Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Wil jij meer weten over Powerpeers? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en welkomstkortingen van Powerpeers bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Over Powerpeers

Powerpeers is in 2016 gelanceerd als dochteronderneming door Vattenfall. Het kleine sociale energiebedrijf is gevestigd in Amsterdam. De klanten van Powerpeers delen de stroom met elkaar.  Als Powerpeers klant, zonder zonnepanelen, krijg je stroom van andere Powerpeers klanten met zonnepanelen. Wanneer zij niet genoeg stroom opwekken kan je zelf bepalen met welke lokale energiebron het stroomtekort wordt aangevuld. Powerpeers kan worden gezien als een marktplaats en community voor stroom.

Powerpeers Tarieven

Powerpeers biedt contracten met vaste en variabele energieprijzen aan. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft het tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn. De variabele tarieven worden voor bestaande klanten meestal in januari en juli aangepast. Als je als nieuwe klant instapt, betaal je het instaptarief en dat kan per dag verschillen. Het getoonde variabele stroomtarief is gebaseerd op het enkeltarief tot 10.000 kWh inclusief btw.

Variabele stroomtarief Variabele gastarief
€ 0,602 € 2,656

Laatste update: 5 augustus 2022
De tarieven zijn op basis van het instaptarief van een nieuw variabel modelcontract. Als je instapt kunnen de tarieven anders zijn dan hierboven getoond. Kijk voor de meest actuele tarieven op de energieprijzen pagina.

variabele tarieven Powerpeers

Daluren van Powerpeers

Alleen als jij een meter met een dubbel telwerk hebt of een slimme meter maak jij gebruik van het daltarief. Met een enkele meter betaal je een bedrag wat een combinatie is tussen het laag- en hoog tarief.

Wanneer de dal- en piekuren zijn hangt af van je netbeheerder. De energieleverancier heeft hier niks over te zeggen. Afhankelijk van de regio waar je in woont kunnen de dal- en piekuren verschillen. In de tabel hieronder staat per provincie wanneer de dal- en piekuren zijn.

Provincie Daluren
Groningen 23:00 – 07:00
Friesland 23:00 – 07:00
Drenthe 23:00 – 07:00
Overijssel 23:00 – 07:00
Gelderland 23:00 – 07:00
Flevoland 23:00 – 07:00
Utrecht 23:00 – 07:00
Noord-Holland 23:00 – 07:00
Zuid-Holland 23:00 – 07:00
Noord Brabant 21:00 – 07:00
Limburg 21:00 – 07:00
zonne energie Powerpeers

Terugleververgoeding van Powerpeers

Bij Powerpeers is de terugleververgoeding afhankelijk van het soort contract dat je hebt afgesloten. Dit kan dus voor iedereen anders zijn. Je hebt alleen recht op een terugleververgoeding wanneer je zelf energie opwekt met zonnepanelen.
Aan het eind van het jaar zal je energieleverancier gaan salderen. Dan wordt er gekeken hoeveel energie jij hebt opgewekt en hoeveel jij hebt verbruikt. Als je meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt kan het zo zijn dat je geld terug krijgt van Powerpeers. Bij Powerpeers mag je onbeperkt blijven terugleveren.

Welkomstkorting of welkomstcadeau

Alleen via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl ontvang je welkomstkortingen en sluit je energiecontracten af tegen actietarieven. Waarom alleen via EasySwitch.nl? Omdat energieleveranciers graag klanten willen winnen. Om bovenin uit te komen uit de vergelijker, moet een leverancier een aantrekkelijk actietarief bieden. De acties die je bij ons op de website vindt, zal je dan ook niet tegenkomen op de website van Powerpeers zelf.


Welke contracten heeft Powerpeers

Powerpeers biedt zowel vaste als variabele energiecontracten aan met een looptijd van één, drie of vijf jaar. Powerpeers biedt uitsluitend 100% groene energiecontracten aan.

Waar haalt Powerpeers de energie vandaan?

Soort energie Product % duurzaam
Powerpeers stroom 19,8% Zonne-energie NL
77,0% Windenergie NL
3,2% Waterenergie NL
100% duurzaam
groen Powerpeers

Hoe ziet WISE de energieleverancier Powerpeers?

WISE geeft Powerpeers een 10 in hun groene energievergelijker 2021. Het cijfer is opgebouwd uit drie onderdelen: investeringen, inkoop en levering. Zij beoordelen Powerpeers niet als onderdeel van Vattenfall, maar als zelfstandig bedrijf.

Voor ons eigen duurzaamheidslabel kijken wij naar het energiecontract dat wordt aangeboden via ons; is dat groen, grijs of gecombineerd. Wij vinden dat een groen contract alleen het label duurzaam mag krijgen wanneer de stroom in Nederland wordt opgewekt via hernieuwbare bronnen; wind, water, zon. En wanneer het gas minstens CO2-gecompenseerd is. Het kan dus voorkomen dat het gehele energiebedrijf binnen het onderzoek van WISE minder scoort. Maar dat het energiecontract in onze vergelijker hoog staat onder duurzaamheid. Dat betekent dat het product wat ze via ons aanbieden volgens onze maatstaven duurzaam is.
Wij laten altijd het cijfer van WISE in onze vergelijker zien, zodat jij zelf kan beslissen of je bij deze energieleverancier aangesloten wilt zijn of niet.


Wat te doen bij verhuizen

Je moet zelf aangeven bij Powerpeers als je op het punt staat om te verhuizen. Je kan dit via jouw Energiedashboard doorgeven. Je moet uiterlijk twee weken voordat je verhuist aan Powerpeers je nieuwe adres hebben doorgegeven. Zorg dat je binnen vijf dagen na je verhuizing de meterstanden van je oude en nieuwe woning doorgeeft. Het liefst met een handtekening van jou erbij.
Powerpeers ziet een verhuizing niet als geldige reden om tussentijds je contract op te zeggen. Je neemt dus het contract mee naar je nieuwe woning. Dit betekent niet dat je een geheel nieuw contract hebt. Je neemt je oude contract mee met de oude voorwaardes en resterende looptijd.
Als je tijdelijk twee adressen hebt dan zal Powerpeers op beiden adressen gas en/of elektriciteit leveren. Zodra je geen gas en/of elektriciteit meer nodig hebt bij jouw vorige woning moet je zelf dat contract opzeggen.

contract Powerpeers

Opzeggen Powerpeers

Opzeggen bij Powerpeers kan via het Energiedashboard. Ze hanteren de wettelijke opzegtermijn van 30 kalenderdagen. Let er wel op dat je een opzegvergoeding moet betalen als je vroegtijdig je contract opzegt. De hoogte van de opzegboete is afhankelijk van het soort contract en de resterende looptijd. Dit kun je nalezen in de contractvoorwaarden van Powerpeers.

Powerpeers vergelijken met andere energieleveranciers

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar Powerpeers? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Vergelijk Energie


Beoordeling klantervaringen
8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,3
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,9 uit 10

Klantervaringen

18 January, 07:30 A. Kruidhof Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er zijn zaken die echt niet kloppen,zo heb ik bericht gehad dat ik zou zijn overgestapt,daar is niets van waar,ik heb gelijk de klantenservice gebeld om dat door te geven maar niet door te komen!Ook op mijn mail dat ik niet ben overgestapt heb ik nog niets gehoord en wat ik ook niet goed vind is dat jullie automatisch mijn maandbedrag naar beneden instellen doordat ik iets van 27 euro te veel zou betalen met de bonus van de overheid er bij en ook dat wil ik niet,Heel vreemd die berichten!
Ik raad Powerpeers af.
03 November, 10:12 A. Zinatbakhsh Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Powerpeers aan.
26 October, 07:19 B. Rozycka Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Satisfied with the service.
Ik raad Powerpeers aan.
21 October, 11:02 Sil Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wederom perfect geregeld en goede service.
Ik raad Powerpeers aan.
20 October, 10:53 J. Schaap Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb verder nog geen idee want mijn contract gaat pas in november in maar tot nu toe is het overstappen goed gegaan.
Ik raad Powerpeers aan.
19 October, 07:15 K. Meersschaert Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb geen klachten en het (eenmalige) contact met de klantenservice tot nu toe verliep heel prettig. De betaling is nog niet gestart, daarom daar 1 ster minder.
Ik raad Powerpeers aan.
17 October, 09:01 R. van Eijk Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Met de online hulp en met de klantenservice nog geen ervaring.
Ik raad Powerpeers aan.
14 September, 15:01 M. Moalin Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze kunnen niet eind contract datum opvragen... moet ik in mijn mails doorzoeken wat de einddatum is...
Ik raad Powerpeers aan.
03 September, 07:47 R.G van Andel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima, duidelijk en op tijd geregeld.
Ik raad Powerpeers aan.
19 July, 21:34 J. van der Jagt Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Powerpeers aan.
18 July, 09:36 M. Plaats Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen voor de voordeligste
Ik raad Powerpeers aan.
08 July, 08:04 K. Verbeek Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima website
Ik raad Powerpeers aan.
05 July, 20:46 R. Weele Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik mis een maand stand. Zodat ik op dag 10 van kan zien of ik voor of achterloop met het verbruik. Zie de app van Eneco ?
Ik raad Powerpeers aan.
05 July, 08:01 J. Kamp Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden alles keurig afgehandeld door powerpeers tijdens de overstap.
Ik raad Powerpeers aan.
19 June, 21:06 H. Hageman Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed begeleid met duidelijke mails hoe de voortzetting gaat vervolgen.
Ik raad Powerpeers aan.
02 June, 08:43 J. Blommers Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat pas per 01-07 in
Ik raad Powerpeers aan.
25 May, 06:23 C. Koenraads Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer tevreden!
Ik raad Powerpeers aan.
07 April, 11:33 F. Mol Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima
Ik raad Powerpeers aan.
21 March, 08:42 Pierre van der Starre Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nix te klagen, alles perfect geregeld ..keep on the good work!
Ik raad Powerpeers aan.
18 March, 11:04 S. Rijn Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is goed gegaan
Ik raad Powerpeers aan.
14 March, 08:39 H. Huisman Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap en hulp is goed en rustig verlopen.
Ik raad Powerpeers aan.
03 March, 10:39 D. Trugg Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vooralsnog te weinig ervaring met Powerpeers om met tienen te kunnen strooien!
Ik raad Powerpeers aan.
26 February, 18:43 C. Zeguers Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Veel te laat met melding aan de oude leverancier over de overstap en aan mij . Dit gebeurde op de laatste dag !!!! Op jullie eerste dag van leveren geen enkele e-mail over de overstap en meter standen . Plus het schimmige gedoe over het delen met mede powerpeers klanten met of zonder zonnepanelen . Erg wazig en geen fijn gevoel gevende communicatie ....... behalve deze e-mail die véél te vroeg gestuurd is . Zitten jullie op complimentjes te wachten ?? Als (oud) zelfstandige moest ik wel goed mijn best doen om klanten te krijgen én te behouden .
Ik raad Powerpeers af.
26 February, 18:39 J. Masseurs Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden dik tevreden
Ik raad Powerpeers aan.
18 February, 08:19 R. Koerhuis Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overzichtelijk, gemakkelijk, groen
Ik raad Powerpeers aan.
09 February, 16:43 M. Barten Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij aanmelding kreeg ik gelijk een e-mail, ze vonden mijn gebruik erg laag en wilden waarschuwen voor een eventuele nabetaling t.z.t. E.e.a. uitgelegd waarom dit zo is. Ik vond/vind de attentheid erg prettig. Daarna nog een keer de klantenservice gesproken, ook een zeer correcte afhandeling. En je kunt jouw eigen leverancier kiezen: ook niet onbelangrijk.
Ik raad Powerpeers aan.
06 February, 17:36 T. Schell Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij EasySwitch stond de prijs incl. verhogingen van belastingen. nu kreeg ik vlak voor overgang een nieuw voorschot bedrag i.v.m. verhogingen belasting!! betalingen zijn nog niet aan de order geweest tot nu toe dus n.v.t.
Ik raad Powerpeers aan.
05 February, 17:32 J. Slob Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Net zo simpel overstappen als naar iedere andere leverancier, maar je kunt zelf uitzoeken waar je stroom opgewekt word Klantemservice en online hulp NVT, maar dat kan ik niet invullen
Ik raad Powerpeers aan.
27 January, 11:42 N. Schut Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
om inzicht te geven.
Ik raad Powerpeers aan.
27 January, 08:29 J. Smeets Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik zeer tevreden ben
Ik raad Powerpeers aan.
26 January, 14:25 M. Pelzers-Beckers Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles verliep op rolletjes
Ik raad Powerpeers aan.
26 January, 09:28 E. Berkel Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben 9-12 overgestapt en dat is niet goed gegaan, ook niet dat er enige schot in zit. Tikje vermoeiend is het aan het worden voor een \'je hoeft verder niets te doen\'.
Ik raad Powerpeers af.
23 January, 08:52 H. Heusschen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geef vele gemiddelden omdat ik nog onvoldoende inzicht heb .
Ik raad Powerpeers aan.
03 November, 07:17 P Bakker Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles goed voor elkaar
Ik raad Powerpeers aan.
05 September, 10:04 W Molenaar Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Top geweldig
Ik raad Powerpeers aan.
05 September, 07:38 P Papadogiannis Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben heel blij met de service
Ik raad Powerpeers aan.
31 August, 05:49 P Vries Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben net 2 weken klant dus kan ik geen mening hebben over prijsinzicht/betalingen en duurzaamheid. Maar de online hulp is super goed!
Ik raad Powerpeers aan.
15 August, 07:19 Steven. de. Jonge Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
eigenlijk heb ik nog geen ervaring , het overstappen is goed gegaan . maar dat hoort toch ook zo !?
Ik raad Powerpeers aan.
14 August, 11:05 M Stad Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ondanks foutief aangemaakte aanvangsdatum is dit zonder veel problemen hersteld door Powerpeers.
Ik raad Powerpeers aan.
14 August, 05:54 J Kanters van Thiel Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima alles geregeld
Ik raad Powerpeers aan.
13 August, 17:03 M Brinkhoff Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad Powerpeers aan.
11 August, 08:31 D Terpstra Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
enorme besparing
Ik raad Powerpeers aan.
09 August, 10:09 R van Gent Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de online hulp, klantenservice en duurzaamheid heb ik nog niet goed in beeld
Ik raad Powerpeers aan.
09 August, 09:21 D Halem Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan niet anders zeggen dat er bij powerpeers accuraat en zeer vriendelijk gereageerd wordt op vragen e.d.
Ik raad Powerpeers aan.
09 August, 08:53 T Slieker Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Sinds overstap niets gehoord van powerpeers. Taal noch teken, dus niets om te beoordelen.
Ik raad Powerpeers af.
05 August, 12:24 H.F. van Leusden Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsinzicht weet ik nog niet; heb wel een contract met de prijzen en ga er vanuit dat dat ook in de rekeningen komt. Na de prima overstap net gebeld en ze beschikken over exact dezelfde gegevens via de slimme meter die ik zelf ook per 1-8-2019 heb genoteerd.
Ik raad Powerpeers aan.
03 August, 08:07 P Lansman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is probleemloos verlopen. Duidelijke website. Snelle reactie op e-mails.
Ik raad Powerpeers aan.
01 August, 14:12 S Kerbusch Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben niet overgestapt ben nog een jaar bij Oxxio.
Ik raad Powerpeers aan.
31 July, 07:33 R Oortgiesen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ging heel makkelijk en vriendelijke hulp bij de klantenservice
Ik raad Powerpeers aan.
31 July, 07:25 A Veenstra Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik tevreden ben over de verleende diensten en gegeven informatie
Ik raad Powerpeers aan.
30 July, 07:42 G Langeveld Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden is alles naar bolle tevredenheid verlopen.
Ik raad Powerpeers aan.
29 July, 18:50 J van der Doelen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Perfecte overstap.
Ik raad Powerpeers aan.
28 July, 20:59 C.de Ruiter Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad Powerpeers aan.
26 July, 07:22 O Goeman Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantvriendelijk, goeie prijsverhouding, snelle afhandeling
Ik raad Powerpeers aan.
16 July, 11:19 G Driel Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
te hoge maand kosten
Ik raad Powerpeers af.
11 July, 08:34 J Druijts-Nouwens Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het goed is
Ik raad Powerpeers aan.
17 February, 13:00 C Speek-Dhert Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat dit zo is. Ben dik tevreden.
Ik raad Powerpeers aan.
22 January, 09:34 G. van den Hombergh Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe tevreden over de hele gang van zaken
Ik raad Powerpeers aan.
16 January, 16:18 P Dekker-van Weerdhuizen Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat u het vraagt
Ik raad Powerpeers af.
15 January, 14:34 TvB Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Met nog 1,5 maand te gaan bevalt het prima. Enige minpuntje dat ik tot nu toe heb is dat het nog wel eens lang duurt voordat verbruik bijgewerkt wordt, schijnt nogal eens een probleem mee te zijn. (momenteel is de laatste update van 6 januari, terwijl er dagelijks uitgelezen zou moeten worden) Verder lees ik hier en daar niet zo positieve berichten over de jaarafrekening, in mijn geval nog afwachten natuurlijk. Hoop dat dat geen probleem oplevert
Ik raad Powerpeers aan.
14 January, 11:47 J Benneker Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat U erom vraagt!
Ik raad Powerpeers aan.
13 January, 08:35 F Heijden Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Sinds de overstap van Greenchoice naar Powerpeers betaal ik €56 meer per maand. Nu heb ik het bedrag zelf naar beneden gebracht, met de risico’s van dien bij de eindafrekening. Er is niet gekeken of gevraagd naar mijn eindafrekening.
Ik raad Powerpeers af.
11 January, 15:18 J Rijke Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overzichten van gebruik lopen nogal eens achter
Ik raad Powerpeers aan.
10 January, 10:24 T Zanting Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik dacht een \"vast\" contract voor een jaar te hebben zonder prijsverhogingen. Maar nu wordt er vrolijk € 19 per maand bovenop gegooid. Kleine lettertjes, die EasySwitch ook over het hoofd ziet of bewust verzwijgt?
Ik raad Powerpeers af.
07 January, 08:11 J Koelman Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen contact gehad met PP. Ook nog geen betaling. Dus jullie vragen komen veel te vroeg.
Ik raad Powerpeers af.
27 December, 13:17 T Noordenbos Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wachtwoord wijzigen ging niet. De gevraagde hulp heeft weken geduurd. Geen app om alles goed in te zien
Ik raad Powerpeers af.
24 December, 08:17 A Kooij Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas overgestapt. Wel tarief verhoging nadien doch zal landelijk zikn
Ik raad Powerpeers aan.
24 December, 07:18 L Roestenburg Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Powerpeers aan.
22 December, 20:00 T Engelen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Had niets anders verwacht, maar betrek pas de 2e maand energie van Powerpeers. Viel wel op dat er na de eerste maand al mail binnen kwam over prijsaanpassingen in januari 2019, dus dat wordt afwachten. Ben ondertussen ook al benaderd door Essent voor een vijfjarig vast contract, maar heb dat vooralsnog afgewezen. Vwb duurzaamheid en klantenservice heb ik (nog) geen ervaring , dus ook geen mening.
Ik raad Powerpeers aan.
18 December, 08:44 H Loo Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gewoon goed
Ik raad Powerpeers aan.
09 December, 13:53 I Hendriks Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben uitermate tevreden en denk dat Easyswitch neutraal is.
Ik raad Powerpeers aan.
30 November, 15:06 J Seinen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap was probleemloos
Ik raad Powerpeers aan.
26 November, 11:47 A Monincx vd Bos Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben steeds vlot geholpen, naar volle tevredenheid
Ik raad Powerpeers aan.
23 November, 19:25 N Bergsma Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap verliep soepel. Wel bleek mijn voorschot-maandbedrag bijna E 20,- hoger te zijn gezet (dan het maandbedrag wat via Easyswitch werd getoond op basis van mijn verbruik). Dit heb ik deels teruggedraaid.
Ik raad Powerpeers aan.
15 November, 14:18 E Bakker Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind dat de betaling op een vervelend moment van de maand wordt afgeschreven. Begin of eind van de maand is veel prettiger.
Ik raad Powerpeers aan.
19 October, 07:03 V Nieuwenhuizen Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij de overstap is alles goed gegaan, geen klachten.
Ik raad Powerpeers aan.
10 October, 11:19 F Goosen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op alle vragen werd een duidelijk antwoord gegeven. De buren zijn ook overgestapt.
Ik raad Powerpeers aan.
23 September, 18:52 B Bakker Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen naar Powerpeers is zonder enig probleem verlopen. Powerpeers app is eigenlijk alleen interessant als je een slimme meter hebt. Maar dat geldt eigenlijk voor alle apps van energiemaatschappijen (voor zover ik die gezien heb).
Ik raad Powerpeers aan.
02 September, 11:53 M Veld Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen ervaren met de overstap
Ik raad Powerpeers aan.
26 August, 12:04 L Meijer Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog te vroeg om een duidelijk oordeel te geven.Kan naar mijn idee pas over enkele maanden. Tot nu toe gaat het goed.
Ik raad Powerpeers aan.
26 August, 09:31 R Uittenbosch Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overgang ging slecht
Ik raad Powerpeers af.
23 August, 08:06 J Mertens Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog telefonisch contact gehad om maandelijkse bedrag aan te passen, was een fijn gesprek en goed geholpen
Ik raad Powerpeers aan.
13 August, 11:01 R Ramnath Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed en vlot verlopen
Ik raad Powerpeers aan.
13 August, 07:05 G Driel Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gaven geen bevestiging
Ik raad Powerpeers aan.
27 July, 19:31 E Marchal Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
j;lk
Ik raad Powerpeers aan.
23 July, 13:31 A Dijkgraaf Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Krijg geen feedback over de beëindiging van mijn oude contract. Is dit geregeld?
Ik raad Powerpeers aan.
16 June, 10:37 A Scheerman Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik vind Powerpeers prima maar de website vind ik een beetje onoverzichtelijk i. V m. Het kiezen van je bronnen van energie?
Ik raad Powerpeers aan.
05 June, 11:51 R Kock Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed.
Ik raad Powerpeers aan.
27 May, 11:07 O Noordegraaf Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap liep soepel. Op (schriftelijke) wordt snel en keurig antwoord gegeven.
Ik raad Powerpeers aan.
25 May, 13:45 J Reijden Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed verlopen overstap process naar duurzame leverancier
Ik raad Powerpeers aan.
23 May, 09:04 A Kiers Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Powerpeers aan.
22 May, 07:11 M Jong Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima overstap
Ik raad Powerpeers aan.
15 May, 07:42 R Janssen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snelle reactie van de klantenservice
Ik raad Powerpeers aan.
11 May, 11:19 G Strijker Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is prima verlopen precies volgens afspraak.
Ik raad Powerpeers aan.
20 April, 09:23 R Korenhof Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede leverancier van deze tijd
Ik raad Powerpeers aan.
19 March, 18:50 P Maas Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik mail krijg van jullie
Ik raad Powerpeers aan.
09 March, 16:21 A Hamers Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In het begin nog wat problemen gehad met de juiste meterstanden ondanks dat er slimme meters aanwezig zijn. Pas na wat mails over en weer opgelost.
Ik raad Powerpeers aan.
08 March, 09:02 A Jacobs-Vroemen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed, niet slechter dan alle andere aanbieders tot nu toe... Echte beoordeling zou je pas kunnen geven als er daadwerkelijk een probleem zou optreden. Maar hopelijk hoef ik deze ervaring niet te maken. schakel nu reeds sinds ca. 10 jaren regelmatig over ; tot op heden nooit een probleem gehad.
Ik raad Powerpeers aan.
03 March, 10:30 P Dekker Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zonder problemen overgestapt
Ik raad Powerpeers aan.
06 June, 13:14 Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad Powerpeers aan.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Powerpeers?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Powerpeers de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij Powerpeers. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen. Houd er rekening mee dat het nog 4-6 weken kan duren voordat je daadwerkelijk overstapt naar Powerpeers. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd en de opzegtermijn.

Welke opzegboete hanteert Powerpeers?

De hoogte van je opzegboete wordt bepaald door het soort contract en de resterende looptijd van het energiecontract. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een maximum bepaald wat Powerpeers mag hanteren als opzegvergoeding. Let er wel op dat ze dit voor zowel elektriciteit én gas mogen vragen. Je betaalt dus maximaal het dubbele bedrag.
Resterende contractduur Boete
1 tot 18 maanden € 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden € 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden € 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden € 125,- per overeenkomst

Neemt Powerpeers je opzegboete over?

Het is bij ons niet bekend of Powerpeers je opzegboete overneemt

Hoe verlopen betalingen aan Powerpeers?

De betalingen aan Powerpeers verlopen via een automatische incasso. Je krijgt de keuze tussen drie verschillende dagen van de maand. Het is mogelijk om later de afschrijfdatum weer te veranderen. Als je liever via handmatig wilt betalen vraagt Powerpeers voor elke acceptgiro tussen de 1 en 2 euro administratiekosten.

Wat is het kijkvenster van Powerpeers?

Powerpeers hanteert een kijkvenster van 3 maanden. Het is dus mogelijk om 3 maanden voor het einde van je contract kosteloos te switchen naar een andere energie aanbieder.

Wat is de minimale betaling bij Powerpeers?

Bij Powerpeers berekenen ze een termijnbedrag op basis van de kosten per jaar. Het kan dus zijn dat je maandelijks een bedrag terugkrijgt.

Wat is de verwerkingstijd van mijn aanvraag bij Powerpeers?

Als jij een contract-aanvraag bij Powerpeers hebt gedaan, moet je rekening houden met een verwerkingstijd van twee weken.

Hoe krijg ik mijn bevestiging van Powerpeers?

Nadat je een aanvraag bij Powerpeers hebt gedaan krijg je direct een bevestiging per mail nadat zij de aanmelding hebben ontvangen.

Hoe wordt het maandbedrag vastgesteld?

Het maandbedrag wordt gebaseerd op basis van het opgegeven verbruik van de klant. Het wordt daarna wel vergeleken met het jaarverbruik volgens de netbeheerder. Bij een groot verschil zal Powerpeers navraag doen bij jou als klant.

Kan je het maandbedrag aanpassen bij Powerpeers?

Ja, je kan het maandbedrag bij Powerpeers zelf aanpassen. Dit kan telefonisch, per mail of online in het persoonlijke dashboard. Je kan het maximaal met 25 % verlagen ten opzichte van het opgegeven bedrag van de aanmelding.

Is een spoedaanvraag mogelijk bij Powerpeers?

Nee, Powerpeers accepteert geen spoedaanvragen via ons. Je kan wel spoedaanvraag via de leverancier zelf doen. Als je een spoedaanvraag doet, houd er dan rekening mee dat ze een borg van 575 euro vragen.

Wordt er een kredietcheck gedaan Powerpeers?

Ja Powerpeers doen een kredietcheck.

Heeft de leverancier een app/online omgeving met gebruikersoverzicht?

Ja, Powerpeers heeft een app. Naast de app hebben hebben ze ook een online omgeving waarin de meeste functies van het dashboard beschikbaar zijn. Voor een aantal zal je worden doorverwezen naar de mobiele website.
7,9

Contactgegevens

Adres
Paasheuvelweg 14 C
1105BH, Amsterdam
Telefoonnummer
020 2202300
Website
Wil jij meer weten over Powerpeers? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en welkomstkortingen van Powerpeers bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt