Wil jij meer weten over de NLE? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en loyaliteitsbonussen van NLE bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Per 28 september 2022 zijn alle klanten van de NLE ondergebracht bij Budget Thuis. Beide energieleveranciers zijn sinds 2018 onderdeel van de Nuts Groep en daarom is besloten om verder te gaan onder één merknaam. De klanten van NLE blijven alle functionaliteiten die ze gewend zijn van de online omgeving (Mijn NLE) behouden.

Over NLE

In 2005 werd de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) opgericht in Rotterdam. In 2018 is NLE overgenomen door de nutsgroep. Er werken bij de NLE 160 medewerkers en het is een van de grotere energieleveranciers van Nederland. De communicatie moet zo begrijpelijk en transparant mogelijk. De prijzen moeten laag en concurrerend worden of blijven. Duurzaamheid en betaalbaarheid zijn belangrijk voor NLE.

NLE Tarieven

Omdat NLE tegenwoordig Budget Energie is, worden de tarieven van Budget Energie hieronder getoond.
Budget Energie biedt contracten met vaste en variabele energieprijzen aan. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft het tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn. Het getoonde tarief voor stroom en gas is inclusief energiebelasting en 21% btw. De tarieven zijn gebaseerd op basis van een nieuw modelcontract met een verbruik tot 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. De terugleververgoeding is gebaseerd op het enkeltarief.
Als je instapt kunnen de tarieven anders zijn dan hieronder getoond. Kijk voor de meest actuele tarieven op energieprijzen. Voor de terugleververgoeding kan je terecht op terugleververgoeding.

Product Tarief
Stroom enkel € 0,331
Stroom normaal € 0,331
Stroom dal € 0,331
Gas € 1,499
Terugleververgoeding € 0,050

Laatste update: 5 maart 2024

variabele tarieven NLE

Daluren van NLE

Alleen als jij een meter met een dubbel telwerk hebt of een slimme meter maak jij gebruik van het daltarief. Met een enkele meter betaal je een bedrag wat een combinatie is tussen het laag- en hoog tarief.

Wanneer de dal- en piekuren zijn hangt af van je netbeheerder. De energieleverancier heeft hier niks over te zeggen. Afhankelijk van de regio waar je in woont kunnen de dal- en piekuren verschillen. In de tabel hieronder staat per provincie wanneer de dal- en piekuren zijn.

Provincie Daluren
Groningen 23:00 – 07:00
Friesland 23:00 – 07:00
Drenthe 23:00 – 07:00
Overijssel 23:00 – 07:00
Gelderland 23:00 – 07:00
Flevoland 23:00 – 07:00
Utrecht 23:00 – 07:00
Noord-Holland 23:00 – 07:00
Zuid-Holland 23:00 – 07:00
Noord Brabant 21:00 – 07:00
Limburg 21:00 – 07:00
zonne energie NLE

Terugleververgoeding van NLE

Bij NLE krijg je als terugleververgoeding stroomtarief dat in je contract staat, excl. btw. Dit kan dus voor iedereen anders zijn. Je hebt alleen recht op een terugleververgoeding wanneer je zelf energie opwekt met zonnepanelen.
Aan het eind van het jaar zal je energieleverancier gaan salderen. Dan wordt er gekeken hoeveel energie jij hebt opgewekt en hoeveel jij hebt verbruikt. Als je meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt kan het zo zijn dat je geld terug krijgt van NLE. Bij NLE mag je onbeperkt blijven terugleveren.

Loyaliteitsbonus of cashback

Energieleveranciers bieden via vergelijkingswebsites zoals EasySwitch.nl loyaliteitsbonussen of cashbacks aan, deze worden aan het eind van het eerste contractjaar uitgekeerd. Voorheen waren dit welkomstkortingen, maar met de komst van de nieuwe opzegboete is er ook een wijziging in de regels rondom een welkomstkorting. Energieleveranciers zijn nu verplicht de welkomstkorting binnen 2 maanden uit te keren. Om voor jou toch het goedkoopste contract aan te kunnen bieden en ervoor te zorgen dat je minimaal een jaar bij de leverancier blijft bieden ze nu loyaliteitsbonussen aan. De loyaliteitsbonus die je bij ons op de website vindt, zal je niet tegenkomen op de website van NLE zelf.


Welke contracten heeft NLE

NLE biedt zowel vaste als variabele energiecontracten aan met een looptijd van één, drie of vijf jaar. Binnen deze contracten wordt er onderscheid gemaakt tussen groene contracten, grijze contracten en gecombineerde contracten. Gecombineerd wil zeggen dat het uit zowel groen als grijze stroom kan bestaan.

Waar haalt NLE de energie vandaan?

Soort energie Product % duurzaam
Stroom NLE 56,06 % Waterenergie EU
39,84% Windenergie EU
3,67% Biomassa EU
0,03% Zonne-energie NL
0,40% Overig
99,60% duurzaam
Nuts Groep Stroom 21,66 % Waterenergie EU
76,74% Windenergie EU
1,42% Biomassa EU
0,03% Zonne-energie EU
0,15% Overig
99,85% duurzaam
groen NLE

Hoe ziet WISE de energieleverancier NLE?

WISE geeft NLE een 5,6 in hun groene energievergelijker 2021. Het cijfer is opgebouwd uit drie onderdelen: investeringen, inkoop en levering. Zij beoordelen niet alleen de afdeling in Nederland maar het bedrijf als geheel. Voor NLE liggen de kansen bij het inkoop. Ze kunnen veel meer duurzame elektriciteit direct bij de bron inkopen. Daarnaast zouden ze meer wind- en zonne-energie uit Nederland in hun leveringsmix op kunnen nemen.

Voor ons eigen duurzaamheidslabel kijken wij naar het energiecontract dat wordt aangeboden via ons; is dat groen, grijs of gecombineerd. Wij vinden dat een groen contract alleen het label duurzaam mag krijgen wanneer de stroom in Nederland wordt opgewekt via hernieuwbare bronnen; wind, water, zon. En wanneer het gas minstens CO2-gecompenseerd is. Het kan dus voorkomen dat het gehele energiebedrijf binnen het onderzoek van WISE minder scoort. Maar dat het energiecontract in onze vergelijker hoog staat onder duurzaamheid. Dat betekent dat het product wat ze via ons aanbieden volgens onze maatstaven duurzaam is.
Wij laten altijd het cijfer van WISE in onze vergelijker zien, zodat jij zelf kan beslissen of je bij deze energieleverancier aangesloten wilt zijn of niet.


Wat te doen bij verhuizen

Je moet zelf aangeven bij NLE als je op het punt staat om te verhuizen. Je kan dit digitaal, via MijnNLE, of telefonisch doorgeven. Je moet uiterlijk twee weken voordat je verhuist aan NLE je nieuwe adres hebben doorgegeven. Zorg dat je binnen vijf dagen na je verhuizing de meterstanden van je oude en nieuwe woning doorgeeft. Het liefst met een handtekening van jou erbij.
NLE ziet een verhuizing niet als geldige reden om tussentijds je contract bij op te zeggen. Je neemt dus het contract mee naar je nieuwe woning. Dit betekent niet dat je een geheel nieuw contract hebt. Je neemt je oude contract mee met de oude voorwaardes en resterende looptijd.
Als je tijdelijk twee adressen hebt dan zal NLE op beiden adressen gas en/of elektriciteit leveren. Zodra je geen gas en/of elektriciteit meer nodig hebt bij jouw vorige woning moet je zelf dat contract opzeggen.

contract NLE

Opzeggen NLE

Opzeggen bij NLE kan telefonisch door te bellen naar: 088-7307307 of digitaal door contact op te nemen via het contractformulier. Ze hanteren de wettelijke opzegtermijn van 30 kalenderdagen. Let er wel op dat je een opzegvergoeding moet betalen als je vroegtijdig je contract opzegt. De hoogte van de opzegboete is afhankelijk van het soort contract en de resterende looptijd. Dit kun je nalezen in de contractvoorwaarden van NLE.

NLE vergelijken met andere energieleveranciers

Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar NLE? Maak gebruik van onze energievergelijker. Je krijgt een overzicht van meerdere energieleveranciers en hun tarieven. Vergelijk verschillende mogelijkheden en vind de energieleverancier met de beste voorwaarden tegen de scherpste prijs.

Vergelijk Energie


NLE Zakelijk

NLE biedt naast particuliere energiecontracten ook zakelijke energiecontracten aan.

Zakelijke contactgegevens

Telefoonnummer: 020-205 5555
Openingstijden zakelijk: maandag t/m vrijdag: 8:30 tot 18:00
E-mail:klanten@nle.nl

NLE Zakelijk contract afsluiten

Wanneer jij een NLE Zakelijk contract wil afsluiten is het belangrijk om op de volgende punten te letten:

actietarief NLE

  • Type aansluiting: Voordat je een zakelijk energiecontract afsluit is het belangrijk om uit te zoeken welk type aansluiting er in het (kantoor)pand aanwezig is en/of welk type je nodig hebt.
  • Functie: Heeft het adres alleen een kantoorfunctie of is er ook sprake van een woonfunctie.
  • BTW: De zakelijke energietarieven van NLE worden inclusief en exclusief btw getoond.
  • Annuleren: Als je wilt annuleren moet je dit zelf doen door te bellen of te mailen naar NLE. Het is bij ons niet bekend wat de precieze bedenktijd is van NLE zakelijk.

Zakelijke energie

Beoordeling klantervaringen
7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
6,7
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,2 uit 10

Klantervaringen

05 May, 08:40 G. Laak Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben een klant van Energie direct en omdat mijn contract afliep heb ik informatie ingewonnen voor een nieuw contract,wat helaas voor mij duurder was dan bij mijn nieuwe maatschappij. Verder ben ik uitermate tevreden over Energie .direct
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
31 March, 10:57 L. Boers Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
10 January, 10:15 B. Koopmans Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tevreden
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 June, 17:40 P. Steen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap van Fattenvall naar NLE is probleemloos verlopen. Ik ben steeds op de hoogte gehouden van de gang van zaken. Duurzaamheid weet ik niet maar daar maak ik me niet druk om. Het gaat mij om de laagste prijs.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 March, 17:08 W Stoker Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
16 March, 12:07 E Bijl Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
NLE heeft uitdrukkelijk toegezegd (schriftelijk) bij de overstap de einddatum van het contract bij mijn vorige leverancier te respecteren. Nu blijkt dat dit niet is gebeurd en heb ik een boete gekregen en welkomstkorting misgelopen bij mijn vorige leverancier. Het contact hierover met de klantenservice was uiterst teleurstellend. Er werd enkel gesteld dat het de verantwoordelijkheid van de klant zelf is en dat er geen compensatie wordt gegeven. Op de toezegging van NLE dat zij de einddatum controleert en op basis daarvan de startdatum bepaalt is in het geheel niet ingegaan. Het feit dat er geen compensatie wordt geboden maakt het een en ander natuurlijk nog teleurstellender.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
16 March, 10:51 W Jong Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Jaarlijkse wisseling en eerdere ervaring met NLE
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
09 February, 08:24 R Brefeld Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goede service.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
27 January, 15:56 D Sterken Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Elk jaar van energie leverancier wisselen via Easy switch
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
11 December, 12:23 H Jongsma Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op heden ging de overstap weer zonder problemen ?
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
09 December, 07:11 M Frydryk Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb een dubbele meter maar die kan niet als enkele worden gelezen slechte service
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
08 December, 11:51 H Tongerloo Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
28 November, 09:14 A Lamers Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
MH/Mevr. Ik kan niet alles constateren omdat wij sinds kort zijn overgegaan. Met Vriendelijke groet, A.B.J.Lamers
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 November, 18:41 E Gils Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap ging soepel en de prijs van de energie sprak me aan
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 November, 09:54 A Heirman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Is prima
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 October, 14:06 S Freriks Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
08 October, 12:20 L Aouami kharrim Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heel ovwrzichtelijk
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
16 September, 08:19 J Bouwhuis Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
slechte ervaring met klantenservice
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
06 August, 23:15 A Koelstra Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
onbegrijpelijk dat als je tussen de 6 en 7 weken voordat je huidige contract afloopt wil aangeven over te stappen dat de Nederlandse Energie Maatschappij de overstapdatum van huidig en nieuw contract niet laat aansluiten! Hierover gebeld en er wordt niets aan gedaan! De link waarmee je dit online kunt aangeven werkt niet. Slechte service!
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
02 August, 11:18 M Keijzer Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ga pas op 01-09-19 werkelijk over naar NEM dus kan alleen over het overstapproces oordelen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
31 July, 12:53 J.K. Matze Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bijna alles is vlekkeloos verlopen. Afstemming over maandbedrag was even een dingetje.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
10 July, 08:13 J Moolenaar Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles loopt vlekkeloos
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
08 July, 07:04 T Aken Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kijk wel goed de rekeningen na, er word wel eens een foutje gemaakt. Maar als je dat meld word het snel weer opgelost
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
31 May, 08:46 M Stamps Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben dik tevree
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
08 May, 13:45 G Lieffering Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wij zijn te verden
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 May, 08:22 T Aalbregt Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben tot nu te vreden.Alleen zou ik het op prijs stellen voor schriftelijk dan weet ik waar ik aan toe ben.heb ik ook iets in handen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
24 April, 07:06 F Schröder Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uitstekend
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
22 November, 16:23 S Lankreijer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
20 November, 14:29 A Hemmes Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep heel soepel, snel een nieuw contract gekregen . tot op heden geen problemen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
16 November, 10:13 W Elders Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is prima verlopen. Efficiënt proces.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
13 November, 08:18 Y Haaren Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor mij komt NLE niet meer in aanmerking in toekomst als energieleverancier. Ik vind de organisatie niet klantvriendelijk, en bot en star in hun samenwerking met de client. Ik heb meerdere keren moeten bellen om de maandelijkse nota op een bepaald moment afgeschreven te krijgen, en als puntje bij paaltje komt is het dus ALSNOG niet goed geregeld. Als je daar dan over belt... kan het alleen maar op HUN manier opgelost worden. Het risico zit er nu dus in dat op het moment dat hun af willen schrijven er niet voldoende saldo op mijn rekening staat. Ik wil het graag een week EERDER betalen en dat kan dan niet.....bij mij staat er een notitie.... NOOIT GÉÉN NLE MEER
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
10 November, 07:29 M Nieuwenhof Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer tevreden
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
09 November, 08:43 H Steenbakkers Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben al jaren tevreden over easy switts. Altijd goede service en snelle hulp. Thnx
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
02 November, 10:14 L Trines Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog te kort geleden aangemeld om te beoordelen, nog niet veel vergelijk.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
27 October, 07:30 P Vliet Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
N.v.t.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
12 October, 17:17 D Caramanica Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
daarom
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
12 October, 14:37 R Loopik Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben helemaal niet overgestapt uiteindelijk
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
04 October, 09:50 R Frigge Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden over deze leverancier
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 October, 08:24 T Plas Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat we tevreden zijn
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
24 September, 16:49 F Mulder Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Er is een app maar die schijnt al maanden niet te werken. Ook op de website waar je een account aan kunt maken is het inzicht in je verbruik helaas slecht zichtbaar.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
24 September, 15:11 JanD Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben nog maar kort klant, tot dusver (incl. de overstap en meterstanden etc.) verloopt alles prima. Klantenservice niet nodig gehad dus kan deze feitelijk niet beoordelen. Hoe groen ze echt zijn? wie kan dat van wie tegenwoordig oprecht beoordelen (in alle bedrijven wordt gezocht naar verhouding tussen 1. commercie en dan op plaats 2. milieu verantwoordelijkheid; dus zeg het maar.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
13 September, 08:40 W Koumans Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wordt elke maand geadviseerd meer te betalen en volgens de verbruiksgrafiek blijft het verbruik constant. Heb hierover gebeld maar kreeg geen duidelijke uitleg over het waarom.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
13 September, 07:28 A Bogart Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Continuering contract zelf online geregeld. Nog wat vragen door medewerkertevredenheid accuraat beantwoord. Alleen zag ik een omgedraaide telling dal/normaal verbruik elektriciteit. Heb dat nu zelf gewijzigd op de kader rechts, maar graag ook definitief bij NLE wijzigen . Meer verbruik in daluren dan normaal overdag. Zeer goed geïsoleerd appartement en wassen, vaatwasser e.d. doe ik ‘s nachts of in weekend.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
07 September, 16:21 T Raaphorst Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vaste kosten zijn veel te hoog. Zolang dat blijft wordt ik na dit jaar nooit meer klant
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
02 September, 07:06 B Dormans Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
28 August, 09:01 M Neefjes Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijs
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
28 August, 08:25 R Dijkshoorn Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
13 August, 09:03 T Evertz Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan niet echt oordeel geven , daar ik weinig tot geen contact heb gehad met energie leverancier
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
14 July, 13:39 A Tilburg Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat de overstap uitstekend verlopen is en de klantenservice mij snel, vriendelijk en deskundig helpt.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
14 July, 08:54 D Dikken Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen motivatie
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
28 February, 11:52 B.H. Mombarg Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het normaal goed is
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
01 February, 07:51 J Verburg Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat Goed .
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 October, 08:07 C.J. Busch Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb het contract in de bedenktijd geannuleerd, dus heb geen mening over de NEM.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
25 April, 07:41 P. Zwanenburg Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles loopt perfect. Onlinehulp ,klantenservice nooit nodig gehad. Duurzaamheid maakt mij echt niet uit.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 January, 07:35 D.P.C.M. Timmer Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging moeizaam. Fout contract; ingangsdatum na bijna 8 maanden ipv per direct. Belofte in het telefonisch contact om ingangsdatum aan te passen werd niet nagekomen. Na wederom telefonisch contact gecorrigeerd. Na intern overleg bij NEM toch akkoord, ingangsdatum 18 dec, hetgeen bijna 2 maanden is na aanvraagdatum. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
13 January, 10:14 T.M. Roelofs Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heel snel antwoord gekregen na overstap, alles prima verlopen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 December, 07:43 J.G.A.M. Hoeven Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Je bent toch weer iets goedkoper uit.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
22 December, 18:45 J.B. Veenman Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
soepel overgestapt
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 October, 07:25 N. Krijgsman Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De drie laatste punten zijn nog niet van toepassing geweest en kan ik dus niet beoordelen, maar ik gaf een ster omdat de beoordeling anders niet volledig was.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
09 September, 09:49 A.W.H. Wetzelaer Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlotte afhandeling en goed inzicht
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
25 August, 08:01 P.T.M. Logt Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik zeer tevreden ben.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
17 August, 08:38 H.H. Wismeijer Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima verlopen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 July, 07:54 G.D.O. Kranendonk Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima geregeld.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
03 July, 07:38 R.J. Everaars Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
prima manier van overstappen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
20 June, 08:36 E.L.J. Bancken Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat deze door u gevraagd wordt en omdat ik tot heden tevreden ben met Ned. Energie Maatschappij
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
17 June, 17:25 A.P.J. Heupink Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik was eerder klant en vind dit een goede maatschappij
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
12 June, 11:04 P.C.J.A.A.M. Geene Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wordt naar gevraagd
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 May, 06:58 P.C. Niewenhuijse Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is netjes en vlot verlopen. Communicatie vanuit NLE was zeer begrijpelijk en overzichtelijk.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
17 April, 18:35 C.F.W. Mutsaers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed geregeld
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
11 April, 18:01 H.J.M. Jansen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ze hebben een duidelijke inzicht gegeven in de prijzen. De betaling is gemakkelijk geregeld. Het overstappen ging gemakkelijk. Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de online hulp. De berichte die ik via de mail heb ontvangen waren duidelijk. Heb me nog niet verdiept in hun standpunten over duurzaamheid.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
08 April, 07:18 P.E. Koers-Keijzer Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
eerste contract met verkeerde (oude jaar) prijzen tweede (verbeterde ) contract werd niet opgestuurd derde contract met veel hogere prijzen, gevraagt naar lagere prijzen, dit kon niet. hierna een complete nieuwe aanvraag gedaan, waarbij de prijzen veel lager lagen dan het derde contract. dus: kijk goed uit wat ze opsturen
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 April, 07:08 C. Humblet Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
02 April, 07:32 H.J. Eggen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
/Wilde proberen om zo goedkoop mogelijk mijn energie te krijgen. Ik was absoluut NIET tevreden over onze vorige leverancier.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 March, 09:19 L.J. Os Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Wij zijn zeer tevreden over de Nederlandse energie maatschappij. We wisselen het liefst tussen NLE en Greenchoice. Dat zijn leveranciers die helder zijn in hun prijsberekening en factuur.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
30 March, 08:17 E.H. Gamelkoorn Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb er nog steeds niets van ze gehoord ! Is nog niet ingegaan. Waarschijnlijk per 1 april.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
27 March, 08:42 R. Osewoudt Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gemiddeld omdat ik nog nauwelijks ervaring met de gevraagde onderwerpen heb. Wat alleen tegenviel was dat we nu vooraf betalen en bij Eneco achteraf wat betekende dat we bij de overstap in 1 maand 2 termijnen moesten betalen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
26 March, 07:15 J Pfaeltzer Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat u \'t vraagt.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
25 March, 11:56 H. Omme Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nogal goedkoper dan NUON
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 March, 16:23 P Elgersma Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De eerste betalingen waren een drama, daarna was t oké !
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 March, 14:22 J.A.A.E. Vreven Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is voordelig en het overstapproces is makkelijk gegaan. De klantenservice is goed.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
18 March, 17:31 MW Mebel Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat er om gevraagt word
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
13 March, 08:13 T.J. Kuilboer Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De NEM was de goedkoopste en de overgang is een fluitje van een cent
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
07 March, 08:13 A. Kok Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijsopgave zeer variërend. 5 x gewijzigd bij vragen over opbouw. Negatieve reactie van \"klantenservice\". Ondanks de beste (=laagste) prijs toch niet ingegaan op hun prijs en ben bij mijn huidige (=duurdere) leverancier gebleven vanwege hun klantenbehandeling
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij af.
06 March, 16:36 C.T.W.M. Rikken Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben gewoon zeer tevreden
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
06 March, 11:51 H. Van Boxtel Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat u dat vraagt. Overigens krijg ik nog de eindafrekening van EasySwitch 2015 inzake overstap naar Energie Direct. Volgende keer een beoordeling voor EasySwitch!
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
29 February, 16:55 RCJM Camp Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Dik tevreden
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 February, 15:37 E.M.H.H. Arkenbosch Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Verbetering service
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 February, 11:10 H. Kolk Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen problemen gehad bij het overstappen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 February, 10:03 J.L. Klok Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog te weinig ervaring net NEM, voor een oordeel.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
21 February, 09:48 M. Auyeung Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had niet door dat ze niet per direct op automatische incasso hebben gemaakt waardoor ik kosten moest maken
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
19 February, 11:13 E.W.J. Weijer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat deze overstap in vergelijking tot het overstappen van de vorige jaren naadloos en professioneel is verlopen.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
16 February, 15:11 TJM Harbers Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
NLE heeft voor mij een goede prijs/kwaliteit verhouding. Eventuele vragen van mijn kant werden naar behoren behandeld
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
07 February, 21:31 R. Kroese Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ook al werden we niet meteen klant, toch perfect voortgeholpen door de klantenservice. Prima site ook voor \"standaardklanten\".
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
24 January, 09:55 Borgerink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat we geen problemen hebben ondervonden en we door vroegere ervaringen veel vertrouwen hebben in de Nederlandse energiemaatschappij
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
20 January, 10:21 Westervoort Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het een goede maatschappij is
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
06 January, 15:41 Span Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb een jaarcontract gehad
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 17:39 Tiebosch Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik afgelopen week met nem contact heb gehad
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 17:11 Tang Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gaat gladjes,geen probleem gehad
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 15:19 Richardson Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik vind het toch duur 7
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 11:14 Vossen Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kwaliteit/prijs is goed
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 11:11 Fijlstra-Procee Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat alles naar wens verloopt
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
05 January, 09:34 LEROUX Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik tevreden ben.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 January, 09:22 Kuijper Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betaling en overstap gaat goed, online hulp en kl.serv. niet nodig gehad, ook is de lijn niet verstopt nog door kromme vonken, dus met de duurzaamheid zit het ook wel goed.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
04 January, 08:40 Greve Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De Nederlandse Energie Maatschappij heeft tot nu toe zijn toezeggingen waar gemaakt. Over het punt \"duurzaamheid\" heb ik geen mening.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
24 December, 08:34 Wubbels Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Al met al prima leverancier en service
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 December, 20:48 Staak Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik uiterst tevreden ben over de energieleverantie door NLE.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 December, 11:31 Schuts v d Kooij Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb alleen met overstap en betaling ervaring dus kan daar dan ook alleen mijn mening over geven en daar heb ik geen klachten over.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
23 December, 09:45 Kirkova Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
-
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
15 September, 09:21 Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid

Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.
15 September, 11:31 Casper Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Woon in n studentenhuis dus we hebben gekozen voor de goedkoopste, dat was toen NEM. Heb verder weinig hoeven te doen, top.
Ik raad Nederlandse Energie Maatschappij aan.

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet NLE?

EasySwitch.nl helpt je bij het vergelijken van energieleveranciers. Met de energievergelijker kun je kijken welke energieleverancier de scherpste tarieven aanbiedt. Wanneer het blijkt dat NLE de goedkoopste energieleverancier is, dan kun je via EasySwitch.nl overstappen. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij NLE. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen. Houd er rekening mee dat het nog 4-6 weken kan duren voordat je daadwerkelijk overstapt naar NLE. Dit heeft te maken met de verwerkingstijd en de opzegtermijn.

Welke opzegboete hanteert NLE?

1 juni 2023 zijn de opzegboetes door de ACM gewijzigd: De hoogte van je opzegboete wordt dan bepaald aan de hand van het verlies dat NLE maakt door de voortijdige beëindiging van je energiecontract. NLE heeft namelijk energie voor jou ingekocht, die jij niet meer zal afnemen. De geleden schade wordt berekend aan de hand van de energietarieven die in jouw contract staan, de resterende hoeveelheid kWh stroom en/of m3 gas die je nog zou afnemen (dit wordt berekend op basis van het geschatte verbruik wat in je contract staat) en de tarieven die NLE nu hanteert wanneer iemand een nieuw vergelijkbaar energiecontract afsluit. De berekening gaat dan als volgt:  
  • Opzegboete elektriciteit: Het prijsverschil tussen de huidige tarieven en de contracttarieven (huidige tarieven - nieuwe tarieven) x de hoeveelheid geschatte kWh stroom tot het einde van je contract.
  • Opzegboete gas: Het prijsverschil tussen de huidige tarieven en de contracttarieven (huidige tarieven - nieuwe tarieven) x de hoeveelheid geschatte M3 gas tot het einde van je contract.
Wil je graag een rekenvoorbeeld zien? Ga dan naar onze pagina over de opzegboete. Wil je voortijdig overstappen? Vraag dan eerst wat de (geschatte) hoogte van je opzegvergoeding is. NLE is verplicht dit aan jou te vertellen. Bereken aan de hand van de inschatting of de overstap het waard is. Er zijn een aantal uitzonderingen wanneer NLE geen opzegboete mag hanteren:
  1. Je zegt binnen 7 dagen voordat je contract eindigt op.
  2. De tarieven van een nieuw energiecontract zijn op het moment van opzeggen hoger dan de tarieven die in jouw contract staan.
  3. NLE brengt later dan 6 weken na het beëindigen van je contract de opzegboete in rekening.

Hoe verlopen betalingen aan NLE?

De betalingen aan NLE verlopen via een automatische incasso. Ze schrijven het maandbedrag de 1e of de 15e van de maand af. Het is niet mogelijk om de afschrijfdatum te wijzigen. Als je liever via handmatig wilt betalen vraagt NLE voor elke acceptgiro 3,03 euro administratiekosten.

Wat is het kijkvenster van NLE?

NLE hanteert een kijkvenster van 8 maanden. Het is dus mogelijk om 8 maanden voor het einde van je contract kosteloos te switchen naar een andere energie aanbieder.

Wat is de verwerkingstijd van mijn aanvraag bij NLE?

Als jij een contract-aanvraag bij NLE hebt gedaan, moet je rekening houden met een verwerkingstijd van 35 dagen.

Hoe krijg ik mijn bevestiging van NLE?

Nadat je een aanvraag bij NLE hebt gedaan krijg je direct een bevestiging per e-mail en sms.

Hoe wordt het maandbedrag vastgesteld?

Het maandbedrag wordt historisch vastgesteld op basis van het gemiddelde Standaard Jaarverbruik van de afgelopen drie jaar.

Kan je het maandbedrag aanpassen bij NLE?

Ja, je kan het maandbedrag bij NLE zelf aanpassen, via MijnNLE of door contact op te nemen met de klantenservice van NLE. Online kan je het termijnbedrag maximaal 15% verlagen. Telefonisch is het mogelijk om het termijnbedrag veel meer te verlagen.

Is een spoedaanvraag mogelijk bij NLE?

Soms, NLE accepteert spoedaanvragen tijdens een verhuizing. Ze vragen dan 200 euro borg per product.

Wordt er een kredietcheck gedaan NLE?

Ja, NLE doet een kredietcheck..

Heeft de leverancier een app/online omgeving met gebruikersoverzicht?

Nee NLE heeft geen app. Ze hebben wel een online omgeving waarin je al je facturen, contactgegevens, betaalgegevens (aanpasbaar), overeenkomst, meterstanden (kan je ook online indienen) en veelgestelde vragen kan vinden.
7,2

Contactgegevens

Adres
Postbus 11950
1001GZ, Amsterdam
Telefoonnummer
020-2055555
Website
Wil jij meer weten over de NLE? Wij hebben zoveel mogelijk informatie over de leverancier voor je op een rijtje gezet: tarieven, contactgegevens, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Meteen de actietarieven en loyaliteitsbonussen van NLE bekijken kan natuurlijk ook. Vergelijk energieprijzen om te zien welk energieproduct bij jouw verbruik past.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt