggen voordat het contract is verstreken? Dan ben je Vandebron een boete verschuldigd. De hoogte van de boete is afhankelijk van de resterende looptijd van het contract en vind je terug in paragraaf 3.4 van de contractvoorwaarden.

Neemt Vandebron je opzegboete over?

Wil je al een energiecontract afsluiten bij Vandebron, voordat je huidige contract is afgelopen? Dat kan, er zijn hier echter bij de meeste energieleverancier wel kosten aan verbonden. Via de website van Vandebron wordt niet duidelijk of zij deze boete van je overnemen. Mocht je zelf in deze situatie zitten, kun je hier het beste contact over opnemen met de klantenservice van Vandebron (zie contactgegevens).

Overstappen van energieleverancier

Een goede reden om te kiezen voor een energieleverancier zoals Vandebron is wanneer je veel waarde hecht aan transparantie. Vandebron is een van de energieleveranciers die transparant opereert en meewerkt aan een maatschappij waarin groene energie de overhand heeft. Vergelijk je huidige energiecontract met andere energiecontracten via onze vergelijker en bekijk waar je terecht kunt voor een zo voordelig mogelijk energiecontract, met passende voorwaarden.

Vergelijk Energie


Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Vandebron?

EasySwitch.nl maakt een vergelijking tussen de verschillende energiecontracten. Na het invullen van je adres, huishouden en je verbruikskosten krijg je al een overzicht van energiecontracten die passen bij je verbruikskosten en situatie. Wanneer je via EasySwitch.nl een contract hebt afgesloten, verloopt de communicatie verder via Vandebron.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Vandebron. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

Beoordeling klantervaringen
7,7
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,3 uit 10

Klantervaringen

21 November, 11:47 S. Jong Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik switch jaarlijks Easy, nu voor de 2e keer naar vd Bron.
Ik raad Vandebron aan.
12 November, 15:21 F. de Boer Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het over stappen ging goed ,maar het maandelijkse termijn was veel te hoog. Na bellen en in de wacht is het veranderd
Ik raad Vandebron af.
09 November, 07:47 M. Redelijkheid Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijker mag Vandebron zijn over het feit dat zij niet meer kunnen bepalen wanneer het contract ingaat bij overstap. De klant moet zelf zorgen dat de contracten goed aansluiten. Als je dat niet doorhebt, kost het je boete en de overstapbonus.
Ik raad Vandebron aan.
24 October, 12:59 R. Koole Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima verlopen alles bij overstap
Ik raad Vandebron aan.
23 October, 13:03 M. Jousma Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het lijkt allemaal goed en zorgvuldig gegaan (en natuurlijk ze zijn niet duur, maar betalen krijgt van mij nooit een hoog cijfer).
Ik raad Vandebron aan.
16 October, 10:07 P. Noordam Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima leverancier
Ik raad Vandebron aan.
30 September, 11:08 A. Watson Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging soepel en er was duidelijke communicatie.
Ik raad Vandebron aan.
25 September, 11:07 C. Yeaman Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
This was the worst switch to date , small problem with internet or something my contract was wrong took a bit of calling before it was changed . Then they took money from my account 3-4 months early, don’t think they adjusted the payment to new contract date . Yes they said I could call back my money but they caused me to go into my overdraft ( bank charges) so my 150 euro payment would shrink to 135-140 euro . When I called I got a not our problem answer from them I called/emailed with your service but was told what is the problem they will give you your payment back but I loose money because of their mistake . After this contract I don’t think I will stay with vanderbron or ever go back to them .
Ik raad Vandebron af.
23 September, 13:06 J. Stegehuis Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima prijs en welkomst bedrag voor 1 jarig contract. Maandbedrag erg hoog maar kon zo aangepast worden
Ik raad Vandebron aan.
10 September, 20:45 K. Osinga Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed en duidelijk
Ik raad Vandebron aan.
02 September, 08:20 R. Everdingen Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Berekende prijs 2x hoger dan prijs op de aanvraag via jullie. Ik ben 1 september overgestapt ik kreeg in augustus al de eerste afschrijving
Ik raad Vandebron af.
09 August, 18:05 R. Hierck Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede prijs en zonder problemen overgestapt
Ik raad Vandebron aan.
03 August, 10:34 S Meijer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Vandebron aan.
30 July, 13:49 M. Jacobs Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap snel en soepel verlopen. Maandbedrag en incassodag/-datum is eenvoudig zelf aan te passen. Dat Van den Bron door de consumentenbond en het WNF een hoog cijfer voor duurzaamheid herft gekregen gaf voor ons de doorslag. Zij zijn (nagenoeg) even duur/goedkoop als enkele energiereuzen die zich duurzaam voordoen, maar het niet zijn.
Ik raad Vandebron aan.
25 July, 12:03 M Duine Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen, ook niet bij aanpassen termijnbedrag
Ik raad Vandebron aan.
13 June, 07:19 J. Schiphorst Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het moet nog ingaan het contract , over een jaar kan ik een goede beoordeling geven.
Ik raad Vandebron aan.
08 June, 07:29 J. Tegelaar Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep prima. Easyswitch had gewaarschuwd voor een hoog maandbedrag. Dat klopte, maar hebben we vlot kunnen aanpassen. Geen gebruik gemaakt van online hulp en klantenservice.
Ik raad Vandebron aan.
22 May, 10:49 A. Trouw Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe, prima
Ik raad Vandebron aan.
13 April, 16:45 E Wijngaarden Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles goed.
Ik raad Vandebron aan.
13 April, 15:01 E Fransen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Soepele overgang, prima op de hoogte gehouden van de voortgang
Ik raad Vandebron aan.
04 March, 18:43 S Pronk Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima geregeld. 1maal telefonisch contact gehad, en dat verliep prettig.
Ik raad Vandebron aan.
17 February, 14:26 G Mauer Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap geruisloos gaat, ik alle info krijg en alles duidelijk is.
Ik raad Vandebron aan.
14 February, 13:24 C Nieboer Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
in de hoop dat jullie de v.d.Bron \"app\" beter gaan maken: 1) sneller de dag gegevens bij klanten 2) vanuit de Eneco app komende mis ik de indicatie van het DAG-verbruik heel erg.
Ik raad Vandebron aan.
12 February, 09:16 R Hondeveld Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind de app minder dan van andere aanbieders. Laatste drie vragen kan ik nog niet beoordelen.
Ik raad Vandebron aan.
10 February, 10:59 Ö Riele Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zeer slechte ervaring met van de BRON en ben blij dat mijn contract op tijd is ontbonden.
Ik raad Vandebron af.
03 February, 09:47 S Marks Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Misleidend. Prijs valt stuk hoger uit dan berekening
Ik raad Vandebron af.
27 January, 08:29 I Kruithof Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gevraagd door jullie
Ik raad Vandebron aan.
21 January, 08:16 R B Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Service is superslecht. Je krijgt ze alleen te pakken als je je abonnement opzegt. Verder onbereikbaar
Ik raad Vandebron af.
03 January, 19:52 W Veen van der Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik tevreden ben
Ik raad Vandebron aan.
29 December, 10:50 K de Boer Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog geen eigenlijke ervaring,gaan pas per 1 januari over
Ik raad Vandebron aan.
28 December, 19:57 A van Rijn Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind het nog te vroeg om van de Bron te beoordelen. Het overstap proces is dank zij jullie tussenkomst goed verlopen. Het duurde lang voor het 1e contact met van de bron tot stand kwam. Of ik van de Bron aan zal raden kunnen jullie beter over een tijd og eens vragen.
Ik raad Vandebron af.
21 December, 08:26 R Slimmen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dat er een waarborgsom vooraf in rekening gebracht word was wel een beetje verrassend
Ik raad Vandebron aan.
05 December, 08:16 J.A. van der Slikke Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn contract ging in op 1 december j.l. Al vanaf 20 november zijn ze bezig om een termijn bedrag te innen. Zgn borg. Dit is van te voren niet afgesproken, heb dus niet betaald. Nu word ik constant bestookt met aanmaningen. Heb er over gebeld maar dit helpt niet.
Ik raad Vandebron af.
28 November, 11:38 P Krabbe Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstapproces ging soepel en communicatie daarna was duidelijk.
Ik raad Vandebron aan.
22 November, 17:00 E Meer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen contact geweest, maar alles snel geregeld
Ik raad Vandebron aan.
19 November, 08:48 J Boer Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had er moeite mee dat op 21 oktober de 1e voorschot van mijn bank afgeschreven werd terwijl de levering pas 6 nov begon op dat moment leverde nuon nog en die hadden ook net een vordering gedaan
Ik raad Vandebron aan.
17 November, 09:24 Ric Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er werd bij het bepalen van het voorschotbedrag geen rekening gehouden met teruglevering. Dat is wel aangepast, maar moest ik voor bellen. Online aanpassen van het voorschotbedrag is niet mogelijk vpor zover ik weet.
Ik raad Vandebron aan.
13 November, 14:23 M Jansma Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben zeer ontevreden over deze overstap omdat zonder enige kennisgeving vooraf een maand voorschotbedrag, in mijn geval 350 euro, 2 weken voor de ingangsdatum van het contract werd afgeschreven als zogenaamde borg. Nergens werd vermeld dat van een borg sprake zou zijn. Heb dit gemeld bij EasySwitch en Vandebron. Wanneer een leverancier een borg wil dan moet dit vooraf worden gemeld en niet stilzwijgend worden afgeschreven. Klantenservice reageerde nogal laconiek dat dit t.z.t. wel werd verrekend.
Ik raad Vandebron af.
12 November, 08:45 K Coolegem Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben pas net overgestapt, kan nog weinig zeggen over klantenservice en betalingen
Ik raad Vandebron aan.
12 November, 08:24 R Last Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen idee nog. u bent nog niet begonnen met leveren, we hebben nog nauwelijks contact gehad en nu vraagt u mij dit al :-o Oh - en bij betaling kan ik alleen 2 sterren invullen of meer. Niet één ster. Bug in de software... Sorry
Ik raad Vandebron af.
10 November, 14:35 Manus van Amstel Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad Vandebron aan.
07 November, 18:04 M Keller Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat jullie dit vroegen.
Ik raad Vandebron aan.
05 November, 09:18 M Kalverda Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overzicht van de gebruiksgegevens was makkelijker in te zien (kreeg ik gewoon per mail, niet op een online omgeving) bij mijn vorige leverancier (Greenchoice)
Ik raad Vandebron aan.
04 November, 16:06 P Wanrooij Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles goed en zonder problemen verlopen. termijn bedrag gemakkelijk aan te passen.
Ik raad Vandebron aan.
29 October, 15:10 W Claessen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede bereikbaarheid en hulp klantenservice. Prettige website.
Ik raad Vandebron aan.
23 October, 08:32 A H Tromp Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Van de Bron gaat de huidige leverancier op zeggen maar zijn veel te laat. Als je dan zelf niets onderneemt worden er 2 maal voorschotten van rekening afgeschreven. Van van de Bron en de huidige.
Ik raad Vandebron af.
21 October, 18:23 A Smaal Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betalingen worden al op de twintigste van de maand afgeschreven van je rekening naar mijn inzicht een week te vroeg
Ik raad Vandebron aan.
17 October, 11:14 G JONG Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen idee hoor niks krijg niks. Dus heel onoverzichtelijk. Ben benieuwd hoe het loopt en wat de rekeningen laten zien.
Ik raad Vandebron af.
16 October, 19:01 M Brandsen Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik hoop dat het 1 maand stoppen en dan daarna een maand later gasloos goed gaat.
Ik raad Vandebron aan.
16 October, 06:56 J Oosterhout Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben wel overgestapt, maar de levering en afhandeling moet nog beginnen
Ik raad Vandebron aan.
16 October, 05:04 E Breur Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het termijnbedrag was door Vandebron meer dan verdubbeld na de aanvraag! Gelukkig was dit wel snel bij te stellen via de website. Maar toch: heel raar.
Ik raad Vandebron aan.
15 October, 07:19 A Yassin Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima, inzichtelijk
Ik raad Vandebron aan.
11 October, 08:28 J van de Groep Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het ging goed.
Ik raad Vandebron aan.
09 October, 16:27 R Ruijter Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nog toe geen problemen gehad
Ik raad Vandebron aan.
09 October, 15:02 Fiona Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is soepel verlopen. De app is inzichtelijk en verder hebben wij hen niet nodig gehad.
Ik raad Vandebron aan.
09 October, 11:34 T WAL Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
netjes geregeld
Ik raad Vandebron aan.
08 October, 09:30 P Nouwen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik gewoon tevreden ben tot nu toe
Ik raad Vandebron aan.
24 September, 08:05 J Mulder Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heel normale overstap,maandbedrag wat hoog ingeschat in het begin
Ik raad Vandebron aan.
18 September, 11:12 M van der Haar Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk online inzicht in eigen verbruik en kosten
Ik raad Vandebron aan.
16 September, 07:03 W Janssen Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevreden
Ik raad Vandebron aan.
15 September, 07:42 E Meijer Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Borg niet aangekondigd en ruim 2 weken voor aanvang afgeschreven . Ondanks herstel toch aanmaningen ontvangen .
Ik raad Vandebron aan.
14 September, 17:39 G Jeuring Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging geruisloos
Ik raad Vandebron aan.
09 September, 08:33 T Kusters Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ging prima. Hebben alles goed geregeld. Ook met de vorige aanbieder.
Ik raad Vandebron aan.
03 September, 07:05 J Goedhoop Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Erg naar als je een borg moet betalen omdat je als financieel zwak wordt gezien.
Ik raad Vandebron af.
31 August, 09:20 B Meer Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Al 2x verkeerd termijn van rekening afgeschreven
Ik raad Vandebron af.
27 August, 08:20 H Rietman Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Had. Gevraagd per september de overstap te doen dat was precies 1 jaar dan had ik recht op €150 welkomspremie die is me nu door de neus geboord
Ik raad Vandebron af.
25 August, 06:02 T Englebert Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben het niet eens dat er 1 maand \"borg\" wordt afgeschreven en voordat er 1 kw is afgenomen al ruim van te voren een maandbedrag wordt afgeschreven.tel daarbij nog de afschrijving van de huidige leverancier zijn er binnen 1 maand 3 maandtermijnen afgeschreven .Na contact met de klantenservice is de afschrijving van de \"borg\" gestorneerd.
Ik raad Vandebron af.
19 August, 20:49 J Goedhart Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wel wat vroeg de vragen
Ik raad Vandebron aan.
19 August, 11:47 G Rauniyar Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede dienst!
Ik raad Vandebron aan.
19 August, 10:37 G Driel Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
moest maand dubbel betalen aan oude en nieuwe provider
Ik raad Vandebron af.
18 August, 19:12 C Schouten Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Medewerkster aan de telefoon kwam ongeïnteresseerd over en tutoyeerde. Niet echt netjes, vind ik.
Ik raad Vandebron aan.
16 August, 07:51 G Otter Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima energieleverancier, goede aanbieding, klantvriendelijke klantenservice en een goed overstapproces mede mbv EasySwitch.
Ik raad Vandebron aan.
14 August, 14:52 R Troost Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles okay
Ik raad Vandebron aan.
14 August, 10:19 M Huet-Evers Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
er werd in eerste instantie een voorschot in rekening gebracht wat € 54,- hoger was dan was vastgelegd in de overeenkomst, na verlaging van dit voorschot werd het nieuwe bedrag gelijk afgeschreven, op mijn vraag wanneer ik het te hoge voorschot kreeg gecrediteerd, werd dat in een telefonisch onderhoud ineens een borg welke ik in mijn overeenkomst nergens terug kon vinden, heb het te hoge bedrag zelf moeten storneren. erg onduidelijk en slordig allemaal. mijn hoge verwachtingen van deze maatschappij zijn inmiddels weg, het blijkt eenzelfde energiemaatschappij als alle anderen
Ik raad Vandebron af.
08 August, 09:39 H Repin Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De website van \"Vandebron\" is niet erg overzichtelijk. Inloggen op \"mijn vandebron\" lukt niet met de knop \"Inloggen\". Ook aanklikken van diverse \"Veelgestelde vragen\" levert niets op. Ik ben pas vanaf 1 augustus bij Vandebron en voor de rest ging het tot nu toe goed.
Ik raad Vandebron aan.
07 August, 17:43 G Dekker Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vast maandbedrag zelf verlaagd van de Bron hield vast aan hun bedrag ondanks duidelijke mail van de verandering
Ik raad Vandebron af.
05 August, 18:29 M Mol Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Slechte communicatie en net iets te vlotte medewerkers die je met een kluitje in het riet sturen.
Ik raad Vandebron af.
05 August, 09:58 Guido van Lonkhuijzen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Soepele overgang.
Ik raad Vandebron aan.
05 August, 09:36 H. Gordon Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kan eigenlijk nog geen beoordeling geven aangezien het contract nog maar per 1 augustus is ingegaan!
Ik raad Vandebron af.
04 August, 09:37 A Haas Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
bijzonder vond ik dat de maandelijkse betaling ineens omhoog ging vergeleken met de vorige aanbieder. Daar kregen we ook geld terug nog. voordeel van de twijfel voorlopig
Ik raad Vandebron af.
03 August, 07:16 H Noordink Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hoog maandtarief, aanpassing in eerste afschrijving niet aangepast . ze moeten zich nog waarmaken.
Ik raad Vandebron aan.
02 August, 08:40 J Lankhorst Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice ondeskundig, te vroege overstap, zodat de welkomstbonus van de vorige leverancier niet ontvangen is. Heel veel contact en mails maar nog steeds geen oplossing.
Ik raad Vandebron af.
30 July, 19:18 P Groot Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om anderen te laten weten dat het goed is overstappen
Ik raad Vandebron aan.
27 July, 07:33 G Bok Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wat jullie beweerdenu klopte niet klaar kreeg gewoon een nota hoger dan mijn oude leverancier beduveld mensen niet easy switch
Ik raad Vandebron af.
21 July, 15:58 M Kate - Poortman Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstapdatum te snel in laten gaan, daarna heel veel problemen om dit recht te zetten en nu is het na 2 maanden nog afwachten of het goed komt. Klantenservice onder de maat, slecht.
Ik raad Vandebron af.
20 July, 07:13 C Sanna Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan er om eerlijk te zijn nog weinig van zeggen... contract is nog niet zo lang geleden gestart en heb nog geen contact gehad. Maar tot nu toe verloopt het prima
Ik raad Vandebron aan.
17 July, 13:11 G Gaanderse Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor het eerst moest ik bij een leverancier een borg betalen (€ 180,--!), het eerste termijnbedrag was veel te hoog (ook € 180,--), dat sloeg nergens op. Verlaagd (kon niet lager in eerste instantie) naar € 140, na een paar maanden kon het naar € 115,-- hetgeen in overeenstemming is met het doorsnee bedrag dat ik bij een andere leverancier het afgelopen jaar heb betaald (kreeg bij dat lage termijnbedrag toch nog ruim € 100 terug). Geen goede gang van zaken.
Ik raad Vandebron af.
17 July, 09:40 C Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging vlekkeloos.
Ik raad Vandebron aan.
17 July, 07:05 F Hoekstra Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duurzaam, goede klantenservice.
Ik raad Vandebron aan.
15 July, 10:20 M Venema-kiewiet Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb eerder bij van de Bron energie afgenomen en mijn ervaring is dat ze met je mee denken dat kwam zeer prettig over . Met vol vertrouwen gaan we weer een jaar bij hun
Ik raad Vandebron aan.
14 July, 20:50 J Jansen Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap heel soepel geregeld
Ik raad Vandebron aan.
14 July, 12:10 J Schilder Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer betrouwbare energieleverancier!
Ik raad Vandebron aan.
13 July, 07:34 J Siepman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen
Ik raad Vandebron aan.
07 July, 15:11 L Kerstens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Alleen over de duurzaamheid kan ik geen oordeel geven.
Ik raad Vandebron aan.
07 July, 09:47 P. Van Geene Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Vandebron aan.
05 July, 08:02 J Haan Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is prima verlopen.
Ik raad Vandebron aan.
30 June, 08:31 F Windstra Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben al jaren bij easyswitch naar alle tevredenheid
Ik raad Vandebron aan.
18 February, 22:19 B Wetten Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Reacties per mail op vragen wordt matig beantwoord.
Ik raad Vandebron aan.
16 February, 09:33 J Keijzer Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben overgestapt nar Energie direct. i.v.b. met de prijs. Ben echter door v.d .Bron keurig behandeld
Ik raad Vandebron aan.
15 February, 21:44 S Huging Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen telefonisch contact mee te krijgen afdelingen onderling communiceren niet met elkaar ik ben einde contract weg
Ik raad Vandebron af.
15 February, 21:16 E Cornelissen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niet nodig
Ik raad Vandebron aan.
15 February, 21:13 M Pulles Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is prima verlopen. Inmiddels de eerste verbruiksrapporten ontvangen. Online hulp en klantenservice niet nodig gehad dus kan ik ook niet beoordelen. Duurzaamheid idem.
Ik raad Vandebron aan.
15 February, 18:10 W Oosterhof Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind van de Bron tot dus ver prima.
Ik raad Vandebron aan.
15 February, 15:24 T Hartjesveld Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kreeg ineens een heel ander maandbedrag als in de overstap werd aangegeven, paar maal mail gezonden waar geen reactie op kwam. Uiteindelijk gebeld, daar wel iemand na veel door klikken aan de lijn. Snap dat de energie duurder is geworden maar om nu zomaar het niet afgesproken bedrag aan te gaan geven is niet netjes.
Ik raad Vandebron af.
30 January, 16:37 L Boers Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Termijnbedragen worden bewust te hoog ingeschat & het wijzigen ging niet soepel
Ik raad Vandebron aan.
30 January, 07:57 T Kappert Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De klantenservice kunnen we niet beoordelen omdat we daar nog geen gebruik van hebben gemaakt. Dit moeten we wel invullen anders wordt deze mail niet verstuurd.
Ik raad Vandebron aan.
28 January, 07:20 J Bijvank Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is per 15/02/019
Ik raad Vandebron aan.
26 January, 08:56 M Diemen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima gegaan, alleen bleek na overstap dat de betaling per termijn vooraf is, terwijl dit bij mijn vorige leverancier achteraf was. Op zich geen probleem, maar dit mag duidelijker gecommuniceerd worden.
Ik raad Vandebron aan.
26 January, 07:32 D Schipper Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bellen een drama lang wachten mail gestuurd nooit antwoord op gekregen
Ik raad Vandebron af.
24 January, 22:28 A Achterberg Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad Vandebron aan.

Veelgestelde vragen Vandebron

Hoe wordt het termijnbedrag bepaald?

Het termijnbedrag is het bedrag dat je iedere maand betaalt aan je energieleverancier voor je stroom en gas. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van je contractjaar verrekend met het termijnbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat jouw termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat je termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Ben je het niet eens met de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag? Neem dan contact op met je energieleverancier. De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het termijnbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het termijnbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.

Hoe zit het met het termijnbedrag bij Van de Bron?

Energieleverancier Van de Bron baseert de berekening voor het termijnbedrag op het historische verbruik. Dat wil zeggen dat Van de Bron bekijkt wat jij, of de vorige bewoners het afgelopen jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd.
7,3

Contactgegevens

Adres
Herengracht 545
1017BW, Amsterdam
Telefoonnummer
0880444555
Website
Wil je meer weten over energieleverancier Vandebron? Wij hebben alle informatie voor je verzameld wat betreft de tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Mocht je meer vragen hebben of ergens niet uitkomen, neem dan contact op met onze experts.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt