Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met onze privacyverklaring
Wil jij meer weten over de Friese energieleverancier FENOR? Alle informatie over FENOR vind je hier terug: contactgegevens, tarieven, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energieleveranciers op EasySwitch.nl en bekijk welk energiecontract het beste bij jouw energieverbruik past.

FENOR is een energieleverancier uit Friesland, opgericht in 2011. Betrokkenheid staat hoog in het vaandel en FENOR wil als energieleverancier dicht bij de klant staan. Lees hier meer informatie over energieleverancier FENOR.

 

Over FENOR

FENOR is in de wereld geroepen als energieleverancier die duidelijk, betrokken en overzichtelijk is, zodat de dienstverlening in de energiemarkt verbeterd zou worden. Vanuit Friesland wilt FENOR de klanten voorzien van gas en stroom.

 

Vergelijk Energie

 

Hoe duurzaam is FENOR?

De energie die FENOR levert is opgewekt uit windenergie. Een deel van deze energie, 44,64%, wordt opgewekt door Nederlandse windmolens, het andere deel door windmolens in andere Europese landen. Energie die niet in Nederland wordt opgewekt kan niet terechtkomen op het Nederlandse elektriciteitsnetwerk, om deze reden wordt FENOR niet gezien als een hele groene, duurzame energieleverancier.

 

Tarieven van FENOR

FENOR biedt een aantal energiecontracten aan, één hiervan is het modelcontract wat alle energieleveranciers standaard aanbieden. Dit contract heeft een onbepaalde looptijd en variabele energietarieven, tweemaal per jaar worden de tarieven aangepast aan de prijzen die gelden op de energiemarkt.

 

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?

Je krijgt te maken met het laag- en normaaltarief op het moment dat je een dubbele meter hebt. Voor de energie die je overdag gebruikt wordt in dit geval het normaaltarief gerekend en voor de energie die je gebruikt tussen 23:00 en 07:00, in weekenden en op feestdagen wordt het laagtarief gerekend. Het laagtarief gaat in een aantal provincies om 21:00 uur in.

 

Slimme thermostaat van FENOR

FENOR biedt klanten geen slimme thermostaat aan. Ben je klant en wil je wel graag een slimme thermostaat in huis? Verschillende energieleveranciers bieden een slimme thermostaat aan die je kunt aanschaffen zonder dat je hiervoor hoeft over te stappen van energiecontract. Kijk voor meer informatie op de pagina over slimme thermostaten.

 

De slimme meter bij FENOR

Alle huishoudens en kleinaansluitingen in Nederland krijgen in de komende jaren een slimme meter aangeboden. Deze gratis digitale meter vervangt de oude analoge meter zodat de meterstanden op afstand kunnen worden uitgelezen door de energieleverancier. De meter wordt geplaatst door je netbeheerder, het maakt voor dit proces dus niet uit welke energieleverancier je hebt.

 

De terugleververgoeding van zonnepanelen

Naast energie afnemen, kun je ook zelf energie gaan opwekken, bijvoorbeeld met zonnepanelen. Als de zon schijnt terwijl je zelf geen energie gebruikt, zal deze energie het elektriciteitsnet op gaan. Deze teruggeleverde energie zal op je energierekening worden verrekend met de afgenomen energie, dit heet salderen. Op deze manier kun je veel geld besparen met zonnepanelen.

 

Wek jij meer op dan je verbruikt?

Als je zoveel zonnepanelen hebt dat je meer energie opwekt dan je gebruikt, word je gezien als een energieproducent en kun je hiervoor een vergoeding ontvangen. Energieleveranciers mogen de hoogte van de vergoeding zelf vaststellen. FENOR keert 70% van het kale leveringstarief uit als vergoeding voor de teruggeleverde energie.

 

Contactgegevens FENOR

FENOR kan je op een aantal manieren bereiken:

Contactgegevens FENOR
Email:klantenservice@fenor.nl
Telefoon:085 – 7733120
Bereikbaarheid:Ma t/m Vr van 08:30 tot 17:00 uur.
Website:www.fenor.nl

 

Gas- en stroomstoringen bij FENOR

Als je een stroomstoring hebt kun je dit soms zelf verhelpen in de meterkast, een storing met je gasaansluiting is daarentegen niet zelf op te lossen. Als je gas ruikt of je kunt de stroomstoring zelf niet verhelpen, bel dan naar het Landelijk Storingsnummer Gas en Stroom: 0800 – 9009. Op de website gasenstroomstoringen.nl kun je daarnaast bekijken of de storing al bekend is en of meerdere mensen hier last van hebben.

 

Betalingen aan FENOR

Maandelijks betaal je een voorschotbedrag aan FENOR, dit bedrag is gebaseerd op een inschatting van je energieverbruik. Aan het einde van het jaar zal aan de hand van de meterstanden worden berekend hoeveel energie je daadwerkelijk hebt verbruikt.

 

Wat te doen bij verhuizing?

Een energiecontract is persoonsgebonden en zal bij een verhuizing met je mee verhuizen. Geef je nieuwe adres en verhuisdatum minimaal 10 werkdagen voordat je gaat verhuizen door aan FENOR zodat alle gegevens op orde kunnen worden gemaakt. Noteer de meterstanden van je oude en je nieuwe huis op het moment dat je gaat verhuizen, FENOR zal naar deze gegevens vragen.

 

Opzeggen contract bij FENOR

Als je wilt overstappen naar een andere energieleverancier, hoef je je oude contract bij FENOR niet zelf op te zeggen; je nieuwe energieleverancier doet dat automatisch. Let voordat je overstapt wel op of de looptijd van je contract al is verstreken, voor het vroegtijdig opzeggen van een energiecontract brengt FENOR namelijk een opzegboete in rekening.

 

Opzegtermijn FENOR

De opzegtermijn voor energiecontracten van FENOR is 30 kalenderdagen. Dit geldt voor contracten met een onbepaalde looptijd of voor contracten waarvan de contractduur na deze 30 dagen is verstreken. Bepaalde contracten kunnen niet kosteloos tussentijds worden opgezegd, hiervoor wordt een opzegboete in rekening gebracht.

 

Neemt FENOR mijn opzegboete over?

Nee, als je een opzegboete hebt gekregen van je oude energieleverancier zal FENOR deze boete niet overnemen.

Overstappen van energieleverancier

Door over te stappen van energieleverancier kun je gemakkelijk geld besparen op je vaste lasten. Biedt FENOR een welkomstkorting of lage energietarieven? Dan kun je kiezen om over te stappen naar een energiecontract van FENOR.

 

Wat doet EasySwitch.nl en wat doet FENOR?

EasySwitch.nl rekent voor je uit welke energieleveranciers de voordeligste energietarieven hanteren en biedt zelf exclusieve kortingen. Met de vergelijker en de filter kun je jouw persoonlijke situatie en wensen aangeven zodat je de goedkoopste energieleverancier vindt. FENOR is als energieleverancier verantwoordelijk voor het leveren van stroom en gas en het innen van de energierekening. Daarnaast zal FENOR je oude energiecontract opzeggen op het moment dat je een nieuw contract afsluit.

 

Let op: voor de exacte voorwaarden van de energiecontracten kun je terecht op de website van FENOR. Vergelijk de energietarieven met de tarieven van andere energieleveranciers via de energievergelijker.

 

Vergelijk Energie

Beoordeling klantervaringen
7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beoordeling Easyswitch
7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Gemiddelde beoordeling:
7,3 uit 10

Klantervaringen

27 July, 07:46 E Kientz Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Lagere kosten, goede communicatie en inzicht in het verbruik
Ik raad FENOR aan.
24 June, 08:41 J. Brinkman Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Beetje moeilijke start door verschil in maandbedrag tussen easyswitch en fenor. Dit is erger snel door beide partijen opgelost.
Ik raad FENOR aan.
19 June, 07:39 M. Libbenga Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik moest wel redelijk lang op antwoord wachten en om in te liggen is oik nog wel een dingetje.....
Ik raad FENOR aan.
23 March, 10:17 J Boerstra Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijs die door Fenor werd getoond is de prijs die ik nu per maand betaal. De betaling gaat tot nog toe vlekkeloos maar de kosten bij te laat betalen zijn hoog. Ik hoop het natuurlijk niet mee te maken dat ik het even niet kan betalen. Overstap was makkelijk. Online hulp was ook goed (email contact gehad) toen ik nog wat vragen had. Klantenservice nog niet gebeld dus geen mening, daarom 3 sterren. Duurzame energie kan nog aan gewerkt worden. Ik wilde voor nu gewoon de goedkoopste energieleverancier voor mijn eenmansbedrijf en heb toen niet gelet op duurzaamheid. van het product.
Ik raad FENOR aan.
21 March, 10:11 C Kunst Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles gaat tot nu toe perfect.
Ik raad FENOR aan.
17 March, 08:56 R J van der Steur Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles prima alleen betaling vooraf is niet klantvriendelijkheid want valt samen met betaling achteraf van vorige leverancier - voelt een beetje als dubbel dus.
Ik raad FENOR aan.
09 March, 10:39 S Walton Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Recentelijk zijn wij overgestapt. Veel kunnen wij dus niet vertellen maar ... de tot nu toe opgedane ervaring is absoluut top. Zie de beoordeling.
Ik raad FENOR aan.
04 March, 14:19 R Deterink Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles zeer slecht en spijt van de keuze. Ze bieden geen eerlijk aanbod, na afloop krijg je een hele fikse nabetaling terwijl ze zelf aangeven dat ze een fout hebben gemaakt. De klant moet maar boeten hiervoor. Bezwaar gemaakt, maar antwoord komt iedere keer een paar weken later, en het antwoord is geen antwoord op de vraag die door ons gesteld wordt. Deze partij zou nooit meer mogen aangeboden worden!
Ik raad FENOR af.
02 March, 12:47 R Griffioen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstappen ging zonder problemen, Fenor had mijn laatste energie maatschappij opgezegd. Krijg maandelijks een duidelijke rekening toegestuurd!
Ik raad FENOR aan.
27 February, 17:14 C Meijer-Visser Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik had mij aangmeld via Easyswitch, echter het voorschotbedrag kwam totaal niet overeen met Easyswitch. Het bleek dat Fenor minimumbedragen hanteert. Hierdoor zou mijn voorschotbedrag aanmerkelijk hoger zijn dan mijn verbruik. Ik heb toen binnen de 2 weken op 3 manieren de aanvraag geannuleerd (per mail, contactformulier én aangetekende brief) en tóch heeft Fenor de aanmelding uitgevoerd. Na kwaad gebeld te hebben, ben ik ovgergestapt naar Greenchoice, echter Fenor probeert nu 100 euro boete in rekening te brengen, terwijl afgesproken was dat dit niet zou gebeuren. Fenor heeft ook bevestigd dat mijn opzegging op tijd was, maar dat zij er niets mee gedaan hebben.
Ik raad FENOR af.
21 February, 11:22 M Scheeper Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
snelle, duidelijke uitleg
Ik raad FENOR aan.
21 February, 08:52 F Winkelmolen Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben niet via jullie overgestapt, ik zat bij Fenor en ben gebleven!!
Ik raad FENOR aan.
16 February, 12:02 C Bron Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Geen klachten over Fenor
Ik raad FENOR aan.
16 February, 10:13 J Schoot Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat het meer dan een maand duurde voordat ik het aangevraagde contract kreeg. Op vragen aan de Klantenservice van Fenor werd niet of afwijkend geantwoord. Ze weten het aan drukte.
Ik raad FENOR af.
15 February, 08:05 W Oosterhof Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Je krijgt wat je beloofd wordt. Eerlijke adviezen!
Ik raad FENOR aan.
14 February, 10:07 W Beyer Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Waarschuwing voor anderen,slecht kontakt zowel via telefoon en e mail. Met aanmelden account(Error klant komt niet voor,zelfs na 8 keer proberen,slecht dus
Ik raad FENOR af.
13 February, 14:31 G Engelen Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Mijn stroomverbruik tussen 13-02-2019 en 13-02-2020 bedraagt dal 2357KWH en normaal 3206 KWH. Dan kom ik op jaarkosten van 927,87 euro . Toch blijft FENOR vasthouden aan een maandelijks voorschot van 185 euro.Ik heb al een paar keer een brief gestuurd waar ik hun dit duidelijk heb laten weten.Volgens mij is 80 euro voorschot per maan d voldoende. Zie ook mijn brief die ik vandaag verstuur.
Ik raad FENOR af.
13 February, 09:55 J Roelofs Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De overstap verliep niet zo soepel en klantenservice niet bereikbaar
Ik raad FENOR aan.
08 February, 16:30 I Vriends Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles is prima verlopen maar de betaling moet vooraf en tussen de eerste twee maandbetalingen zat maar 3 weken. Dat vind ik erg jammer. Vooraf incasseren in de betreffende maand is okay maar voor de tweede maand al een week voordat de maand in gaat vind ik niet zo prettig.
Ik raad FENOR aan.
08 February, 14:40 J Scheeper Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snelle en adequate afhandeling
Ik raad FENOR aan.
06 February, 07:50 F Arik Beoordeling: 4,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap service is niet goed gegaan. Dubbel betaald. Slechte klantenservice
Ik raad FENOR af.
04 February, 14:19 C Grudelbach Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Correcte overstap geregeld, zoals je ook verwachten mag. Tevreden klant!
Ik raad FENOR aan.
03 February, 13:28 J Leeuwen Beoordeling: 3,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Na eenmaal een contract te hebben bij Fenor zijn ze totaal van de aardbodem verdwenen. Op geen enkele manier krijg je contact met Fenor. Hun site is summier en niet af. De maandelijkse rekening blijft gek genoeg wel iedere maand trouw komen. De transparantie is hierdoor erg twijfelachtig. Van mijn vorige energie bedrijf (greenchoice) moest ik mijn eindstand krijgen, Fenor was na 3 mails en talloze keren bellen niet thuis. Sterker nog ze verbreken hun wachttijd na ruim een minuut en verwijzen naar hun e-mail welke ze niet beantwoorden. Fenor geeft zo te zien een goede prijs voor gas en Electra, met een goede service zou dit een top leverancier kunnen zijn ... kom op Fenor.
Ik raad FENOR af.
03 February, 10:42 F Hoppezak Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Top
Ik raad FENOR aan.
03 February, 08:11 E Jaspers Beoordeling: 3,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Slechte klantenservice en slechte online site
Ik raad FENOR af.
02 February, 16:44 C Steenbakkers Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles overzichtelijk in kaart gebracht door Fenor
Ik raad FENOR aan.
27 January, 16:40 T Dames Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heel prettig
Ik raad FENOR aan.
27 January, 10:47 W Leeuwen Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Duurzaamheid is voor mij geen issue. Service en ondersteuning wel.
Ik raad FENOR aan.
23 January, 06:03 R van Geffen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
geen op of aanmerkingen. alles in orde tot nu toe.
Ik raad FENOR aan.
21 January, 22:14 H Boer Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Soepele en goede overstap! Scherpe prijzen en geen “bonus” die in eerste instantie zelf gewoon betaalt, maar gewoon scherpe actie tarieven!
Ik raad FENOR aan.
21 January, 09:58 D Faassen Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
I
Ik raad FENOR af.
20 January, 12:03 A Uenk Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
snelle overstap, goede service bij vraag
Ik raad FENOR aan.
20 January, 11:44 S Pennings Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Online account aanmaken lukt herhaaldelijk niet door het optreden van een fout. Telefonisch zijn ze continu in gesprek, wanneer je in de wacht staat wordt je er na een paar minuten automatisch de verbinding verbroken en verzocht een mail te sturen. Na het sturen van een mail na 14 dagen nog steeds geen reactie. De rest verloopt prima, maar qua klantenservice bagger en ver beneden de maat.
Ik raad FENOR af.
13 January, 10:34 P Groot Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Eerste indruk. Jaarcontract afgesloten om meer ervaring op te doen
Ik raad FENOR aan.
13 January, 09:46 J Loon Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Absoluut niet aan te raden !!!Tot op heden geen inzicht of we bij Fenor zijn ! Heel veel mails gestuurd en telefoonverkeer getracht te hebben !! Absoluut niet mogelijk !! Weet absoluut de status niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik raad FENOR af.
12 January, 08:04 A Koutstaal Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Maand vooruit betaling is verrassing
Ik raad FENOR aan.
11 January, 08:04 S Rog Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat er om gevraagd werd
Ik raad FENOR aan.
08 January, 14:44 I Tzogas Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Very Poor communication and no response at all from FENOR, after multiple attempts
Ik raad FENOR af.
06 January, 08:30 J. van Tooren Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot op dit moment alles naar verwachting.
Ik raad FENOR aan.
03 January, 15:59 H Huser Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ondanks dat de bevestiging van Fenor op zich liet wachten toch tevreden
Ik raad FENOR aan.
03 January, 10:54 J Beukers Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ERVARING MET EASYSWITCH
Ik raad FENOR aan.
02 January, 11:20 J Broks Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
slecht na ruim een week namen ze contact op nadat we zelf gebeld hadden uitleg was druk door weinig personeel waardeloos
Ik raad FENOR af.
02 January, 10:47 A Michielsen Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
afspraken worden niet nagekomen en telefonisch niet te bereiken Ik raad Fenor niet aan Betaling niet vlekkenloos
Ik raad FENOR af.
01 January, 09:10 P Karsten Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Overstap ging soepel,onze eerste keer bij fenor dus verder nog geen ervaringen met hun
Ik raad FENOR aan.
29 December, 12:31 E Kroeze Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voorschot moet al voor levering betaald worden en is moeilijk te wijzigen
Ik raad FENOR aan.
29 December, 11:04 J Figueres nab Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
gewoon goedt
Ik raad FENOR aan.
27 December, 12:04 A Groot Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goed gegaan, niet verwacht!
Ik raad FENOR aan.
26 December, 11:02 F Laumen Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Moeilijk bereikbaar en Administratieve wijzigingen duren te lang.
Ik raad FENOR af.
23 December, 10:54 P Nobel Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles perfect geregeld
Ik raad FENOR aan.
22 December, 10:27 H Sap Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb geen klachten momenteel
Ik raad FENOR aan.
21 December, 05:52 H Mestrom Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prijs goed, zonder gezeur met bonus achteraf etc.
Ik raad FENOR aan.
20 December, 10:21 A Gool Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik kreeg geen mailtje meer wanneer er daadwerkelijk overgestapt werd. Op een vraag via de mail duurde het lang eer ik antwoord kreeg en de doorgegeven meterstanden werden niet via de mail teruggekoppelt. Is handig voor je eigen admi. Ik raad het niet aan omdat je geen welkomstkorting krijgt
Ik raad FENOR af.
12 December, 07:51 L Scheffer Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles perfect geregeld
Ik raad FENOR aan.
10 December, 09:56 M Verkooijen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat U er naar vraagt!
Ik raad FENOR aan.
02 December, 18:03 M Angenent Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heb nog steeds geen reactie op mijn melding dat mijn gegevens niet correct zijn.
Ik raad FENOR af.
01 December, 07:50 J Hofmeester Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan nog niet echt oordelen maar er is al wel een termijn afgeschreven. Inmiddels 2 keer gevraagd of mijn oude contract door hun is opgezegd maar geen antwoord mogen ontvangen.
Ik raad FENOR aan.
26 November, 08:29 K Dijkmans Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Kan online hulp en klantenservice niet beoordelen. Ben net overgestapt. Daarom 3x ster.
Ik raad FENOR aan.
25 November, 08:16 Z Guzel Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snelle service
Ik raad FENOR aan.
24 November, 07:37 J Staa Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden
Ik raad FENOR aan.
22 November, 07:47 J HJ Jansen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Voor ons helemaal nieuw in het geheel is het tot nu toe goed bevallen
Ik raad FENOR aan.
21 November, 12:46 H Maas Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
niks beloven en tochde goedkoopste
Ik raad FENOR aan.
21 November, 09:39 A Roosen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Tot heden gaat alles goed ! houden zo . En volgend jaar weer met een goede aanbieding komen .
Ik raad FENOR aan.
20 November, 15:31 M.C. Verboom Beoordeling: 4,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Was al klant. Alleen verlengd. Geen ervaring met Online hulp, Klantenservice. Alleen 1 minpuntje: erg traag met terugbetaling! Desondanks zou ik Fenor wel aanraden.
Ik raad FENOR aan.
18 November, 18:48 J Garritsen Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Een van de beste professionele ervaring tot nu toe, prima
Ik raad FENOR aan.
15 November, 07:11 G Lauw Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij problemen vlot opgelost door de klantenservice. Bestaande klanten krijgen gewoon nieuwe klanten aanbood bij verlengen!!! Dat heet klantenbinding
Ik raad FENOR aan.
14 November, 10:07 J Figueres nab Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
goedtkoop en klandt vriendelijk
Ik raad FENOR aan.
14 November, 09:47 A Verstijnen Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
proces is vlot en soepel verlopen.
Ik raad FENOR aan.
13 November, 14:30 T Bielsma Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De prijsinzichten via easyswitch waren duidelijk, de betaling verloopt goed, het overstapproces verliep zonder problemen, de online hulp was vriendelijk, de klantenservice netjes en van het woord duurzaam wordt ik misselijk omdat ineens iedereen duurzaam moet zijn en alle bedrijven en instellingen om het hardst schreeuwen hoe duurzaam ze ineens zijn. Sorry, ben dan toch nog een nuchtere Fries.
Ik raad FENOR aan.
13 November, 10:46 V Vereniging van Eigenaars Spankerstraat Oost te Rotterdam Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Makkelijk overstappen. Alles schriftelijk afgehandeld dus geen ervaring met Online hulp, Klantenservice of Duurzaamheid
Ik raad FENOR aan.
12 November, 07:17 N Bagiran Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
heb het zo beleefd
Ik raad FENOR aan.
10 November, 07:57 E Linge Beoordeling: 3,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog maar enkele dagen abonnee bij Fenor, dus geen beoordeling te geven.
Ik raad FENOR aan.
26 October, 08:35 G Mastenbroek Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ik kreeg niet de prijs die op uw site stond, na reclameren bij Fenor werd het tarief aangepast naar het gepubliceerde tarief op uw site. Als je niet oplet betaal je een hoger tarief. (althans in mijn geval)
Ik raad FENOR af.
19 October, 13:47 C Meijer Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
online hulp en klantenservice nog niet nodig gehad, ka het dus niet beoordelen.
Ik raad FENOR aan.
19 October, 07:15 E Spruit Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Met wat tel. kontact alles prima geregeld
Ik raad FENOR aan.
28 September, 08:40 J Vietsch Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima partij, alles correct geregeld en overzichtelijk. Maandelijkse betalingen ook goed voor elkaar
Ik raad FENOR aan.
24 September, 19:19 A Das Beoordeling: 2,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Still paying electricity bill to two suppliers Fenor didnot contact greenchoice yet.
Ik raad FENOR af.
23 September, 07:09 E Laan Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
omdat ik geen hinder heb ondervonden bij overstappen
Ik raad FENOR aan.
18 September, 13:09 S Haas Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ben pas bij Fenor, nu gaat alles goed, hoop dat het zo blijft
Ik raad FENOR aan.
16 August, 15:38 J Groenendijk Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Bij Fener gebleven daardoor ging overstap op nieuw contract niet zonder problemen
Ik raad FENOR aan.
16 August, 07:26 J Schreu Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prim geregeld, makkelijke overstap. Nadelen is mobiele site werkt niet super vooral met aanmaken profiel. Verder is het standaard maandbedrag relatief hoog en beperkt naar beneden af te stellen maar die ervaring had ik met eerdere leveranciers idem.
Ik raad FENOR aan.
15 August, 19:52 Y Klotz Beoordeling: 5,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik mega veel spijt heb van de overstap. Ik moet uiteindelijk €40,- per maand meer betalen dan bij mij vorige leverancier, terwijl ik goedkoper uit zou zijn. Dat klopt gewoon niet.
Ik raad FENOR af.
14 August, 07:32 H Witte Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
De “switch” moet nog plaats vinden in september. Dus bij gebrek aan ervaring maar wat ingevuld.
Ik raad FENOR aan.
11 August, 10:42 L Coldeweijer Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nog geen echte ervaring, te kort bij deze club
Ik raad FENOR aan.
11 August, 07:20 R Niekerk Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alleen aansluiting op de slimme meter laat op zich wachten en werkt nog steeds niet?
Ik raad FENOR aan.
09 August, 08:16 R Veldink Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Goede service
Ik raad FENOR aan.
02 August, 07:31 J Gorkom Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Vlekkeloos verlopen.
Ik raad FENOR aan.
31 July, 08:56 L Kleiboer Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is gewoon goed en snel geregeld via Easyswitch , zonder gezeur of andere problemen
Ik raad FENOR aan.
31 July, 05:16 P Batist Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Snelle en correcte overstap duidelijk overzicht van de prijzen.
Ik raad FENOR aan.
22 July, 15:03 G Son Beoordeling: 7,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
nvt
Ik raad FENOR aan.
15 July, 18:45 G Zennipman Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het is inzichtelijk en de service is goed.
Ik raad FENOR aan.
21 February, 10:53 A Kok Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Prima bedrijf. Klantenservice: geen ervaring. Duurzaamheid: weet ik niet.
Ik raad FENOR aan.
07 February, 13:19 J Bisschop Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
In januari overgestapt naar FENOR, tot nu toe alles naar tevredenheid geregeld.
Ik raad FENOR aan.
28 January, 10:44 H Legierse Beoordeling: 9,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Ik ben tevreden
Ik raad FENOR aan.
24 January, 12:37 J Horstman Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Omdat ik er erg tevreden mee ben, en nog geen goedkopere per m3 en Kwu heb gevonden.
Ik raad FENOR aan.
24 January, 09:41 J Vredenburg Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
ben goed geholpen
Ik raad FENOR aan.
23 January, 18:55 T Kempen Beoordeling: 8,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
.
Ik raad FENOR aan.
23 January, 12:12 W Paalman Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
perfect duidelijk
Ik raad FENOR aan.
22 January, 16:37 C Zanen Beoordeling: 6,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Het overstapproces verliep een beetje moeizaam,heb geen verdere online hulp nodig gehad en verder loopt alles goed.
Ik raad FENOR aan.
22 January, 11:24 H Poppe Beoordeling: 8,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot zover gaat alles naar wens
Ik raad FENOR aan.
22 January, 09:29 H Holwerda Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
om dat ik zeer tevreden ben
Ik raad FENOR aan.
21 January, 10:48 W. A.van Schaik Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
OVERSTAP IS PRIMA VERLOPEN
Ik raad FENOR aan.
21 January, 10:40 P Kluijtmans Beoordeling: 6,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Normaal
Ik raad FENOR aan.
21 January, 10:27 J Bosch Beoordeling: 7,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
tot op heden alles volgens wens, alleen hoe controle op duurzaamheid?
Ik raad FENOR aan.
20 January, 10:18 K Draaisma Beoordeling: 10,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Uitstekende en zeer duidelijke communicatie.
Ik raad FENOR aan.
18 January, 09:48 O Overveld Beoordeling: 7,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Graag zou ik zien dat als de rekening wordt gemaild ik Deze gelijk kan openen en eerst niet een mail moet sturen dat ik deze niet kan openen.....
Ik raad FENOR aan.
15 January, 16:44 J Groenendijk Beoordeling: 5,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Klantenservice heeft een lage kwaliteits- gehalte
Ik raad FENOR af.
15 January, 08:38 A Brunink Beoordeling: 9,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Alles verloopt tot nu toe snel en soepel
Ik raad FENOR aan.
13 January, 10:09 J Beckers Beoordeling: 6,0
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Nog geen online service ervaren, zoals maandelijks gebruiksoverzicht etc.
Ik raad FENOR aan.
11 January, 08:20 P Stut Beoordeling: 8,6
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Merk niets van overstap
Ik raad FENOR aan.
09 January, 14:49 T Visser Beoordeling: 9,4
Prijsinzichten
Betaling
Overstapproces
Online hulp
Klantenservice
Duurzaamheid
Heldere afspraken en prima service.
Ik raad FENOR aan.
 

Veelgestelde vragen FENOR

 

Hoe wordt het voorschotbedrag bepaald?

Het bedrag dat je iedere maand betaalt voor je stroom en gas aan je energieleverancier wordt het termijnbedrag genoemd. Dit bedrag kan gebaseerd zijn op een inschatting van je gemiddelde maandelijkse energieverbruik of op het historisch energieverbruik in jouw woning. De kosten die je daadwerkelijk hebt gemaakt worden aan het eind van het contractjaar verrekend met het voorschotbedrag dat je maandelijks hebt betaald. Het kan zijn dat het termijnbedrag hoger lag dan de werkelijke verbruikskosten, en je veel geld terug krijgt van je energieleverancier, maar het kan ook zijn dat het termijnbedrag laag lag en je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.   

Kan ik het voorschotbedrag aan laten passen?

Ben je het niet eens met de hoogte van je maandelijkse voorschotbedrag? Neem dan contact op met je energieleverancier. De meeste energieleveranciers bieden de mogelijkheid om het voorschotbedrag via de persoonlijke online omgeving aan te passen. Het voorschotbedrag omhoog aanpassen kan altijd, omlaag kan vaak maar met een paar procent. Dit uit voorzorg dat klanten geen hoge rekening krijgen aan het eind van het jaar.   

Is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen?

Als je tijdelijk te weinig geld hebt om je energierekening te betalen, kun je met FENOR een betalingsregeling treffen. Je betaalt het openstaande bedrag in dit geval in delen terug.
7,3

Contactgegevens

Adres
Mercurius 6
8448GX, Heerenveen
Telefoonnummer
085 - 77 33 120
Website
Wil jij meer weten over de Friese energieleverancier FENOR? Alle informatie over FENOR vind je hier terug: contactgegevens, tarieven, beoordelingen, veelgestelde vragen en meer. Vergelijk energieleveranciers op EasySwitch.nl en bekijk welk energiecontract het beste bij jouw energieverbruik past.

Vergelijk leveranciers

Zojuist overgestapt