Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Wil je meer lezen over de energie van Innova? Je vindt hier informatie over Innova energie: tarieven, contactgegevens en klantbeoordelingen. Vergelijk jaarlijks de energieprijzen via EasySwitch.nl om te zien of je nog steeds het scherpst geprijsde contract hebt. 

Innova Energie is in 2010 begonnen als energieleverancier in Nederland. Daarvoor heeft het bedrijf ervaring opgebouwd als ondersteuner in de backoffice van andere energieleveranciers. Vanuit deze ervaring is het idee ontstaan om zelf energie te leveren.

Over Innova Energie

De doelstelling van Innova Energie is om een bewuste energieleverancier te zijn. Het bedrijf wil dit aan de hand van vijf kernwaarden doen. Deze waarden zijn klantgerichtheid, betaalbaarheid, duurzaamheid en innovatie. De klantgerichtheid laten ze bijvoorbeeld blijken uit de korte wachttijden bij het klantcontact op verschillende kanalen.

Vergelijk Energie

 

Hoe duurzaam is Innova Energie?

Het bedrijf levert alleen 100% gecertificeerde, groene stroom aan MKB’ers en ZZP’ers. Daarnaast levert Innova advies voor het besparen van energie. Het assortiment wordt continu uitgebreid met nieuwe, energiebesparende producten en maatregelen. In combinatie met de slimme meter kan de leverancier jouw energieverbruik op afstand uitlezen en inzicht geven in je energieverbruik. In 2014 werd ruim 77 procent van de stroom uit aardwarmte opgewekt. Ruim 20 procent kwam uit waterkracht. De rest werd aangevuld met wind- en zonne-energie.

 

Tarieven van Innova Energie

Momenteel worden drie contractvormen aangeboden.

  1. Een variabel contract, waarin het tarief met de marktprijs mee beweegt. Twee keer per jaar wordt het tarief opnieuw vastgesteld.
  2. Een contract voor 1 jaar met vast tarief. Je betaalt een jaar lang hetzelfde tarief voor energie.
  3. Als laatste biedt Innova Energie ook een contract met vast tarief voor 3 jaar aan, waarmee je drie jaar lang een vaste prijs voor energie betaalt, ongeacht een eventuele daling van de energieprijs. Alle contracten zijn voor 100% groene stroom.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn afhankelijk van de regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

 

De slimme thermostaat bij Innova Energie

Innova Energie biedt geen slimme thermostaat aan bij hun contracten. Het staat je natuurlijk vrij op eigen kosten een slimme thermostaat in jouw huis te (laten) installeren. Je zult dan wel zelf voor de kosten moeten opdraaien.

 

De slimme meter bij Innova Energie

De slimme meter is een digitale energiemeter. Net als bij de oudere, analoge meter wordt het verbruik van elektriciteit en gas gemeten. Het verschil is dat met de slimme meter je netbeheerder jouw energieverbruik op afstand kan uitlezen. Het is dus niet meer nodig om zelf de meterstanden door te geven aan de energieleverancier. Tussen 2015 en 2020 bieden de netbeheerders alle huishoudens in Nederland een slimme meter aan. Dit gaat per wijk. Je krijgt vanzelf bericht wanneer het jouw beurt is.

 

Inzicht in je verbruik

Eens in de twee maanden ontvang je van Innova Energie een verbruiksoverzicht. Je hebt dan meteen inzicht in je energieverbruik. Met jouw instemming kan het bedrijf je verbruik inzien en jou van advies voorzien. Een slimme meter heeft als voordeel dat het kan leiden tot een energiebesparing door bewustzijn over je verbruik. Daarnaast hoef je nooit meer de meterstanden op te nemen.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Innova Energie stimuleert de installatie van zonnepanelen. Het streven is om in de nabije toekomst de levering van zonnepanelen direct voor hun eigen klanten te regelen. Als jij zelf energie opwekt met zonnepanelen, lever je de overtollige stroom terug aan het net. Deze stroom wordt door Innova Energie verrekend met jouw eigen verbruik. Dit heet salderen. Je ontvangt voor deze stroom het op dat moment geldende kale leveringstarief, inclusief overheidsheffingen (energiebelasting en ODE) plus btw.

 

Wek jij meer energie op dan je verbruikt?

Over het algemeen wordt er per huishouden meer energie verbruikt dan wordt opgewekt met zonnepanelen. Produceer je op jaarbasis meer energie dan je verbruikt? Dan geldt voor de stroom die boven de verrekening wordt teruggeleverd een andere vergoeding. Je ontvangt dan alleen het kale leveringstarief.

 

Contactgegevens Innova Energie

Telefoon070 – 30 16 610
Kosten Lokaal tarief
BereikbaarWerkdagen 9.00 – 17.00 uur
Websitehttp://www.innovaenergie.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij Innova Energie

Wat te doen bij een gas- en/of stroomstoring? Probeer eerst te achterhalen of jij de enige in de buurt bent zonder gas of stroom. Bel bijvoorbeeld bij je buren aan. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is.  Als je niet in de gelegenheid bent deze website te bereiken, kun je ook bellen naar het nationale storingsnummer, 0800-9009. Dit gratis nummer is altijd bereikbaar. Bij een gaslucht wordt geadviseerd meteen te bellen.

 

Betalingen aan Innova Energie

Bij Innova Energie betaal je per automatische incasso of overschrijving. Het is ook mogelijk andere afspraken over betalingswijzen te maken.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Geef minimaal twee weken van tevoren aan dat je gaat verhuizen. Je bereikt Innova Energie telefonisch op 070 – 30 16 610.

 

Opzeggen contract bij Innova Energie

Als je jouw energiecontract bij Innova wil opzeggen, kun je dit doorgeven aan de klantenservice van Innova Energie. Het nummer is 070 – 30 16 610. Je betaalt het lokale tarief.

 

Opzegtermijn Innova Energie

Voordat je overstapt is het verstandig om te controleren of jouw huidige contract een opzegtermijn bevat. Wil je jouw energiecontract voortijdig opzeggen? Innova Energie brengt dan een opzegboete in rekening. Afhankelijk van de resterende contractduur wordt de boete bepaald. De opzegtermijn is 30 dagen.

 

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

Neemt Innova Energie mijn opzegboete over?

Innova Energie neemt opzegboetes niet over. Als je overstapt naar Innova Energie terwijl het contract bij je oude energieleverancier nog niet is afgelopen, is de eventuele opzegvergoeding aan de vorige energieleverancier voor jouw eigen rekening.

 

Overstappen van energieleverancier

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar Innova Energie? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet Innova Energie?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat Innova Energie de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij Innova Energie. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van Innova Energie. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Beoordeling klantervaringen
6,7
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,3 uit 10

Klantervaringen

04 December, 13:08 A Beverdam Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om anderen voort te helpen
Ik raad Innova Energie aan.
03 December, 07:14 A Berghorst Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ok hoefde voor het overstappen niets te doen. Dat heb ik dan ook bijna gedaan. Ik heb alleen de standaard documenten van Innova gehad en totaal geen persoonlijke benadering. De benadering die ik Easy Switch gedaan heb was ook beetje amateuristisch. Ik trof een medewerkster met veel windgeruis in de microfoon alsof ze op de fiets was. Deze was nauwelijks te verstaan. Het enige wat ik te horen kreeg van Easy Switch was dat ik niets hoefde te doen. Nu de oude provider een verlenging aanbied en ik niets van opzegging gehoord heb maak ik me toch zorgen of alles goed gegaan is.
Ik raad Innova Energie aan.
30 November, 08:18 B Westmaas Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Helaas ander verbruik gerekend dan aangegeven. Gas veel lager, stroom veel hoger. Maar termijnbedrag was wel goed, dus heb ik zo laten staan.
Ik raad Innova Energie aan.
27 November, 11:35 J Hartman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ook een goede overstapbonus!!
Ik raad Innova Energie aan.
25 November, 10:59 J Roest Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen app, inloggen op de site van innovatie niet mogelijk
Ik raad Innova Energie af.
24 November, 10:48 Ron van Noort Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Pas net aangesloten maar positief aan de telefoon
Ik raad Innova Energie aan.
22 November, 11:14 C Kamerman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Was gewoon goed
Ik raad Innova Energie aan.
18 November, 08:28 B Meulman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is het begin van de overstap ,het maakt niet veel uit naar wie je overstapt de aanbieder zal altijd spontaan zijn in eigenbelang. Dit is de reden dat mensen gemakkelijk overstappen.
Ik raad Innova Energie aan.
16 November, 14:51 J Schoenmaker Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goedemiddag, ik heb bij jullie een aanvraag/ offerte aangevraagd. Nu doen jullie alsof ik een contract heb afgesloten, maar ik heb nog geen handtekening gezet. Wat nu ??? Mvg K.J. Schoenmaker.
Ik raad Innova Energie af.
16 November, 14:05 J Hoogland Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Brieven gestuurd toen ik hun emails niet ontving.
Ik raad Innova Energie aan.
14 November, 08:17 B Volk Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij invoeren van exact verbruik een aanbieding gekregen met een veel lager verbruik. Hierop heb ik gemaild waarop geen reactie kwam. Na bellen dat ze me nog een nieuwe aanbiedingen konden doen met het juiste verbruik kreeg ik te horen dat ze dat pas wilde doen als mijn wettelijke termijn voor opzeggen verlopen was. Ik ben meteen naar een ander gegaan en heb het geannuleerd
Ik raad Innova Energie af.
11 November, 07:29 B Maat Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vreselijk slecht te woord gestaan. Geen contract aanbod gekregen, toen ik daarover belde werd mij toegebeten dat ik mijn mailbox beter moest bij houden en dat het vermoedelijk in mijn spambox zat. Dit was niet het geval. Vervolgens krijg ik alsnog een aanbieding toegezonden maar wel met de mededeling dat ik niet meer kosteloos op kon zeggen. Ik vind het belachelijk en doe na dit jaar nooit meer zaken met Innova
Ik raad Innova Energie af.
10 November, 09:22 R Verschuren Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb meerdere keren contact gehad dat ik naar budget energie zou willen. Nu naar innova??? Ben zeer teleurgesteld
Ik raad Innova Energie af.
10 November, 07:58 T Ruijter Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging prima
Ik raad Innova Energie aan.
09 November, 13:14 R Broekhuis Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
het bedrag wat ik nu moet betalen is gelijk aan het bedrag van de vorige leverancier. niet het bedrag wat de site aangaf. Het zal wel goedkoper, maar was niet afgesproken!
Ik raad Innova Energie af.
04 November, 20:37 W Versteeg Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik neem te kort af om een gefundeerd oordeel te hebben. Wat me wel is opgevallen is dat de communicatie onderling tussen de verschillende disciplines bij Innova stroef verloopt. Dit uit zich in trage en onjuiste behandeling en antwoorden bij mailcontact.
Ik raad Innova Energie af.
04 November, 09:04 J Schuitema Roolvink Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dat mijn maand bedrag veel hoger is als de prijs die werd aangegeven en als je iets echt wilt weten moet je bellen.
Ik raad Innova Energie af.
03 November, 20:24 K Meersschaert Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles duidelijk en snel geregeld
Ik raad Innova Energie aan.
03 November, 14:04 J Kosse Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb nog niets gehoord van inova!!!!!
Ik raad Innova Energie af.
03 November, 13:24 P Zandwijk Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
de overstap is niet goed geregeld. Ik heb zowel aan Nuon/ Vattenfall als aan Innova Energie in oktober een termijnbedrag betaald. Van Nuon moet ik daarom 180, 90 euro terug krijgen! Gaan jullie dat regelen? !
Ik raad Innova Energie aan.
02 November, 07:35 E Kampen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
??Goed
Ik raad Innova Energie aan.
01 November, 11:23 E Osmanova Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb jullie gezegd mij met rust laten. Jullie blijven mij nog steeds emailan. Aub van mij hoofd af!!!!
Ik raad Innova Energie af.
01 November, 08:49 F Hoof Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zou vandaag 1 nov. Overgaan . Heb nog niets gehoord wat ik moet betalen en geen meterstanden door hoeven te geven. Loopt niet zo goed als ik gewend ben bij een overstap.
Ik raad Innova Energie af.
25 October, 07:20 D Merkus Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice beantwoord mijn schriftelijke vragen niet
Ik raad Innova Energie af.
24 October, 08:27 P Asseler Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Om anderen een inzicht te geven over deze keuze.
Ik raad Innova Energie aan.
20 October, 15:25 A Dijk Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duurzaamheid.? Kan ik niet beoordelen.
Ik raad Innova Energie aan.
16 October, 09:50 M van der Looij Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede prijs en prettige klantenservice
Ik raad Innova Energie aan.
16 October, 07:34 Avan de Scheur roep Bert Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het zo is.
Ik raad Innova Energie aan.
15 October, 07:43 R Kamperman Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog niets aan mij geleverd
Ik raad Innova Energie aan.
11 October, 07:19 M Mulder Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer vriendelijke klantenservice
Ik raad Innova Energie aan.
10 October, 07:20 A Lemmens Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
2 keer een mail gestuurd met een vraag en nooit antwoord gekregen.
Ik raad Innova Energie af.
07 October, 14:52 W Velden Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
zeer slecht administratie. Alles duidelijk doorgenomen en alsnog een foute factuur... kansloos.Geen reactie en drie keer gemaild... nog niets
Ik raad Innova Energie af.
07 October, 08:49 J Veghel Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hallo EasySwitch , Krijg steeds geen antwoorden op mijn vragen aan Innova Energie , zeer slechte service . Als het kan gaarne overzetting , van Innova naar EasySwitch . EasySwitch Staat wel in contact met haar klanten zoals ik onder vindt . Met vriendelijke groet , J. van Veghel .
Ik raad Innova Energie af.
06 October, 15:06 A VOORT Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
?
Ik raad Innova Energie aan.
04 October, 07:17 B Behari Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima maatschappij, alleen met overstappen gaat de betaling niet goed tussen oude leverancier en nieuwe leverancier. Je wordt dubbel gefactureerd.
Ik raad Innova Energie aan.
02 October, 16:47 A Jong Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb niet voor Innova gekozen
Ik raad Innova Energie aan.
02 October, 14:03 A Akker Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik dat zo vind
Ik raad Innova Energie aan.
01 October, 14:22 J MIDDEL Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles heeft men voor mij gergelt
Ik raad Innova Energie aan.
28 September, 09:14 H Drenth Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen ervaring met Inova. Het voelt niet goed. Als je een mnd bedrag van 190 euro afspreekt en dat veranderd zomaar in 236 euro, dan krijg ik daar een heel naar gevoel bij. Weer zo’n Energie Mij. truc. Lekker goedkoop geld.
Ik raad Innova Energie af.
27 September, 09:53 W Sjardijn Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik heb alles netjes ontvangen via mail
Ik raad Innova Energie aan.
27 September, 07:04 P Vliet Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Krijg volgende maand pas gas en licht van innovatie dus weet nog niet hoe het zal gaan qua levering.
Ik raad Innova Energie af.
26 September, 07:20 L Verhoeven Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen
Ik raad Innova Energie aan.
25 September, 08:10 A de Man Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De extra kosten omdat ze een rekening sturen ipv autoincasso. Krijg login gegeven als ik op vakantie ben. Wil de 12e alles regelen zoals autoincasso. Staat er een rekening klaar van de 15e (dus 3 dagen te vroeg) die voor 29e betaald moet zijn. Nu moet ik al 3 euro extra betalen omdat er een rekening is klaargezet terwijl ik kies voor betalen aan het eind van de maand. Gebeld met klanten service en die zeggen alleen maar u bent te laat met invullen dus wij maken de rekening. Vreemd voor een vastbedrag per maand. Is er nog de optie om al openstaande rekeningen te betalen, moet je dat elke keer aanvinken als je inlogd. Dus ben benieuwd of deze openstaande rekening ook daadwerkelijk betaald wordt. Klantenservice gemaild hier over maar na 3 dagen nog niets gehoord. Zoals het er nu uitziet ben ik na dit jaar weg
Ik raad Innova Energie af.
24 September, 18:37 W Vogel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
vind ik leuk
Ik raad Innova Energie aan.
15 September, 12:49 A. de Groot Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb gebeld en een mail gestuurd. Telefonisch niet te bereiken, mail is nog steeds niet beantwoord.
Ik raad Innova Energie af.
15 September, 07:14 I Kuster -van Ree Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Verloopt allemaal soepel op tijd duidelijke info
Ik raad Innova Energie aan.
14 September, 15:44 A Tax Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb tot op heden slechts 1 email met info ontvangen en verder niets meer gehoord. Ook geen meterstand doorgeven e.d. Ik hoop dat alles goed is gegaan met overstap?
Ik raad Innova Energie af.
11 September, 17:49 W Noordwijk Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijsvergelijking is juist en het overstappen is nu twee maal vlekkeloos verlopen en ben na een jaar verbruik op mijn uitgerekend bedrag uitgekomen .
Ik raad Innova Energie aan.
10 September, 17:21 C Hamoen Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hebben geen rekening gehouden met de datum waarop mijn oude contract afliep waardoor ik een maand later als geplant pas overgestapt ben. Extra kosten voor mijn rekening en tig mailtjes verder. Heb aangegeven dat ik automatisch wil betalen, krijg je eindelijk een contract staat dat weer niet opgenomen. Vind het ook waardeloos dat je bij het overstappen via easy swich niet meer aan kan geven wanneer je over wil stappen. Als je daar na vraagt geven jullie aan dat de partij waar je een nieuw contract afsluit daar rekening mee houdt. Maar dit is dus in mijn geval niet zo.
Ik raad Innova Energie af.
24 August, 07:11 B Hoeksema Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Toen er problemen waren, gingen ze direct voor ons aan de slag
Ik raad Innova Energie aan.
22 August, 15:11 anoniem Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
energie is energie. allemaal goed gegaan
Ik raad Innova Energie aan.
13 August, 09:24 P Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is goed gegaan
Ik raad Innova Energie aan.
06 August, 06:16 Marieke Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Innova heeft mijn overstap snel realiseerbaar gemaakt. Daar ben ik heeeeel blij mee! Dat de betaling niet automatisch via incasso\'s te realiseren is online, vind ik \'lastig\'. Ook het zelf aanmaken van een account moet ik aanvragen. Maar tot nu toe ben ik goed tevreden.
Ik raad Innova Energie aan.
17 July, 11:17 Pieter Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
helemaal prima
Ik raad Innova Energie aan.
17 July, 11:17 Suzanne Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
helemaal prima
Ik raad Innova Energie aan.

Veelgestelde vragen over Innova Energie

 

Ik ben overgestapt naar Innova Energie, maar heb nog geen rekening van het termijnbedrag ontvangen. Wat moet ik doen?

Je krijgt altijd een bevestiging van je aanmelding. Mogelijk staat hier geen termijnbedrag op vermeld. Maak je geen zorgen. Binnen twee maanden na de ingangsdatum hoor je de eerste rekening van het termijnbedrag te ontvangen. Heb je na twee maanden niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice (070 - 30 16 610).  

Hoe wordt het termijnbedrag bepaald?

Het termijnbedrag is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je gas- en stroomgebruik. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van het contractjaar verrekend. Het kan zijn dat je termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar ook kan het voorkomen dat jouw termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.   

Kan ik het termijnbedrag aan laten passen?

Ben je het oneens met de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag? De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het termijnbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het termijnbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.   

De meterstanden op mijn jaarafrekening kloppen niet. Hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat de meterstanden op de jaarrekening niet kloppen. Als je de meterstanden niet of te laat doorgeeft, maakt Innova Energie een schatting van je verbruik. Deze kan afwijken van het daadwerkelijke gebruik. Neem ook in dit geval contact op met de klantenservice (070 - 30 16 610).    

Ik heb moeite met het betalen van mijn maandelijkse termijnbedragen. Is er de mogelijkheid tot een betalingsregeling?

Je moet hiervoor met de dienst debiteurenbeheer van Innova Energie contact opnemen. Als je de klantenservice belt (070 - 30 16 6100), verbinden zij je door met de dienst debiteurenbeheer.
6,3

Contactgegevens

Adres
Oude Middenweg 75
2491AC, Den Haag
Telefoonnummer
070-3016610
Website
Wil je meer lezen over de energie van Innova? Je vindt hier informatie over Innova energie: tarieven, contactgegevens en klantbeoordelingen. Vergelijk jaarlijks de energieprijzen via EasySwitch.nl om te zien of je nog steeds het scherpst geprijsde contract hebt. 
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk leveranciers

Zakelijk adres

{{addresscheck.errorMessage}}

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}

Type aansluiting


Zonnepanelen

Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Je huidige leverancier

Offerte op maat

Met het door jouw ingevulde verbruik kom je in aanmerking voor een offerte op maat met speciale tarieven. Als je het onderstaande formulier invult, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.


Vul jouw bedrijfsnaam in

Vul je KVK nummer in
Vul een geldig KVK nummer in
Vul je geslacht in

Vul je initialen in
Initialen mogen alleen letters zijn

Vul je achternaam in

Vul je telefoonnummer in
Vul een geldig telefoonnummer in

Vul je e-mailadres in
Vul een geldig e-mailadres in

Verzenden
Bedankt voor het aanvragen van de aangepaste offerte, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt