Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Energieleverancier Fenor heeft op 16 december faillissement aangevraagd. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft daarom de leveringsvergunningen van Fenor ingetrokken. Budget Energie neemt alle 36.000 klanten van Fenor per 30 december 2021 over. Omdat een faillissement veel vragen met zich meebrengt beantwoorden we op deze pagina de veelgestelde vragen. Ook geven we advies over wat je nu het beste kunt doen.   Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen in het tabje 'veelgestelde vragen'.

Over Fenor

Fenor was een energieleverancier uit Friesland, het bedrijf was opgericht in 2012. Betrokkenheid stond hoog in het vaandel en Fenor wilde als energieleverancier dicht bij de klant staan. De leverancier had tegen het einde van 2021 ruim 36.000 klanten. Op 16 december 2021 heeft Fenor faillissement aangevraagd. Door de hoge inkoopprijzen voor stroom en gas ontstonden er financiële problemen, waardoor de leveringsvergunning is ingetrokken door de ACM. Dit doet de ACM wanneer een energieleverancier geen betrouwbare levering kan garanderen. De rechter heeft mr. H.C. Lunter als curator aangesteld.

Wat gebeurt er nu?

Op 28 december 2021 heeft de curator bekendgemaakt dat Budget Energie de klanten van Fenor overneemt. Vanaf 30 december 2021 is Budget Energie begonnen met het leveren van stroom en gas aan Fenor klanten. In de eerste week van januari hebben alle klanten een mail gehad met daarin het nieuwe contract van Budget Energie. Hieronder kun je lezen wat de nieuwe tarieven en voorwaarden zijn.

De nieuwe tarieven van Budget Energie

Op 4 januari hebben alle Fenor klanten een mail ontvangen van Budget Energie met daarin het nieuwe aanbod. Neem de email door om te kijken welke tarieven er voor jou gelden. Het verschilt namelijk per klant welk tarief je gaat betalen. Waarschijnlijk komt dit doordat er gerekend is met het tarief dat je bij Fenor betaalde + een opslag. De exacte berekening is niet bekend, dit zullen wij op deze pagina publiceren zodra hier meer duidelijkheid over is.

Ons advies

Omdat het aanbod van Budget Energie per klant verschilt kunnen wij niet één advies geven dat voor alle klanten van toepassing is. Het algemene advies is daarom om je nieuwe variabele tarieven te bekijken en deze te vergelijken met het aanbod in onze vergelijker. Let hierbij wel op dat het contract van Budget Energie variabel is. De gastarieven staan vast tot het einde van de contractdatum van Fenor. Dus bijvoorbeeld; het contract van een klant liep 30 augustus 2022 af bij Fenor, dan lopen tot die datum de gastarieven. Het stroomtarief is variabel maar wel gelijk voor iedereen. Het stroomtarief geldt voor de maanden januari 2022 en februari 2022 en daarna gaat Budget Energie kijken of ze dit gaan wijzigen. Mocht er geen goedkoper alternatief op onze website zijn kan je het best nog even wachten met een nieuwe aanvraag doen. De energiemarkt is op dit moment weer wat stabieler. Wil je hier meer informatie over? Bekijk dan deze pagina.

 

Vergelijk Energie

Let op: Zeg niet zomaar zelf je contract op, dan kun je zonder stroom of gas komen te zitten. Als jij via onze vergelijker overstapt naar een nieuwe energieleverancier, dan zegt de nieuwe leverancier jouw huidige contract op. Hierbij wordt er rekening gehouden met de opzegtermijn.

De opzegtermijn

Als je niet bij Budget Energie wilt blijven dan kun je een contract aanvragen bij een nieuwe leverancier. Je nieuwe contract mag wel pas ingaan vanaf 30 januari 2022. De opzegtermijn van je variabele contract bij Budget Energie is 30 dagen. Bij een variabel contract kan Budget Energie geen opzegboete in rekening brengen.

Goed om te weten: De opzegging hoef je ook niet bij Budget Energie zelf door te geven. Je nieuwe leverancier zal dit aan Budget Energie doorgeven. Wel zo handig!

Contactgegevens Fenor

Helaas is Fenor door het faillissement niet goed bereikbaar. Het bedrijf is enkel telefonisch bereikbaar voor vragen over je contract. Je kunt ze bellen op: 085-7733120.

Voor vragen aan de curator kun je mailen naar fenorenergie@yspeert.nl. Ook kun je telefonisch contact opnemen via 0512-334125. Echter geeft de curator aan dat de voorkeur uitgaat naar contact per mail.

Voor meer informatie verwijzen we je door naar de website van Budget Energie, de website van Fenor en de website van de curator.

Heb je nog vragen?

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen in het tabje ‘veelgestelde vragen’.
Is jouw vraag hierna nog niet beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice op 020-5317670.

 

Beoordeling klantervaringen
7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,3 uit 10

Klantervaringen

23 September, 12:29 F. Kappers Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
kan iedereen aanraden. Maandelijkse betaling vooruit betalen!!!!!!!!
Ik raad FENOR aan.
17 September, 15:21 G. Smit Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe probleemloze overstap
Ik raad FENOR aan.
13 September, 01:40 S. Laan Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik raad het niet aan,geen app om bij te houden wat je verbruik is en vooraf betalen...klote maatschappij, spijt en zou graag terug naar oxxio willen...
Ik raad FENOR af.
31 August, 11:30 W. Lucas Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijs zou volgens Fenor Euro 128,= per maand zijn, maar er is uiteindelijk Euro 138,= per maand in rekening gebracht.
Ik raad FENOR aan.
20 August, 08:06 L. Huijbrechts Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen probleem tot op heden
Ik raad FENOR aan.
18 August, 09:45 P. Batist Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tevreden
Ik raad FENOR aan.
11 August, 11:04 M. Smulders Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
op aanraden van een budgetcoach zijn we bij Fenor gekomen.
Ik raad FENOR aan.
11 August, 08:11 G vanTriest Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede service en betrouwbare energieleverancier
Ik raad FENOR aan.
10 August, 09:22 E. Arieli Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot nu toe heb ik geen probleem met Fenor !
Ik raad FENOR aan.
03 August, 14:12 R. Görs Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
per saldo wordt 1000 kwh teruggeleverd. Wordt geen rekening mee gehouden. Men rekent gewoon het minimale voorschot. Per saldo betaal ik dus ca 35,- per mnd meer dan in de jullie berekening. Eind van het traject krijg ik nog dus ca 375,- terug.
Ik raad FENOR af.
30 July, 07:06 S. Hollander Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles goed geregeld en persoonlijk bericht van Fenor
Ik raad FENOR aan.
23 July, 07:46 F. Duijm Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op 20juli overgestapt. Dus nog geen menig
Ik raad FENOR aan.
19 July, 12:56 H. Wiersinga Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles liep redelijk soepel, maar helaas was vooraf niet duidelijk wat eerst mogelijke ingangsdatum is.
Ik raad FENOR aan.
19 July, 09:15 T.U. Clercq le Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het was me niet van te voren bekend dat Fenor een minimum maandbedrag rekent, ongeacht het verbruik. Mijn verbruik ligt lager dan dat minimum, dus ik heb dat uitgelegd en gevraagd of het maanbedrag lager kan, maar dat doet Fenor niet. Nu moet ik dus een jaar wachten voordat de verrekening plaatsvindt. Verder was het overstapproces gemakkelijk en is de prijs die Fenor rekent een goede.
Ik raad FENOR aan.
06 July, 06:50 E. Waterreus Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Oude leverancier krijgt meterstanden niet door en dfeigt schattingen te gebruiken Heeeeeel vervelend. Kunnen jullie hierbij helpen dit op te lossen
Ik raad FENOR af.
01 July, 14:03 G.V. Roumimper Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Lage tarieven, duidelijke facturatie, goede bereikbaarheid
Ik raad FENOR aan.
30 June, 07:34 B. Harmes Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen ervaren
Ik raad FENOR aan.
17 June, 16:39 A. Vd Horst Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nogal ontevreden over de afhandeling, ik heb een aanvraag gedaan voor energie, maar er schijnt nogal een probleem te zijn ivm de levering aan de Hoppesteegde 13 8426CE Appelscha. Krijg een brief van Liander, die mij verwijt dat de levering te laat begint ,en dat, terwijl ik een spoedaanvraag gedaan heb. Enkele telefonische pogingen schijnen zelfs niet te helpen .
Ik raad FENOR af.
16 June, 15:00 A. Lagerweij Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon alles perfect geregeld, fijne en goede klantenservice, duidelijke website
Ik raad FENOR aan.
16 June, 07:20 J. Frerejean Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen bleek minimaal 6 weken te kosten. Was daardoor genoodzaakt langer bij de vorige leverancier te blijven tegen een variabel contract.
Ik raad FENOR aan.
15 June, 13:44 A. Stellinga Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Soepele overstap, goede service en goed bereikbare klantenservice.
Ik raad FENOR aan.
11 June, 08:28 M. Haandel Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik moet nog overstappen op 2 juli a.s.. Tot nu toe heb ik contract en andere info ontvangen van fenor.
Ik raad FENOR aan.
01 June, 14:13 P. van Riek Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik was al voor Gas bij Fenor. Door de goede samenwerking ben ik nu ook met electricteit overgestapt.
Ik raad FENOR aan.
01 June, 08:07 A. Groot Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Xx
Ik raad FENOR aan.
27 May, 07:07 M. Banning Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb twee keer de klantenservice aangeschreven en twee keer geen antwoord gehad. Ik stuur ze vandaag nog een reminder
Ik raad FENOR af.
25 May, 11:34 E. Voort Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima perfect goede service
Ik raad FENOR aan.
23 May, 18:28 R. Huijbrechtse Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
op eenvraag
Ik raad FENOR aan.
20 May, 18:11 J .v.d. Wiel Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen problemen ondervonden bij overstappen
Ik raad FENOR aan.
18 May, 17:41 M. Ridder Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging makkelijk en duidelijke email hierover gehad
Ik raad FENOR aan.
12 May, 19:00 E. Meurs Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben pas over gestapt heb dus nog geen exacte ervaring
Ik raad FENOR aan.
08 May, 09:13 R. Carmona Avila Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed overstap proces, ze zijn de goedkoopste zonder misleidende kortingen.
Ik raad FENOR aan.
17 April, 16:28 W. Lith Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
soepele overgang goed geregeld
Ik raad FENOR aan.
30 March, 07:23 M. Elias Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ging gewoon goed
Ik raad FENOR aan.
25 March, 08:09 W. Vos Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb contact met ze gehad. Alles is geregeld.
Ik raad FENOR aan.
17 March, 18:44 R. Oudshoorn Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
klote zooi
Ik raad FENOR af.
10 March, 09:03 G. Buist Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen idee wat ik ga betalen. Geen idee of ik al geleverd krijg via. Geen reacties op mail. Moeilijk bereikbaak. Spijt van mijn keuze!
Ik raad FENOR af.
06 March, 10:03 A. Hermans Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep vlot en correct. Goed bereikbaar.
Ik raad FENOR aan.
24 February, 19:34 S. Kilsdonk Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap is zonder moeilijkheden verlopen . Communicatie was wat traag maar uiteidelijk toch antwoord gehad
Ik raad FENOR aan.
24 February, 08:40 M. Kaam Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben net overgestapt dus verder geen ervaring tot nu toe goed
Ik raad FENOR aan.
22 February, 12:16 H. Kroese Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat erg moeilijk allemaal
Ik raad FENOR af.
22 February, 08:30 Niels Vink Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik zit nog maar een maand bij FENOR. Ze kwamen bij mij als goedkoopst uit de bus. Gisteravond ontving ik mijn 2e voorschotfactuur. Echter verstuurde FENOR deze per ongeluk tweemaal, met verschillende factuurnummers. Ik heb inmiddels contact met FENOR gehad en het betrof een fout. De klantenservice liet mij weten dat mijn maandbedrag maar één keer van de rekening zal worden gehaald. We gaan het zien... Ik kan FENOR momenteel nog niet aan anderen aanraden.
Ik raad FENOR af.
19 February, 09:07 J. Smit Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
vind ik leuk
Ik raad FENOR aan.
17 February, 13:50 J. van Weert Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Recent overgestapt, sommige punten kan ik nu nog niet goed beoordelen.
Ik raad FENOR aan.
17 February, 12:10 J. Meyer Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed overleg tussen Easyswitch en Fenor
Ik raad FENOR aan.
16 February, 21:01 T. Zeestraten Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede aanbieding geen problemen.
Ik raad FENOR aan.
16 February, 09:08 C. Suselbeek Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het overstappen soepel en goed is verlopen
Ik raad FENOR aan.
16 February, 09:00 B. Vries Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb nog niet echt stroomt afgenomen, dat begint over 2 weken, maar het lijkt me prima
Ik raad FENOR aan.
16 February, 08:29 D. Zanten Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed is goed
Ik raad FENOR aan.
15 February, 09:27 A. Eijgenraam Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijke factuur
Ik raad FENOR aan.
15 February, 09:09 S. Smit Beoordeling: 2,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen begrip
Ik raad FENOR af.
15 February, 08:52 C. Haas Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gaat makkelijk!
Ik raad FENOR aan.
15 February, 08:04 F. Nevels-Roseboom Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Hadden een goede aanbieding
Ik raad FENOR aan.
14 February, 11:58 F. Eldik Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima. Geen gedoe.
Ik raad FENOR aan.
14 February, 08:07 S. Isidora Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Altijd goed om prijzen te vergelijken!!!
Ik raad FENOR aan.
13 February, 08:19 G. Nooijens Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Makkelijk en niet omslachtig met premies.
Ik raad FENOR aan.
10 February, 15:41 P. Gragt Beoordeling: 4,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Waardeloos. Uiteindelijk niet bij Fenor terechtgekomen, maar bij Vattenfall.
Ik raad FENOR af.
09 February, 08:09 L. Macleane Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Online portal ver beneden peil. We leven inmiddels in 2021 en nog geen app of werkbare site kunnen maken. Verder reageert de klantenservice na ruim anderhalve week.
Ik raad FENOR af.
08 February, 08:42 J.H.. Scheeper Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Zeer tevreden over gehele proces
Ik raad FENOR aan.
07 February, 16:54 J. Borgers Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog weinig of geen ervaring met FENOR
Ik raad FENOR af.
07 February, 08:30 M. Hubben Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verliep soepel en duidelijk
Ik raad FENOR aan.
06 February, 09:04 A.E. Pasman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon omdat ik niets heb aan te merken. Alles is naar tevredenheid geregeld.
Ik raad FENOR aan.
04 February, 20:02 Frits van Engelen Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb van Fenor alleen een mail ontvangen en een factuur en de beloofde vijfde staatslot heb ik niet ontvangen
Ik raad FENOR aan.
04 February, 11:57 A.M. Goossens Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op 2 febr. is de overstap ingegaan en het is te voorbarig om een juist oordeel te geven.
Ik raad FENOR aan.
04 February, 09:44 R. Bhoep Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gunstige tarief
Ik raad FENOR aan.
04 February, 08:56 H. Vels Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot nu toe (nog voor de leveringsdatum) is alles oke gegaan
Ik raad FENOR aan.
03 February, 12:00 B. Mennink Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik het als zodanig ervaren heb.
Ik raad FENOR aan.
03 February, 09:12 M. Sikkema Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nvt
Ik raad FENOR aan.
03 February, 08:08 E. Wijnia Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
mijn \'vorige\' leverancier heeft nog steeds niet aangegeven dat er is gemeld dat ik ben overgestapt. Ik sta nu dubbel te betalen. Ze moeten eerder doorgeven dat er is overgestapt.
Ik raad FENOR af.
02 February, 09:59 A. Jansen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles is duidelijk en goed en snel geregeld, voor zover ik nu kan beoordelen.
Ik raad FENOR aan.
02 February, 08:40 H. Beeftink Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijke prijsstelling, goede service
Ik raad FENOR aan.
31 January, 19:13 B. Cuppers Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
meterstanden niet door te geven , meer dan 16 minuten in de wacht en dan verteld een medewerker ook nog broodnuchter dat dat nog snel is.
Ik raad FENOR af.
30 January, 10:06 A.J. Steffens Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Website geeft problemen
Ik raad FENOR aan.
29 January, 12:10 R. Weele Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat Fenor nu nog niet leverd kan ik op * nog geen antwoord op geven
Ik raad FENOR af.
28 January, 08:35 J. Gestel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Enige wat ik mis. Is een handige app. Nu moet je via internet inloggen. En vaak is dit via de telefoon , en dan is de browser niet overzichtelijk.
Ik raad FENOR aan.
27 January, 09:13 H. Scholten Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijzen welke gehanteerd zijn waren van 2020. Maar in december 2020 zijn de netbeheerskosten en aanpassingen overheidsheffingen toch ook al bekend van 2021?Hanteer dan deze prijzen zodat er een reëel beeld voor 2021. Nu volgt er al weer een herziening van de maandpremie.
Ik raad FENOR af.
26 January, 08:39 G. van den Oetelaar Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Fenor incasseerde in december 2020 al een volledige maandtermijn, dat terwijl het contract per 12 januari 2021 inging. Dus betaal ik de eerste helft dubbele energiekosten, daar het andere contract ook nog actief was. Klantenservice meldde dat daar niets aan te doen was en ik ook niemand daarover verder kon spreken. Dat maakt dat mijn ervaring slecht is
Ik raad FENOR af.
22 January, 17:21 C. Bron Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik heb geen klachten
Ik raad FENOR af.
22 January, 14:46 M. Paalvast Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik ben net over gestapt en kan over het meeste nog niet ordelen wat me wel irirteert is gelijk dit soort vragenlijsten dat is voor mij al een min punt
Ik raad FENOR af.
20 January, 19:12 S. Borst Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is goed verlopen
Ik raad FENOR aan.
19 January, 16:26 M. Beneker Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog geen beoordeling geven stap pas eind Februari 2021 over
Ik raad FENOR aan.
19 January, 08:14 G. Admiraal Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goedkoop
Ik raad FENOR aan.
18 January, 14:51 P. Stouten Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog geen ervaring en raad nooit aan
Ik raad FENOR af.
16 January, 16:25 M. Weijers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles gemakkelijk en netjes verlopen
Ik raad FENOR aan.
16 January, 08:47 P. de Ruig Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
makkelijke switch
Ik raad FENOR aan.
08 January, 08:36 E. Veens Beoordeling: 5,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
December gevraagd wat 2021 gaat kosten reken ze nog met de belasting enz. Van 2020 dus als je niet oplet kom je duurder uit dan je dacht.
Ik raad FENOR af.
03 January, 11:55 J. Zandbergen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kan nu nog geen goede beoordeling geven omdat ik net pas ben overgestapt als het nou over een half jaar gevraagd was kon ik meer vertellen
Ik raad FENOR aan.
31 December, 09:09 E. Endstra Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede service
Ik raad FENOR aan.
25 December, 18:12 J. Plasmans Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik het zo heb waargenomen
Ik raad FENOR aan.
17 December, 18:12 H. Wormgoor Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gisteren had ik een vraag aan Fenor die door een medewerker van Fenor duidelijk en klantvriendelijk is beantwoord.
Ik raad FENOR aan.
14 December, 16:28 A. Willemse Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gaat altijd van een leien dakje en ik hoef nergens zelf aan te denken of zelfs iets te doen. Het wordt mij allemaal uit handen genomen>.Dus uitermate plezierig.
Ik raad FENOR aan.
11 December, 11:41 L. Janse Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Fenor is duidelijk en overzichtelijk in zijn bevestiging
Ik raad FENOR aan.
07 December, 09:46 M. Frydryk Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Betaling wil ik op 1 ster zetten maar dat kan niet heel slecht Dus geen goed beeld van wat ze echt zijn geen vriendelijke mensen bij de klantenservice ze weten weinig daar beveel ze niet aan
Ik raad FENOR af.
01 December, 10:33 H. Oosterveld Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Op verzoek
Ik raad FENOR aan.
25 November, 08:11 B. Vos Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had nog nooit van Genot gehoord, maar mijn blik viel op de duidelijkheid van hun website en het goede contact met de klantenservice ( zeer snelle reactie). zodoende ben ik overgestapt naar Genot. Dat kan ik iedereen aanraden.
Ik raad FENOR aan.
24 November, 10:44 W. Schouten Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap per 1 december vlot geregeld
Ik raad FENOR aan.
24 November, 09:04 A. Bakker Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima gegaan
Ik raad FENOR aan.
19 November, 13:47 J. Hofman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Met EasySwitch was alles snel en goed vergeleken voor mij de voordeligste energieleverancier Fenor.
Ik raad FENOR aan.
16 November, 09:13 W. Schouten Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duidelijke tarieven en vrij gemakkelijk overgestapt
Ik raad FENOR aan.
10 November, 14:21 A. Berg Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goed en snelle reactie
Ik raad FENOR aan.
08 November, 13:00 M. Wolters Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
na tal mails kreeg men door dat de aanvangsdatum niet klopte met mijn abonnement. zelfs met bewijzen wilde men niet geloven wanneer het contract ingaat. Na contract nog problemen om in te loggen omdat ik toen weer niet bestond. En na veel bewijzen werd juiste banknummer geaccepteerd. Begint dus slecht. Hopenlijk kinderziektes...
Ik raad FENOR af.
05 November, 07:49 W. Colijn Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gewoon goed in alles.
Ik raad FENOR aan.
02 November, 08:04 Y. Dissel-kamminga Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
,,,,
Ik raad FENOR aan.
26 October, 10:23 L. Kap Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
alles nog goed tot dus ver
Ik raad FENOR aan.
21 October, 15:33 M. Kranenburg Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Site niet makkelijk te openen Heb moeten bellen , maar werd goed geholpen Nog maar een dag lid dus verder nog niet veel ervaring met fenor
Ik raad FENOR aan.
03 October, 16:04 J. Groep Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het allemaal goed geregeld is, ook het aanpassen van het maandbedrag was geen probleem. Tot nog toe zeer tevreden.
Ik raad FENOR aan.
26 September, 17:09 P. Kisoen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Al jaren maak ik gebruik van Easyswitch om over te stappen. Geen enkel probleem. Heel simpel.
Ik raad FENOR aan.
13 September, 20:42 J. V loo Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemaakte afspraken niet nagekomen
Ik raad FENOR af.
10 September, 15:22 L. Berntsen Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat het vlekkeloos is gegaan
Ik raad FENOR aan.
10 September, 07:10 A.K. Dekens Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Website duidelijk
Ik raad FENOR aan.
08 September, 20:04 A. Tetteroo Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Open duidelijk en transparant
Ik raad FENOR aan.

Veelgestelde vragen FENOR

Kan ik al overstappen?

Tijdens de vensterperiode, die maximaal tot 30 december 2021 duurde, kon je niet overstappen naar een andere energieleverancier. Je kunt pas overstappen nadat Budget Energie de levering van FENOR heeft overgenomen. In de eerste week van januari heb je bericht ontvangen van Budget Energie over je nieuwe energiecontract. Je kunt nu zelf besluiten of je bij Budget Energie wilt blijven of dat je wilt overstappen naar een andere leverancier. Een nieuw contract bij een andere leverancier mag pas vanaf 30 januari 2022 starten. Budget Energie brengt echter geen boete in rekening. De opzegtermijn van je variabele contract bij Budget Energie is 30 dagen.   Vergelijk Energie

Wat zijn de financiële gevolgen voor mij als klant?

Omdat Fenor failliet is verklaard kan dit financiële gevolgen voor jou hebben. Bijvoorbeeld als je nog geld tegoed hebt van het bedrijf. Als je een hoog termijnbedrag vooruit hebt betaald, dan is de kans groot dat je dit geld gedeeltelijk of niet terugkrijgt. Lees hier onze uitleg over wat er gebeurt als je energieleverancier failliet gaat.

Gaat Fenor nog in de maand december geld incasseren?

Fenor heeft aangegeven dat er in de maand december geen termijnbedragen worden geïncasseerd. De maand januari wordt door de nieuwe energieleverancier geïncasseerd.

Kan ik mijn betaling storneren?

De ACM adviseert om alle rekeningen van je leverancier te betalen. Je betaalt namelijk voor de stroom en gas die je verbruikt hebt. Wanneer je via automatische incasso betaalt, heb je altijd het recht om te storneren. Houd er wel rekening mee dat hier gevolgen aan kunnen zitten. Er is dan wettelijk gezien een betalingsachterstand. De ACM zegt hierover het volgende: “Betaalt u maandelijks meer voor uw energie dan dat u verbruikt? Dan mag u die betalingsachterstand soms verrekenen met het bedrag dat u nog krijgt van uw leverancier. Maar let goed op: dit mag niet altijd. Hier zijn wettelijke regels voor.” Wanneer je twijfelt over wat handig is om te doen kun je altijd contact opnemen met het juridisch loket.

Ik zou (per 1 januari) overgaan naar een andere leverancier, wat nu?

Wij verwachten dat de overstap doorgaat. Op de website van Fenor zelf wordt hier niets over gezegd, echter hebben wij in het verleden gezien dat dit gewoon doorgaat. Het kan zijn dat je enkele dagen bij Budget Energie terecht komt en daarna gewoon overgaat naar de door jou gekozen leverancier.

Wie wordt mijn nieuwe leverancier?

Op 28 december is bekend gemaakt dat Budget Energie alle klanten van Fenor overneemt. Na de vensterperiode, die tot 30 december duurt, krijgen de klanten energie geleverd door Budget Energie. Budget Energie is onderdeel van Budget Thuis. Samen met NLE, dat ook onderdeel is van Budget Thuis, levert het bedrijf energie aan ongeveer 700.000 klanten. Het richt zich op het leveren van groene stroom en gas binnen Nederland. De tarieven van Budget Energie zijn op 4 januari 2022 bekend gemaakt. Bekijk de alinea "Ons advies" om te lezen wat je nu heb beste kunt doen.

Wanneer gaat Budget Energie leveren?

Vanaf 30 december heeft Budget Energie de levering van stroom en gas op zich genomen. Je komt dus niet zonder stroom of gas te zitten.

Houd ik dezelfde overeenkomst als bij Fenor?

Nee, je huidige voorwaarden en tarieven zullen vervallen. Het intrekken van de vergunning betekent dat Fenor geen energie meer aan kleinverbruikers mag leveren. Omdat Budget Energie de levering overneemt ontvang je een nieuwe overeenkomst. Bekijk de alinea "De nieuwe tarieven van Budget Energie" voor meer informatie over het nieuwe aanbod.

Tot wanneer blijft Fenor stroom en/of gas leveren?

Fenor blijft stroom en/of gas leveren tot 30 december. Vanaf dat moment neemt Budget Energie de levering op zich. Deze overstap wordt automatisch voor je geregeld, hier hoef je niets voor te doen.

Moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Fenor?

Ja, wanneer er wordt gevraagd om de meterstanden door te geven is dit altijd goed om te doen. Als je een slimme meter hebt wordt dit automatisch uitgelezen.
7,3

Contactgegevens

Adres
Mercurius 6
8448GX, Heerenveen
Telefoonnummer
085 - 77 33 120
Website
Energieleverancier Fenor heeft op 16 december faillissement aangevraagd. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft daarom de leveringsvergunningen van Fenor ingetrokken. Budget Energie neemt alle 36.000 klanten van Fenor per 30 december 2021 over. Omdat een faillissement veel vragen met zich meebrengt beantwoorden we op deze pagina de veelgestelde vragen. Ook geven we advies over wat je nu het beste kunt doen.   Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen in het tabje 'veelgestelde vragen'.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt