De kans is groot dat je Easyswitch bezoekt omdat je overweegt naar een andere energieleverancier over te stappen. Hoe energie aanvragen of het wisselen van energieaanbieder precies in zijn werking gaat, is echter niet voor iedereen duidelijk. Wij leggen je daarom precies uit hoe alles werkt, zodat je weet wat je kan verwachten als je een nieuw energiecontract aanvraagt.
Weet je precies wat je jaarverbruik is? Dan kan je dit invullen in plaats van het aantal personen in huishouden aan te geven. Je krijgt dan resultaten te zien die volledig zijn gebaseerd op jouw verbruik. De lijst is gerangschikt van voordeligst naar duur. Goed om te weten: het bedrag dat je uiteindelijk gaat betalen, is afhankelijk van je verbruik. Als je minder verbruikt dan je hebt opgegeven, komt je rekening goedkoper uit. Gebruik je meer stroom, dan ben je duurder uit. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt.
Het is belangrijk om op tijd over te stappen, want een overstap duurt gemiddeld zes weken. Wil je sneller aangesloten worden bij je nieuwe energieleverancier? Dat is vaak mogelijk, maar dan moet je wel borg betalen.
Let op: Soms denkt je oude leverancier dat je langer klant blijft. Ze zullen je daarom nog een rekening sturen. Je kan deze betalen; het bedrag dat je te veel hebt betaald, krijg je terug met je eindnota. Het bedrag kan ook gestorneerd worden. Je kunt nooit twee energieleveranciers tegelijkertijd hebben, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast kan een energiecontract niet met een jaar verlengd worden zonder toezegging van een klant; het contract kan alleen verlengd worden als variabel contract en deze is vrij opzegbaar.
Heb je nog vragen over energie aanvragen? Wij beantwoorden ze graag. Je kan onze klantenservice bereiken op 020 – 760 42 42 (maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur, zaterdag van 10:00u tot 16:00 uur, zondag gesloten).