Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Wil jij meer weten over de Friese energieleverancier FENOR? Alle informatie over FENOR vind je hier terug: contactgegevens, tarieven, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energieleveranciers op EasySwitch.nl en bekijk welk energiecontract het beste bij jouw energieverbruik past.

FENOR is een energieleverancier uit Friesland, opgericht in 2011. Betrokkenheid staat hoog in het vaandel en FENOR wil als energieleverancier dicht bij de klant staan. Lees hier meer informatie over energieleverancier FENOR.

 

Over FENOR

FENOR is in de wereld geroepen als energieleverancier die duidelijk, betrokken en overzichtelijk is, zodat de dienstverlening in de energiemarkt verbeterd zou worden. Vanuit Friesland wilt FENOR de klanten voorzien van gas en stroom.

 

Vergelijk Energie

 

Hoe duurzaam is FENOR?

De energie die FENOR levert is opgewekt uit windenergie. Een deel van deze energie, 44,64%, wordt opgewekt door Nederlandse windmolens, het andere deel door windmolens in andere Europese landen. Energie die niet in Nederland wordt opgewekt kan niet terechtkomen op het Nederlandse elektriciteitsnetwerk, om deze reden wordt FENOR niet gezien als een hele groene, duurzame energieleverancier.

 

Tarieven van FENOR

FENOR biedt een aantal energiecontracten aan, één hiervan is het modelcontract wat alle energieleveranciers standaard aanbieden. Dit contract heeft een onbepaalde looptijd en variabele energietarieven, tweemaal per jaar worden de tarieven aangepast aan de prijzen die gelden op de energiemarkt.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

Je krijgt te maken met het laag- en normaaltarief op het moment dat je een dubbele meter hebt. Voor de energie die je overdag gebruikt wordt in dit geval het normaaltarief gerekend en voor de energie die je gebruikt tussen 23:00 en 07:00, in weekenden en op feestdagen wordt het laagtarief gerekend. Het laagtarief gaat in een aantal provincies om 21:00 uur in.

 

Slimme thermostaat van FENOR

FENOR biedt klanten geen slimme thermostaat aan. Ben je klant en wil je wel graag een slimme thermostaat in huis? Verschillende energieleveranciers bieden een slimme thermostaat aan die je kunt aanschaffen zonder dat je hiervoor hoeft over te stappen van energiecontract. Kijk voor meer informatie op de pagina over slimme thermostaten.

 

De slimme meter bij FENOR

Alle huishoudens en kleinaansluitingen in Nederland krijgen in de komende jaren een slimme meter aangeboden. Deze gratis digitale meter vervangt de oude analoge meter zodat de meterstanden op afstand kunnen worden uitgelezen door de energieleverancier. De meter wordt geplaatst door je netbeheerder, het maakt voor dit proces dus niet uit welke energieleverancier je hebt.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Naast energie afnemen, kun je ook zelf energie gaan opwekken, bijvoorbeeld met zonnepanelen. Als de zon schijnt terwijl je zelf geen energie gebruikt, zal deze energie het elektriciteitsnet op gaan. Deze teruggeleverde energie zal op je energierekening worden verrekend met de afgenomen energie, dit heet salderen. Op deze manier kun je veel geld besparen met zonnepanelen.

 

Wek jij meer op dan je verbruikt?

Als je zoveel zonnepanelen hebt dat je meer energie opwekt dan je gebruikt, word je gezien als een energieproducent en kun je hiervoor een vergoeding ontvangen. Energieleveranciers mogen de hoogte van de vergoeding zelf vaststellen. FENOR keert 70% van het kale leveringstarief uit als vergoeding voor de teruggeleverde energie.

 

Contactgegevens FENOR

FENOR kan je op een aantal manieren bereiken:

Contactgegevens FENOR
Email: klantenservice@fenor.nl
Telefoon: 085 – 7733120
Bereikbaarheid: Ma t/m Vr van 08:30 tot 17:00 uur.
Website: www.fenor.nl

 

Gas- en stroomstoringen bij FENOR

Als je een stroomstoring hebt kun je dit soms zelf verhelpen in de meterkast, een storing met je gasaansluiting is daarentegen niet zelf op te lossen. Als je gas ruikt of je kunt de stroomstoring zelf niet verhelpen, bel dan naar het Landelijk Storingsnummer Gas en Stroom: 0800 – 9009. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je daarnaast bekijken of de storing al bekend is en of meerdere mensen hier last van hebben.

 

Betalingen aan FENOR

Maandelijks betaal je een voorschotbedrag aan FENOR, dit bedrag is gebaseerd op een inschatting van je energieverbruik. Aan het einde van het jaar zal aan de hand van de meterstanden worden berekend hoeveel energie je daadwerkelijk hebt verbruikt.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Een energiecontract is persoonsgebonden en zal bij een verhuizing met je mee verhuizen. Geef je nieuwe adres en verhuisdatum minimaal 10 werkdagen voordat je gaat verhuizen door aan FENOR zodat alle gegevens op orde kunnen worden gemaakt. Noteer de meterstanden van je oude en je nieuwe huis op het moment dat je gaat verhuizen, FENOR zal naar deze gegevens vragen.

 

Opzeggen contract bij FENOR

Als je wilt overstappen naar een andere energieleverancier, hoef je je oude contract bij FENOR niet zelf op te zeggen; je nieuwe energieleverancier doet dat automatisch. Let voordat je overstapt wel op of de looptijd van je contract al is verstreken, voor het vroegtijdig opzeggen van een energiecontract brengt FENOR namelijk een opzegboete in rekening.

 

Opzegtermijn FENOR

De opzegtermijn voor energiecontracten van FENOR is 30 kalenderdagen. Dit geldt voor contracten met een onbepaalde looptijd of voor contracten waarvan de contractduur na deze 30 dagen is verstreken. Bepaalde contracten kunnen niet kosteloos tussentijds worden opgezegd, hiervoor wordt een opzegboete in rekening gebracht.

 

Neemt FENOR mijn opzegboete over?

Nee, als je een opzegboete hebt gekregen van je oude energieleverancier zal FENOR deze boete niet overnemen.

Overstappen van energieleverancier

Door over te stappen van energieleverancier kun je gemakkelijk geld besparen op je vaste lasten. Biedt FENOR een welkomstkorting of lage energietarieven? Dan kun je kiezen om over te stappen naar een energiecontract van FENOR.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet FENOR?

EasySwitch.nl rekent voor je uit welke energieleveranciers de voordeligste energietarieven hanteren en biedt zelf exclusieve kortingen. Met de vergelijker en de filter kun je jouw persoonlijke situatie en wensen aangeven zodat je de goedkoopste energieleverancier vindt. FENOR is als energieleverancier verantwoordelijk voor het leveren van stroom en gas en het innen van de energierekening. Daarnaast zal FENOR je oude energiecontract opzeggen op het moment dat je een nieuw contract afsluit.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van FENOR. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Beoordeling klantervaringen
7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,3 uit 10

Klantervaringen

20 June, 15:45 Q. Hart Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oplichters!
Ik raad FENOR af.
17 June, 16:39 A. Vd Horst Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nogal ontevreden over de afhandeling, ik heb een aanvraag gedaan voor energie, maar er schijnt nogal een probleem te zijn ivm de levering aan de Hoppesteegde 13 8426CE Appelscha. Krijg een brief van Liander, die mij verwijt dat de levering te laat begint ,en dat, terwijl ik een spoedaanvraag gedaan heb. Enkele telefonische pogingen schijnen zelfs niet te helpen .
Ik raad FENOR af.
16 June, 15:00 A. Lagerweij Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon alles perfect geregeld, fijne en goede klantenservice, duidelijke website
Ik raad FENOR aan.
16 June, 07:20 J. Frerejean Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen bleek minimaal 6 weken te kosten. Was daardoor genoodzaakt langer bij de vorige leverancier te blijven tegen een variabel contract.
Ik raad FENOR aan.
15 June, 13:44 A. Stellinga Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Soepele overstap, goede service en goed bereikbare klantenservice.
Ik raad FENOR aan.
11 June, 08:28 M. Haandel Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik moet nog overstappen op 2 juli a.s.. Tot nu toe heb ik contract en andere info ontvangen van fenor.
Ik raad FENOR aan.
01 June, 14:13 P. van Riek Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik was al voor Gas bij Fenor. Door de goede samenwerking ben ik nu ook met electricteit overgestapt.
Ik raad FENOR aan.
01 June, 08:07 A. Groot Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Xx
Ik raad FENOR aan.
27 May, 07:07 M. Banning Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb twee keer de klantenservice aangeschreven en twee keer geen antwoord gehad. Ik stuur ze vandaag nog een reminder
Ik raad FENOR af.
25 May, 11:34 E. Voort Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima perfect goede service
Ik raad FENOR aan.
23 May, 18:28 R. Huijbrechtse Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
op eenvraag
Ik raad FENOR aan.
20 May, 18:11 J .v.d. Wiel Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen ondervonden bij overstappen
Ik raad FENOR aan.
18 May, 17:41 M. Ridder Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging makkelijk en duidelijke email hierover gehad
Ik raad FENOR aan.
12 May, 19:00 E. Meurs Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben pas over gestapt heb dus nog geen exacte ervaring
Ik raad FENOR aan.
08 May, 09:13 R. Carmona Avila Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed overstap proces, ze zijn de goedkoopste zonder misleidende kortingen.
Ik raad FENOR aan.
17 April, 16:28 W. Lith Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
soepele overgang goed geregeld
Ik raad FENOR aan.
30 March, 07:23 M. Elias Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ging gewoon goed
Ik raad FENOR aan.
25 March, 08:09 W. Vos Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb contact met ze gehad. Alles is geregeld.
Ik raad FENOR aan.
17 March, 18:44 R. Oudshoorn Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
klote zooi
Ik raad FENOR af.
10 March, 09:03 G. Buist Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen idee wat ik ga betalen. Geen idee of ik al geleverd krijg via. Geen reacties op mail. Moeilijk bereikbaak. Spijt van mijn keuze!
Ik raad FENOR af.
06 March, 10:03 A. Hermans Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep vlot en correct. Goed bereikbaar.
Ik raad FENOR aan.
24 February, 19:34 S. Kilsdonk Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is zonder moeilijkheden verlopen . Communicatie was wat traag maar uiteidelijk toch antwoord gehad
Ik raad FENOR aan.
24 February, 08:40 M. Kaam Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net overgestapt dus verder geen ervaring tot nu toe goed
Ik raad FENOR aan.
22 February, 12:16 H. Kroese Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat erg moeilijk allemaal
Ik raad FENOR af.
22 February, 08:30 Niels Vink Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zit nog maar een maand bij FENOR. Ze kwamen bij mij als goedkoopst uit de bus. Gisteravond ontving ik mijn 2e voorschotfactuur. Echter verstuurde FENOR deze per ongeluk tweemaal, met verschillende factuurnummers. Ik heb inmiddels contact met FENOR gehad en het betrof een fout. De klantenservice liet mij weten dat mijn maandbedrag maar één keer van de rekening zal worden gehaald. We gaan het zien... Ik kan FENOR momenteel nog niet aan anderen aanraden.
Ik raad FENOR af.
19 February, 09:07 J. Smit Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
vind ik leuk
Ik raad FENOR aan.
17 February, 13:50 J. van Weert Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Recent overgestapt, sommige punten kan ik nu nog niet goed beoordelen.
Ik raad FENOR aan.
17 February, 12:10 J. Meyer Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed overleg tussen Easyswitch en Fenor
Ik raad FENOR aan.
16 February, 21:01 T. Zeestraten Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede aanbieding geen problemen.
Ik raad FENOR aan.
16 February, 09:08 C. Suselbeek Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het overstappen soepel en goed is verlopen
Ik raad FENOR aan.
16 February, 09:00 B. Vries Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niet echt stroomt afgenomen, dat begint over 2 weken, maar het lijkt me prima
Ik raad FENOR aan.
16 February, 08:29 D. Zanten Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed is goed
Ik raad FENOR aan.
15 February, 09:27 A. Eijgenraam Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijke factuur
Ik raad FENOR aan.
15 February, 09:09 S. Smit Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen begrip
Ik raad FENOR af.
15 February, 08:52 C. Haas Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat makkelijk!
Ik raad FENOR aan.
15 February, 08:04 F. Nevels-Roseboom Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hadden een goede aanbieding
Ik raad FENOR aan.
14 February, 11:58 F. Eldik Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima. Geen gedoe.
Ik raad FENOR aan.
14 February, 08:07 S. Isidora Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Altijd goed om prijzen te vergelijken!!!
Ik raad FENOR aan.
13 February, 08:19 G. Nooijens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Makkelijk en niet omslachtig met premies.
Ik raad FENOR aan.
10 February, 15:41 P. Gragt Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Waardeloos. Uiteindelijk niet bij Fenor terechtgekomen, maar bij Vattenfall.
Ik raad FENOR af.
09 February, 08:09 L. Macleane Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Online portal ver beneden peil. We leven inmiddels in 2021 en nog geen app of werkbare site kunnen maken. Verder reageert de klantenservice na ruim anderhalve week.
Ik raad FENOR af.
08 February, 08:42 J.H.. Scheeper Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer tevreden over gehele proces
Ik raad FENOR aan.
07 February, 16:54 J. Borgers Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog weinig of geen ervaring met FENOR
Ik raad FENOR af.
07 February, 08:30 M. Hubben Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep soepel en duidelijk
Ik raad FENOR aan.
06 February, 09:04 A.E. Pasman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon omdat ik niets heb aan te merken. Alles is naar tevredenheid geregeld.
Ik raad FENOR aan.
04 February, 20:02 Frits van Engelen Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb van Fenor alleen een mail ontvangen en een factuur en de beloofde vijfde staatslot heb ik niet ontvangen
Ik raad FENOR aan.
04 February, 11:57 A.M. Goossens Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op 2 febr. is de overstap ingegaan en het is te voorbarig om een juist oordeel te geven.
Ik raad FENOR aan.
04 February, 09:44 R. Bhoep Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gunstige tarief
Ik raad FENOR aan.
04 February, 08:56 H. Vels Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe (nog voor de leveringsdatum) is alles oke gegaan
Ik raad FENOR aan.
03 February, 12:00 B. Mennink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik het als zodanig ervaren heb.
Ik raad FENOR aan.
03 February, 09:12 M. Sikkema Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nvt
Ik raad FENOR aan.
03 February, 08:08 E. Wijnia Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
mijn \'vorige\' leverancier heeft nog steeds niet aangegeven dat er is gemeld dat ik ben overgestapt. Ik sta nu dubbel te betalen. Ze moeten eerder doorgeven dat er is overgestapt.
Ik raad FENOR af.
02 February, 09:59 A. Jansen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is duidelijk en goed en snel geregeld, voor zover ik nu kan beoordelen.
Ik raad FENOR aan.
02 February, 08:40 H. Beeftink Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijke prijsstelling, goede service
Ik raad FENOR aan.
31 January, 19:13 B. Cuppers Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
meterstanden niet door te geven , meer dan 16 minuten in de wacht en dan verteld een medewerker ook nog broodnuchter dat dat nog snel is.
Ik raad FENOR af.
30 January, 10:06 A.J. Steffens Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Website geeft problemen
Ik raad FENOR aan.
29 January, 12:10 R. Weele Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat Fenor nu nog niet leverd kan ik op * nog geen antwoord op geven
Ik raad FENOR af.
28 January, 08:35 J. Gestel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Enige wat ik mis. Is een handige app. Nu moet je via internet inloggen. En vaak is dit via de telefoon , en dan is de browser niet overzichtelijk.
Ik raad FENOR aan.
27 January, 09:13 H. Scholten Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijzen welke gehanteerd zijn waren van 2020. Maar in december 2020 zijn de netbeheerskosten en aanpassingen overheidsheffingen toch ook al bekend van 2021?Hanteer dan deze prijzen zodat er een reëel beeld voor 2021. Nu volgt er al weer een herziening van de maandpremie.
Ik raad FENOR af.
26 January, 08:39 G. van den Oetelaar Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Fenor incasseerde in december 2020 al een volledige maandtermijn, dat terwijl het contract per 12 januari 2021 inging. Dus betaal ik de eerste helft dubbele energiekosten, daar het andere contract ook nog actief was. Klantenservice meldde dat daar niets aan te doen was en ik ook niemand daarover verder kon spreken. Dat maakt dat mijn ervaring slecht is
Ik raad FENOR af.
22 January, 17:21 C. Bron Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb geen klachten
Ik raad FENOR af.
22 January, 14:46 M. Paalvast Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben net over gestapt en kan over het meeste nog niet ordelen wat me wel irirteert is gelijk dit soort vragenlijsten dat is voor mij al een min punt
Ik raad FENOR af.
20 January, 19:12 S. Borst Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad FENOR aan.
19 January, 16:26 M. Beneker Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog geen beoordeling geven stap pas eind Februari 2021 over
Ik raad FENOR aan.
19 January, 08:14 G. Admiraal Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goedkoop
Ik raad FENOR aan.
18 January, 14:51 P. Stouten Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog geen ervaring en raad nooit aan
Ik raad FENOR af.
16 January, 16:25 M. Weijers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles gemakkelijk en netjes verlopen
Ik raad FENOR aan.
16 January, 08:47 P. de Ruig Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
makkelijke switch
Ik raad FENOR aan.
08 January, 08:36 E. Veens Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
December gevraagd wat 2021 gaat kosten reken ze nog met de belasting enz. Van 2020 dus als je niet oplet kom je duurder uit dan je dacht.
Ik raad FENOR af.
03 January, 11:55 J. Zandbergen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan nu nog geen goede beoordeling geven omdat ik net pas ben overgestapt als het nou over een half jaar gevraagd was kon ik meer vertellen
Ik raad FENOR aan.
31 December, 09:09 E. Endstra Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede service
Ik raad FENOR aan.
25 December, 18:12 J. Plasmans Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik het zo heb waargenomen
Ik raad FENOR aan.
17 December, 18:12 H. Wormgoor Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gisteren had ik een vraag aan Fenor die door een medewerker van Fenor duidelijk en klantvriendelijk is beantwoord.
Ik raad FENOR aan.
14 December, 16:28 A. Willemse Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gaat altijd van een leien dakje en ik hoef nergens zelf aan te denken of zelfs iets te doen. Het wordt mij allemaal uit handen genomen>.Dus uitermate plezierig.
Ik raad FENOR aan.
11 December, 11:41 L. Janse Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Fenor is duidelijk en overzichtelijk in zijn bevestiging
Ik raad FENOR aan.
07 December, 09:46 M. Frydryk Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betaling wil ik op 1 ster zetten maar dat kan niet heel slecht Dus geen goed beeld van wat ze echt zijn geen vriendelijke mensen bij de klantenservice ze weten weinig daar beveel ze niet aan
Ik raad FENOR af.
01 December, 10:33 H. Oosterveld Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op verzoek
Ik raad FENOR aan.
25 November, 08:11 B. Vos Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had nog nooit van Genot gehoord, maar mijn blik viel op de duidelijkheid van hun website en het goede contact met de klantenservice ( zeer snelle reactie). zodoende ben ik overgestapt naar Genot. Dat kan ik iedereen aanraden.
Ik raad FENOR aan.
24 November, 10:44 W. Schouten Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap per 1 december vlot geregeld
Ik raad FENOR aan.
24 November, 09:04 A. Bakker Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima gegaan
Ik raad FENOR aan.
19 November, 13:47 J. Hofman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Met EasySwitch was alles snel en goed vergeleken voor mij de voordeligste energieleverancier Fenor.
Ik raad FENOR aan.
16 November, 09:13 W. Schouten Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijke tarieven en vrij gemakkelijk overgestapt
Ik raad FENOR aan.
10 November, 14:21 A. Berg Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed en snelle reactie
Ik raad FENOR aan.
08 November, 13:00 M. Wolters Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
na tal mails kreeg men door dat de aanvangsdatum niet klopte met mijn abonnement. zelfs met bewijzen wilde men niet geloven wanneer het contract ingaat. Na contract nog problemen om in te loggen omdat ik toen weer niet bestond. En na veel bewijzen werd juiste banknummer geaccepteerd. Begint dus slecht. Hopenlijk kinderziektes...
Ik raad FENOR af.
05 November, 07:49 W. Colijn Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed in alles.
Ik raad FENOR aan.
02 November, 08:04 Y. Dissel-kamminga Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
,,,,
Ik raad FENOR aan.
26 October, 10:23 L. Kap Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles nog goed tot dus ver
Ik raad FENOR aan.
21 October, 15:33 M. Kranenburg Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Site niet makkelijk te openen Heb moeten bellen , maar werd goed geholpen Nog maar een dag lid dus verder nog niet veel ervaring met fenor
Ik raad FENOR aan.
03 October, 16:04 J. Groep Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het allemaal goed geregeld is, ook het aanpassen van het maandbedrag was geen probleem. Tot nog toe zeer tevreden.
Ik raad FENOR aan.
26 September, 17:09 P. Kisoen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Al jaren maak ik gebruik van Easyswitch om over te stappen. Geen enkel probleem. Heel simpel.
Ik raad FENOR aan.
13 September, 20:42 J. V loo Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemaakte afspraken niet nagekomen
Ik raad FENOR af.
10 September, 15:22 L. Berntsen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het vlekkeloos is gegaan
Ik raad FENOR aan.
10 September, 07:10 A.K. Dekens Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Website duidelijk
Ik raad FENOR aan.
08 September, 20:04 A. Tetteroo Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Open duidelijk en transparant
Ik raad FENOR aan.
24 August, 15:29 L. Jonkmans Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heel pover, weinig poespas, maar scherpe tarieven. Doet wat het moet doen. In tegenstelling tot andere energiemaatschappijen betaal je hier wel je maandbedrag vooruit. Verder vooralsnog niks op aan te merken maar ik ga dan ook pas mijn tweede maand in.
Ik raad FENOR aan.
24 August, 13:01 W. Delft Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Een overstap zonder problemen.
Ik raad FENOR aan.
24 August, 09:23 A. Schoppert Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geef nooit meer als een acht....dus 4 sterren
Ik raad FENOR aan.
22 August, 07:51 A. Tollenaar Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ondanks dat ik al jaren medio juli voor 3 adressen overstap bij easy switch ging het dit jaar bij 1 van de 2 adressen bij United Consumer met de data niet goed (2 dagen ). Terwijl bij de andere adres bij Unite Consumer het wel goed ging. Zeer vreemde gang van zaken omdat ik altijd op één moment overstap en aangeef dat ik zo snel als mogelijk wil overstappen natuurlijk als calvinist zonder boete en met de korting uiteraard. Het meisje van de klantenservice Easy Switch verdient wel een dikke pluim voor haar geduld. Tip voor Easy Switch pas je website aan door de klant zelf een datum of maand van overstap te laten vermelden.
Ik raad FENOR aan.
06 August, 07:10 s. Talen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijk en goede overstapservice. Niet veel poespas waardoor alles helder blijft! Zeker een aanrader om over te stappen
Ik raad FENOR aan.
05 August, 12:31 B. Dongen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap is soepel verlopen. Online hulp heb ik nog niet nodig gehad.
Ik raad FENOR aan.
27 July, 07:46 E Kientz Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Lagere kosten, goede communicatie en inzicht in het verbruik
Ik raad FENOR aan.
24 June, 08:41 J. Brinkman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beetje moeilijke start door verschil in maandbedrag tussen easyswitch en fenor. Dit is erger snel door beide partijen opgelost.
Ik raad FENOR aan.
19 June, 07:39 M. Libbenga Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik moest wel redelijk lang op antwoord wachten en om in te liggen is oik nog wel een dingetje.....
Ik raad FENOR aan.
23 March, 10:17 J Boerstra Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijs die door Fenor werd getoond is de prijs die ik nu per maand betaal. De betaling gaat tot nog toe vlekkeloos maar de kosten bij te laat betalen zijn hoog. Ik hoop het natuurlijk niet mee te maken dat ik het even niet kan betalen. Overstap was makkelijk. Online hulp was ook goed (email contact gehad) toen ik nog wat vragen had. Klantenservice nog niet gebeld dus geen mening, daarom 3 sterren. Duurzame energie kan nog aan gewerkt worden. Ik wilde voor nu gewoon de goedkoopste energieleverancier voor mijn eenmansbedrijf en heb toen niet gelet op duurzaamheid. van het product.
Ik raad FENOR aan.
21 March, 10:11 C Kunst Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gaat tot nu toe perfect.
Ik raad FENOR aan.
17 March, 08:56 R J van der Steur Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima alleen betaling vooraf is niet klantvriendelijkheid want valt samen met betaling achteraf van vorige leverancier - voelt een beetje als dubbel dus.
Ik raad FENOR aan.
09 March, 10:39 S Walton Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Recentelijk zijn wij overgestapt. Veel kunnen wij dus niet vertellen maar ... de tot nu toe opgedane ervaring is absoluut top. Zie de beoordeling.
Ik raad FENOR aan.
04 March, 14:19 R Deterink Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles zeer slecht en spijt van de keuze. Ze bieden geen eerlijk aanbod, na afloop krijg je een hele fikse nabetaling terwijl ze zelf aangeven dat ze een fout hebben gemaakt. De klant moet maar boeten hiervoor. Bezwaar gemaakt, maar antwoord komt iedere keer een paar weken later, en het antwoord is geen antwoord op de vraag die door ons gesteld wordt. Deze partij zou nooit meer mogen aangeboden worden!
Ik raad FENOR af.
02 March, 12:47 R Griffioen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging zonder problemen, Fenor had mijn laatste energie maatschappij opgezegd. Krijg maandelijks een duidelijke rekening toegestuurd!
Ik raad FENOR aan.
27 February, 17:14 C Meijer-Visser Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had mij aangmeld via Easyswitch, echter het voorschotbedrag kwam totaal niet overeen met Easyswitch. Het bleek dat Fenor minimumbedragen hanteert. Hierdoor zou mijn voorschotbedrag aanmerkelijk hoger zijn dan mijn verbruik. Ik heb toen binnen de 2 weken op 3 manieren de aanvraag geannuleerd (per mail, contactformulier én aangetekende brief) en tóch heeft Fenor de aanmelding uitgevoerd. Na kwaad gebeld te hebben, ben ik ovgergestapt naar Greenchoice, echter Fenor probeert nu 100 euro boete in rekening te brengen, terwijl afgesproken was dat dit niet zou gebeuren. Fenor heeft ook bevestigd dat mijn opzegging op tijd was, maar dat zij er niets mee gedaan hebben.
Ik raad FENOR af.
 

Veelgestelde vragen FENOR

 

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je stroom en gas aan je energieleverancier wordt het termijnbedrag genoemd. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van het contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.    

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben je het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? Neem dan contact op met je energieleverancier. De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.    

Is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen?

Als je tijdelijk te weinig geld hebt om je energierekening te betalen, kun je met FENOR een betalingsregeling treffen. Je betaalt het openstaande bedrag in dit geval in delen terug.
7,3

Contactgegevens

Adres
Mercurius 6
8448GX, Heerenveen
Telefoonnummer
085 - 77 33 120
Website
Wil jij meer weten over de Friese energieleverancier FENOR? Alle informatie over FENOR vind je hier terug: contactgegevens, tarieven, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energieleveranciers op EasySwitch.nl en bekijk welk energiecontract het beste bij jouw energieverbruik past.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt