Ik heb een klacht over mijn energieleverancier. Waar kan ik hiermee terecht?

Problemen en klachten

Probeer er altijd eerst met je energieleverancier zelf uit te komen. Alle energieleveranciers hebben een klantenservice waar je met je klacht terecht kunt. Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht en heb je een klacht over een contract dat je rechtstreeks bij een leverancier hebt afgesloten? En je dus niet via EasySwitch.nl hebt aangevraagd? Dan kunnen wij je helaas niet helpen. Je zult dan rechtstreeks via de leverancier een klacht moeten indienen. Als de klacht door de leverancier niet naar tevredenheid wordt opgelost dan kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) of in geval van een klacht over een zorgverzekaar bij Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Het Kifid en SKGZ zijn geschillencommissies, waar ook EasySwitch.nl bij aangesloten is. Daarnaast is het natuurlijk mogelijk om een gerechtelijke procedure te starten waarin de rechter uiteindelijk een uitspraak zal doen.