Greenchoice levert groene energie aan ieder type ondernemer. Hierin maakt Greenchoice onderscheid tussen het MKB en Grootzakelijke klanten. Greenchoice kiest voor een kleinschalige, servicegerichte aanpak.
Greenchoice Zakelijk biedt groene energie aan het MKB en grootverbruikers. Van winkelier tot ZZP’er, voor groot- en kleinzakelijke gebruikers tot 100.000 kWh en 25.000 m3.
Als ZZP’er met een kantoor aan huis moet je de overweging maken tussen het afnemen van zakelijke en particuliere energie. Als ZZP’er is het niet altijd nodig om gebruik te maken van zakelijke energie. Het kan zelfs duurder uitpakken. Vergelijk dus hoeveel je voor beide kwijt bent via onze energievergelijker.
Greenchoice levert haar klanten uitsluitend groene stroom en bosgecompenseerd gas. Deze energie is zoveel mogelijk dichtbij en duurzaam opgewekt uit natuurlijke bronnen: zon, water, wind en biomassa. De zekerheid dat je te maken hebt met écht groene stroom is de garantie van oorsprong. Doel van Greenchoice is dat in 2020 alle stroom in Nederland wordt opgewekt.
Bij Greenchoice heb je als zakelijke klant de keuze uit verschillende duurzame energieproducten:
Typen energie | Tarief |
Groene stroom en bosgecompenseerd gas | Variabel tarief, 1 jaar vast of 3 jaar vast |
Alleen groene stroom | Variabel tarief, 1 jaar vast of 3 jaar vast |
Alleen bosgecompenseerd gas | Variabel tarief, 1 jaar vast of 3 jaar vast |
Let op: de meest actuele energietarieven zijn terug te vinden in de energievergelijker.
Ben je in het bezit van een dubbele meter, dan kun je gebruikmaken van het laag- en normaaltarief. Je betaalt dan overdag op werkdagen het normaaltarief en ‘s avonds en in het weekend het laagtarief. De tijden van het laag- en normaaltarief zijn vastgesteld door je netwerkbeheerder en variëren per regio. In de meeste regio’s geldt het normaaltarief van 21.00 uur tot 7.00 uur.
Greenchoice biedt bewust geen slimme thermostaat aan, omdat de energieleverancier haar klanten hierin keuzevrijheid wilt geven. Wil je toch je eigen energieverbruik managen? Dan kun je natuurlijk wel gebruik maken van een slimme thermostaat door deze los aan te schaffen.
Ook als zakelijk afnemer van energie is het mogelijk gebruik te maken van de slimme meter. Door de installatie van een slimme meter vormt het doorgeven van meterstanden geen enkel probleem. De meterstanden kunnen dankzij de slimme meter automatisch worden uitgelezen door Greenchoice. De slimme meter wordt geïnstalleerd door je netbeheerder. Netbeheerders in Nederland zijn momenteel druk bezig huizen en bedrijven te voorzien van een slimme meter. Nieuwbouwwoningen en panden beschikken standaard over een slimme meter. Bevindt jouw bedrijf zich in een oud pand en wil je met spoed een slimme meter laten installeren? Vraag deze dan aan bij je netbeheerder (hier zijn in het geval van spoed wél kosten aan verbonden).
Greenchoice stimuleert het zelf opwekken van energie. Zo is het mogelijk via Greenchoice zonnepanelen te nemen en zo je eigen duurzame energie op te wekken. Ook kun je via Greenchoice mede-eigenaar worden van een windmolen en/of je aansluiten bij een energiecoöperatie. Ben je in het bezit van zonnepanelen en neem je energie af voor het variabele tarief? Dan betaal je bij Greenchoice het tarief van het zonnestroomcollectief. Dit is 0,5 eurocent per kilowattuur minder dan de standaard variabele prijs voor energie.
Wek je jaarlijks meer energie op dan je zelf verbruikt? Dan krijg je bij Greenchoice een vergoeding voor je teruggeleverde energie. Je krijgt hiervoor de kale stroomprijs + btw vergoed.
Heb je vragen over de energieproducten van Greenchoice Zakelijk? Greenchoice is te bereiken via onderstaande manieren:
Contactgegevens Greenchoice | |
E-mail: | vragen@greenchoice.nl |
Telefoon: | 010 – 850 06 61 |
Bereikbaarheid: | op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 |
Website: | www.greenchoice.nl/zakelijk |
Het melden van een stroomstoring of het vermoeden van een gaslek kan op het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (gratis, 24 uur per dag bereikbaar).
Bij Greenchoice betaal je met automatische incasso. Aan het begin van iedere maand incasseert Greenchoice het termijnbedrag van je rekening. Mocht de eerste poging van de incasso rond de 6e niet lukken, wordt het bedrag er alsnog rond de 16e, of indien nodig op de 26e afgeschreven.
Een verhuizing kun je bij Greenchoice eenvoudig doorgeven via je internetdossier (je online omgeving). Daarnaast is het mogelijk je verhuizing telefonisch door te geven op het nummer 010 – 478 23 26. Via email kun je de verhuizing melden via vragen@greenchoice.nl.
Wil je jouw contract opzeggen bij Greenchoice? Als zakelijk afnemer van energie bij Greenchoice dien je je contract schriftelijk op te zeggen. Bij contracten met een bepaalde looptijd geldt een opzegtermijn van 3 maanden, voor contracten met een onbepaalde looptijd geldt een opzegtermijn van één maand.
Bij voortijdige opzegging van het contract is de afnemer een vergoeding schuldig die gelijk staat aan het financieel nadeel dat Greenchoice leidt op de inkoop van de energie die reeds is uitgevoerd.
EasySwitch.nl toont je een vergelijking van je huidige contract ten opzichte van de zakelijke energiecontracten bij andere energieleveranciers. Via EasySwitch.nl zie je binnen enkele stappen bij welke energieleverancier je kunt besparen op je energiekosten.
Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Greenchoice. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.