Menu
whatsapp
call-icon
NLE
6,8 uit 10
Je zoekt meer informatie over de Nederlandse Energie Maatschappij? Alle informatie over de Nederlandse Energie Maatschappij vind je hier terug: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energieprijzen op EasySwitch.nl en vind de energieaanbieder met de beste tarieven voor jouw specifieke situatie.

Nederlandse Energie Maatschappij

In 2005 wordt de Nederlandse Energie Maatschappij opgericht. Deze energieleverancier was een van de eerste partijen die zich op de geliberaliseerde Nederlandse energiemarkt ging richten. De Nederlandse Energie Maatschappij is zich vanaf 2007 zich als prijsvechter gaan profileren. NLE is gevestigd in Rotterdam aan de Coolsingel.

Over de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE)

De Nederlandse Energie Maatschappij wordt ook wel NLE genoemd. Deze energieleverancier ziet het als hun missie om ingedutte, traditionele markten uit te dagen. Hoe willen ze dat doen? Er wordt geïnvesteerd in de kwaliteit van de klantenservice. De communicatie moet zo begrijpelijk en transparant mogelijk. De prijzen moeten laag en concurrerend worden of blijven. Duurzaamheid en betaalbaarheid zijn belangrijk voor NLE.

 

Hoe duurzaam is NLE?

De stroom van de Nederlandse Energie Maatschappij wordt 100% duurzaam opgewekt (door middel van certificaten). Van alle stroom wordt 92% in Europese waterkrachtcentrales opgewekt en 8% uit windkracht. De stroom uit windkracht wordt voornamelijk in andere Europese landen opgewekt. Het is wel mogelijk een contract af te sluiten voor 100% Nederlandse windenergie. De Nederlandse Energie Maatschappij levert geen stroom die uit kolen, aardgas of kernenergie wordt opgewekt.

 

NLE tarieven

De Nederlandse Energie Maatschappij biedt alleen contracten met een vast tarief aan. Ze bieden een looptijd van 1, 3 of 5 jaar aan. Het is mogelijk om gas én elektriciteit af te nemen, maar NLE biedt de producten ook apart aan.

De contracten worden verdeeld in de volgende categorieën: Beetje groen, Iets groener en Echt groen. Deze verschillen in de wijze waarop de stroom is opgewekt. Beetje groen is stroom die uit Europese waterkrachtcentrales wordt opgewekt. Bij Iets groener wordt de stroom uit Europese windmolens opgewekt. En bij Echt groen is de stroom voor 100% uit Nederlandse windenergie opgewekt.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

De tijden van het lage en normale tarief zijn verschillend per regio. In Noord-Brabant en Limburg geldt tussen 7.00 en 21.00 uur op werkdagen het normaaltarief. In de rest van Nederland geldt het normaaltarief op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Buiten deze tijden om betaal je het laagtarief. Dat is dus ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen. Op de volgende feestdagen betaal je het laagtarief: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

Heb je een dubbele meter, maar maak je liever gebruik van het enkeltarief? Dat kan bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Dit wordt kosteloos voor je aangepast.

Wil je de huidige tarieven van de Nederlandse Energie Maatschappij bekijken? Maak gebruik van onze energievergelijker en vergelijk energie. Je kunt de tarieven dan meteen vergelijken met andere aanbieders. Zo weet je zeker dat je de scherpste aanbieding vindt.

 

Anna – De slimme thermostaat van de Nederlandse Energie Maatschappij

Anna is de slimme thermostaat van NLE. Je kunt een dagelijks schema in de thermostaat maken. Op deze manier stelt de thermostaat automatisch de temperatuur in, in huis. Anna leert verder van je levensstijl en verbruik. Deze informatie gebruikt ze om efficiënter te stoken: een simpele manier om energie te besparen.

Het is mogelijk Anna in te stellen dat ze aan de hand van jouw locatie wel of niet stookt. Als je niet thuis bent, wordt de verwarming uitgeschakeld. Als je op weg naar huis bent, wordt de verwarming alvast op de gewenste temperatuur gesteld.

Je betaalt zelf de installatiekosten voor Anna via NLE, daarnaast betaal je maandelijks extra servicekosten van enkele euro’s. Na een overstap naar een andere energiemaatschappij kun je dus gebruik blijven maken van Anna.

 

De slimme meter bij de Nederlandse Energie Maatschappij

Vanaf 2012 zijn de netbeheerders begonnen met het plaatsen van slimme meters. Slimme meters zijn digitale meters die op afstand de meterstanden kunnen uitlezen. Je bent niet verplicht een slimme meter te nemen. Je mag weigeren of je mag aangeven dat jouw gegevens niet op afstand mogen worden uitgelezen. Een slimme meter houdt ook bij hoeveel energie wordt teruggeleverd door zonnepanelen.

Je twijfelt of je al een slimme meter hebt? Als jouw meter na 1 januari 2012 is vervangen, dan heb je waarschijnlijk een slimme meter. Een ander herkenningspunt is dat de meter een aansluiting met telefoonstekker (RJ-11) heeft.

De slimme meter heeft enkele voordelen ten opzichte van de analoge meter:

  • Meterstanden worden niet meer geschat. De energierekening wordt nauwkeuriger.
  • Je hoeft de meterstanden niet meer door te geven. Dit gaat automatisch.
  • Bij verhuizing zijn de precieze meterstanden bekend.
  • Via Mijn NLE houdt jij je (maandelijkse) energieverbruik bij.
  • De energie die je teruglevert wordt ook gemeten.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Als je met zonnepanelen energie opwekt, is de opgewekte energie in eerste instantie voor jouw eigen huishouden. In de meeste gevallen verbruik je over een jaar genomen meer energie dan je opwekt met zonnepanelen. Je energiebehoefte wordt aangevuld door de energieleverancier.

NLE vergoedt teruggeleverde energie tegen het volledige leveringstarief. Dit betekent dat je bij het enkeltarief hetzelfde bedrag terug krijgt als je betaalt voor je energie. Dit is het kale leveringstarief, inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie. Dit wordt verrekend met de afgenomen energie. Dit wordt salderen genoemd. Bij het dubbeltarief geldt eigenlijk dezelfde regeling. Het verschil is dat teruggeleverde energie tijdens de normaaluren tegen het normaaltarief worden vergoed, en tijdens de daluren tegen het daltarief.

 

Je wekt meer energie op dan je verbruikt?

Lever je meer energie terug dan je verbruikt op jaarbasis? Alle energie die je boven je eigen verbruik teruglevert aan het net wordt tegen een ander bedrag vergoed. Tot aan het eigen jaarverbruik wordt de teruggeleverde energie vergoed tegen het volledige leveringstarief. Dit bestaat uit het kale leveringstarief, btw, de energiebelasting en opslag duurzame energie. Voor teruggeleverde energie boven het eigen verbruik vergoedt de Nederlandse Energie Maatschappij het kale leveringstarief en de btw. De energiebelasting en opslag duurzame energie worden niet vergoed.

 

Contactgegevens Nederlandse Energie Maatschappij

Telefoon088 – 73 073 07
Kosten Lokaal tarief
BereikbaarWerkdagen 8.00 – 18.00 uur
Websitehttp://www.nle.nl/

 

Gas- en stroomstoringen bij de Nederlandse Energie Maatschappij

Je hebt last van een gasstoring of stroomstoring en je bent klant van de Nederlandse Energie Maatschappij? Kijk eerst of jij de enige in de omgeving bent zonder gas en/of stroom. Als jouw buren er ook last van hebben, is er sprake van een gas- of stroomstoring in je omgeving. Op gasenstroomstoringen.nl kun je heel snel zien wat er aan de hand is. Ben jij de enige? Bel dan snel met het nationale storingsnummer, 0800-9009. Dit is een gratis nummer en is altijd te bereiken.

 

Betaling aan de Nederlandse Energie Maatschappij

Het is mogelijk de energienota te betalen via automatische incasso of acceptgiro. Dit kun je ook aangeven in jouw online omgeving; Mijn NLE. Voor betalingen via acceptgiro wordt wel maandelijks € 2,42 in rekening gebracht.

 

Wat te doen bij verhuizing?

De verhuizing kun je op meerdere manieren aan de Nederlandse Energie Maatschappij doorgeven. Vul het online formulier in of bel de klantenservice (088 – 73 073 07) om je verhuizing door te geven.

 

Opzeggen contract bij de Nederlandse Energie Maatschappij

Als je een energiecontract wilt opzeggen, kun je dit doorgeven aan de Nederlandse Energie Maatschappij. Het nummer is 088 – 73 073 07. Je betaalt het lokale tarief. Overigens, als je overstapt van energieleverancier hoef je vaak niet op te zeggen. De nieuwe energieleverancier doet dit voor je. Is je energiecontract nog lang niet afgelopen maar wil je wel graag opzeggen? Dan kan je te maken krijgen met een opzegboete. Deze wordt bepaald aan de hand van de resterende contractduur.

Resterende contractduurBoete
1 tot 18 maanden€ 50,- per overeenkomst
18 tot 24 maanden€ 75,- per overeenkomst
24 tot 30 maanden€ 100,- per overeenkomst
Meer dan 30 maanden€ 125,- per overeenkomst

 

Opzegtermijn de Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je een contract voor bepaalde tijd? Dan kun je een maand voor het verlopen van de contractduur je energiecontract opzeggen. Bij een contract voor onbepaalde tijd kun je altijd opzeggen. Houd wel rekening met de opzegtermijn van één maand.

 

Neemt NLE de opzegboete over?

De Nederlandse Energie Maatschappij neemt geen opzegboetes over. Als je via EasySwitch.nl een nieuw contract afsluit, ontvang je vaak wel een welkomstkorting.

 

Overstappen van energieleverancier

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar de Nederlandse Energie Maatschappij? In onze energievergelijker zie je de huidige energietarieven van de verschillende leveranciers. Vergelijk de tarieven van NLE met andere energieleveranciers en vind het contract dat tegen de beste voorwaarden bij jouw verbruik past. Een nieuw contract via EasySwitch.nl levert je vaak exclusieve actietarieven en unieke welkomstkortingen op.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet NLE?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat de Nederlandse Energie Maatschappij de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij NLE. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoeft je zelf niets te doen.

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van NLE. Vergelijk de energietarieven met die van andere leveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Nederlandse Energie Maatschappij tarieven vergelijken

Energietarieven energieleveranciers 2017
Greenchoice tarieven | Energie Direct tarieven | Westland Energie tarieven | Dong Energie tarieven | Oxxio tarieven | Nederlandse Energie Maatschappij tarieven | Anode Energie | Cogas Energie | RENDO energie | RWE tarieven | Nuon tarieven | Main Energie tarieven | Delta Energie | Eneco tarieven | Essent tarieven | Eon tarieven | Innova Energie tarieven


Alle producten van Nederlandse Energie Maatschappij

Combinatie producten

Stroom producten

Gas producten

  • Modelcontract gas

  • Nederlandse Energie Maatschappij energielabel

    Energielabel
    Kolen 0%
    Aardgas 0%
    Kern 0%
    Overig 0%
    Wind 7%
    Zon 0%
    Water 93%
    Biomassa 0%

Beoordeling klantervaringen
7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
6,8 uit 10

Klantervaringen

25 April, 07:41 P. Zwanenburg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles loopt perfect. Onlinehulp ,klantenservice nooit nodig gehad. Duurzaamheid maakt mij echt niet uit.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 January, 07:35 D.P.C.M. Timmer Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging moeizaam. Fout contract; ingangsdatum na bijna 8 maanden ipv per direct. Belofte in het telefonisch contact om ingangsdatum aan te passen werd niet nagekomen. Na wederom telefonisch contact gecorrigeerd. Na intern overleg bij NEM toch akkoord, ingangsdatum 18 dec, hetgeen bijna 2 maanden is na aanvraagdatum. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
13 January, 10:14 T.M. Roelofs Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heel snel antwoord gekregen na overstap, alles prima verlopen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 December, 07:43 J.G.A.M. Hoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Je bent toch weer iets goedkoper uit.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
22 December, 18:45 J.B. Veenman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
soepel overgestapt
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 October, 07:25 N. Krijgsman Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De drie laatste punten zijn nog niet van toepassing geweest en kan ik dus niet beoordelen, maar ik gaf een ster omdat de beoordeling anders niet volledig was.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
09 September, 09:49 A.W.H. Wetzelaer Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlotte afhandeling en goed inzicht
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
25 August, 08:01 P.T.M. Logt Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik zeer tevreden ben.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
17 August, 08:38 H.H. Wismeijer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima verlopen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 July, 07:54 G.D.O. Kranendonk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima geregeld.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
25 April, 07:41 P. Zwanenburg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles loopt perfect. Onlinehulp ,klantenservice nooit nodig gehad. Duurzaamheid maakt mij echt niet uit.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 January, 07:35 D.P.C.M. Timmer Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging moeizaam. Fout contract; ingangsdatum na bijna 8 maanden ipv per direct. Belofte in het telefonisch contact om ingangsdatum aan te passen werd niet nagekomen. Na wederom telefonisch contact gecorrigeerd. Na intern overleg bij NEM toch akkoord, ingangsdatum 18 dec, hetgeen bijna 2 maanden is na aanvraagdatum. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
13 January, 10:14 T.M. Roelofs Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heel snel antwoord gekregen na overstap, alles prima verlopen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 December, 07:43 J.G.A.M. Hoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Je bent toch weer iets goedkoper uit.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
22 December, 18:45 J.B. Veenman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
soepel overgestapt
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 October, 07:25 N. Krijgsman Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De drie laatste punten zijn nog niet van toepassing geweest en kan ik dus niet beoordelen, maar ik gaf een ster omdat de beoordeling anders niet volledig was.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
09 September, 09:49 A.W.H. Wetzelaer Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlotte afhandeling en goed inzicht
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
25 August, 08:01 P.T.M. Logt Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik zeer tevreden ben.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
17 August, 08:38 H.H. Wismeijer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima verlopen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 July, 07:54 G.D.O. Kranendonk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima geregeld.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 July, 07:38 R.J. Everaars Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima manier van overstappen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
20 June, 08:36 E.L.J. Bancken Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat deze door u gevraagd wordt en omdat ik tot heden tevreden ben met Ned. Energie Maatschappij
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
17 June, 17:25 A.P.J. Heupink Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik was eerder klant en vind dit een goede maatschappij
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
12 June, 11:04 P.C.J.A.A.M. Geene Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wordt naar gevraagd
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 May, 06:58 P.C. Niewenhuijse Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is netjes en vlot verlopen. Communicatie vanuit NLE was zeer begrijpelijk en overzichtelijk.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
17 April, 18:35 C.F.W. Mutsaers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed geregeld
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
11 April, 18:01 H.J.M. Jansen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze hebben een duidelijke inzicht gegeven in de prijzen. De betaling is gemakkelijk geregeld. Het overstappen ging gemakkelijk. Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de online hulp. De berichte die ik via de mail heb ontvangen waren duidelijk. Heb me nog niet verdiept in hun standpunten over duurzaamheid.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
08 April, 07:18 P.E. Koers-Keijzer Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
eerste contract met verkeerde (oude jaar) prijzen tweede (verbeterde ) contract werd niet opgestuurd derde contract met veel hogere prijzen, gevraagt naar lagere prijzen, dit kon niet. hierna een complete nieuwe aanvraag gedaan, waarbij de prijzen veel lager lagen dan het derde contract. dus: kijk goed uit wat ze opsturen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 April, 07:08 C. Humblet Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
02 April, 07:32 H.J. Eggen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
/Wilde proberen om zo goedkoop mogelijk mijn energie te krijgen. Ik was absoluut NIET tevreden over onze vorige leverancier.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 March, 09:19 L.J. Os Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wij zijn zeer tevreden over de Nederlandse energie maatschappij. We wisselen het liefst tussen NLE en Greenchoice. Dat zijn leveranciers die helder zijn in hun prijsberekening en factuur.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 March, 08:17 E.H. Gamelkoorn Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb er nog steeds niets van ze gehoord ! Is nog niet ingegaan. Waarschijnlijk per 1 april.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
27 March, 08:42 R. Osewoudt Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gemiddeld omdat ik nog nauwelijks ervaring met de gevraagde onderwerpen heb. Wat alleen tegenviel was dat we nu vooraf betalen en bij Eneco achteraf wat betekende dat we bij de overstap in 1 maand 2 termijnen moesten betalen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
26 March, 07:15 J Pfaeltzer Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat u \'t vraagt.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
25 March, 11:56 H. Omme Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nogal goedkoper dan NUON
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 March, 16:23 P Elgersma Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De eerste betalingen waren een drama, daarna was t oké !
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 March, 14:22 J.A.A.E. Vreven Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is voordelig en het overstapproces is makkelijk gegaan. De klantenservice is goed.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
18 March, 17:31 MW Mebel Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat er om gevraagt word
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
13 March, 08:13 T.J. Kuilboer Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De NEM was de goedkoopste en de overgang is een fluitje van een cent
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
07 March, 08:13 A. Kok Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsopgave zeer variërend. 5 x gewijzigd bij vragen over opbouw. Negatieve reactie van \"klantenservice\". Ondanks de beste (=laagste) prijs toch niet ingegaan op hun prijs en ben bij mijn huidige (=duurdere) leverancier gebleven vanwege hun klantenbehandeling
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
06 March, 16:36 C.T.W.M. Rikken Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben gewoon zeer tevreden
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
06 March, 11:51 H. Van Boxtel Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat u dat vraagt. Overigens krijg ik nog de eindafrekening van EasySwitch 2015 inzake overstap naar Energie Direct. Volgende keer een beoordeling voor EasySwitch!
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
29 February, 16:55 RCJM Camp Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dik tevreden
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 February, 15:37 E.M.H.H. Arkenbosch Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Verbetering service
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 February, 11:10 H. Kolk Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen problemen gehad bij het overstappen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 February, 10:03 J.L. Klok Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog te weinig ervaring net NEM, voor een oordeel.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 February, 09:48 M. Auyeung Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had niet door dat ze niet per direct op automatische incasso hebben gemaakt waardoor ik kosten moest maken
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
19 February, 11:13 E.W.J. Weijer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat deze overstap in vergelijking tot het overstappen van de vorige jaren naadloos en professioneel is verlopen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
16 February, 15:11 TJM Harbers Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
NLE heeft voor mij een goede prijs/kwaliteit verhouding. Eventuele vragen van mijn kant werden naar behoren behandeld
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
07 February, 21:31 R. Kroese Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ook al werden we niet meteen klant, toch perfect voortgeholpen door de klantenservice. Prima site ook voor \"standaardklanten\".
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
24 January, 09:55 Borgerink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat we geen problemen hebben ondervonden en we door vroegere ervaringen veel vertrouwen hebben in de Nederlandse energiemaatschappij
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
20 January, 10:21 Westervoort Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het een goede maatschappij is
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
06 January, 15:41 Span Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb een jaarcontract gehad
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 17:39 Tiebosch Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik afgelopen week met nem contact heb gehad
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 17:11 Tang Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gaat gladjes,geen probleem gehad
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 15:19 Richardson Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik vind het toch duur 7
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 11:14 Vossen Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kwaliteit/prijs is goed
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 11:11 Fijlstra-Procee Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat alles naar wens verloopt
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 09:34 LEROUX Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik tevreden ben.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 January, 09:22 Kuijper Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betaling en overstap gaat goed, online hulp en kl.serv. niet nodig gehad, ook is de lijn niet verstopt nog door kromme vonken, dus met de duurzaamheid zit het ook wel goed.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 January, 08:40 Greve Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Nederlandse Energie Maatschappij heeft tot nu toe zijn toezeggingen waar gemaakt. Over het punt \"duurzaamheid\" heb ik geen mening.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
24 December, 08:34 Wubbels Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Al met al prima leverancier en service
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 December, 20:48 Staak Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik uiterst tevreden ben over de energieleverantie door NLE.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 December, 11:31 Schuts v d Kooij Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb alleen met overstap en betaling ervaring dus kan daar dan ook alleen mijn mening over geven en daar heb ik geen klachten over.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 December, 09:45 Kirkova Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
15 September, 09:21 Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
15 September, 11:31 Casper Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Woon in n studentenhuis dus we hebben gekozen voor de goedkoopste, dat was toen NEM. Heb verder weinig hoeven te doen, top.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
15 September, 07:11 Jonas Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb zelf 33 jaar gewerkt bij de Nuon. Maar mijn advies kijk jaarlijks wie met je verbruik de goedkoopste is
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
15 September, 05:01 Mo Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevreden over de snelle en handige service.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
15 September, 02:51 Diederik Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na het reclame schandaal met die bekende nederlanders kon ik wel een goedkoop contract afsluiten. Alle energie is hetzelfde toch, of ben ik gek?
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.

Veelgestelde vragen over de Nederlandse Energie Maatschappij

 

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het voorschotbedrag, of het termijnbedrag, is het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je gas en stroom aan je energieleverancier. Dit bedrag is gebaseerd op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je hebt gemaakt worden aan het eind van het contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks al hebt betaald.  

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Lukt het je zelf niet? Neem dan contact op met je energieleverancier. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar. 

Hoe zit het met het voorschotbedrag bij de Nederlandse Energie Maatschappij?

Energieleverancier de Nederlandse Energie Maatschappij baseert de berekening voor het voorschotbedrag op het historische verbruik. Dat wil zeggen dat de Nederlandse Energie Maatschappij bekijkt wat jij, of de vorige bewoners het afgelopen jaar aan energie hebben verbruikt en hierop wordt vervolgens het termijnbedrag gebaseerd.  

Hoe kan ik de slimme thermostaat Anna bestellen?

NLE biedt Anna aan als je minstens één maand gas hebt afgenomen bij de energieleverancier. Na een succesvolle automatische incasso kun je via Mijn NLE Anna bestellen via de Nederlandse Energiemaatschappij.  

Is Anna voor mijn huishouden geschikt?

Je kunt Anna gebruiken in je huishouden als je aan de volgende voorwaarden voldoet Je huis wordt verwarmd met een cv-ketel. Je hebt wifi-bereik bij je cv-ketel. Je bezit een smartphone of tablet, waarop de app kan draaien. (Android of IOS.)  

Ik heb stadsverwarming. Kan ik gebruikmaken van de Anna?

Nee, helaas kun je geen gebruikmaken van Anna. Bij stadsverwarming kun je geen gas afnemen, waardoor je niet aan de voorwaarden van NLE voldoet. Daarnaast heb je ook geen cv-ketel aan huis. Het systeem kan dan niet werken.
Er is iets fout gegaan
{{::errorText}}

Vergelijk energie

Je huidige leverancier

Jouw jaarverbruik {{mini_verbruik}}

Personen in huishouden
{{mini_verbruik}}
Hulp nodig bij het invoeren van je teruglevering? Je kan het ook schatten op basis van het aantal zonnepanelen.
Zonnepanelen
Vul alsjeblieft je verwachte jaaropbrengst in

Helaas is het door jou ingevulde verbruik te hoog om onze bestaande contracten aan te bieden. Graag willen wij voor jou een offerte op maat maken met speciale tarieven. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice op: 020- 531 76 70.

Als je evenveel of meer opwekt dan je verbruikt, neem dan vrijblijvend contact op met onze energiespecialisten: 020 - 5317670.

Zojuist overgestapt