Menu
whatsapp
call-icon

Veelgestelde vragen

    Maak je geen zorgen als je wat hulp nodig hebt! Wij doen er alles aan om je te helpen :). Om je snel te kunnen helpen geven we hier alvast antwoord op alle vragen die je mogelijk kunt hebben. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op, wij geven je graag persoonlijk advies. Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur via 020 – 531 76 70.

     

    Waarmee kan ik je helpen?

    • Hoe lang duurt het voordat ik daadwerkelijk ben overgestapt?
      Er gaan gemiddeld 4 tot 6 weken overheen tot alles echt helemaal rond is. Waarom het zolang duurt? Omdat energieleveranciers te maken krijgen met wat administratief werk én er een bedenktijd geldt van 14 dagen. Wees gerust: je energie krijg je gewoon doorgeleverd, je komt nooit zonder te zitten. Wil je echt nu direct overstappen? Sommige energieleveranciers bieden de mogelijkheid van een ‘spoedaanvraag’ aan, neem hiervoor contact op met ons op, zodat wij kunnen kijken wat we voor je kunnen betekenen.
    • Kan ik overstappen naar een contract van dezelfde leverancier?
      Soms kan dit wel, soms niet. Dit is afhankelijk van de voorwaarden van je contract. Helaas zijn de actietarieven in veel gevallen niet geldig voor bestaande klanten. Wij houden al rekening met deze regel en tonen je in ons vergelijkingsoverzicht daarom alleen de contracten van andere energieleveranciers of de speciale acties voor bestaande klanten :-).
    • Kan ik overstappen als ik stadsverwarming heb?
      Heel goed, met stadswarmte ben je duurzaam bezig! Jammer alleen dat je leverancier voor warmte dan al vastligt en je niet zelf een energieleverancier kunt kiezen. Wat je wél zelf kunt kiezen is je leverancier voor elektriciteit. Let op: in een aantal gevallen maak je nog wel gebruik van gas in huis en mag je, naast je vastgestelde warmteleverancier, zelf een energieleverancier voor je gasgebruik kiezen.
    • Kan ik gas en elektriciteit afnemen bij twee verschillende energieleveranciers?
      Zeker! Het is alleen niet altijd voordeliger. Veel energieleveranciers bieden via onze vergelijker namelijk korting wanneer je een contract bij ze afsluit. Deze kortingen zijn vaak een stuk hoger als je gas én elektriciteit bij dezelfde energieleverancier afsluit. Toch apart afsluiten? Vink dan in de vergelijker simpelweg gas of elektriciteit uit.
    • Wat moet ik aan mijn aansluiting of meter doen als ik overstap?
      Helemaal niets! Een overstap is eigenlijk alleen maar administratief :-). Je nieuwe energieleverancier zal gebruikmaken van dezelfde meter en aansluiting. Hier hoef je zelf helemaal niets voor te doen, dit gaat helemaal vanzelf.
    • Moet ik de meterstanden opnemen als ik overstap?
      Als je nog geen slimme meter in huis hebt, zal zowel je oude als je nieuwe energieleverancier benieuwd zijn naar je meterstanden. Wij adviseren je een foto van de standen te maken met je mobiele telefoon en deze even te bewaren, zodat je deze bij de hand hebt mocht er iets misgaan. Heb je een slimme meter? In dat geval hoef je niets te doen. Je oude en je nieuwe energieleverancier kunnen de slimme meter zelf uitlezen.
    • Ik krijg een beloning als ik vrienden en familie laat overstappen? Hoe werkt dat?
      Dat klopt! Wij vinden het heel leuk als onze overstappers zo enthousiast zijn geworden over de korting die zij hebben gekregen dat zij dit anderen ook toewensen. Vandaar dat wij je dan belonen. Stapt iemand via jouw uitnodiging over, dan staat hier een mooie beloning tegenover. Lees hier hoe je deze beloning verdient.
    • Wat als ik me later bedenk?
      Twijfels? Geen probleem! Zodra je energieleverancier je overstap heeft bevestigd gaan er 14 dagen in waarin je vrij bent om van gedachten te veranderen. Wanneer je spijt hebt van je beslissing om een overstap te maken, kunnen wij deze nog voor je terugdraaien in deze 14 dagen.
    • Ik kan mijn startdatum niet invullen, mijn contract loopt pas over 3 maanden of later af. Wat moet ik invullen?
      Vanaf 2 maanden voordat je contract afloopt kun je energieleveranciers gaan vergelijken. Wil je al eerder overstappen, neem dan contact met ons op. Wij geven je graag advies!
    • Hoe wordt mijn overstap afgehandeld?
      Wij zijn heel blij dat je voor onze service hebt gekozen en zullen er alles aan doen je overstap zorgeloos te laten verlopen. Hoe dit in zijn werk gaat? Zodra je een nieuw contract hebt aangevraagd sturen wij je gegevens door naar je nieuwe energieleverancier. Je nieuwe energieleverancier zal vervolgens je netbeheerder (verantwoordelijk voor het energienetwerk in jouw regio) van je overstap op de hoogte brengen. Bij het Contract Einde Register (CER) zal je nieuwe energieleverancier je oude energieleverancier opzeggen. Heb je nog geen slimme meter in huis? Dan hebben je oude en je nieuwe energieleverancier je hulp nodig: ze zullen je vragen de meterstanden door te geven. Het slimste is om hier een foto van te maken met je telefoon, zodat je de meterstanden bij de hand hebt.
    • Welke datum moet ik als startdatum invullen?
      Wij vragen je bij het afsluiten van je nieuwe energiecontract wanneer je wilt dat deze begint. Wat je bij de startdatum moet invullen is afhankelijk van je situatie:
      1. Is je contract vrij opzegbaar (je huidige contract is al door zijn looptijd heen of je kunt bij je huidige leverancier gewoon altijd opzeggen) of loopt je contract binnen 2 maanden af? Kies dan voor ‘zo snel mogelijk’.
      2. Weet je de einddatum van je huidige contract? Vul dan een datum in na de einddatum van je contract.
      Loopt je contract nog niet binnen 2 maanden af, maar wil je wel graag een overstap maken naar een nieuwe energieleverancier? Neem dan contact met ons op. Wij geven je graag advies! 
    • Kan mijn energielevering tussentijds worden afgesloten bij een overstap?
      Nee! Maak je geen zorgen, je komt nooit zomaar zonder stroom te zitten. De overstap van de ene energieleverancier naar de ander verloopt alleen administratief. Er hoeft dus niets te gebeuren met je aansluiting.
    • Wie zegt mijn huidige energieleverancier op?
      Je bent er helemaal uit en weet precies voor welk nieuw energiecontract je kiest. Maar.. wie zegt je huidige energiecontract op? Maak je geen zorgen, wij regelen de overstap voor je. Wij sturen je gegevens door naar je nieuwe energieleverancier waarop deze vervolgens het contract bij je oude energieleverancier opzegt. Ga je verhuizen? Dan zit het nét even anders. In dat geval moet je wel zelf je oude energiecontract (in je oude woning) opzeggen.
    • Kan ik nog van energieleverancier overstappen als ik al ben afgesloten door mijn netbeheerder?
      Als je al bent afgesloten door je netbeheerder, of je netbeheerder dreigt hiermee, kun je het beste contact met ons opnemen. Wij geven je graag advies over wat je het beste kunt doen.
    • Waarom zou ik overstappen?
      Als je het onze klanten vraagt, zullen de meeste zeggen “voor de korting”. Het kan namelijk écht heel veel schelen. Zit je al jaren bij dezelfde energieleverancier? Dan val jij in de categorie ‘grote bespaarders’, áls je tenminste gebruikmaakt van onze vergelijker. Energieleveranciers verwennen nieuwe klanten namelijk met mooie kortingen als je klant wordt. Laat deze kans niet liggen en bekijk meteen hoeveel korting je kunt krijgen!
    • Wat gebeurt er na mijn overstap?
      Heb je een nieuw energiecontract aangevraagd via onze vergelijker? Dan ontvang je direct na je aanvraag van ons een bevestigingsmail. Niet alles is dan nog in kannen en kruiken: het zal vanaf deze mail ongeveer 5 tot 7 dagen duren voordat je een bevestiging ontvangt van je nieuwe energieleverancier. Toch liever niet overstappen? Gelukkig heb je vanaf het moment dat wij je een bevestigingsmail versturen nog 14 dagen de tijd om je te bedenken.Blijft het stil? Als je na 7 dagen nog niets hebt ontvangen, wordt het tijd om dit ons te laten weten. Wij gaan dan meteen voor je aan de slag en zoeken uit of er wellicht iets is misgegaan.
    • Wanneer kan ik overstappen naar een nieuwe energieleverancier?
      Het antwoord op deze vraag is niet voor iedereen hetzelfde. Het antwoord is namelijk afhankelijk van je situatie: 
      1. Je contract is vrij opzegbaar (je huidige contract is al door zijn looptijd heen of je kunt bij je huidige leverancier op ieder moment opzeggen). Is dit het geval? Wacht dan niet langer en bekijk meteen in de vergelijker welke korting je kunt krijgen!
       
      1. Je contract loopt binnen 2 maanden af. In dit geval kan je meteen aan de slag met vergelijken om te bekijken welke kortingen je kunt krijgen!
       
      1. Je contract loopt over meer dan 2 maanden af. De meeste energieleveranciers hebben een opzegtermijn van 2 maanden. Wil je toch graag een overstap maken naar een nieuwe energieleverancier? Neem dan contact met ons op. Wij geven je graag advies :-).
       
    • Ik heb een leegstaande woning (woning in verkoop), kan ik hier een contract voor afsluiten?
      Omdat deze situatie wat ingewikkeld is, adviseren wij je contact met ons op te nemen. Op die manier kunnen wij je persoonlijk adviseren wat je het beste kunt doen.
    • Hoe vaak kan ik overstappen?
      Zo vaak als je wilt! Ons advies: sluit altijd een contract af voor één jaar, zodat je iedere keer aan het eind van je contract weer vrij bent om te kijken of je ergens anders meer korting kunt krijgen. Houd wel altijd rekening met de opzegtermijn van je contract.
    • Ik heb een tijdelijke woning, kan ik dan wel een energiecontract aanvragen?
      Zeker! Je zal toch gas en elektriciteit nodig hebben :-). Er zijn een aantal energieleveranciers die contracten aanbieden die ieder moment opzegbaar zijn. Maak gebruik van onze vergelijker en kies bij de filter ‘looptijd contract’ voor ‘onbepaalde tijd’. Wij tonen je dan alleen contracten die op ieder moment opzegbaar zijn.
    • Hoe stap ik over?
      Overstappen van energieleverancier is heel simpel. Onze vergelijker doet namelijk alles voor je. Vul je gegevens in, geef je voorkeuren aan en wij tonen je welke leveranciers momenteel de hoogste korting hebben. Kies voor het energiecontract dat je het meeste voordeel oplevert en wij zorgen voor een zorgeloze overstap naar je nieuwe energieleverancier. Je ontvangt van ons een herinnering wanneer je volgend jaar weer kunt overstappen. Fijn he :-).
    • Naar welke leverancier kan ik overstappen?
      De keuze is helemaal aan jou. Wij laten je alleen zien bij welke leveranciers je de hoogste korting kunt krijgen. Het maakt ons niet uit voor welke leverancier je kiest. Er is niet één energieleverancier met de beste deal, de beste deal is namelijk afhankelijk van je energieverbruik, adres en woonsituatie.
    • Wat zijn bloedkolen?
      Een deel van de steenkolen die in Nederlandse energiecentrales worden omgezet in stroom is afkomstig uit de steenkoolregio Cesar in Colombia. Tussen 1996 en 2006 hebben paramilitairen hier jarenlang de mensenrechten geschonden. Steenkoolbedrijven die actief zijn in de regio, hebben deze gewelddadige acties destijds financieel gesteund.  De kolen die uit deze regio komen worden daarom bloedkolen genoemd.

     

    Laatste nieuws

    Blog

    Word net als wij bespaarheld van je vriendengroep

    Als we jou vragen waar je het liefst je geld aan uitgeeft, dan denk je niet meteen aan je vaste lasten of je verzekeringen, toch? Wij ook niet. Maar toch...

    Lees meer
    Blog

    Dit is het verschil tussen groen gas, biogas en aardgas

    Je wilt gas om mee te koken, je huis te verwarmen en te douchen. Maar 'gewoon' gas bestaat niet meer. Je mag kiezen tussen groen gas, biogas en aardgas. Weet...

    Lees meer
    Blog

    Yang zorgt ervoor dat de kleinste details worden ontleed

    Yang heeft oog voor detail. Dat zie je terug in haar altijd prefect afgestemde outfits én in haar werk. In dit interview krijg jij meer oog voor Yang ;)....

    Lees meer